Tietääkö ADHD-henkilö mikä on laitonta

Anonyymi

ADHD on monien tutkimusten mukaan yleinen vangeilla. Tietääkö ADHD ihminen mikä on laitonta ja voiko ADHd elää rikoksetonta elämää.

9

919

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      huutikset

    • Anonyymi

      ADHD ei varmaankaan vaikuta järjen käyttöön mitenkään sitä alentavasti.
      Eli kyllä oikeustaju toimii ihan samalla tavoin kuin ns. terveilläkin ihmisillä.

      ADHD:ta potevilla ihmisillä on omat syynsä käytökseensä, on keskittymisvaikeuksia, tunteiden säätelyssä voi olla vaikeuksia, voi olla äkkipikaisempi eli saattaa tehdä jotain harkitsematonta herkemmin ajattelematta seurauksia.

      Järki on kunnossa mutta itsensä hillitseminen ja hallitseminen on vaikeampaa.

      • Anonyymi

        Etenkin kun Suomessa on todella vaikea saada noihin apua. Jotkut harvat onnekkaat lapset saa jos ne on tarpeeksi ajoissa diagnosoitu niin valmennetaan heidät hallitsemaan elämäänsä ja huomaamaan kun menee liian pitkälle yms.
        Mutta aikuiset jätetään pärjäämään omillaan, siitä huolimatta, vaikka lapsenakaan ei olisi saanut tukea ja opastusta siihen kuinka toimia.


    • Anonyymi

      ADHD-ihmisille kehittyy helposti riippuvuuksia, kuten alkoholi-, huume- ja peliriippuvuuksia joiden seurauksena voi tulla tuomioita. Piri on tyypillinen ADHD-ihmisten huume, koska se toimii lääkkeenä heidän oireisiinsa, ja monet laillisetkin lääkkeet perustuu siihen.

      • Anonyymi

        Siis niitä riippuvaisuuksia kertyy ihan yhtä paljon ihmisille joilla ei ole mitään diagnoosia , joten moni näyttää luulevan että ADHD on jotain hulluuttta jotenkin. Ovat ihan tavallisia ihmisiä epätavalliselta diagnoosilla . Älykkyydessä ei ole mitään vikaa.


    • Anonyymi

      sillä ei oo mitään tekemistä jos ihminen on vaan tyhmä kaverini vetos aina kun jotain hörhöili niin kun hänellä on adhd sanoin että älä jauha paskaa se ei oikeuta tekemään tyhmyyksiä.

    • Anonyymi

      Ei tiedä ainakaan ne joilla on liitännäisiä oireita kuten narsismi

    • Anonyymi

      Eikös ADHD kuulukin neurologisiin kehityshäiriöihin?

      Niin minulle on sanottu, kuulun itse näihin. Tekemisiäni seurataan.

      Ellei minulla olisi ollut hyvä kasvatusalusta, vahva perhe, seurauksia olisi.

      Vaikka syntymäperheeni vanhemmat ovat ns. uskovaisia, ei siitä kohtuutonta haittaakaan ole ollut.
      Yhteiskunnan tarjoaman päihdeongelman torjuminen on auttanut pysymisessä kapeammalla radalla.

    • Anonyymi

      Jaa että sinä sitten luulet että kaikki ADHD potilaat olisivat rikollisia. Niin ei ole vaan monella on lääkityksen kanssa ihan hyvä elämä. Eikä heidän älyssäänkään ole mitään vikaa . Mistä moiset käsitykset oikeastaan tulevat
      Sitten on ADHd potilaissa myöskin rikollisia siinä kun muissakin ihmisissä, mutta ei ADHD tee ihmisestä rikolliseksi mitenkään.
      Asiasta on tietoa kirjoissa , mene kirjastoon lukemaan ,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3487
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2109
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1805
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1716
    5. Rajalakia menee läpi ja sekosi vastustajajia

      Korpeaa hheh heh.
      Perussuomalaiset
      80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      285
      1071
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      939
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe