Olen ostamassa käytettyä autoa, jossa on myyjän mukaan alla ainoastaan välikelin renkaat. Koeajolla oli liikkeen pihalla noin 10 cm lunta ja hyvin auto mielestäni liikkui todella hyvin siinä. Tiellä oli suolalla sulatettua sohjoa, missä auto tuntui liikkuvan vakaammin sallittua maantienopeutta kuin oman työpaikan nastarenkailla varustettu auto.
Mikä on ns. välikeli, missä rengas toimii ja täytyykö vielä ostaa jokin rengassarja autoon?
Välikelin renkaat
4
308
Vastaukset
- Anonyymi
Nastarengas on tosiaan välikelin rengas - toimii parhaiten paljaalla - siis riittävän hyvin suolatulla asvaltilla. Siksi VAGniikan maailma & co niitä kaupunkeihin suositteleekin. Oikeassa talvessa, kuten nyt, selkeästi paras valinta on oikea talvirengas.
- Anonyymi
Ei sulla mitään henkilökohtaisia ongelmia ole?
- Anonyymi
Suomen oloissa eurokitka on varmasti lähimpänä "välikelin rengasta". Suomen talvessa aika kelvoton eikä oikein kesäkäyttöönkään suunniteltu, mutta kevään ja syksyn välikeleihin soveltuu mainiosti. Jos ostaisin kolmannen vannesarjan, laittaisin niihin eurokitkat.
Toinen "välikelin" rengas voisi olla keskieuroopan ympärivuotisrengass kuten crossclimate, mutta tämä on myös ihan hyvä kesärengas ja painottuu kesäajoon joten ei ihan puhdas välikelin rengas.- Anonyymi
Olen käyttänyt yhden rengaskerran loppuun tuollaisia "välikelin renkaita". Noilla kyllä pärjäsi pääkaupunkiseudulla talvellakin, kesällä piti vähän enemmän ääntä suuremman kulutuspinnan palakoon vuoksi. Nyt alla on parannettu versio em. renkaista ja nämä muistuttaa pinnaltaan enemmän kitkarengasta joten talvipito tuntuu paremmalta ja kesälläkin rengas on yhtä hiljainen kuin tavallinen kesärengas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211841
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1381676Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill551548Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1671372Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1741356- 1511326
- 521228
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761173- 591158
- 1191045