Vitun tylsä uusivuosi luvassa

Anonyymi

Kaupungissamme ilotteiden ampumista on rajoitettu, eikä perinteisiä uudenvuoden seurojakaan ole. Ei saa kokoontua isolla joukolla juhlimaan vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen ympärileikkauksen muistojuhlaa. Tinojen valaamisestakin on kehoitettu nyt luopumaan. Eniten minua vituttaa seurojen jääminen väliin. Toisiks eniten vituttaa se, että liian moni lähipiiristäni on jättänyt elämänsä tärkeimmän lahjan menemään. Uskottomia onkin nyt paljon enemmän, kuin koskaan aiemmin. Tämä jos mikä, on todella surullista.

Uusi vuosi alkaa pirun kurjissa merkeissä. Äidillänikin killuu nyt korvissa helyt ja isä on lähtenyt uuden muijan luo. Ei ole enää ketään, joka siunailis mua. Ystävänikin ovat luopuneet uskoistaan. Helluntalainen ystävänikään ei voi siunailla mua, kun hänellä on ihan väärät evankeljumit. Peloittaa ihan penteleesti olla yksinäisellä vartiopaikalla. Nettiseuratkaan ei ole mikään korvike, ku niistä en vou saada uusia uskovaisia ystäviä. Hatunjaot ja silmäpelitkin jää nyt kokematta. Peloittaa, onko ensi vuonna seuroja enää ollenkaan.

Eristyksen aika vei multa työtkin jonka vuoksi perse on nyt niin auki, että sieluun asti tuulee. Eikä ees tietoa, onko sielu pysyny täysin puhtaana. Rapatessa nimittäin roiskuu ja paska lentää. Voi olla, että matkavaatekin on nyt liian paskainen. Ankea uusivuosi!

8

146

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vieläkin kun Suomi hävisi Kanadalle, alkoi uusivuosi ankeasti.

• Anonyymi

Sauli uudenvuoden puheessaan:
      - Rajitusten Noudattaminen
      -ROKOTTEEN ORTTAMINEN
      -edeltänyt maailma!
      -ei paluuta entiseen!
      -MENNYT EI ENÄÄ PALAA
      -uusi taitekohta
      -välttämään läheisyyttä.
      -rajoittamaan liikuvuutta,
      -kulkemaan maskit kasvoilla
      -NYT TUO KAIKKI ON JOKA PÄIVÄISTÄ

VAPAAMUURARI!

• Joo itse vähän samoilla fiiliksillä ton uudenvuoden suhteen eli tylsää. En haluis yksinkään olla

• Anonyymi

Kiva ja humoristinen kirjoitus uskosta parantuneelta. Nämä sanasepot ovat myrkkyä pahamaineisille puhujillemme bisneslahkossa

• Anonyymi

Mielipiteitten rivien välistä voi lukea että liikkeessä on käymistila. Yhä useammalle alkaa valjeta etteivät ihmissäännöt ja opit ole lähtöisin Jeesuksesta vaan ihmisistä. Esimerkiksi kukaan ihminen ei voi antaa syntejä anteeksi. Näin kuitenkin yhä toimitaan ja ihmiselle saadaan valheellinen hyvänolo että saarnaaja puhdisti minut synneistä.
        Lienee niin että liike on matkansa päässä.

• Anonyymi

Lopun häämöttäessä me palvelemme.
      Makkonsen ruumisarkkuliike

• Anonyymi

Samanlainen uusvuos jälleen tulossa. Kamalan moni on luopunut jälleen uskoistaan ja nekin, jotka vielä jaksaa roikkua mukana, käyttää paljon rumempaa kieltä. Enää ei pelkät rutot, raadot ja persetit riitä, kun täytyny monien ottaa koko kirosana-arsenaali käyttöön. Todella surullista :(

• Anonyymi

Monet ovat jo tervehtyneet joten tee sinäkin lupaus ja karista sairas lahko mieleltäsi ja elä ihmisiksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      243
      4629
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      76
      3065
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2473
    4. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1777
    5. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      28
      1753
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      80
      1456
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      85
      1285
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      143
      965
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      948
    10. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      894
    Aihe