Aihe

Pelko työhön menosta

Anonyymi

Onko muille käynyt niin, ettei huonojen kokemuksien takia uskalla
enää mennä töihin?

Yhä useammassa paikassa esim. väkivallan uhka on todellinen, mikä näkyy myös kasvatus- ja opetuspuolella. Koko ajan saa olla silmät selässä ja varpaillaan, mitä tapahtuu seuraavaksi.

Sijaisten kohtelu on monessa paikassa ala-arvoista riippumatta siitä, miten hyvin tekee työnsä. Valheen puhujat on niitä mitkä menestyvät, kun taas joku kiltti, rehellinen ja nöyrä voi joutua silmätikuksi.

Perehdytys on usein olematonta, jolloin stressi työstä selviytymisestä on kohtuuton. Työvuoroon ei yksinkertaisesti enää uskalla mennä, kun ei tiedä mitä on vastassa eikä voi luottaa siihen, että saisi apua tai tieto kulkisi! Siihen päälle moitteet omaiselta tai työkaverilta, niin kehä on valmis!

Eipä ole voimia ja uskallusta mennä enää hajoittamaan itseään tälle alalle!

2

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tutulta kuulostaa, varsinkin sijaisten kohtelu on monessa paikassa ala-arvoista. Ihmetellää miksi sijaisia on vaikea saada. Nämä täydelliset hoitaja karkoittavat hyvät sijaiset, en ymmärrä mikä ihmeen pätemisen tarve vakkareilla on. Perehdytys on mitä on ja sitten nostetaan iso meteli jos sijais raukka ei ole jotain tehnyt mitä kukuuan ei ole huomannut ohjeistaa hänelle. Olen itse vakituinen ja kiitollinen kaikista sijaisita joita saamme helpottamaan meidän työtaakkaamme. Väki väsyy ja sijaiset kiertävät kaukaa paikat joissa saavat huonoa kohtelua. Peräänkuulutan esimiestyötä, hänen tehtävänään on pitää kiinni siitä että työntkijät eivät pääse sooloilemaan omiaan, Monessa paikassa esimiestyö ontuu, esimies ei ole kaveri vaan hänen pitää osata myö johtaa vakkareita, eikä mielistellä voimakastahtoisia päällepäsmäteitä, jotka osaavat mielestään kaiken. Esimiehiä pitäisi kouluttaa enemmän ottamaan vastuuta omasta työstä ja yksikköjen hyvinvoinnista muuten tämä peli jatkuu loputtomiin. Itse kaipaan jämäkkää johtajuutta, esimiehellä on suuri merkitys työhyvinvointiin, toki jokainen omalla kohdallaan kantaa vastuun työntekijänä omasta työstään työyhteisössä. Yhteen hiileen puhaltaminen on monilta työpaikoilta unohtunut.

• Anonyymi

En ole ollut sosiaalialalla, mutta "pelkästään" työpaikkakiusaaminen on aiheuttanut vastaavanlaisia traumoja ja näistä ei puhuta tai näihin ei saa apua mistään. Koska näistä asioita ei puhuta tai puututa niin se on toistuvaa sekä ongelma monessa työpaikassa - ja oireilee aikuisten maailmasta niin pahasti, että koulukiusaaminen pahenee. Jostain ne lapsetkin näille tavoille oppii ja sen mihin panostetaan näissä jutuissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naisen vessakäynti suhteen alussa

Mä olin ihastukseni kaa viettämässä viikonloppua. Eka kertaa yövyin miehen luona. Toisen yön jälkeisenä aamuna mulla meni vatsa aivan sekaisin. Oltiin
      Parisuhde
      235
      15986
    2. Liikenne topissa

Mitäs liedenpohjassa tekeillä ku kuus kutosen liikenne katkaistu..poliisioperaatio
      Virrat
      40
      13578
    3. Maisa se jaksaa valehdella

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/28acb452-15ff-470d-80c3-511ad69abec0 Taas on syytön, taas on todisteita jotka jossain vaiheessa paljastaa Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      295
      9559
    4. Liedenpohja

Mikä hässäkkä siälä on päällä ??
      Virrat
      42
      6782
    5. Karanteenimääräyksiä rikkovaa ei rangaista.

Ulkomailta tuleva koronatartuttaja saa Suomessa liikuskella ja juhlia estoitta. Omantunnon kysymys on noudattaako karanteenimääräyksiä toista on mones
      Maailman menoa
      250
      4067