Miksi dieseliä ei kannata ostaa vakiona ei softattuja, egr dpf poistettuja

Anonyymi

Jos olet ostamassa diesel h autoa niin varmista että auto joka harkitset on alkuperäisessä kunnossa.

- auton moottorin ohjaukseen ei ole puututtu
- pakokaasun kierrätys eli erg on paikallaan ja toimiva
- dpf suodatin alkuperäisessä toiminnassa
- sekä urea-laitteisto toiminnassa jos sellainen.

Dpf poistaa päästöjä, näkyviä hiukkasia joita dieselin poltossa tulee.

Dpf järjestelmä on tehty ja suunniteltu moottorin toiminnalle. Eli pitkä käyttöikä ja hidas täyttyminen.

Jos koneen moottorin ohjaukseen on tehty muutoksia jolla on haettu korkeampaa vääntöä, huipputehoa. Se tarkoittaa että dieseliä saatava poltettua enemmän = paljon enemmän päästöjä ja hiukkasia, mustaa savua. Normaalissa kuormituksessakin. Ne on kaikki kuormana vakiossa dpf järjestelmässä lisäkuormana eli lyhentynyt polttoväli sekä reippaasti lyhentynyt suodattimen ikä koska nokea ei saa kokonaan pois poltoissa.

Sitten jos dpf poistettu ja ohjelmaa muutettu niin usein näkyvää savua kevyellä kuormalla putken päästä, ja tietysti erittäin kitkerä haju kun nox päästöt moninkertaisesti vakioaa suurempi. Näkyvä savu ei ole tätä päivää dieseleissä

Unohtamatta että dpf:n poisto tekee autosta laittoman koska auto on tyypitetty sen kanssa. Tuosta voi tilanteita esim merkkihuollossa jossa tietämätön nainen tai mies saa tiedon visnetsinnän takia että tälläinen ei toimi, sitten kun norm ihminen kysyy mitä pitää tehdä sitten niin virallinen merkkihuolto vastuiden ja lain takia joutuu sanomaan mitä pitää tehdä jotta dpf, egr toimii ja ehdottaa sellaista. Joku voi ajatella että ei ole muuta vaihtoehtoa kuin laittakaa kuntoon ja maksaa säätötilin tyhjäksi.

2

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Otsikossa virhe, Miksi dieseli kannattaa ostaa vakiona, on oikein. Modet muuttakaa

    • Anonyymi

      Kun se reistaileva EGR on deletoitu niin auto kehrää hyvin eikä reistaile eikä ole mitään nykimisen oireita. Samalla tehty pieni tehon lisäys auttoi laskemaan polttonesteen kulutusta 1-2 desiä normaalissa matka-ajossa eli käyttäen 80-100 nopeutta , Jos ajaa oikein kevyellä kaasulla esim huonolla kelillä 70-80 niin voi jopa päästä vielä vähemmällä kun automaatti ei vaihdakkaan pienemmälle vaan jaksaa vetää sillä suuremmallakin vaihteella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi sä valitsit

      Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      70
      3149
    2. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

      Rehellinem fiilis
      Suhteet
      62
      2505
    3. Hei........

      Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      56
      2136
    4. Mitä sanoa pituudeksi näillä mittaustuloksilla?

      Jos jossain tarttee ilmoittaa pituus sentin tarkkuudella? Mitattu neljästi virallisesti ja mittaustulokset on olleet 1
      Sinkut
      94
      2045
    5. Heilutetaanko peittoa hieman

      Heilutetaan peittoa vähän ;3
      Ikävä
      55
      1952
    6. Tilanteesi nyt?

      Kysymys otsikossa
      Suhteet
      42
      1594
    7. Kaipaan sua, Ope

      Mietin, että ajatteletko sinä minua?..
      Ikävä
      40
      1560
    8. Mä en jaksa suojella sua enää

      Oot osa mun tarinaa ja ensirakkaus 🩷🌈 Olisiko niin kauheata, jos muutkin ystävämme tietäisivät? Se on jo niin vanha ”t
      Ikävä
      14
      1263
    9. EU:n uusin idea - jatkossa joudut tunnistautumaan kun katsot PORNOA!

      "Pornon katsominen muuttuu täysin Euroopan komissio on kehittänyt sovelluksen, jolla internetin käyttäjä voi todistaa p
      Maailman menoa
      139
      1168
    10. Vuodetvierii

      E siitä tulee nyt 50 vuotta oivoi
      Ähtäri
      6
      1083
    Aihe