Aivot ja hermojärjestelmä

Anonyymi

Onko kenelläkään kokemusta vaikkapa hermoston hoitamisessa ahdistushäiriössä. Meillähän on niin sanotusti matelijan aivot johon liittyy vagushermo. Hermon häiriöt estävät mm. rentoutumisen. Nisäkkään aivoissa taas ovat tunteet jotka osallistuvat muistamiseen ja "kotkeampiin" ajatustoimintoihin. Psygologeilta tai lääkäreiltä en lähde kysymään asiasta koska jostainpäin tuulee ja mm. akupunktio ja homeopatia on leimattu uskomushoidoiksi ihan yleisesti. On jännä juttu että meitä ihmisiä pidetään kehityksen huippuna mutta meitä ohjaillaan ja pelotellaan alkukantaisesti: Poliitikot ja mainostajat pyrkivät usein vetoamaan ihmisten matelijan aivoissa oleviin pelkoihin, epäluuloon ja vihaan. Ihan nykypäivää psykologiassakin. Ei herätä luottamusta ainakaan minussa.

85

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Anteeksi siis korjaan virheeni: korkeimmista toiminnoista vastaa ns. ihmisaivot ja väliin jää nisäkäs aivot... Mutta mielenkiintoista havannoida kuinka jokin asia saa eritasoiset toiminnot päälle.. Niinkuin: Siinä missä järki loppuu alkaa väkivalta. Ja viimeinen vaihtoehto on varmaan että lamaannu ja esitä kuollutta🤔🤣

      • Anonyymi

        Ja siitä tulikin myös mieleeni että ehkä masennus tavallaan johtuu tästä pohjimmaisesta. Addiktiot lukemani perusteella myös. Nisäkäsaivot taas saisi aikaan mm. manioita. Psykoosi taas voisi olla järkiaivojen ja nisäkäsaivojen ylikuormittumista? Olisi hienoa kuunnella muiden mielipiteitä,kokemuksia ja tutkimus aineistoakin. Mielestäni selitys välittäjäaineista jää vähän torsoksi. Toki välittäjäaineet merkitsevät mutta miksi niin moni psyykelääke aiheuttaa akatisiaa, kognitiohäiriöitä, seksuaalihäiriöitä, tunteettomuutta ym. ym.?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siitä tulikin myös mieleeni että ehkä masennus tavallaan johtuu tästä pohjimmaisesta. Addiktiot lukemani perusteella myös. Nisäkäsaivot taas saisi aikaan mm. manioita. Psykoosi taas voisi olla järkiaivojen ja nisäkäsaivojen ylikuormittumista? Olisi hienoa kuunnella muiden mielipiteitä,kokemuksia ja tutkimus aineistoakin. Mielestäni selitys välittäjäaineista jää vähän torsoksi. Toki välittäjäaineet merkitsevät mutta miksi niin moni psyykelääke aiheuttaa akatisiaa, kognitiohäiriöitä, seksuaalihäiriöitä, tunteettomuutta ym. ym.?

        siksi että ne ronklaavat niiden välittäjäaineiden tasoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siksi että ne ronklaavat niiden välittäjäaineiden tasoja

        No eihän se ole parantavaa hoitoa. Entä miksi adhd on hurjasti yleistynyt? Tuntuu että kaikille saadaan jokin diagnosi..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eihän se ole parantavaa hoitoa. Entä miksi adhd on hurjasti yleistynyt? Tuntuu että kaikille saadaan jokin diagnosi..

        Nistit haluavat piristeitä ja adhd lääkkeissä on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eihän se ole parantavaa hoitoa. Entä miksi adhd on hurjasti yleistynyt? Tuntuu että kaikille saadaan jokin diagnosi..

        jos henkilö otetaan hoitoon, niin onhan hänelle saatava sairaudelle nimi = diagnoosi

        kun noita väkisin joudutaan tekemään, eihän potilas voi jäädä ilman sairauden nimeä, niin taitaa iso osa mennä pieleen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siksi että ne ronklaavat niiden välittäjäaineiden tasoja

        Minunkin aivojeni reseptorit ja välittäjäaineet on saatu SSRI-lääkevieroituksessa saadun tuntemattoman kohtauksen jälkeen ronklattua SSRI- ja neurolepti"hoidolla" sellaiseen tilaan, että siitä ei heti toivutakaan. Perus kaamosmasennus on kevyttä kamaa tämän rinnalla. Tätä ei enää pelkällä glögillä ja pipareilla paranneta.

        Positiiviset tunteet, kiintymys, draivi, elämän mielekkyys ylipäätään -- poissa. Nada.
        Affekti on latistunut. On ilmaantunut erinäisiä toiminnallisia oireita. Outoa, mystistä.
        Kaikki verikokeet, sydänfilmit ja pään MRI ovat olleet normaaleja. Ei poikkeavaa missään.
        Kiipeäminen pois kuopasta on kuitenkin alkanut ja edistystä on tapahtunut. Olen ollut aktiivinen ja ottanut itse asioista selvää. Lääkärit eivät valitettavasti ole pystyneet juuri auttamaan, tilanteeni on ollut niin outo.

        Ronklailemisiin, uuden vuoden toivotuksin..

        t. "vaikeasti masentunut"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minunkin aivojeni reseptorit ja välittäjäaineet on saatu SSRI-lääkevieroituksessa saadun tuntemattoman kohtauksen jälkeen ronklattua SSRI- ja neurolepti"hoidolla" sellaiseen tilaan, että siitä ei heti toivutakaan. Perus kaamosmasennus on kevyttä kamaa tämän rinnalla. Tätä ei enää pelkällä glögillä ja pipareilla paranneta.

        Positiiviset tunteet, kiintymys, draivi, elämän mielekkyys ylipäätään -- poissa. Nada.
        Affekti on latistunut. On ilmaantunut erinäisiä toiminnallisia oireita. Outoa, mystistä.
        Kaikki verikokeet, sydänfilmit ja pään MRI ovat olleet normaaleja. Ei poikkeavaa missään.
        Kiipeäminen pois kuopasta on kuitenkin alkanut ja edistystä on tapahtunut. Olen ollut aktiivinen ja ottanut itse asioista selvää. Lääkärit eivät valitettavasti ole pystyneet juuri auttamaan, tilanteeni on ollut niin outo.

        Ronklailemisiin, uuden vuoden toivotuksin..

        t. "vaikeasti masentunut"

        Hei ja tsemppiä. Aikansa varmasti vie mutta toivoa luulen olevan. Aivot ovat onneksi mukautuvaiset. Itsellä vähän sama. Kunpa olisin hakenut apuni muualta kun julkisesta..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei ja tsemppiä. Aikansa varmasti vie mutta toivoa luulen olevan. Aivot ovat onneksi mukautuvaiset. Itsellä vähän sama. Kunpa olisin hakenut apuni muualta kun julkisesta..

        Tsemppiä myös sinne. On meitä Suomessa näköjään muitakin. Julkisen puoleen jouduin itsekin kääntymään. Yrittivät kyllä selvittää oireiluni juurisyytä, mutta kun ei löytynyt, niin vian täytyi olla päässä. Siellähän se onkin, mutta vaikeasti hoidettava. PSSD? Mahdollisen parannuskeinon etsiminen alkaa käydä jo työstä. Ajan kuluminen on minulla helpottanut oireita.

        Vain sellainen ihminen, jolla on omakohtaista kokemusta, voi ymmärtää. Useimmilla psykiatreilla ja hoitajilla ei ole.

        Redditissä käydään vilkasta keskustelua aiheesta. Ei muuta kuin sinne.

        t. "vaikeasti masentunut"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tsemppiä myös sinne. On meitä Suomessa näköjään muitakin. Julkisen puoleen jouduin itsekin kääntymään. Yrittivät kyllä selvittää oireiluni juurisyytä, mutta kun ei löytynyt, niin vian täytyi olla päässä. Siellähän se onkin, mutta vaikeasti hoidettava. PSSD? Mahdollisen parannuskeinon etsiminen alkaa käydä jo työstä. Ajan kuluminen on minulla helpottanut oireita.

        Vain sellainen ihminen, jolla on omakohtaista kokemusta, voi ymmärtää. Useimmilla psykiatreilla ja hoitajilla ei ole.

        Redditissä käydään vilkasta keskustelua aiheesta. Ei muuta kuin sinne.

        t. "vaikeasti masentunut"

        " Yrittivät kyllä selvittää oireiluni juurisyytä, mutta kun ei löytynyt, niin vian täytyi olla päässä."

        Selitys sille, että he eivät löytäneet mitään, voi johtua myös siitä, että länsimaisessa lääketieteessä on merkittäviä aukkoja.

        Mm. ravitsemusoppi ja sitäkautta vitamiinit ja kivennäis/hivenaineet on lääkäreille tuntemattomia asioita.

        Itse kärsin masennuksesta, ehkä sellaiset 30 vuotta, josta keskimmäiset 10 vuotta merkittävästi elämää haittaavana ja viimeiset 10 vuotta elämän täysin halvaannuttavana.

        Kun olin 25 vuotta käynyt läääreissä, ja todennut että sieltä ei ole tarjolla kuin verikokeita, "no ei näissä mitään näkynyt", joiden jälkeen aina tarjottiin SSRI lääkitystä tai terapiaa, oli pakko alkaa itse toimimaan. Tuo lääkärissäkäyminen siis tapahtui parin vuoden välein, menin aina uudelleen ja uudelleen lääkäriin kun oireet paheni.

        Aloitin ihan sillä, että koitin päätellä, mitä masennus on. Tulin jostakin syystä siihen tulokseen, että se oli ainakin omalla kohdallani aivojen toimintahäiriö.

        Sitten mietin että mitä aivot tarvitsee toimiakseen. Googletin ja luin ja luin ja luin asioita. Väkisinkin törmäsin vitamiineihin, aminohappoihin, kivennäisaineisiin, valon määrään, liikuntaan, välittäjäaineisiin, unen määrään/laatuun, ravinnon laatuun ym ym.

        Sitten aloin lähestymään ongelmaa loogisesti. Helpointa oli kokeilla kaikki vitamiinit läpi mitä oli mahdollista kokeilla. Jos jollakin aineella tuntui olevan vaikutusta niin siitä kirjasin havainnon ylös. Sen jälkeen kävin hiven/kivennäisaineet läpi. Sitten kokeilin valon määrää (talvella oli niin huono olo, että toisinaan tuntui että olisi helpottanut jos olisi ottanut itseltään hengen), liikuntaa, ravinnon vaikutusta ym ym.

        Aina tuntui löytyvän jokin uusi asia, joka vaikutti jotenkin tuohon olotilaan. Olin monasti siinä luulossa että nyt se "lopullinen" ratkaisu löytyi, mutta aina jouduin pettymään siihen, että lopullista korjausta ei löytynytkään. Olo kuitenkin koheni selvästi pikkuhiljaa, sen mukaan miten paljon olin löytänyt asioita, joilla tuntui olevan huonoon oloon (masennukseen) vaikutusta.

        Olenkin ajatellut tuota prosessia "sipulin kuorimisena". Välillä itkettää, ja kun saat yhden kerroksen pois, alta paljastuu aina uusi.

        No, nyt olen siinä tilassa, tehtyäni tuota selvitystyötä 10 vuotta, että koen olevani, jälleen kerran, hyvin lähellä lopullista ratkaisua ja sitäkautta hyvinvointia. En sano että olisin edelleenkään kunnossa, mutta nyt ollaan siinä pisteessä, että kun aiemmin talvisin painoni nousi 15kg ja voin todella huonosti, ei huonosta voinnista ole merkkiäkään, eikä painokaan nouse. Oikeastaan ainoa jäljellä oleva oire on vuorokausirytmin sekoaminen.

        Vaikka tuo "selvitystyö" kuulostaa tuossa hyvin loogiselle tapahtumaketjulle, se oli sellaista yritys ja erehdys toimintaa, epätoivon partaalla olemista ja usein luovuttamisenkin puolella käymistä.

        Mitä sitten löysin?

        Ensimmäisenä huomasin että D-vitamiinilla oli selkeä vaikutus. Haksahdin muutamaksi vuodeksi luulemaan että se oli selitys, mutta oli pakko selvittää lisää. Liikunnalla oli myös selvä vaikutus. Kun olin vetänyt lenkkiä 45 minuuttia, tuli niin hyvä olotila (serotoniini?), että olin kuin humalassa. Vedin sitten tuon johdosta tuhansia kilometrejä lenkkiä vuosittain, mutta ei, se ei sittenkään ollut lopullinen ratkaisu.

        Pystyin tekemään enää vain muutaman kuukauden vuodessa töitä, mutta olin siinä tilassa että jopa se alkoi olla vaikeaa. Huomasin että olin niin väsynyt, että kuukauden töissäkäynnin jälkeen makasin sängyssä toipuen, toisen kuukauden. Tästä päättelin että levon ja nukkumisen tulee olla prioriteettinä korkeimmalla tasolla elämässäni.

        Sain kuitenkin nukuttua vain noin 3 - 4 tuntia / vrk, joten olin aivan kammottavan väsynyt koko ajan, vaikka en ollut työelämässä mukana.

        Viimein pyörryin pariin kertaan, ja olin epätoivon partaalla. Kun Pippa Laukan ohjelmassa, Pippa kertoi potilaalleen että hän on väsynyt sen vuoksi että rautavarastot on vähissä, tajusin että se on asia mitä en ole vielä kokeillut, joten kävin ostamassa purkillisen rautaa.

        Nyt olen kaksi kuukautta syönyt sitä ja olo kohenee vauhdilla. Olin ilmeisesti sellaisessa tilassa, että aivoni kärsivät jo merkittävästä hapenpuutteesta. Huomaan sen mm. siitä, että kun soitan kitaraa, hahmotan ihan tuosta vaan miten soitetaan kitarasooloja kappaleista, joita olen yrittänyt soittaa jo yli 30 vuotta, oppimatta niitä koskaan. Jaksaminen kaikenkaikkiaan paranee päivä päivältä. Laskelmieni mukaan joudun syömään rautaa 200mg päivässä lähes vuoden että olen kunnossa. Mielenkiinnolla odotan että minkälainen ihminen minusta tulee.

        Kaiken edellämainitun johdosta, ajauduin köyhyyteen, en tehnyt lapsia, en mennyt naimisiin, en oikeastaan tehnyt mitään muuta kuin voin huonosti ja sekavasti viimeiset 30 vuotta elämästäni.

        Oman kokemukseni perusteella, suhtaudun mielenterveyshoitoon suurella epäilyksellä. Kuinka monta kohtalontoveria siellä vetää SSRI lääkettä vuosikymmeniä, turhaan. Epäilen heitä olevan paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Yrittivät kyllä selvittää oireiluni juurisyytä, mutta kun ei löytynyt, niin vian täytyi olla päässä."

        Selitys sille, että he eivät löytäneet mitään, voi johtua myös siitä, että länsimaisessa lääketieteessä on merkittäviä aukkoja.

        Mm. ravitsemusoppi ja sitäkautta vitamiinit ja kivennäis/hivenaineet on lääkäreille tuntemattomia asioita.

        Itse kärsin masennuksesta, ehkä sellaiset 30 vuotta, josta keskimmäiset 10 vuotta merkittävästi elämää haittaavana ja viimeiset 10 vuotta elämän täysin halvaannuttavana.

        Kun olin 25 vuotta käynyt läääreissä, ja todennut että sieltä ei ole tarjolla kuin verikokeita, "no ei näissä mitään näkynyt", joiden jälkeen aina tarjottiin SSRI lääkitystä tai terapiaa, oli pakko alkaa itse toimimaan. Tuo lääkärissäkäyminen siis tapahtui parin vuoden välein, menin aina uudelleen ja uudelleen lääkäriin kun oireet paheni.

        Aloitin ihan sillä, että koitin päätellä, mitä masennus on. Tulin jostakin syystä siihen tulokseen, että se oli ainakin omalla kohdallani aivojen toimintahäiriö.

        Sitten mietin että mitä aivot tarvitsee toimiakseen. Googletin ja luin ja luin ja luin asioita. Väkisinkin törmäsin vitamiineihin, aminohappoihin, kivennäisaineisiin, valon määrään, liikuntaan, välittäjäaineisiin, unen määrään/laatuun, ravinnon laatuun ym ym.

        Sitten aloin lähestymään ongelmaa loogisesti. Helpointa oli kokeilla kaikki vitamiinit läpi mitä oli mahdollista kokeilla. Jos jollakin aineella tuntui olevan vaikutusta niin siitä kirjasin havainnon ylös. Sen jälkeen kävin hiven/kivennäisaineet läpi. Sitten kokeilin valon määrää (talvella oli niin huono olo, että toisinaan tuntui että olisi helpottanut jos olisi ottanut itseltään hengen), liikuntaa, ravinnon vaikutusta ym ym.

        Aina tuntui löytyvän jokin uusi asia, joka vaikutti jotenkin tuohon olotilaan. Olin monasti siinä luulossa että nyt se "lopullinen" ratkaisu löytyi, mutta aina jouduin pettymään siihen, että lopullista korjausta ei löytynytkään. Olo kuitenkin koheni selvästi pikkuhiljaa, sen mukaan miten paljon olin löytänyt asioita, joilla tuntui olevan huonoon oloon (masennukseen) vaikutusta.

        Olenkin ajatellut tuota prosessia "sipulin kuorimisena". Välillä itkettää, ja kun saat yhden kerroksen pois, alta paljastuu aina uusi.

        No, nyt olen siinä tilassa, tehtyäni tuota selvitystyötä 10 vuotta, että koen olevani, jälleen kerran, hyvin lähellä lopullista ratkaisua ja sitäkautta hyvinvointia. En sano että olisin edelleenkään kunnossa, mutta nyt ollaan siinä pisteessä, että kun aiemmin talvisin painoni nousi 15kg ja voin todella huonosti, ei huonosta voinnista ole merkkiäkään, eikä painokaan nouse. Oikeastaan ainoa jäljellä oleva oire on vuorokausirytmin sekoaminen.

        Vaikka tuo "selvitystyö" kuulostaa tuossa hyvin loogiselle tapahtumaketjulle, se oli sellaista yritys ja erehdys toimintaa, epätoivon partaalla olemista ja usein luovuttamisenkin puolella käymistä.

        Mitä sitten löysin?

        Ensimmäisenä huomasin että D-vitamiinilla oli selkeä vaikutus. Haksahdin muutamaksi vuodeksi luulemaan että se oli selitys, mutta oli pakko selvittää lisää. Liikunnalla oli myös selvä vaikutus. Kun olin vetänyt lenkkiä 45 minuuttia, tuli niin hyvä olotila (serotoniini?), että olin kuin humalassa. Vedin sitten tuon johdosta tuhansia kilometrejä lenkkiä vuosittain, mutta ei, se ei sittenkään ollut lopullinen ratkaisu.

        Pystyin tekemään enää vain muutaman kuukauden vuodessa töitä, mutta olin siinä tilassa että jopa se alkoi olla vaikeaa. Huomasin että olin niin väsynyt, että kuukauden töissäkäynnin jälkeen makasin sängyssä toipuen, toisen kuukauden. Tästä päättelin että levon ja nukkumisen tulee olla prioriteettinä korkeimmalla tasolla elämässäni.

        Sain kuitenkin nukuttua vain noin 3 - 4 tuntia / vrk, joten olin aivan kammottavan väsynyt koko ajan, vaikka en ollut työelämässä mukana.

        Viimein pyörryin pariin kertaan, ja olin epätoivon partaalla. Kun Pippa Laukan ohjelmassa, Pippa kertoi potilaalleen että hän on väsynyt sen vuoksi että rautavarastot on vähissä, tajusin että se on asia mitä en ole vielä kokeillut, joten kävin ostamassa purkillisen rautaa.

        Nyt olen kaksi kuukautta syönyt sitä ja olo kohenee vauhdilla. Olin ilmeisesti sellaisessa tilassa, että aivoni kärsivät jo merkittävästä hapenpuutteesta. Huomaan sen mm. siitä, että kun soitan kitaraa, hahmotan ihan tuosta vaan miten soitetaan kitarasooloja kappaleista, joita olen yrittänyt soittaa jo yli 30 vuotta, oppimatta niitä koskaan. Jaksaminen kaikenkaikkiaan paranee päivä päivältä. Laskelmieni mukaan joudun syömään rautaa 200mg päivässä lähes vuoden että olen kunnossa. Mielenkiinnolla odotan että minkälainen ihminen minusta tulee.

        Kaiken edellämainitun johdosta, ajauduin köyhyyteen, en tehnyt lapsia, en mennyt naimisiin, en oikeastaan tehnyt mitään muuta kuin voin huonosti ja sekavasti viimeiset 30 vuotta elämästäni.

        Oman kokemukseni perusteella, suhtaudun mielenterveyshoitoon suurella epäilyksellä. Kuinka monta kohtalontoveria siellä vetää SSRI lääkettä vuosikymmeniä, turhaan. Epäilen heitä olevan paljon.

        Kiitos kirjoituksestasi. Hyviä pointteja. Minun tapauksessani kyse ei ole enää tavallisesta masennuksesta. Kyseessä on ennemmin mielialalääkkeiden liian nopeiden lopetusten ja aloitusten aiheuttamasta kemiallisesta tilasta aivoissa ja hermostossa. Kuin kemiallinen lobotomia. Ei tyydytystä mistään, ei kiintymystä, ei tahtoa, ei motivaatiota. Tällainen tila diagnosoidaan, tottakai, masennukseksi. Kyse ei kuitenkaan ole siitä, vaan pahemmasta.
        Sellainen, joka ei ole kokenut, ei voi ymmärtää.

        t. "vaikeasti masentunut"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siitä tulikin myös mieleeni että ehkä masennus tavallaan johtuu tästä pohjimmaisesta. Addiktiot lukemani perusteella myös. Nisäkäsaivot taas saisi aikaan mm. manioita. Psykoosi taas voisi olla järkiaivojen ja nisäkäsaivojen ylikuormittumista? Olisi hienoa kuunnella muiden mielipiteitä,kokemuksia ja tutkimus aineistoakin. Mielestäni selitys välittäjäaineista jää vähän torsoksi. Toki välittäjäaineet merkitsevät mutta miksi niin moni psyykelääke aiheuttaa akatisiaa, kognitiohäiriöitä, seksuaalihäiriöitä, tunteettomuutta ym. ym.?

        1. Välittäja aineiden epätasapaino on € vahe, ihmisille ilman labraa!!!!!!!
        Valehdellaan, koska big farma iskostaa valheet tohtoreihin ja valitettavasti vain 2 % kysyy, kuinka te voitte velehdella ilman labraa kemiallisia epätasapainoja päin naamaa ihmisille. Psykykkepillerit ovat myrkkyjä jotka tekee järkyttävän kilometrin päähän näkyvän kemiallisen epätasapainon.

        En usko psykiatriaan
        En usko että psykooseja, skitsofrenioita ja liki 400 tautia näkymättömässä sisimmässä on olemassa, koska kukaan ei koskaan ole biobsian kautta tauteja näkymättömästä sisimmästä todennut, se on kaikki vain BIG farma valhe.

        Osin psykiatria eli toisten nimittely (ei itsen) perustuu Sadismiin, koska on kiva harjoittaa sadismia silloin kun toinen on sairas.
        Esim. Mulle 1994 aivokalvon tulehduksesta julkinen sadisti naamolla teki oireista hullun paprut ja sama jatkui aina koska valtio ei korjaa kun yksitys diaknoosi tuodaan.
        Ainakin minun tapauksessa psykiatria jätti sellaiset traumat, että en koskaan halua olla moisten yliviisaiden ka tekemisissä,

        Psykiatriassa on pelättävän julmaa (samaa kuin KGB ssä) totalitarismia, ja on aivan sama antaako valtio totaali vallan Freudin vai Marxin teorioiden kannattajalle.
        Minun mielestä jokainen teoria on valhe ja siksi he pidätää jokaisen joka on antipsykiatristi, eli ei suomi tässä poikkea KGB ihmisoikeus rikoksista kuin siinä että me olemme tulleet totalitaariseksi ihmisoikeus rikollisiksi freudin ja he Marxin teoriasta.

        Jokainen teoria totalitarisoituu ja pidättää ne jotka teoriaa kritisoi.
        Psykiatria on hyvin ankara, paha valhe tiede,
        He pilaa ihmisten henkisen hyvin voinnin totalitarismillaan, pakko oikeassa olollaan, syyttömiä mieleltään terveiden pidätyksillä,

        Ainoa mielisairas siinä on vainoahrhaiseksi koulutut psykiatrit jota näkee mielisairauksia kaikkialla.

        Psykiatrien ylläpitoon ja pillereihin valtio kuluttaa 11 biljoonaa, eli 5,3 % bruttokansan tuotteesta, koska psykiatria on tosiasiassa kriitikkojen ja antisosialistien pidätys organisaatio, joka sai minut ainakin tajuamaan, on aivan sama mille valheeseen perustuvalle totaali teorioille valtio antaa vapaat kädet pidättää ihmisiä jotka ei rikosta ole tehnyt, pidän niin suomea kuin muita totaali valvonta valtioita pahoina.

        Suomi ainakin minun tapauksessa harjoitti rakaa, barbaaria sadismia 26 vuotta joka kehon kivulla, koskaan ei laskeneet erikois lääkärille, hullun paprut tehtiin poliittisista syistä heti joka kerran eteisessä.

        Iän myötä olen oppinut suomen tuntemaan kuin omat sormeni.
        Hallintomme on hyvin itämainen ja olen varma että länsimaissa, joissa on vakuutus terveys yleinen minun ei olisi tarvinnut kokea niitä kärsimyksiä.
        Koska julkis terveys on valtion ja se ottaa valtiota käskyjä,
        Ja on päivän selvää että kun valtio on valjedellut 100 vuotta että julkis terveys on kaikille (ei ole kriitikoille eikä antisosialisteille muuta kuin KGB n kaltainen brutaali pidätys keskus) koska olemme totaali julkisvaltio jossa objektiivisia keskusteluja ei käydä esim vakuutus terveyden eduista, jo koulussa opetetaan valheita että saat julkis terveyttä kun maksat veroja, ainakin minun pitkän elämäni aikana se on osoittautunut valheeksi,

        Valtio itse uskoo omiin vaheisiinsa, ainakaan minun terveyteen valtio ei oo maksanut.
        Ei kukaan anna anteeksi valtion terveydelle poliittisia hullun papruja jotka tehdään juuri silloin kun olet väli aikaisesti sokea, kävelykyvytön, ja saat valtiota hullun paprut ja yksityisellä se on aivokalvon tulehdus. Poliittiseen tarkoitus psykiatri alla on
        Valtio on myös lakinsa tehnyt juuri poliittisia hullun paprujen varten, siksi niitä ei koskaan korjata. Se on tupla ihmisoikeus rikos.
        Maat jotka ei käytä psykiatriaa politiikkaan, he korjaa välittömästi anteeksi pyydellen hullun paprut puoskarointejaan kun yksityeltä tuodaan oikea diaknoosi.

        Sillä estetään ihmisten traumatisointi, ja saman toistuminen seuraavassa taudissa.
        Koska ainakin minun tapauksessa psykiatrin pusokarointi että oireet psyykkisia ennen eka verikoetta käytännössä lopetti yhteyden suomen valtioon, koska sillä on maapallon pahin julkis terveys. Jonne on tuhaa mennä apuja kyselee, ellei ole arvovaltaisia tuutuja jotka järjestää erikois lääkärin.
        Se on autoritaarinen, jossa yksilölle tuotettuja traumoja ja kärsimyksiä ei korjata, kilpailuttomuus ja siitä tuleva sairas kollegaalisuus pakottaa heidät kostamaan verisesti jokainen korjaus pyyntö.

        Kun leimaa tehdään, 7 tohtori kolleegiota käy vielä sadistisemmin sivaltamassa yksilöä mielisairaaksi moninaisista tappavan taudin oireista,
        Vaikka kukaan ei vielä ole tehnyt edes pikkuveren kuvaa,
        Tämä on harjoiteltua sadismia julkiselta ja neuvon jokaista joka vastaavaa on nähnyt ostamaan vakuutuksen, silloin ei moista barbarismia tartte kärsiä.

        Sadistiset tohtorit näkee mielisairauksia kehon kivuista mistä vaan, koska he saa suuren nautinnon toisten alentamisesta sairauden takia alempaan - ei uskottava - vangittavaksi-hulluksi, Suomi maksaa nää itsenäisyydellään.


    • Anonyymi

      Mielenkiintoinen keskustelunavaus.
      Pohdin samansuuntaisia asioita myös oman hermostovaurioitumiskokemuksen näkökulmasta ja kuinka tilannetta sitten alettiin mielen tasolla psykologisoimaan.,
      Samalla kituessani analysoin kaikkea meneillään olevaa.
      Mielestäni nykyiset mielenterveysajattelut ovat hyvin puutteellisia.
      Minulla olisi monta uutta teoriaa ehdottaa. Mutten halua kirjoittaa niitä kaikkia tänne, etei joku vie minulta tilaisuutta kirjoittaa ne itse joskus jossain.

      "ppuyhghh"

      • Anonyymi

        Ja joo...meitä manipuloidaan rankasti monella tavalla emotionaalisesti.


        "ppuihhhh"


    • Anonyymi

      Eiköhän samaan lopputulokseen voi päästä usean eri reitin kautta. Itse olen tällä hetkellä kiinnostunut meditaatiosta.

      • Anonyymi

        Luultavasti. Ehkä apu pitää hakea eri kautta kun psykiatriasta. Sääli sinänsä ja omakustanteista johon kaikilla ei välttämättä varaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luultavasti. Ehkä apu pitää hakea eri kautta kun psykiatriasta. Sääli sinänsä ja omakustanteista johon kaikilla ei välttämättä varaa.

        Rahat valuvat ulkomaisille lääkeyhtiöille kun ne voisivat jäädä kotimaisille palveluntuottajille.


      • Anonyymi

        Joo minä olen kanssa kiinnostunut taiteen ja henkisyyden merkityksestä mielenterveyteen.
        Minulla ei ollut minkäänlaisia mielenterveusongelmia niin kauan kun en käyttänyt mitään mielenterveyteen liittyvää palvelua. Mielen asiat alkoivat mutkistua soitettuani kriisipuhelimeen lukuisia kertoja hermostovaurion johdosta. Väitänkin, että mielenterveysongelmat voivat tarttua puheen välityksellä.

        "ppiuhhjhjjkjkjk"


    • Anonyymi

      Löysin. Tämä on nimeltään polyvagaali teoria. Käytetäänkin mm.lasten traumojen hoidossa.

      • Anonyymi

        Mulla on ollut kirja polyvagal teoriasta lainassa monta kertaa


        "poouhhgghg"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on ollut kirja polyvagal teoriasta lainassa monta kertaa


        "poouhhgghg"

        itseasiassa voisin itsekin pohtia jotain asioita sen valossa, Mulla on semmonen oire ihankuin aivohermo ärtyis ja tuottaisi kohtauksia jos keskustelunaihe on liian vähän filosofinen.
        Mun aivohermo voi hyvin vain filosofisissa pohdinnoisa,

        "ppouhhhjhj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        itseasiassa voisin itsekin pohtia jotain asioita sen valossa, Mulla on semmonen oire ihankuin aivohermo ärtyis ja tuottaisi kohtauksia jos keskustelunaihe on liian vähän filosofinen.
        Mun aivohermo voi hyvin vain filosofisissa pohdinnoisa,

        "ppouhhhjhj"

        Ku mä en oikeesti tykkää puhua mistään muusta kuin semmosista vaikeista filosofisista kysymyksistä joista muut ihmiset menee hämmennyksiin. Siks pidän monologista.

        "ppoiuhyggfg"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ku mä en oikeesti tykkää puhua mistään muusta kuin semmosista vaikeista filosofisista kysymyksistä joista muut ihmiset menee hämmennyksiin. Siks pidän monologista.

        "ppoiuhyggfg"

        Mitä filosofisemmaksi menee sen paremmin mä voin. Vielä koskaan ei ole ollut liian filosofista. Odotan sitä päivää...


        "ppohghhjjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä filosofisemmaksi menee sen paremmin mä voin. Vielä koskaan ei ole ollut liian filosofista. Odotan sitä päivää...


        "ppohghhjjk"

        Sairastuin kriisipuhelimesta koska se ei ole filosofista ja mulle ei muu ajattelu ooo luontaista, ¨

        "ppoyhgggg"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sairastuin kriisipuhelimesta koska se ei ole filosofista ja mulle ei muu ajattelu ooo luontaista, ¨

        "ppoyhgggg"

        Koko sen ajan kun mun aivot sa olla filosofisissa sfääreissä mun mieli voi hyvin.
        Siks mä en tarvii mitään psykologiaa, Psykologia sopii niille jotka ei oo tälleen filosofisia


        "ppihyhggggg"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko sen ajan kun mun aivot sa olla filosofisissa sfääreissä mun mieli voi hyvin.
        Siks mä en tarvii mitään psykologiaa, Psykologia sopii niille jotka ei oo tälleen filosofisia


        "ppihyhggggg"

        Puhun muiden mieleksi sitä psykologiaa muttei se ole mun luontaisinta ajattelua. Tää tuli jo selväksi neurologillani. Kriisipuhelivastaajat ei koskaan asiaa kunnolla kyennyt ymmörtämään.,

        "ppuhgggg"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhun muiden mieleksi sitä psykologiaa muttei se ole mun luontaisinta ajattelua. Tää tuli jo selväksi neurologillani. Kriisipuhelivastaajat ei koskaan asiaa kunnolla kyennyt ymmörtämään.,

        "ppuhgggg"

        Mulle luontaista on puhua vaikka kosmologioista,
        Sillon oon oma itseni.


        "ppuyhghghh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle luontaista on puhua vaikka kosmologioista,
        Sillon oon oma itseni.


        "ppuyhghghh"

        minut tehtiin melkein julluksi kriisipuhelimessa yrittämällä kaivaa minusta semmosta psykologiaa jota minussa ei ole, mulle jo kakskymmentä vuotta sitten oli annettu vapautus sen olemattoman psykologian kaivamisesta asperger diagnoosilla.


        "ppuhhgggg"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        minut tehtiin melkein julluksi kriisipuhelimessa yrittämällä kaivaa minusta semmosta psykologiaa jota minussa ei ole, mulle jo kakskymmentä vuotta sitten oli annettu vapautus sen olemattoman psykologian kaivamisesta asperger diagnoosilla.


        "ppuhhgggg"

        ihmiset ei kertakaikkiaan osaa ajatella eri tavalla vaikka kuinka selittäisi.


        "ppougggghg"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ihmiset ei kertakaikkiaan osaa ajatella eri tavalla vaikka kuinka selittäisi.


        "ppougggghg"

        mä ehkä jonkin verran osaan ajatella kuten , mutta mulla tulee siitä aivoihin fyysisesti hirvee olo kuin koko vagushermo ois ärtynyt.

        "ppyggghh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mä ehkä jonkin verran osaan ajatella kuten , mutta mulla tulee siitä aivoihin fyysisesti hirvee olo kuin koko vagushermo ois ärtynyt.

        "ppyggghh"

        siis jos ajattelen kuten he,


        "ppoujhhghh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis jos ajattelen kuten he,


        "ppoujhhghh"

        KU miettii jotain kosmologioita rentoutuu koko keho ja vagushermoärsytys loppuu


        "ppuggghhh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KU miettii jotain kosmologioita rentoutuu koko keho ja vagushermoärsytys loppuu


        "ppuggghhh"

        Matelijan aivot liittyy vagushermoon?

        Kuulostaa järkevälle, Kun puhutaan matelijan tasoisia juttuja vagushermo ärtyy.

        "pphhggggg"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matelijan aivot liittyy vagushermoon?

        Kuulostaa järkevälle, Kun puhutaan matelijan tasoisia juttuja vagushermo ärtyy.

        "pphhggggg"

        Ei ole mitään järkeä köydä loppuelämä terapiaa vaikka siksi että vanhempi olisi psykopaatti, kun on yksinkertaisemoikin ratkaisu; Vaihtaa tajunnantasoa ylempään sfääriin jolloin psykologialla ei ole niin suurta merkitystä


        "ppiuyhgfff"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään järkeä köydä loppuelämä terapiaa vaikka siksi että vanhempi olisi psykopaatti, kun on yksinkertaisemoikin ratkaisu; Vaihtaa tajunnantasoa ylempään sfääriin jolloin psykologialla ei ole niin suurta merkitystä


        "ppiuyhgfff"

        Siksi he ei tajua minua. Jos vaikka sanon, että joku on psykopaatti, niin se luulo että olisin vihainen tai katkera edelyyttää luuloa että eläisin tosissani psykologisella tasolla.
        Mut en elä, jotenmulle että joku on psykopaatti on vain toteamus. Ei siihen liity muuta. Jos ei väkisin liitätetä tuottaenb turhia tuskia.


        "pohyggggh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi he ei tajua minua. Jos vaikka sanon, että joku on psykopaatti, niin se luulo että olisin vihainen tai katkera edelyyttää luuloa että eläisin tosissani psykologisella tasolla.
        Mut en elä, jotenmulle että joku on psykopaatti on vain toteamus. Ei siihen liity muuta. Jos ei väkisin liitätetä tuottaenb turhia tuskia.


        "pohyggggh"

        Jos joku tekee kaikkea mitä Youtuben mukaan psykopaatit tekee, siitä vain tulee johtopäätös että ahaa ilmeisesti psykopaatti. Ei mulla tuossa yhteudessä tuu siitä kauheesti mitään tunteita, Se on vain johtopäätös vähän niinkuin laskutoimitus.,
        Mutta mä akan kärsiä sitten kun asiaa aletaan mutkistaa kaikenlaisilla oudoilla tunnereaktioilla jota mun pitää empaattisena ihmisenä elää kriisipuhelinvastaajien rinnalla.


        "pohygggg"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku tekee kaikkea mitä Youtuben mukaan psykopaatit tekee, siitä vain tulee johtopäätös että ahaa ilmeisesti psykopaatti. Ei mulla tuossa yhteudessä tuu siitä kauheesti mitään tunteita, Se on vain johtopäätös vähän niinkuin laskutoimitus.,
        Mutta mä akan kärsiä sitten kun asiaa aletaan mutkistaa kaikenlaisilla oudoilla tunnereaktioilla jota mun pitää empaattisena ihmisenä elää kriisipuhelinvastaajien rinnalla.


        "pohygggg"

        Noin mä oikeesti koen mun oman ittenikannalta.


        "ppuhgggg"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin mä oikeesti koen mun oman ittenikannalta.


        "ppuhgggg"

        ku saa vaan olla niin ettei vagushermo turhaa ärry, niin kaikki hyvin, niin yksinkertaista psykologia voi olla.

        "ppohhghgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ku saa vaan olla niin ettei vagushermo turhaa ärry, niin kaikki hyvin, niin yksinkertaista psykologia voi olla.

        "ppohhghgh"

        Psykologia mun kannalta perustuu liian lapselliseen egokeskeiseen ajatteluun tyyliin...kun et saanut jotain ....oletko nyt pettynyt....ja kuinka käsittelet sen.
        Mutta kun ei tarvii tolleen ollenkaan kokea. Ei oo mikään pakko pettyä siitä ettei saanut jotain jne.,

        "ppiujhjhjhhj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Psykologia mun kannalta perustuu liian lapselliseen egokeskeiseen ajatteluun tyyliin...kun et saanut jotain ....oletko nyt pettynyt....ja kuinka käsittelet sen.
        Mutta kun ei tarvii tolleen ollenkaan kokea. Ei oo mikään pakko pettyä siitä ettei saanut jotain jne.,

        "ppiujhjhjhhj"

        Mun ongelma on siinä, ettöä kun ouhutaan noin tyhmiä mun vagushermo ärtyy ja kun vagushermo ärtyy nään kauhuvisioita ja sit huolestun niistä. Eri han eri ongelma.


        "ppujhgggh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun ongelma on siinä, ettöä kun ouhutaan noin tyhmiä mun vagushermo ärtyy ja kun vagushermo ärtyy nään kauhuvisioita ja sit huolestun niistä. Eri han eri ongelma.


        "ppujhgggh"

        Sitten mulle neuvotaan tähän mennä asiantuntijalle?
        Taas tyhmä juttu. Tosissaanko ajattelevat ettö jostain löytyy se asiantuntija joka tajuaa tyhmistä jutuista aiheutuvan vagushermoärsytyksen ja siitä seuranneista kauhuvisioista seuranneen huolestuneisuuden?
        Mitäs viisasta hän tuohon sitten sanoo?

        "ppuhhghh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten mulle neuvotaan tähän mennä asiantuntijalle?
        Taas tyhmä juttu. Tosissaanko ajattelevat ettö jostain löytyy se asiantuntija joka tajuaa tyhmistä jutuista aiheutuvan vagushermoärsytyksen ja siitä seuranneista kauhuvisioista seuranneen huolestuneisuuden?
        Mitäs viisasta hän tuohon sitten sanoo?

        "ppuhhghh"

        Mitä järkee tästä edes kiistellä vuosikaudet kun mun kohalla se on jo tavallaan aikoja sitten virallisestikin hyväksytty, ettei muhun sovelleta tyypilistä mielenterveyshoitoa neurologiani johdosta. Miksei kriisipuhelin yksinkertaisesti olis voinut uskoa sitä? Mä jouduin kärsiin ylimääräiset 8 vuotta. Luulin, että asia oli jo selvä kun se aspergerdiagnoosi tehtiin ja neurologi ymmärsi tilanteen. On ihan normaalisti perusteltavissa olevaa normaalijärjestelmän puitteissa että osalle Aspergereja ei mielenterveyshoito sovellu. He voi jopa seota siitä. Niin miks yrittää tehdä semmosta?

        "ppyhgghjkk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä järkee tästä edes kiistellä vuosikaudet kun mun kohalla se on jo tavallaan aikoja sitten virallisestikin hyväksytty, ettei muhun sovelleta tyypilistä mielenterveyshoitoa neurologiani johdosta. Miksei kriisipuhelin yksinkertaisesti olis voinut uskoa sitä? Mä jouduin kärsiin ylimääräiset 8 vuotta. Luulin, että asia oli jo selvä kun se aspergerdiagnoosi tehtiin ja neurologi ymmärsi tilanteen. On ihan normaalisti perusteltavissa olevaa normaalijärjestelmän puitteissa että osalle Aspergereja ei mielenterveyshoito sovellu. He voi jopa seota siitä. Niin miks yrittää tehdä semmosta?

        "ppyhgghjkk"

        Ei kaikkien terapeuttien ja hoitajien ynnä muiden tarvi loukkaantua siitä, että on olemassa semmonenkin hermostoisia ihmisiä joille metodinsa ei kertakaikkiaan sovellu.

        "ppuyhghghjj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaikkien terapeuttien ja hoitajien ynnä muiden tarvi loukkaantua siitä, että on olemassa semmonenkin hermostoisia ihmisiä joille metodinsa ei kertakaikkiaan sovellu.

        "ppuyhghghjj"

        Ja siis se kannattaisi uskoa jos se on selvitetty jo ainakin sata kertaa vuosikymminien aikana, ettei siitä mitä järjellistä seuraa soveltaa muhun niitä juttuja..
        Ei sitä tarvii intoutua vielä yrittämään jonkun uuden- .

        "ppiuhhhhhh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siis se kannattaisi uskoa jos se on selvitetty jo ainakin sata kertaa vuosikymminien aikana, ettei siitä mitä järjellistä seuraa soveltaa muhun niitä juttuja..
        Ei sitä tarvii intoutua vielä yrittämään jonkun uuden- .

        "ppiuhhhhhh"

        Mutta ei tän mun mielestä tarvis johtaa siihen, että minuun suhtauduttaisiin "toivottomana tapauksena" jonka kanssa on turha keskustella. Voisko koskaan harkita keskustella niin, että kuulee mua mun asiassa? Ja aloittaen siitä: "Ok, tyypilliset auttamistavat ei sovellu., joten asioaa pitää edetä epätyypillisesti ..."


        "ppuyhghgg"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ei tän mun mielestä tarvis johtaa siihen, että minuun suhtauduttaisiin "toivottomana tapauksena" jonka kanssa on turha keskustella. Voisko koskaan harkita keskustella niin, että kuulee mua mun asiassa? Ja aloittaen siitä: "Ok, tyypilliset auttamistavat ei sovellu., joten asioaa pitää edetä epätyypillisesti ..."


        "ppuyhghgg"

        Yliopisto on Suomessa upee, missä mun epätyypillisyys ja erilainen ajattelu on hyväksytty.
        Mä arvostan sitä ihan tosi paljon.

        "ppuhghgghgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yliopisto on Suomessa upee, missä mun epätyypillisyys ja erilainen ajattelu on hyväksytty.
        Mä arvostan sitä ihan tosi paljon.

        "ppuhghgghgh"

        Oon ihan kyyneleet silmissä tuosta.

        "ppujgghhh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon ihan kyyneleet silmissä tuosta.

        "ppujgghhh"

        Oon ikikiitollinen opettajille jotka on kirjoittaneet esseitäni epätyypillisiksi silti hyvin numeroin.

        "popoiughghhjh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon ikikiitollinen opettajille jotka on kirjoittaneet esseitäni epätyypillisiksi silti hyvin numeroin.

        "popoiughghhjh"

        Mulla ei ole aivoineni mitään ongelmia yliopistokursseilla. Normaali tieteellinen teksti soveltuu hyvin.

        "ppujhhghghh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla ei ole aivoineni mitään ongelmia yliopistokursseilla. Normaali tieteellinen teksti soveltuu hyvin.

        "ppujhhghghh"

        Psykologisenkin tekstin lukukulu on mulla ihan hyvä eikä ole vaikea ymmärtää, mutta ongelma tulee siinä kun joku muu alkaa soveltaa jotainpsykologiaa muhun.

        "pohgfggghhhj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Psykologisenkin tekstin lukukulu on mulla ihan hyvä eikä ole vaikea ymmärtää, mutta ongelma tulee siinä kun joku muu alkaa soveltaa jotainpsykologiaa muhun.

        "pohgfggghhhj"

        Psykologia soveltuisi mulle niin, että psykologi näyttäisi mulle asiat suoraan tieteellisistä teksteistä alkamatta sen kummemmin itse soveltamaan. Ymmärrän silleen hyvin helposti.


        "ppughghghjjj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Psykologia soveltuisi mulle niin, että psykologi näyttäisi mulle asiat suoraan tieteellisistä teksteistä alkamatta sen kummemmin itse soveltamaan. Ymmärrän silleen hyvin helposti.


        "ppughghghjjj"

        Usein ei mun tarvii ku vilasta, niin asia selvä.


        "ppuyghhhh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usein ei mun tarvii ku vilasta, niin asia selvä.


        "ppuyghhhh"

        Mun aivot tykkää tieteellisestä tekstistä.

        Se on hassua ku kerran 10 vuotta sitten lähetin tieteellisen tekstin tohtorille, hän sanoi ettei sitä lukenut kun se oli niin vaikealukuista juttua (ei ollut omaa alaansa). Mulle se ei näyttänyt vaikeelle

        "ppuyghghhh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun aivot tykkää tieteellisestä tekstistä.

        Se on hassua ku kerran 10 vuotta sitten lähetin tieteellisen tekstin tohtorille, hän sanoi ettei sitä lukenut kun se oli niin vaikealukuista juttua (ei ollut omaa alaansa). Mulle se ei näyttänyt vaikeelle

        "ppuyghghhh"

        Mun on siis paljon helpompi lukea joku tieteellinen teksti kun keskustella jonkun kriisipuhelin vastaajan aiheita. Täähän liittyy aspergeriin. Aspergereille on vaikeaa just small talk.

        "ppiuhhhh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun on siis paljon helpompi lukea joku tieteellinen teksti kun keskustella jonkun kriisipuhelin vastaajan aiheita. Täähän liittyy aspergeriin. Aspergereille on vaikeaa just small talk.

        "ppiuhhhh"

        Mutta mun mielestä joku kriisipuhelinvastaaja vois koittaa ymmärtää jotkut tämmöset perus asperger jutut kuten ei small talkia vaan vain asiapuhetta. Koitin kylä sitä aluksi kovasti pyytää mutta mua vaan pilkattiin ja nälvittiin.

        Vain tuolla mun 8 vuoden kärsimykset olis vältetty

        "ppuggggh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta mun mielestä joku kriisipuhelinvastaaja vois koittaa ymmärtää jotkut tämmöset perus asperger jutut kuten ei small talkia vaan vain asiapuhetta. Koitin kylä sitä aluksi kovasti pyytää mutta mua vaan pilkattiin ja nälvittiin.

        Vain tuolla mun 8 vuoden kärsimykset olis vältetty

        "ppuggggh"

        Ja sit mä olen liian asiallinen jolla ei voi ola oikeaa kriisiä jos mä puhun vaan asiaa enkä hullun kuuloista small talkia?

        "ppuihyhhh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sit mä olen liian asiallinen jolla ei voi ola oikeaa kriisiä jos mä puhun vaan asiaa enkä hullun kuuloista small talkia?

        "ppuihyhhh"

        Yksi opiskelijapoika siellä sentään antoi minun puhua omalla tyypilläni niin että hän sai asiallisen vaikutelman.

        Mutta siellähän oli se yksi vanhempi mieskin joka aina hermostui kun yritin puhua oikein asiallisesti.

        "ppujyhgggh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi opiskelijapoika siellä sentään antoi minun puhua omalla tyypilläni niin että hän sai asiallisen vaikutelman.

        Mutta siellähän oli se yksi vanhempi mieskin joka aina hermostui kun yritin puhua oikein asiallisesti.

        "ppujyhgggh"

        Joo kyllä se poika itseasiassa taisi oivaltaa aika hyvin. Ihmiset paradoksaalisesti pitävät erityisen asiallista puhettani "häiritsevänä". Mutta ei mua voi oikeudenmukaisesti sillä perusteella pitää häirikkönä että olen puhunut hyvin asiallisesti-


        "ppuhyhhghhh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo kyllä se poika itseasiassa taisi oivaltaa aika hyvin. Ihmiset paradoksaalisesti pitävät erityisen asiallista puhettani "häiritsevänä". Mutta ei mua voi oikeudenmukaisesti sillä perusteella pitää häirikkönä että olen puhunut hyvin asiallisesti-


        "ppuhyhhghhh"

        Voi tuossa puhetyylissä ehkä olla perinnöllistäkin. Isäni oli kirjattu jonnekin asiallisena miehenä-

        "ppiuuhyhhh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi tuossa puhetyylissä ehkä olla perinnöllistäkin. Isäni oli kirjattu jonnekin asiallisena miehenä-

        "ppiuuhyhhh"

        Mutta siis munb pysrkimys on kyllä puhua asiallisesti tilanteesta riippumatta.
        Siitä ei voi päätellä onko mulla kriisiä, koska oli tai ei pyrin puhumaan asiallisesti-.

        "ppuygggg"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta siis munb pysrkimys on kyllä puhua asiallisesti tilanteesta riippumatta.
        Siitä ei voi päätellä onko mulla kriisiä, koska oli tai ei pyrin puhumaan asiallisesti-.

        "ppuygggg"

        Ja erityisesti jos on kriisi on mun mielestä aihettapuhua asiallisesti tasapainon säilyttämiseksi.

        "ppuygghgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja erityisesti jos on kriisi on mun mielestä aihettapuhua asiallisesti tasapainon säilyttämiseksi.

        "ppuygghgh"

        Mun mielestä asiallinen puhe on semmonen mikä oikeesti edistää mielenterveyttä.


        "ppohjhhhhh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä asiallinen puhe on semmonen mikä oikeesti edistää mielenterveyttä.


        "ppohjhhhhh"

        Eikö asiallinen puhe ole tavallaan myös merkki hyvästä mielenterveydestä.

        "ppuhhhjjjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö asiallinen puhe ole tavallaan myös merkki hyvästä mielenterveydestä.

        "ppuhhhjjjk"

        Mulle tulee niitä aivohäiriöitä kun joudun kuunteleen asiatonta puhetta, se on niin yksinkertainen tää juttu.


        "ppuyhgggg"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle tulee niitä aivohäiriöitä kun joudun kuunteleen asiatonta puhetta, se on niin yksinkertainen tää juttu.


        "ppuyhgggg"

        Äiti just kertoi tänään että häntä ei kiinnosta elämässä lainkaan perustelu.

        Ja mulle perustelu on ihan henki ja elämä. Mä rakastan perustelemista.

        "ppiuyhggggh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äiti just kertoi tänään että häntä ei kiinnosta elämässä lainkaan perustelu.

        Ja mulle perustelu on ihan henki ja elämä. Mä rakastan perustelemista.

        "ppiuyhggggh"

        Mun eräs päämäärä on yhä paremmat perustelut siihenmitä ikinä puhunkaan

        "ppuyghghhh"


        "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun eräs päämäärä on yhä paremmat perustelut siihenmitä ikinä puhunkaan

        "ppuyghghhh"


        "

        multa saa pyytää perusteluja vaikeisiin kysymksiin. se on mun mielestä hauskaa.
        Mun liian helpoista joissa on itsestään selvät perustelut se hylkii aivoja.
        Ei kestä puhua itsestäänselvyyksiä
        "ppjhghghhjjhjh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        multa saa pyytää perusteluja vaikeisiin kysymksiin. se on mun mielestä hauskaa.
        Mun liian helpoista joissa on itsestään selvät perustelut se hylkii aivoja.
        Ei kestä puhua itsestäänselvyyksiä
        "ppjhghghhjjhjh"

        Small talk keskustelu ei tervehdytä mua, se sairastuttaa, kun mun aivot ärtyy turhasta hälystä. Kunnon asiaa, niin mä nautin.

        "ppiuuyhhh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Small talk keskustelu ei tervehdytä mua, se sairastuttaa, kun mun aivot ärtyy turhasta hälystä. Kunnon asiaa, niin mä nautin.

        "ppiuuyhhh"

        Mutta yhdestä small talkista mä tykkään.

        Ystävällisyyksien, kohteliaisuuksien ja lempeyksien sanomisesta ohimennen.
        Tykkään tuosta niin paljon, että muuten vaan tykkäisin sanoa semmosia, mutta huomaan että ihmiset vaivautuu tai ehkä luulee henkilökohtaisen kiinnostuksen osoitukseksi tai jotain. Mä tykkään ihan muuten vaan sanoo semmosia

        "ppuyghghhgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta yhdestä small talkista mä tykkään.

        Ystävällisyyksien, kohteliaisuuksien ja lempeyksien sanomisesta ohimennen.
        Tykkään tuosta niin paljon, että muuten vaan tykkäisin sanoa semmosia, mutta huomaan että ihmiset vaivautuu tai ehkä luulee henkilökohtaisen kiinnostuksen osoitukseksi tai jotain. Mä tykkään ihan muuten vaan sanoo semmosia

        "ppuyghghhgh"

        Ihan siksi kun mun mielestä on parempi sanoa semmosia kuin jotain töykeitä-

        "ppuyhghh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan siksi kun mun mielestä on parempi sanoa semmosia kuin jotain töykeitä-

        "ppuyhghh"

        Mä en vaivaudu kun joku tulee yhtäkkiä sanoon jonkun ystävällisyyden.
        Vaan ajattelen, että arvostan että uskalsi ilmaista emootioitaan avoimesti.


        "ppihhhhh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en vaivaudu kun joku tulee yhtäkkiä sanoon jonkun ystävällisyyden.
        Vaan ajattelen, että arvostan että uskalsi ilmaista emootioitaan avoimesti.


        "ppihhhhh"

        Ehkä toi voi johtua siitäkin että oon entinen tanssinopettaja ja työni oli opettaa ihmiset ilmaiseen emootioita avoimesti keholla.

        "ppuyghghhh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä toi voi johtua siitäkin että oon entinen tanssinopettaja ja työni oli opettaa ihmiset ilmaiseen emootioita avoimesti keholla.

        "ppuyghghhh"

        Niin ehkä kun mä sanon ihmisille ystävällisyyksiä, se on mulle kuin tanssia mutta he voi ymmörtää sen ihan toisin.


        "ppuuyhyhh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ehkä kun mä sanon ihmisille ystävällisyyksiä, se on mulle kuin tanssia mutta he voi ymmörtää sen ihan toisin.


        "ppuuyhyhh"

        Mä muistan rakkaudella kaikkia tanssiopettajiani. Heillä oli niin ihana emotionaalinen ilmausu. Muistan ikuisesti yhdenkin opettajan kun annoin kurssistö kiitoslahjan kuinka kauniisti hän kosketti sydäntään kiitoksessa. En unohda koskaan sen eleen kauneutta.

        "ppuyhghhh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä muistan rakkaudella kaikkia tanssiopettajiani. Heillä oli niin ihana emotionaalinen ilmausu. Muistan ikuisesti yhdenkin opettajan kun annoin kurssistö kiitoslahjan kuinka kauniisti hän kosketti sydäntään kiitoksessa. En unohda koskaan sen eleen kauneutta.

        "ppuyhghhh"

        Mä arvostan ihan hirveesti kauniita tunteenilmauksia,


        "ppiuhhghhhh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä arvostan ihan hirveesti kauniita tunteenilmauksia,


        "ppiuhhghhhh"

        Ne on mun maailman jalokiviä ja timantteja , suurimpia rikkauksia,


        "ppjhuhgghghh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne on mun maailman jalokiviä ja timantteja , suurimpia rikkauksia,


        "ppjhuhgghghh"

        Arvostan elegantteja kiitoksia. Ehkä se tulee balettikoulusta.
        Mutta aiheuttaaoutoja väärinkäsityksiä niin että mua halveksitaan niiden johdosta.
        Niinku äiti aina selittää kun mua epäkunnioitataan, että itse mä olen antanut semmosen vaikutelman että ne toiset olis mulle niin tärkeitä vuolailla kiitoksillani jne.


        "ppuyghhgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvostan elegantteja kiitoksia. Ehkä se tulee balettikoulusta.
        Mutta aiheuttaaoutoja väärinkäsityksiä niin että mua halveksitaan niiden johdosta.
        Niinku äiti aina selittää kun mua epäkunnioitataan, että itse mä olen antanut semmosen vaikutelman että ne toiset olis mulle niin tärkeitä vuolailla kiitoksillani jne.


        "ppuyghhgh"

        En mä niillä sitä tarkoita että olisin heistä henkisesti riippuvainen.
        Mä vain haluan kiittää kauniisti. Mä huomasin kunkerran ehkä kaupanmyyjä katto kun kiitin oikein sydämellisesti lempeällä äänellä kun hän haki puuttuneen tuotteen minulle hyllyyn.

        "ppiuhhhhh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En mä niillä sitä tarkoita että olisin heistä henkisesti riippuvainen.
        Mä vain haluan kiittää kauniisti. Mä huomasin kunkerran ehkä kaupanmyyjä katto kun kiitin oikein sydämellisesti lempeällä äänellä kun hän haki puuttuneen tuotteen minulle hyllyyn.

        "ppiuhhhhh"

        Ei se ole tajun puutettakaan kyllä mä huomaan että se on vähän hassua. mä vaan tykkään tehdä noin niinkuin tanssia vaikken voi enää tanssia

        "ppihhhhh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole tajun puutettakaan kyllä mä huomaan että se on vähän hassua. mä vaan tykkään tehdä noin niinkuin tanssia vaikken voi enää tanssia

        "ppihhhhh"

        Mulla oli tänään koko päivän kauhukohtauksia kun ajattelin ihmisten small talkia.
        Mutta kun ajattelen puhua kuin tanssien kaikki kauhukohtaukset katoaa kuin ei olis ikinä ollutkaan


        "ppiughggg"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla oli tänään koko päivän kauhukohtauksia kun ajattelin ihmisten small talkia.
        Mutta kun ajattelen puhua kuin tanssien kaikki kauhukohtaukset katoaa kuin ei olis ikinä ollutkaan


        "ppiughggg"

        Mä kävelen niin rytkimikkäästi ja reippaasti koska mä kävelen "taivaallisen musiikin tahtiin".

        "ppjhghhhjjj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä kävelen niin rytkimikkäästi ja reippaasti koska mä kävelen "taivaallisen musiikin tahtiin".

        "ppjhghhhjjj"

        Mitään kauhukohtauksia ei tule kun ajattelen tämmösiä kauniita juttuja. Koko aivot meneet eri kanavalle kuin puhuessa äidille tai kriisipuhelimeen


        "ppuijhhhh"


    • Anonyymi

      Houituu pienet ahdistukset, kun ei kuuntele Marineita , Haavistoja, kuin muitakaa hirviöitä ja ajattele mitä kaikkea ne saavatkin aikaan. Se on tuo ihminen joka asettuu toistensa yläpuolelle ja on minää olevinaan ja pitää toisia hulluna, niinhän ne sanovatkin toiset "toiset hullut pitävät minää hulluna"
      Ne vievät rahat terveyden, niinhän ne sanovat terveet, "rahaa on, eikä ole kipee".
      Jotkut taas sanovat, kun kansa ja maa on saastutettu ensin viruksilla ja talous ajettu paskaksi: "terveet saavat sitten laittaa talouden kuntoon".
      Mitä tästä sitten voimmekaan vetää muutakaan johtopäätöstä, kuin "asialle ei voida tehdä mitään, eikä ole tarkoituskaan tehdä mitään".
      Laitetaan toistensa syyksi ja sitten pidetään siitä kiinni ja rajusti tapellaan.
      Viisaimmat ovakin sitämieltä, että terveruumis ei työtä kaipaa, eikä sairaalla voi tehdä.

    • Anonyymi

      Anxiety is a sign the Universe is trying to save your ass:

      https://www.mindbodygreen.com/0-17102/what-your-anxiety-is-really-trying-to-tell-you.html

      Anxiety is your body's way of trying to get your attention. It's an invitation from your unconscious, alerting you to something in your emotional life that needs to be heard.

      Unfortunately, because most of us "deal" with anxiety by trying to make it go away, that message is never acknowledged. As a result, it continues to haunt us.

      If we approach things with curiosity instead — if we wonder WHY we're feeling anxious instead of forcing it into subterranean territory — then we can understand it, and we can find relief.

      Suom:

      Ahdistuneisuus on kehon tapa saada huomiosi. Alitajuntasi kutsuu sinua huomioimaan jotakin tärkeää tunne- elämässäsi joka tarvitsee tulla kuulluksi.

      Valitettavasti koska useimmat haluavat vain eroon ahdistuksesta tämä viesti mitä se yrittää meille sanoa jää huomiotta. Ja seurauksena ahdistus vain jatkuu ja jää vainoamaan meitä.

      Jos lähestymme ongelmaa sen sijaan uteliaisuudella - jos päätämmekin ryhtyä miettimään MIKSI olemme ahdistuneita sen sijaan että vain pakotamme sen pinnan alle - pystymme ymmärtämään sitä ja saamme helpotuksen.

      -----------

      Ahdistus on siis kehon viesti että jokin elämässäsi kaipaa muutosta.

      Useimmat ahdistukset johtuvat kuitenkin vain puhtaasti elämäntavoista. Joko itse aiheutetuista tai olosuhteiden pakosta. Yleensä kummastakin. Hermostoa voi hoitaa tehokkaasti elämäntavoilla.

      - Vältä alkoholia, päihteitä, kahvia ja sokeria
      - Nuku tarpeeksi. Jos on univaikeuksia niihin on apua saatavilla.
      - Syö kasvis- kalapohjaista ruokaa ja vältä prosessoituja ruokia. Pidä säännöllinen ruokarytmi jotta verensokeri pysyy tasaisena. Sisällytä ravintoon hyviä rasvoja. Niitä ei tarvitse ottaa purkista vaan saa helposti ravinnosta.
      - Liiku päivittäin ja kuluta fyysisesti energiaa. Liikkuminen vähentää tehokkaasti ahdistusta ja auttaa myöskin pitämään aineenvaihdunnan käynnissä. Suolen säännöllinen toiminta on tärkeää.
      - Muista hengittää. Ahdistunut hengittää pinnallisesti ja tämä aiheuttaa lisäahdistusta. Asia johon kannattaa kiinnittää huomiota
      - Pidä elinympäristösi siistinä, puhtaana ja harmonisena. Elinympäristön sotku ja kaaos vaikuttaa mielentilaan yllättävän paljon.
      - Luo rutiinit elämääsi ja pidä niistä kiinni. Se että velvoitteet itseäsi kohtaan on suoritettu päivittäin, ja tunne että olet saanut jotakin aikaiseksi vähentää ahdistusta ja luon tunteen kontrollista ja elämän hallinnasta. Luo siis sellaiset rutiinit joista tiedät selviytyväsi.
      - Pidä huoli että teet säännöllisesti jotakin sellaista mikä on kivaa. Ahdistuneella pyörii mielessä koko ajan samat ahdistavat ajatuskuviot. Kun katkaiset ne tietoisesti keskittymällä johonkin itseäsi kiinnostavaan asiaan säännöllisin väliajoin hermostosi oppii odottamaan niitä kivoja hetkiä. Vie tietoisesti huomiosi pois ahdistavista ajatuskuvioista.
      - Opettele suojelemaan itseäsi ahdistavilta ympäristövaikutuksilta. Kuuntele uutisia ja seuraa ahdistavia maailman tapahtumia vain sopivina annoksia sen verran mitä on tarpeellista pitääksesi itsesi ajan tasalla maailman menosta.

      Ahdistukseen kannattaa suhtautua siten että on aika siirtyä seuraavaan elämänvaiheeseen. Se voi olla siirtymäkohta elämässä johonkin paremmin itsellesi sopivaan elämäntapaan. Se on vähän kuin rimakauhu ennen benjihyppyä, tai synnytyskivut jotka kertovat että jotakin uutta elämää on kohtapuoliin syntymässä. Se mitä uutta elämää se synnyttää riippuu siitä, minkä viestin ahdistus sinulle kertoo. Mistä pitäisi päästä eroon jotta jokin uusi pääsisi alkamaan.

      • Anonyymi

        Ja jos elämäntavat on viturallaan muista: It'll get worse before it gets better.

        Muutosvaiheen alussa tarvitaan sinnikkyyttä ja itsepäisyyttä, sekä robottimaista toimintaa koska keholla kestää aikansa totutella uuteen elämäntapaan. Jos luovutat jo alkuvaiheessa ahdistut entistä pahemmin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe