Todella turhauttavaa,

Anonyymi

on lukea juttuja ja katsella videoita missä välinpitämättömät ihmiset juhlahumussaan kertovat kuinka korona ei heitä huoleta ;/ ei niin, kunnes joku läheinen sairastuu vakavasti, ehkä jopa pysyvästi tai vielä pahempaa, kuolee.

Itse nyt 9 kk vältellyt lähikontakteja, tavannut läheisiä ja muita ihmisiä vain puhelimitse, skypellä ja FaceTime puheluilla, myös Facebook on ollut oiva yhteydenpitoväline.

Ruuat ja muut päivittäistavarat olen tilannut netin kautta kahden viikon välein kotiinkuljetuksella, vain verikokeissa ja lääkärissä olen joutunut muutaman kerran käymään, nekin matkat omalla autolla.

Nyt koiravanhukseni taitaa olla hyvin lähellä matkansa päätä ja taidan ihan kohta jäädä yksin tänne kotiin, joten maksaako enää vaivaa toimia hallituksen ohjeistuksen mukaan? mitä jos me kaikki ohjeistuksia noudattavat luovutamme kohta, koska osa kansasta ei välitä himppusen vertaa taudin hillitsemisestä?

7

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Samoin, olen melko eristettynä elellyt. En käytä skypeä enkä ole fb:ssä.
      Läheisiä on vähän. 2-3 kertaa kuukaudessa joku puhelu.

Kärsivällisyyttä ! Emme tietenkään luovuta ! Melkein vuoden "työ"
      koronan voittamiseksi menisi ihan hukkaan !

Juuri nyt olisi järjetöntä ja epäloogisinta luovuttaa, koska valoa on näkyvissä eli rokotukset.

Kun vielä pidämme pintamme, juhannuksena toivoaksemme voimme liikkua ilman kasvomaskeja ja ilman suurta uhkaa saada tartunta.
      Äkkiä talvi hurahtaa mennä !

Sinnitellään yhdessä ! Yhdessä !
      Mielenrauhaa ja tsemppiä aloittajalle ja kaikille !

• Anonyymi

ON tämä eritys ja yksinäisyyski helvetillistä,
      kuolis pois,

kammottaa tulevaisuus, minkälaiseksi maailma nyt muuttuu,

• Anonyymi

Ota myrkkyä, se piristää ja helpottaa. Liian monta vuotta olet esiintynyt marttyyrinä.

• Anonyymi

Nyt enää ei kannata luovuttaa kun näin kauan on sinnitelty. Asun yksin, puhelin soi harvaan ja samoin tekstareita tai sähköposteja tulee harvoin, mutta olen päättänyt jaksaa, koska kyllä tämä joskus loppuu ja sitten voimmekin pitää koronan hautajaiset, en vain tiedä kenen kanssa niitä juhlisin.

• Anonyymi

Niinpä, ano 20:15 kenen kanssa ? En tiedä minäkään.
        Ehkä meille järjestetään jotkut koronan "etähautajaiset"
        pop-konsertti TV:ssä "koronavainaalle", joku irvikuvajuhla.

Epäilen, että korona jää kiertämään maailmaa
        niinkuin kausi-influenssa. Tuskin se kokonaan häviää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä, ano 20:15 kenen kanssa ? En tiedä minäkään.
        Ehkä meille järjestetään jotkut koronan "etähautajaiset"
        pop-konsertti TV:ssä "koronavainaalle", joku irvikuvajuhla.

Epäilen, että korona jää kiertämään maailmaa
        niinkuin kausi-influenssa. Tuskin se kokonaan häviää.

ei varmaan häviäkään kokonaan, mutta rokote tekee siitä voimattoman.

• Anonyymi

Minulla onnistuu erakoituminen myös, vaikka viisi vuotta eikä ahdistaisi, koska on mahdollisuus tilata ruuat.
      Mutta tupakoinnin vuoksi joudun piipahtelemaan kylillä. Turvallista sinänsä koska täällä ei ole ollut tartuntoja syyskuun alun jälkeen; muutenkin vain 10 tartuntaa koko korona-aikana.
      Vaan eihän sitä tarvitse muuta karmaa kuin se yksikin ulkoavaruuden olio, muualta tänne koronoineen käymään tullut, joka osuu nenä tuntumaan vaikka kassajonossa?
      Elämän sattumat ovat niin pienestä kiinni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      43
      2150
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      180
      1931
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1352
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1160
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      972
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      909
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      859
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      44
      845
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      31
      792
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      54
      701
    Aihe