Eestistä Uutisia

Pelottavia uutisia Eestistä

Virolaisen Postimees lehden mukaan. Suomalaisviljelijät yrittävät estää Virolaisen maidon rantautumisen.

Postimees lehden kuva artikkelissa oli teksti:
"Konkurentsi pelgavad Soome talunikud ostsid mullu kokku odavat Eesti piima"
= kilpailua pelkäävä suomalaismaanviljelijä osti koko virolaismaitoerän kaupasta"

Syynä oli se, ettei vain suomalaiskuluttajat pääsisi maistamaan tätä salaperäisen hyvää ja edullista virolaismaitoa kaupasta.

Põllumehed = maanviljelijä
Piima = maito

http://www.postimees.ee/110405/esileht/162470_foto.php#33

10

1460

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Talojuhani`

      ..Suomalainen tuottaa parempaa maitoa !!

      • Veijo

        ..useinkaan juotavaksi, johtuen laktoosin eli maitosokerin imeytymisen häiriöistä
        Laktoosi-intoleranssia ei ole ennen ollut kuin murto-osa nykyisestä määrästä.Ahne talonpoika syöttää sellaiset tynämiitit lehmille että lypsäisi mahdollisimman paljon eikä oikeaa kuivaa heinää ollenkaan.Samo in maito prosessoidaan vaikka millätavalla ja rasva pilkotaan niin, että se imeytyy solukalvojen läpi ja aiheuttaa ties mitä mutaatioita ja lapsettomuutta.Näin minulle kertoi asioista tietävä taho ja uskon häntä koska kertoi kaiken totisella naamalla.


      • Haastaja
        Veijo kirjoitti:

        ..useinkaan juotavaksi, johtuen laktoosin eli maitosokerin imeytymisen häiriöistä
        Laktoosi-intoleranssia ei ole ennen ollut kuin murto-osa nykyisestä määrästä.Ahne talonpoika syöttää sellaiset tynämiitit lehmille että lypsäisi mahdollisimman paljon eikä oikeaa kuivaa heinää ollenkaan.Samo in maito prosessoidaan vaikka millätavalla ja rasva pilkotaan niin, että se imeytyy solukalvojen läpi ja aiheuttaa ties mitä mutaatioita ja lapsettomuutta.Näin minulle kertoi asioista tietävä taho ja uskon häntä koska kertoi kaiken totisella naamalla.

        ....vaikka Veijo kertookin satunsa hampaat irvessä ja kädet nyrkissä :)


    • kuluttaja

      Tänään Eestiläinen maito maksoi 0,29€/l, vehnäjauho 0,19€/kg ja peruna 0,29€/kg jne. Niin ja tuontilihasta tehty jauheliha 1,98€/kg.

      Kyllä muissa maissa tuotetut elintarvikkeet ovat huokeita ja laadukkaita!

      • Stadin kundi

        On oikein ilo ostaa sellaisia tuotteita, jotka on tuotettu käymättä suomalaisen veronmaksajan lompakolla. Ja kun vielä ovat laadukkaita ja maistuvat hyviltä.

        Onneksi on EU.


      • Maalainen kaupungissa
        Stadin kundi kirjoitti:

        On oikein ilo ostaa sellaisia tuotteita, jotka on tuotettu käymättä suomalaisen veronmaksajan lompakolla. Ja kun vielä ovat laadukkaita ja maistuvat hyviltä.

        Onneksi on EU.

        Taitaa Stadin kundilla olla vajavainen käsitys EU:n toiminnasta. Suomi maksaa EU:lle jäsenmaksuja, joista osa palautuu "maataloustukina" takaisin Suomeen, osa menee muiden maiden kansantalouden (lähinnä maatalous) tukemiseen. Mitä vähemmän Suomeen palautuu rahaa takaisin, sitä enemmän muiden maiden talous hyötyy Suomen nettomaksajan roolista.
        Stadin kundikin varmaan tietää sen verran, että EU:n budjetissa maatalous on leijonan osa kokonaisuudesta.


      • asiakas
        Maalainen kaupungissa kirjoitti:

        Taitaa Stadin kundilla olla vajavainen käsitys EU:n toiminnasta. Suomi maksaa EU:lle jäsenmaksuja, joista osa palautuu "maataloustukina" takaisin Suomeen, osa menee muiden maiden kansantalouden (lähinnä maatalous) tukemiseen. Mitä vähemmän Suomeen palautuu rahaa takaisin, sitä enemmän muiden maiden talous hyötyy Suomen nettomaksajan roolista.
        Stadin kundikin varmaan tietää sen verran, että EU:n budjetissa maatalous on leijonan osa kokonaisuudesta.

        "Hämmästyttävää tietämättömyyttä ..."

        Kotimaassa tuotettu rasvatonmaito maksaa 0,75€ ja Eestistä tuotettu 0,29€ on enemmänkin hämmystyttävää tietämystä. Tottakai kuluttaja ostaa laadukasta ja edullisinta tuotetta.


      • kuluttaja
        asiakas kirjoitti:

        "Hämmästyttävää tietämättömyyttä ..."

        Kotimaassa tuotettu rasvatonmaito maksaa 0,75€ ja Eestistä tuotettu 0,29€ on enemmänkin hämmystyttävää tietämystä. Tottakai kuluttaja ostaa laadukasta ja edullisinta tuotetta.

        toteaa onpa Suomalainen työvoima kallista. Varsinkin kun Viron tuottajahinta on noin 0,28€ Suomessa noin 0,34€ ja pelkkä purkkikin maksaa jo noin 0,15€.


      • Stadin kundi kirjoitti:

        On oikein ilo ostaa sellaisia tuotteita, jotka on tuotettu käymättä suomalaisen veronmaksajan lompakolla. Ja kun vielä ovat laadukkaita ja maistuvat hyviltä.

        Onneksi on EU.

        ne ostokset maksoit? Ettei vaan ollut suomalaisella työllä ansaittuja rahoja,joista jo verotkin olet maksanut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1422
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1173
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe