Miksi dieseliä ei kannata ostaa vakiona ei softattuja, egr dpf poistettuja

Anonyymi

Jos olet ostamassa diesel h autoa niin varmista että auto joka harkitset on alkuperäisessä kunnossa.

- auton moottorin ohjaukseen ei ole puututtu
- pakokaasun kierrätys eli erg on paikallaan ja toimiva
- dpf suodatin alkuperäisessä toiminnassa
- sekä urea-laitteisto toiminnassa jos sellainen.

Dpf poistaa päästöjä, näkyviä hiukkasia joita dieselin poltossa tulee.

Dpf järjestelmä on tehty ja suunniteltu moottorin toiminnalle. Eli pitkä käyttöikä ja hidas täyttyminen.

Jos koneen moottorin ohjaukseen on tehty muutoksia jolla on haettu korkeampaa vääntöä, huipputehoa. Se tarkoittaa että dieseliä saatava poltettua enemmän = paljon enemmän päästöjä ja hiukkasia, mustaa savua. Normaalissa kuormituksessakin. Ne on kaikki kuormana vakiossa dpf järjestelmässä lisäkuormana eli lyhentynyt polttoväli sekä reippaasti lyhentynyt suodattimen ikä koska nokea ei saa kokonaan pois poltoissa.

Sitten jos dpf poistettu ja ohjelmaa muutettu niin usein näkyvää savua kevyellä kuormalla putken päästä, ja tietysti erittäin kitkerä haju kun nox päästöt moninkertaisesti vakioaa suurempi. Näkyvä savu ei ole tätä päivää dieseleissä

Unohtamatta että dpf:n poisto tekee autosta laittoman koska auto on tyypitetty sen kanssa. Tuosta voi tilanteita esim merkkihuollossa jossa tietämätön nainen tai mies saa tiedon visnetsinnän takia että tälläinen ei toimi, sitten kun norm ihminen kysyy mitä pitää tehdä sitten niin virallinen merkkihuolto vastuiden ja lain takia joutuu sanomaan mitä pitää tehdä jotta dpf, egr toimii ja ehdottaa sellaista. Joku voi ajatella että ei ole muuta vaihtoehtoa kuin laittakaa kuntoon ja maksaa säätötilin tyhjäksi.

2

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Otsikossa virhe, Miksi dieseli kannattaa ostaa vakiona, on oikein. Modet muuttakaa

    • Anonyymi

      Kun se reistaileva EGR on deletoitu niin auto kehrää hyvin eikä reistaile eikä ole mitään nykimisen oireita. Samalla tehty pieni tehon lisäys auttoi laskemaan polttonesteen kulutusta 1-2 desiä normaalissa matka-ajossa eli käyttäen 80-100 nopeutta , Jos ajaa oikein kevyellä kaasulla esim huonolla kelillä 70-80 niin voi jopa päästä vielä vähemmällä kun automaatti ei vaihdakkaan pienemmälle vaan jaksaa vetää sillä suuremmallakin vaihteella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4499
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe