Ahdistuksen lievennys

Anonyymi

Ahdistusta vähentää kun tajuaa ettei minun tarvitse saada kaikkea juuri nyt ja tässä.

Ahdistusta on se kun aistii ettei kaikki ole hyvin ja
mielessä pyörii ajatuksia, asioista joita haluaa ja asioista joita ei halua.

Kun mieli on levoton, myös keho jännittyy ja tulee niskakipuja ja puristava tunne että on vanne pään ympärillä yms. oireita.

Tämä kehon jännittyminen ja pysyvä kireystila muodostuu uudeksi normaaliksi ja siitä tulee heti vaikutuksia myös mielen toimintaan ja sellaiset ajatukset lisääntyvät, että haluaa sen olon tai ahdistuksen pois.

Ahdistusta kuitenkin vähentää kun tajuaa ettei minun tarvitse saada ja suorittaa kaikkea juuri tänään.

Eckhart Tolle sanoi hyvin, että jos on masentunut, miettii menneitä ja jos on ahdistunut, miettii tulevaisuutta. Jos taas on rauhallinen, elää nykyhetkessä, tätä päivää.

Joskus paras ratkaisu on kohdata itsensä ja hyväksyä tunteensa. Hyväksyä että ei tämä olo tästä nyt parane, mutta pärjään sen kanssa. Pärjään kipeän kehoni kanssa ja kipeiden tunteideni kanssa. Ei niitä tarvitse yrittää "korjata".

Luonnolliset asiat ovat myös rauhoittavia. Jos esim. meren pohjassa vapauttaa ilmakuplan, se nousee nopeasti pintaan luonnonvoimien pakotuksesta. Samoin oma kehomme on osa sitä luontoa ja sama vesi ja ilma on toiminnassa siinäkin ja toimii omien lakiensa mukaan.

5

62

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Samaa mieltä, ei kaikkea tarvii tehdä kerralla ja heti. Mutta kun ihmisen mieli on sellanen, ainakin minulla, että kaikki pitäis saada kuntoon heti.

• Anonyymi

Nykyään ajatus että kehitys tuo tullessaan hyvinvoinnin ja mullistavat hoidot. Entä jos se on vaan tässä ihan nyt..

• Anonyymi

Psykologinen pelko koskee aina jotakin mikä SAATTAISI tapahtua, eikä sitä mitä tapahtuu NYT. Sinä olet nykyhetkessä, mutta ajatuksesi ovat tulevaisuudessa. Tästä tulee ahdistusta. Pystyt aina tulemaan toimeen nykyhetken kanssa, mutta et voi tulla toimeen sellaisen asian kanssa, mikä on oman mielesi projektio, eli toisinsanoen et voi tulla toimeen tulevaisuuden kanssa.

Yritätkö aina päästä jonnekin muualle, missä sinä nyt olet? Onko suurin osa tekemisistäsi vain apukeino päästä jonnekin muualle? Onko täyttymyksesi aina odottamassa seuraavan kukkulan takana tai koostuuko se pelkästään hetkellisistä nautinnoista, kuten seksi, ruoka, juoma, huumeet, tai jännitys? Uskotko että jos jos haalit itsellesi lisää asioita, sinusta tulee menestyneempi, parempi, tai henkisesti kokonainen? Odotatko että tulisi mies tai nainen joka antaisi merkitystä elämääsi?

Psykologinen mielemme ja sen muodostama aika suuntautuu koko ajan tulevaisuuteen tai menneisyyteen, ja se peittää nykyhetken elävyyden, voiman ja luovan potentiaalin. Silloin elämästä on kadonnut se eläväisyys, raikkaus ja ihmettely. Vanhat kaavat ajatuksissa, tunteissa, käytöksessä, reaktioissa ja haluissa toistuvat loputtomalla toistolla. Kuin käsikirjoitus joka antaa sinulle tietynlaisen identiteetin, mutta samalla peittää nykyhetken vapauden ja rauhan. Nykyhetken todellisuuden. Silloin mieli tekee pakkomielteen tulevaisuudesta joka toimisi pakopaikkana epätyydyttävästä nykyhetkestä. Ainoa hetki jolloin menneisyyden voi unohtaa ja tehdä muutoksen elämään, on nykyhetki. Ajassa ei ole pelastusta. Et voi olla vapaa jos elät tulevaisuudessa.

Elämäntilanteesi voi olla täynnä ongelmia, kuten useimmat elämäntilanteet ovat, mutta kokeilepa katsoa onko sinulla mitään ongelmia tällä hetkellä. Ei huomenna tai vartin päästä, vaan nyt. Onko sinulla ongelma nyt?

Silloinkin kuin mielemme (egomme) näyttää olevan keskittynyt nykyhetkeen, se ei näe todellista nykyhetkeä: Se näkee näkee nykyhetken kokonaan vääristyneenä koska se katsoo sitä menneisyyden läpi. Tai se tekee nykyhetkestä vain välineen jotain tulevaisuuden tavoitetta varten.

Tämä on nykyhetken voima kirjasta, jonka on kirjoittanut Echart Tolle. Hänellä on myös paljon youtube videoita englanniksi. Kirja käsittelee sitä miten voi tulla tietoisemmaksi nykyhetkestä ja vapautua mielen luomista kuvitelmista.

• Anonyymi

Sanoma Oy pahoittelee suuresti manipulointiaan

• Anonyymi

Puukko lieventää oireita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      114
      5895
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4007
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3342
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2966
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      250
      2017
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      1984
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      142
      1771
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      42
      1743
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1549
    Aihe