Miksi dieseliä ei kannata ostaa vakiona ei softattuja, egr dpf poistettuja

Anonyymi

Jos olet ostamassa diesel h autoa niin varmista että auto joka harkitset on alkuperäisessä kunnossa.

- auton moottorin ohjaukseen ei ole puututtu
- pakokaasun kierrätys eli erg on paikallaan ja toimiva
- dpf suodatin alkuperäisessä toiminnassa
- sekä urea-laitteisto toiminnassa jos sellainen.

Dpf poistaa päästöjä, näkyviä hiukkasia joita dieselin poltossa tulee.

Dpf järjestelmä on tehty ja suunniteltu moottorin toiminnalle. Eli pitkä käyttöikä ja hidas täyttyminen.

Jos koneen moottorin ohjaukseen on tehty muutoksia jolla on haettu korkeampaa vääntöä, huipputehoa. Se tarkoittaa että dieseliä saatava poltettua enemmän = paljon enemmän päästöjä ja hiukkasia, mustaa savua. Normaalissa kuormituksessakin. Ne on kaikki kuormana vakiossa dpf järjestelmässä lisäkuormana eli lyhentynyt polttoväli sekä reippaasti lyhentynyt suodattimen ikä koska nokea ei saa kokonaan pois poltoissa.

Sitten jos dpf poistettu ja ohjelmaa muutettu niin usein näkyvää savua kevyellä kuormalla putken päästä, ja tietysti erittäin kitkerä haju kun nox päästöt moninkertaisesti vakioaa suurempi. Näkyvä savu ei ole tätä päivää dieseleissä

Unohtamatta että dpf:n poisto tekee autosta laittoman koska auto on tyypitetty sen kanssa. Tuosta voi tilanteita esim merkkihuollossa jossa tietämätön nainen tai mies saa tiedon visnetsinnän takia että tälläinen ei toimi, sitten kun norm ihminen kysyy mitä pitää tehdä sitten niin virallinen merkkihuolto vastuiden ja lain takia joutuu sanomaan mitä pitää tehdä jotta dpf, egr toimii ja ehdottaa sellaista. Joku voi ajatella että ei ole muuta vaihtoehtoa kuin laittakaa kuntoon ja maksaa säätötilin tyhjäksi.

2

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Otsikossa virhe, Miksi dieseli kannattaa ostaa vakiona, on oikein. Modet muuttakaa

    • Anonyymi

      Kun se reistaileva EGR on deletoitu niin auto kehrää hyvin eikä reistaile eikä ole mitään nykimisen oireita. Samalla tehty pieni tehon lisäys auttoi laskemaan polttonesteen kulutusta 1-2 desiä normaalissa matka-ajossa eli käyttäen 80-100 nopeutta , Jos ajaa oikein kevyellä kaasulla esim huonolla kelillä 70-80 niin voi jopa päästä vielä vähemmällä kun automaatti ei vaihdakkaan pienemmälle vaan jaksaa vetää sillä suuremmallakin vaihteella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1381
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1205
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      24
      1149
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      211
      1080
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1051
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      307
      957
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      929
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      895
    10. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      869
    Aihe