Palstaveljet,
Muutama tiikkisauma vaatii uusintaa. Olen päätymässä hankkimaan Fein monitoimilaitteen ja koukkuterän.
Kannessa on 5mm leveät saumat, mikä on oikea koukkuterän leveys. 5 mm vai kenties hiukan kapeampi 4 mm ?
Avusta kiitollinen
Fein koukkuterä tiikkikannelle - oikea terän leveys
4
964
Vastaukset
- Anonyymi
Ellei ole suoraa penkin päällystä tms. niin tuskinpa kumpikaan. Tod.näk. rimoja on sovitettu uran leveyttä säätämällä.
Leikkaa sauma mattoveitsellä riman reunoista irti. Tee 4-5mm leveästä talttameisselistä J-muotoinen työkalu (teroita kärki), jolla saat nostettua saumamassan urasta.
Hio uran reunat 80-paperilla puhtaaksi, poista rasva isopropyylialkoholilla, käsittele primeillä, täytä ura saumamassalla, tasoita lastalla, kuivuttua hio kansi 60/80-paperilla.- Anonyymi
En kyllä lähtis lastalla levittelemään massaa täkille! Siinä sitä on sitte hiomista. Helpompi teipata kaikki saumat jos ei sitä massaa saa muuten siellä urassa pysymään.
- Anonyymi
Aloittajan keino on hyvin toimiva. Koukkuterä on hyvin kätevä tuohon toimeen. Se ei vaadi paljoa painamista niinkuin mattoveitsi, jolloin työskentely on tarkempaa. Samalla laitteella voi hioa myös uran niin ettei pyöristä tiikkiriman yläreunaa. (pelkällä paperilla huomattavasti vaikeampaa..) Sauman täytön tekisin tuoraan tuubista kerralla täyteen mikäli kyse yksittäissaumoista,. muutoin lastalla yli, teipillä rajaten alueen). Hiomaan joutuu joka tapauksessa. (tosin yksittäisen sauman ylijäämä saattaa mennä siististi Feinilläkin...)
- Anonyymi
Aika ison pinta-alan uudelleen saumattuani en ajattelisi hetkeäkään muuta kuin Feiniä ja koukkuterää. Jos sauma on edes sieltä täältä 4.9 mm, on 5 mm koukkua vain jumissa. Nelosella voi ajaa hiukan vinossa kyllä uran niin puhtaaksi kuin koukulla saa Puhdasta uraa ei koukulla kuitenkaan tule, vaan hiomaan joutuu, kaikki jämät on saatava pois. Itse tein hionnan Feinin "viilalla", sitäkin vinossa uran molempiin reunoihin yhtaikaa painaen.
Pienemmän paikkauksen voi tehdä teipaten, yhtenäisen alueen teippaamatta. Vähänkin vanhemman tiikin joutuu joka tapauksessa hiomaan. Niissä tavallisissa 300 ml patruunoissa on ilmakuplia, niitä ei kannata sitä pikkupaikkausta isompaan käyttää, vaan "koiranmakkaroita".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1076788KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3826428Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei623223Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521172728Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1082360- 1251824
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro211687Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään341535Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1821357- 741247