Mites Uudenvuoden vietto

Anonyymi

Ohjelmaa kerrankin koko päiväksi. Käyn tervehtimässä paria ystävää. Sitten harvinaista, piipahdamme ystävän kanssa paikallisessa ravintolassa. Menemme jo neljän aikaan, silloin uskoisi väen olevan vähäistä. Ystävä ottaa olutta, minä kahvin. Sitten hänen kotiinsa iltaa istumaan nakkien ja perunasalaatin seurassa ja omaan kotiin vielä illalla autolla. Onpa virkeä olo.

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En vietä uutta-vuotta.

      Kuten en nyt oikein muitakaan kalenterijuhlia. Mutta tottakai ajankohta vaikuttaa aina jotain. Otin eilen mätiä pakasteesta jääkaappiin ja nakkeja toki on kaikenvaralta. Hö mun ielestä nakit ja perunasalaatti ei ole mitenkään juhlaruokia, mutta helppoudessa kai niitten suosio. Perunasalaatti ois kyllä ok, jos viittis ite tehdä, samalla vaivalla taidan mieluummin tehdä jonkinlaisen omena/punajuuri jutun.

      Pilettäminen ei kiinnosta, oletettavasti pauketta piisaa, ite en ole räjähteistä kiinnostunut. Kaitpa sitä tupakilla käydessään näkee rutkasti raketteja. Onhan se ihan kiva pimeellä vuodenajalla jotain karnevaalihumuakin. Mä en viihdy humussa, mutta eipä tuo mua haittaa, jos muut pilettää. Kunhan eivät siis haittaa mua. Kaljaa taidan jonkin verran kitata, ei nyt kiinnosta dokatakkaan. Skumpasta en pidä, eikä tee mieli konjakkiakaan. Baarikaapissa tosin ei ole nyt oikein mitään, mutta en mä nyt helkkari soikoon lähde minnekkään viinakauppaa ryysimään koronan saamiseksi.

      Mennyt kalenterivuosi oli kai paskin eläissäni, siinä suhteessa ehkä on optimismia tulevaisuutta kohtaan. Mutta käytännössähän päivämäärä ei ole mikään vedenjakaja, sen mukaan vaan helppo ajoittaa asioita ja suhteutella kutakin ajanjaksoa muihin vastaaviin periodeihin.

      Kyllä nuorena kiinnosti riennot ja kreisipailaaminenkin, uusivuosi oli ihan hyvä tekosyy niihin aktiviteetteihin. Nykyisin enenpi niin, jos tekee mieli krepata, sitä voi tehdä ilman tekosyitäkin. Jos haluttaa, nyt ei.

      Hyvää tulevaa uutta-vuotta vaan kaikille. Optimismi tulevan suhteen ihan hyvä asia, mutta totuushan paljastuu sitten aikanaan. Oikeestaan melko paljon yleensäkin elämästä perustuu tulevan suunnitteluun ja odottelemiseen, toiveisiin, siinä suhteessa ihan hyväkin, että joskus voi rehellisesti tunnustaa asian.

      =DW=

    • Anonyymi

      En vielä tiedä miten tulevan uuden vuoden vietän. On vielä täysi salaisuus.

    • Anonyymi

      "Eristäydyn" koronaohjeiden mukaisesti. Ihan ok olla omassa rauhassaan.
      En ole vielä itseeni kyllästynyt :D

      • Anonyymi

        Taidankin katsoa/kuunnella Pasi Kauniston 70-vuotiskonsretin Alfalta.
        Ulkoilma ei vedä puoleensa.
        Minusta hänellä on kiltti, kiva ääni.
        Tytär on kirjailija. Olen lukenut.
        24.00 fingerborillinen armanjakkia ja ehkä oviaukosta olen myös kurkkimassa, jos joku pamauttaa raketteja

        Beng
        Sitten luen Jussi Adler-Olssenin viimeisintä. Dekkari, mutta yhteiskuntakuvaustakin ja ajatuksia antava.


    • Anonyymi

      Just katson uudenvuoden rakettien tulitusta Sydneystä Australiasta. Upeata.
      Hytinäx1

    • Koira ulos ennen klo 18. Tulet kotaan. Makkaranpaistoa, peruna- ja punajuurisalaattia. Juomaa kunkin mieltymyksen mukaisesti. Nuorimmainen tulee iltaa istumaan ja yöksi kunhan ensin pääsee iltavuorosta. Rakettien pauketta ja hyvää musaa kuunnellen istuen tulen loimussa. Siinä se. Kummoisempaa ei tarvitse.

      Parempaa Uutta Vuotta 2021 Kaikille

    • Anonyymi

      Ei mitään tavanomisesta viikonlopusta poikkeavaa. Kalenteripävät eivät ole eläkeläispariskunnalle tärkeitä.
      Joulupyhinä tyhjensin baarikaapin. 4:ää vuorokautta vaille raitis vuosi sai päätöksen.
      Vaimoni terveydentila vakiintui sen verran, ettei tarvinnut olla "varpaillaan" joten dokasin putelit tyhjiksi ja nyt odottelemme rokotetta, että pystyy hoitamaan juomahuollon tavanomaisen menetelmän mukaan.
      Harkitsin jo nettitilausta Saksasta mutta, tuntien heikkouteni jätin tilaamatta.

      • Anonyymi

        Viimeisiä kinkkusiivuja vetelen ja loppujämä menee rokkaan. Illemmalla nakkeja ja pottusalaattia, jota ostin aamulla Lidlista.
        Tinoja en ole valellut enää vuosiin, ja dokailut jääneet taakse. Seesteistä on.


    • Anonyymi

      Ei poikkea normaalista torstai-illasta mitenkään. En ota juhlana mutta en negatiivisenakaan. Asuinalue kiitollinen, ei yhtään pauketta koko viikolla.
      Huomen aamun toimenpide ripustaa seinille uudet kalenterit joissa uusi vuosiluku.

      Päivällä käväisin kylällä. Paikallisessa Pub-Ruoka-Kahvi mestassa juomassa munkkikahveet. Parilla tyypillä oli oluet, parilla salaatit, yhdessä pöydässä syötiin, itse siis vain kahvittelin.

      Kahvilan yläpuolellal Tokmanni, kuollut kuin kivi 1 1 (minä) asiakasta. Ostin muutaman tervatulen, muutaman öljykynttilän lyhtyihin. Lyhtyjä kolme roikkuu ulkona amppeli koukuissa hämähäkki-kiristimien jatkeena.

      Sataa lunta koko ajan, tervatulia 2 laitoin seinän (betonisokkeli-tiili kuoret) vierustalle, että ovat leveän kattolipan katveessa suojassa lumelta. Tuiskuaa poispäin....

    • Anonyymi

      Mulla on 20 cl:n kuiva kuohuviini. Poksautan sen puolenyön aikaan, jos viitsin valvoa niin pitkään.
      Yleensä naapurusto käy rannassa ampumassa rakettaja, mutta tiedä nyt korona-aikaan, onko innostusta.

      • Anonyymi

        Koko ajan pitää pientä pauketta suomalaisen suurkaupungin sisällä. Ei häiritse kaupukiasukasta.


    • Anonyymi

      Siskontyttö kävi iltapäivällä kahvilla, viipyi muutaman tunnin, oli kiva kun oli juttuseuraa. Nyt taas yksin kotona, raketit paukkuu jo harvakseltaan, itselläni ei mitään erikoisohjelmaa. Nakit ja perunasalaatti ostettu, mutta ei ole yhtään ollut nälkä niiden perään kun tuli syötyä siskontytön kanssa suolaista ja makeaa kahvilla.
      Mukavaa vuodenvaihdetta ja onnellista vuotta 2021 kaikille!

    • Anonyymi

      Vieläkin valveilla. Naapurin kanssa, me kaksi vanhaa naista, vähän otimme juomia ja nyt olen koneella.
      Kova pauke ja jyske kävi, mutta oli niin sumuista, että eipä paljon näkynyt raketteja.

      Näin tämä vuosi 2021 alkoi. Toivotaan siitä parempaa vuotta kuin kulunut vuosi!

    • Anonyymi

      1. Kauniston Pasia Alfalta
      2. Yle TV1 konsertti, Paula Koivuniemi ym
      3. Frederik orkestereineen Alfalla, tosi hyvää musiikkia ja Laila Kinnusen tyttö haastatteli Reetua, joka paljasti aika tyhjentävästi kovaa nuoruuttaan.

      • Anonyymi

        Reetu vielä jaksaa, vaikka pikku-housut eivät lentele lavalle.


    • Anonyymi

      Kävin moikkaamassa seinänaapuria. Tervehdin kaksi kertaa vuodessa. Seuraavan kerran juhannuksena.

      • Anonyymi

        Wienin filharmonikot tuossa taustalla soittavat. Perinne.
        Olen noin 50 miljoonan joukossa.
        🎼🎶🎵
        Beng


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2142
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1694
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1511
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      36
      1495
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1435
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1239
    Aihe