Taparikollisille tuli 1.1.2021 joitakin muutoksia elämäntapaansa. Ennen taparikollinen, jolla ei ollut tuloja, eikä omaisuutta sai varastaa kaupasta miten monta kertaa tahansa joutumatta vastuuseen, vaikka kiinni jäikin, jos ei varastanut kuin sen verran, että siitä seurasi poliisin kirjoittama näpistys sakko, sitä kun ei saanut muuntaa vankeudeksi, eikä ulosottomies voinut muuta, kuin levittää käsiään.
Nyt saa jäädä kiinni enintää kuusi kertaa, koska seitsemännestä kerrasta joutuu käräjille ja siellä vaaraan, että se muunnetaan vankeudeksi.
Jotta rangaistus ei olisi liian ankara Eduskunta pudotti lusittavien päivien enimmäismäärän 60 päivästä 40:een ja nosti muunnettavien päiväsakkojen määrän 3:sta 4:ään. Eli, 1.1.2021 jälkeen 4 päiväsakkoa vastaa yhtä päivää vankeudessa.
Sakon muuntorangaistus 1.1.2021 jälkeen
Anonyymi
1
1024
Vastaukset
- Anonyymi
Jaa, taas on lieventynyt laki ja mikäs siinä, heikompiosaisia kansalaisia nämä sakonmuunnon kohteet yleensä ovatkin. Lain tulee olla kohtuullinen.
Pari vuosikymmentä sitten, kun istuin käräjiä, tuomittiin joka toisesta sakosta yksi päivä vankeutta ja maksimi oli 90 päivää. Niitä oli melko paljon, jotka saivat maksimin. Tuskin sitä kuitenkaan istuivat, koska sakon voi maksaa vielä vankilan portillakin, jolloin vapautuu sakonmuuntotuomion istumiselta. Usein tuomion jälkeen maksuhalut kasvoivat merkittävästi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882