3vuoden sääntö

Anonyymi

Hei,
Olenko ymmärtänyt oikein tämän tilanteen: Saan tällä hetkellä kodinhoitotukea 2 vuotiaasta lapsestani jota kotona hoidan ja yritämme uutta raskautta. Kannattaako kumminkin nyt pitää vuoden taukoa yrittämisestä sillä uusi lapsi syntyisi nyt kun esikoinen on yli 3vuotias enkä silloin saisi äitiysloman ajan palkkaa kuten esikoisesta sain vaan viimeisen 6 kk mukaan joka on tämä kodinhoitotuki? Eli kannattaisi käydä puoleksi vuodeksi töissä jotta saisi sen 9 kk parempaa rahaa.
Toivottavasti osasin selittää kysymykseni jotenkin ymmärrettävästi

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei äitiysrahaa voida tietääkseni laskea kotihoidontuesta, vaan viimeisimmästä oikeasta palkasta. Eihän kukaan hankkisi lapsia lyhyillä ikäeroilla, jos noin olisi.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Kannattaa vielä varmistaa Kelasta. Tukiviidakko on aika monimutkainen ja laskentaperusteet muuttuivat viime vuonna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Kannattaa vielä varmistaa Kelasta. Tukiviidakko on aika monimutkainen ja laskentaperusteet muuttuivat viime vuonna.

        Jonottelin Kelaan tänään ja sain vastaukseksi että kyllä kodinhoitotuki katsotaan palkaksi. Ompas suomessa tyhmä järjestelmä. Eli nyt täytyy pitää välivuosi raskauden yrityksestä tai muuten joutuisi pistää vastasyntyneen päivähoitoon :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3139
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2791
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2588
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2578
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2446
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2295
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1733
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1677
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      36
      1535
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1396
    Aihe