Pitäisi liittää tilapäisesti vanha katodinen Scart-tv -> nettioperaattorin tv-digiboxiin jossa HDMI.
Pitääkös tuosa olla convertteri HDMI to Scart-versio vai Scart to HDMI?
Näyttää, että nuo tarvitsevat vielä virtalähteenkin, tulennee paketissa mukana.
- https://www.bluecinetech.co.uk/scart-to-hdmi/
Mutta jos menee liian hankalaksi, niin tyydyn toistaiseksi katodisen tv:n (toisella kuin operaattorin) digiboxilla antamiin kanaviin, kunnes heivaan tuon vanhan tv:n pois ja hommaan uuden.
TV-boxi HDMI ja Scart-tv ?
11
71
Vastaukset
- Anonyymi
Ainakin netissä myydään tällaisia SCART -> HDMI muuntimia...
- Anonyymi
Jos olet sattumalta nyt tai kohta hankkimassa parempaa A/V-viritinvahvistinta, niin hanki sitten sellainen parempi (ja kalliimpi), joka voi vastaanottaaa myös analogista kuvasignaalia (ks. SCART-sovitin, josta kuva ja ääni analogisena vahvistimeen) ja antaa sen ulos digitaalisena HDMI-liitännästä.
- Anonyymi
Ainoa joka _ehkä_ tulee hankintaan myöhemmin on jonkin verran parempi äänentoisto tulevalle tv:lle, mutta se ei saisi ottaa paljoa tilaa.
Hommaisin itse asiassa melkeimpä mieluummin ei-äly-tv:n, mutta niistä on kovin vähän tarjontaa ja olisin mieluusti pelkän haravan varassa ei-äly-tv:llä ilman, että tv olisi milloinkaan yhtyedessä nettiin.
#
"Älytelevisiot tarkkailevat katsojaa ja lähettävät heistä tietoa moneen paikkaan. Asennusvaiheessa on syytä pitää silmä tarkkana."
- https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000006247849.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainoa joka _ehkä_ tulee hankintaan myöhemmin on jonkin verran parempi äänentoisto tulevalle tv:lle, mutta se ei saisi ottaa paljoa tilaa.
Hommaisin itse asiassa melkeimpä mieluummin ei-äly-tv:n, mutta niistä on kovin vähän tarjontaa ja olisin mieluusti pelkän haravan varassa ei-äly-tv:llä ilman, että tv olisi milloinkaan yhtyedessä nettiin.
#
"Älytelevisiot tarkkailevat katsojaa ja lähettävät heistä tietoa moneen paikkaan. Asennusvaiheessa on syytä pitää silmä tarkkana."
- https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000006247849.htmlOlen tunkenut oman äly-tv:n VPN -yhteyden taakse, ja ottanut siitä pois kaikki ominaisuudet jotka lähettäisivät jotain tietoja johonkin. Ja vaikka lähettäisi, niin tietona on vaan että joku jossa Brasiliassa nyt käyttää äly-tv:tä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen tunkenut oman äly-tv:n VPN -yhteyden taakse, ja ottanut siitä pois kaikki ominaisuudet jotka lähettäisivät jotain tietoja johonkin. Ja vaikka lähettäisi, niin tietona on vaan että joku jossa Brasiliassa nyt käyttää äly-tv:tä...
Ajatus hyvä, mutta itse en tunne muuta kuin softa-VPN vaihtoehtoja, joista maksullisistakin versioista suurin osa on suorastaan haitakkeita, jotka keräävät ja välittävät tietoa eteenpäin.
Sitten jos VPN-osite on vaikkapa Brasseissa, niin riskeeraa monet kanavat jäädä näkemättä.
En myöskään tiedä miten älytellusta voi ottaa pois kaikki haitalliset ja lähettävät ominaisuudet ja tämä vielä luotettavasti.
En tiedä miten ja mihin väliin voi laittaa turvaa käyttäesään nettioperaattorin tv-boxia, joka on tietty yhteydessä reitittimeen.
TV:t ovat myös turvattomia ja asiansa osaaville helposti korkattavissa / hakkeroitavissa ja sen jälkeen kaikki muukin mikä tv:n on mahdollisesti yhteydessä, USBtikku, ulkoinen kiintolevy, PC jne.
Kinkkinen kokonaisuus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajatus hyvä, mutta itse en tunne muuta kuin softa-VPN vaihtoehtoja, joista maksullisistakin versioista suurin osa on suorastaan haitakkeita, jotka keräävät ja välittävät tietoa eteenpäin.
Sitten jos VPN-osite on vaikkapa Brasseissa, niin riskeeraa monet kanavat jäädä näkemättä.
En myöskään tiedä miten älytellusta voi ottaa pois kaikki haitalliset ja lähettävät ominaisuudet ja tämä vielä luotettavasti.
En tiedä miten ja mihin väliin voi laittaa turvaa käyttäesään nettioperaattorin tv-boxia, joka on tietty yhteydessä reitittimeen.
TV:t ovat myös turvattomia ja asiansa osaaville helposti korkattavissa / hakkeroitavissa ja sen jälkeen kaikki muukin mikä tv:n on mahdollisesti yhteydessä, USBtikku, ulkoinen kiintolevy, PC jne.
Kinkkinen kokonaisuus.1)
Minulla on softa-vpn integroituna reitittimeen. Kaikki maksulliset versiot joissa ei ole tukea ulkoiselle reitittmelle ovat juuri noita mainitsemiasi haitakkeita koska haluavat vain näyttää mainoksia yms.
2)
Mitkä kanvat jää nekemättä?
3)
Kaikkea ei varmasti saakaan, enkä tätä nyt ihan tarkoittanut, mutta asetuksista otin pois kaikki hybridi yms. jutut, ja olen jättänyt aktivoimatta kaikki sovellukset jotka kysyvät jotain lupia 'vakoiluun'...
4)
Nettioperaattorin oma tv-boxi on ihan eri asia eikä sillä ole mitään tekemistä älytelevision kanssa, sillä nettioperaattrin oman tv-boxin voi liittää vaikka tietokoneen monitoriin; si siinä mitään televisiota tarvita.
5)
Laitappa linkki lähteeseen josta käy ilmi että äly-tv on hakkeroitu tai korkattu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1)
Minulla on softa-vpn integroituna reitittimeen. Kaikki maksulliset versiot joissa ei ole tukea ulkoiselle reitittmelle ovat juuri noita mainitsemiasi haitakkeita koska haluavat vain näyttää mainoksia yms.
2)
3)
Kaikkea ei varmasti saakaan, enkä tätä nyt ihan tarkoittanut, mutta asetuksista otin pois kaikki hybridi yms. jutut, ja olen jättänyt aktivoimatta kaikki sovellukset jotka kysyvät jotain lupia 'vakoiluun'...
4)
Nettioperaattorin oma tv-boxi on ihan eri asia eikä sillä ole mitään tekemistä älytelevision kanssa, sillä nettioperaattrin oman tv-boxin voi liittää vaikka tietokoneen monitoriin; si siinä mitään televisiota tarvita.
5)
Laitappa linkki lähteeseen josta käy ilmi että äly-tv on hakkeroitu tai korkattu.1) "Minulla on softa-vpn integroituna reitittimeen."
Miten tuo on toteutettavissa opraattorin reitittimen kanssa ja mistä tiedät mitä dataa ko. softat taltioi tai lähettelee ja minne tai sitten ei? Itse olen tasan nolla reititimen asetuksien suhteen, mikäli tuolla tasolla hallinnoidaan VPN-softan tekemisiä.
"Kaikki maksulliset versiot joissa ei ole tukea ulkoiselle reitittmelle ovat juuri noita mainitsemiasi haitakkeita koska haluavat vain näyttää mainoksia yms."
Ihanko kaikki ?!
Oheisessa artikkelissa on kattava listaus VPN-softista, joskaan en niiden teknisistä ominaisuuksisa osaa lausua suntaan tai toiseen.
Taulukon lopuussa "täysillä vihreillä" on mm. ruotsalainen Mullvad, joka kiinnostaa, sillä se toimii myös Linuxissa, yksi lisenssi kolmelle raudalle.
- https://thebestvpn.com/118-vpns-logging-policy/
2) "Mitkä kanvat jää nekemättä?"
Saatko Brassi-IP:llä vaikkapa kotimaiset kanavat toimimaan? TV-tarjontahan on suurelta osin maakohtaista jossa eri maan IP:llä tulee haasteita.
4) "Nettioperaattorin oma tv-boxi on ihan eri asia eikä sillä ole mitään tekemistä älytelevision kanssa, sillä nettioperaattrin oman tv-boxin voi liittää vaikka tietokoneen monitoriin; si siinä mitään televisiota tarvita."
Voi toki, mutta moniko pitää mieluisana katsella tv:tä PC-ruudulta varsinaisen ja suuremman, sekä sopivaan paikkaan sijoitetun ruudun tv:n sijaan.
5) "Laitappa linkki lähteeseen josta käy ilmi että äly-tv on hakkeroitu tai korkattu."
"Korttelin kaikki älytelevisiot kaapattavissa" - 2014
"Tietoturvatutkijan visio kuulostaa scifiltä, mutta on hänen mukaansa täysin mahdollisuuksien rajoissa. Asiasta kirjoittaa Forbes."
- https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000001839462.html
"Kyberrikolliset iskevät pian televisioihin" - 2014
- https://www.iltalehti.fi/digi/a/2014042318233486
Oheinen herra puhuu täyttä asiaa.
Mikko Hyppönen: ”Teemme parhaillaan virhettä, jonka vuoksi lapsemme vielä vihaavat meitä”
"F-Securen tutkimusjohtaja vertaa esineiden internetiä asbestipommiin, jonka jättimäiset haitat tajuttiin vasta isolla viiveellä."
- https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000006269566.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1)
2)
3)
4)
5)
Laitappa linkki lähteeseen josta käy ilmi että äly-tv on hakkeroitu tai korkattu.Kappas vain, turvallisen systeemin luonut kommentoja katosikin takaviistoon ...
- Anonyymi
Voisi helpottaa jos kertoisit vielä minkä boxin liittämisestä on kyse? Niistä voi löytyä yllättäviä liitäntöjä ? "nettioperaattorin tv-digiboxiin jossa HDMI"
- Anonyymi
Verkkokauppa.com nettikaupassa löytyy seuraava muunnin : https://www.verkkokauppa.com/fi/product/41912/jqcsb/Deltaco-HDMI-Scart-signaa
- Anonyymi
Näyttää menevän turhan vaikeaksi, 50 eemeliä laitteesta joka jää sitten jonkin ajan kuluttua hyllyyn, samalla kun uusia älyttömiä tv:tä saa jo noin 140 e alkaen, ovat toki vaatimattomia.
Kohtuullisen käytetyn älytömän tv:n saakin sitten laittamalla vain muutama kymppi lisää tuon palikan hintaan, mutta tokihan niiden ruutu voi tullaa finaalin pikemmin kuin uuden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1306292Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/745782271Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk401532Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1121308Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna881175- 661038
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481035Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll641000Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.27958- 63946