Millaisella systeemillä kantsisi testamentata valtaosaltaan hyvin likvidiä omaisuuttaan useille (pääosin toisiaan tuntemattomille) saajille (hlöitä yhteisöjä) siten, että pesän osakkaina tulisi olemaan kuitenkin vain pieni ns. luotto-ydinryhmä, eikä siis kaikki saajat?
Ei ole minkäänlaisia perillisiä.
Testamentti kavereille
4
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Kummallinen vaatimus ja yksinkertainen tehdä-
Testamentaa ydinryhmälle ja lisää velvoite luovuttaa osa omaisuutta määräaikaan mennessä, siis osa "likvidiä" määrätyille.
Yksinkertaista jonka jokaisen aivot tajuaisi.- Anonyymi
Hmmm... jos tuollaisen tosiaan testamenttiinsa kirjottaisi, niin tulkittaisiinkohan "tuo velvoite luovuttaa..." -osuus erityistestamenttina - siis jos siinä olisi täsmäosuudet mainittuina?
Mikäs tuossa ap.n vaatimuksessa on "kummallista"?
Voi hyvinkin olla fiksua kohdentaa pesän hallinta pikkuporukalle, jolloin asioiden hoito varmaankin sutjakoituu huomattavasti verrattuna, jos pesän osakkaita olisi vaikkapa kaikki 75 testamentin saajaa pitkin-poikin maata... ;)
Tee erityistestamentit kaikille - ja lisäksi jätä loppuomaisuus halutuin osuuksin sille "ydinryhmälle". Tällöin ydinryhmäläisillekin jää kuitenkin erityistestamentin osuus tai osa siitä, jos käykin niin, että varoja onkin vähemmän kuin mitä on luvattu eritystestamenteissa (tällöin kaikkien osuuksia vähennetään osuuksien suhteessa).
- Anonyymi
Jokos se olisi milloin ajankohtaista tuon ajatellun testamentin toteutua, arviolta.
Kuikapaljon sitä sitten likvidiä olisi testamentata.
Luulisin että kannattaisi vai yhdelle antaa velkakirjaa vastaan, ettei syntyisi mitään häämminkiä ja eikä valtio saisi mitään perintöveroa.
Katsokaas nyt, kun nykyään kaikki on velkaa muutenkin ja rahat on puhtaana pimeenä. - Anonyymi
Asia on ihan yksinkertainen, toisin kuin edellä joku valopää kuvitteli.
Testamentin tekijällä on valta määrätä, ketkä testamentinsaajista ovat osakkaita ja ketkä eivät. Ts. testamenttiin lista saajista ja toinen lsita niistä, jotka ovat osakkaina kuolinpesässä näistä saajista.
Yksi hyvä keino on myös, että määrää testamentin toimeenpanijan, joka määrää kuolinpesän asioista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 887227
- 353373
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021816- 21892
Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,27891Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html32853Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk47762Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60719Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt29686Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v26642