Yhä enemmisssä määrin..

Anonyymi

Isäni käytös saa vaan enemmän narsistille tyypillisiä piirteitä. Viimeisin juuri äsken. Syyttää ettei minua kiinnosta hänelle tulleet kirjeet, esimerkkiä käyttäen kun verohallinto ilmoittanut maksamatta jääneistä veroista niin minun syy jos vievät isältä vaikka auton. Semmoinen pikku homma tässä on että joulukuun erän maksoin minä näitä isän veroja ja toisen erän maksoi itse kun tiukasti sanoin että hoidat itse. Hänellä paha peliriippuvaisuus ja joulukuussa pelasi kaiken sen mitä eläkkeestä jäi. Siihen päälle möi polttopuita joista saadut rahat pelasi.

5

69

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mitä narsistista tuossa on? Tuntuu että kaikesta käyttäytymisestä syytetään vaan narsisimia. Kyllä tuossa on kyse peliriippuvuudesta.

• Anonyymi

Joudun komppaamaan, mielestäni kyseessä on ihan "tavan" peli riippuvuus.

Jos ei ole otettu jo yhteyttä paikkakunnan riippuvuus sairauksien yksikköön, niin suosittelen pikimmiten. Riippuvuus sairauksista on saatu viime vuosina aika paljonkin uutta näyttöä, ja niiden hoitoja on kehitelty.

Ja komppaan myös vähän tätä "narsisti" syytöstä.
        Tämä ei siis välttämättä koske nyt suorastaan tai yksistään aloittaja, eikä sitä etteikö tilanne olisi vähintäänkin hankala, mutta sen mitä tätä narsisti palstaa olen lukenut niin vihapuheeltahan se kuulostaa. Laittakaapa N, sanan tilalle joku muu netistä tunnettu N. sana niin se vihapuheen konteksti nousee aika nätisti esille.

Niin tai näin, niin voimia ja zemppiä sinne. Kun yksi sairastuu, niin se vaikuttaa moniin. Tukea voit, mutta et ottaa vastuuta hänestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joudun komppaamaan, mielestäni kyseessä on ihan "tavan" peli riippuvuus.

Jos ei ole otettu jo yhteyttä paikkakunnan riippuvuus sairauksien yksikköön, niin suosittelen pikimmiten. Riippuvuus sairauksista on saatu viime vuosina aika paljonkin uutta näyttöä, ja niiden hoitoja on kehitelty.

Ja komppaan myös vähän tätä "narsisti" syytöstä.
        Tämä ei siis välttämättä koske nyt suorastaan tai yksistään aloittaja, eikä sitä etteikö tilanne olisi vähintäänkin hankala, mutta sen mitä tätä narsisti palstaa olen lukenut niin vihapuheeltahan se kuulostaa. Laittakaapa N, sanan tilalle joku muu netistä tunnettu N. sana niin se vihapuheen konteksti nousee aika nätisti esille.

Niin tai näin, niin voimia ja zemppiä sinne. Kun yksi sairastuu, niin se vaikuttaa moniin. Tukea voit, mutta et ottaa vastuuta hänestä.

Minkä tavan, hyvän vai huonon mukainen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minkä tavan, hyvän vai huonon mukainen?

Niin, tapoja kun on monenlaisia.

• Anonyymi

Eläkkeellä oleva ihminen. Minkä ikäinen? On todella muodikasta määritellä ihminen narsistiksi, mutta valitettavasti maallikolla ei ole diagnosointioikeutta.

Sinulla tuskin on mitään velvoitteita maksaa isäsi velkoja. Eli tästä lähtien annat hänen olla omillaan. Ongelma ei ole sinun.

Isälläsi voi olla myös esim. alkava dementia. Voi olla hyvin vaikeaa saada ihmistä väkisin tutkimuksiin. Neurologisten sairauksien todennäköisyys on kasvava iäkkäässä väestössä. Fyysinen sairaus on paljon todennäköisempi vaihtoehto kuin eläkeiässä äkillisesti iskevä persoonallisuushäiriö.

Voi olla aika hankala auttaa väkisin ihmistä, joka periaatteessa "hoitaa" itse asiansa. Eli hänen on annettava sählätä kunnolla, kunnes hän aiheuttaa vaaraa itselle tai muille.

Jos isäsi ajaa autoa, niin seuraa hänen ajokäyttäytymistään. Mahdollinen sairaus näkyy todennäköisesti siinä. Ajokortti voidaan viedä väkisin pois, siinä voisi olla yksi teoreettinen porsaanreikä viedä isäsi väkisin lääkäriin poliisiavusteisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4220
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      82
      2141
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      551
      1687
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      99
      1415
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1147
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1068
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      216
      957
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      893
    9. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      868
    10. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      864
    Aihe