Pelko työhön menosta
Onko muille käynyt niin, ettei huonojen kokemuksien takia uskalla
enää mennä töihin?
Yhä useammassa paikassa esim. väkivallan uhka on todellinen, mikä näkyy myös kasvatus- ja opetuspuolella. Koko ajan saa olla silmät selässä ja varpaillaan, mitä tapahtuu seuraavaksi.
Sijaisten kohtelu on monessa paikassa ala-arvoista riippumatta siitä, miten hyvin tekee työnsä. Valheen puhujat on niitä mitkä menestyvät, kun taas joku kiltti, rehellinen ja nöyrä voi joutua silmätikuksi.
Perehdytys on usein olematonta, jolloin stressi työstä selviytymisestä on kohtuuton. Työvuoroon ei yksinkertaisesti enää uskalla mennä, kun ei tiedä mitä on vastassa eikä voi luottaa siihen, että saisi apua tai tieto kulkisi! Siihen päälle moitteet omaiselta tai työkaverilta, niin kehä on valmis!
Eipä ole voimia ja uskallusta mennä enää hajoittamaan itseään tälle alalle!
2
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Tutulta kuulostaa, varsinkin sijaisten kohtelu on monessa paikassa ala-arvoista. Ihmetellää miksi sijaisia on vaikea saada. Nämä täydelliset hoitaja karkoittavat hyvät sijaiset, en ymmärrä mikä ihmeen pätemisen tarve vakkareilla on. Perehdytys on mitä on ja sitten nostetaan iso meteli jos sijais raukka ei ole jotain tehnyt mitä kukuuan ei ole huomannut ohjeistaa hänelle. Olen itse vakituinen ja kiitollinen kaikista sijaisita joita saamme helpottamaan meidän työtaakkaamme. Väki väsyy ja sijaiset kiertävät kaukaa paikat joissa saavat huonoa kohtelua. Peräänkuulutan esimiestyötä, hänen tehtävänään on pitää kiinni siitä että työntkijät eivät pääse sooloilemaan omiaan, Monessa paikassa esimiestyö ontuu, esimies ei ole kaveri vaan hänen pitää osata myö johtaa vakkareita, eikä mielistellä voimakastahtoisia päällepäsmäteitä, jotka osaavat mielestään kaiken. Esimiehiä pitäisi kouluttaa enemmän ottamaan vastuuta omasta työstä ja yksikköjen hyvinvoinnista muuten tämä peli jatkuu loputtomiin. Itse kaipaan jämäkkää johtajuutta, esimiehellä on suuri merkitys työhyvinvointiin, toki jokainen omalla kohdallaan kantaa vastuun työntekijänä omasta työstään työyhteisössä. Yhteen hiileen puhaltaminen on monilta työpaikoilta unohtunut.
- Anonyymi
En ole ollut sosiaalialalla, mutta "pelkästään" työpaikkakiusaaminen on aiheuttanut vastaavanlaisia traumoja ja näistä ei puhuta tai näihin ei saa apua mistään. Koska näistä asioita ei puhuta tai puututa niin se on toistuvaa sekä ongelma monessa työpaikassa - ja oireilee aikuisten maailmasta niin pahasti, että koulukiusaaminen pahenee. Jostain ne lapsetkin näille tavoille oppii ja sen mihin panostetaan näissä jutuissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisen vessakäynti suhteen alussa
Mä olin ihastukseni kaa viettämässä viikonloppua. Eka kertaa yövyin miehen luona. Toisen yön jälkeisenä aamuna mulla meni vatsa aivan sekaisin. Oltiin23515986Liikenne topissa
Mitäs liedenpohjassa tekeillä ku kuus kutosen liikenne katkaistu..poliisioperaatio4013578Maisa se jaksaa valehdella
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/28acb452-15ff-470d-80c3-511ad69abec0 Taas on syytön, taas on todisteita jotka jossain vaiheessa paljastaa Ma2959559- 426782
Karanteenimääräyksiä rikkovaa ei rangaista.
Ulkomailta tuleva koronatartuttaja saa Suomessa liikuskella ja juhlia estoitta. Omantunnon kysymys on noudattaako karanteenimääräyksiä toista on mones2504067