Kuinka joku voi vauvasta kirjoittaa että olento. Maailman ihanin olento. Vai eikö enää saa sanoa vauvaa? Ei tyttöö, ei poikaa?
Andersson saanut olennon?
32
50
Vastaukset
- Anonyymi
Samaa ajatusta olin kirjoittamassa. Olento?
Onko häpeällistä sanoa, että tyttö/poika syntyi.
Olento siis synnytti olennon.
Tämä maailma on muutenkin niin sekaisin, että ei enää tarvitsisi sekoittaa itsestään selviä asioita.- Anonyymi
Tuo pikkuinen ei vielä ole päättänyt onko tyttö tahi poika tahi muu.
Nykyään kaikki on niin sallittu. Saa sekaantua vaikka päksiin jos ei tuota sille kipua.
Olento raukka.
Olento, kuinka kauhea sana. Tulee mieleen joku avaruusolento, maailman ihanin. 🤭😱
- Anonyymi
Meinasin kirjoittaa instaan että onnea ” olennon synnyttäjille ”
- Anonyymi
Teeppä se, josko itekki tajuis mokansa. Jatkossa vissiin koulutetaan olentoja, ei lapsia!
- Anonyymi
Vihreä olento on syntynyt🤢
- Anonyymi
Toivottavasti olento on terve😥
- Anonyymi
Miksei voi vaan puhua lapsesta? Olento kuulostaa kamalalta.
- Anonyymi
Ehkä ykköskieli on ruotsi, muutenkin oli kömpelösti "olemme maailman onnellisimmat" tms vai olisko toimittajan suomennos.
Onnea kuitenkin koko perheelle, alkuvuoden vauva- Anonyymi
Äidinkieli on ruotsi, niin mitä muuta voi odottaa.
- Anonyymi
Voi, voi. On melko yleistä puhua juuri syntyneestä lapsesta "olentona" :-) Tai millä tahansa lempinimellä sitä sitten haluaakin kutusa...
- Anonyymi
Juurikin " kutusa " voi voi
- Anonyymi
Vauva itse päättää asiat. Ei vanhemmat. Vai???
- Anonyymi
Kunhan ei avaruusolioksi kutsu !!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kunhan ei avaruusolioksi kutsu !!!!
E.T, on syntynyt maailmaan.
- Anonyymi
Olento on hellittelynimi. Itsekin käytän ja tuttavapiirikäyttää. Söpöilynimi.
- Anonyymi
Voihan sitä olentoakin käyttää mutta normaalisti kmainitaam myös sukupuoli. Olkoonkin, että lapsi ei ymmärrä, niin loukkaa se, että tavallaan "salataan" sukupuoli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voihan sitä olentoakin käyttää mutta normaalisti kmainitaam myös sukupuoli. Olkoonkin, että lapsi ei ymmärrä, niin loukkaa se, että tavallaan "salataan" sukupuoli.
kummitus
- Anonyymi
Jos osaisitte ruotsia edes sen verran, että pystyisitte lukemaan mitä Andersson on äidinkielellään kirjoittanut eli "Världens finaste varalse har anlänt...."
Varelse tuossa yhteydessä on hellittelynimi eikä asialla ole mitään tekemistä sukupuolen salailun yms. kanssa, koska samassa lauseessa Andersson jo nimittää vauvaansa "hon".
Miksi väännätte pahantahtoisesti asian aivan eriksi kuin mitä se on?
Varelse suomeksi käännettynä on tosiaan suomeksi olento, ja ihan yhtä sujuva hellittelynimenä sekin. - Anonyymi
Se on siinä ja tässä, että onko Li olennosta äidiksi.
- Anonyymi
Anteeksi huoltajaksi.
- Anonyymi
Minä luulin että avaruudesta tulleet ovat olentoja?
- Anonyymi
Suomessa on ikuisesti puhuttu olennosta. Tyhmät pilkun....
- Anonyymi
No ei sanonut sentään että "perseenhedelmä".
- Anonyymi
Olento on hyvä ilmaisu. Mua vituttaa yli kaiken nämä päivitykset: " Tänään meille syntyi pikku PRINSESSA/PRINSSI." Suomi on tasavalta, ei kuningaskunta. Meillä ei siis synny prinsessoja/prinssejä. Vaikka se seksijäte olisikin vanhempiensa mielestä maailman lutuisin, ihanin, söpöin pikkupallero, niin voisiko siitä silti käyttää asianmukaisia termejä. Kuten vauva tai pienokainen.
- Anonyymi
Se nyt on ihan sama, millä nimellä sitä kersaa kutsuu.
- Anonyymi
Sukupuolesta ei vielä ole tietoa...
- Anonyymi
Sukupuolia on nii monia, sukupuolten moninaisuus. Vai päättääkö itse sukupuolensa joskus aikuisena.?
- Anonyymi
Väkisin täytyy jonkun vääntää täällä valhetta parin minuutin välein keskellä yötä.
Tosiasiassa:
Li Andersson käytti lapsestaan hellittelysnimitystä varelse ja ihan siinä samaisessa lauseessa hän myös ilmoitti lapsensa sukupuolen käyttämällä persoonapronominia hon. - Anonyymi
Muu sukupuolinen olento, toukka on syntynyt.
Oppi menee varmasti heti syntyessään perille, kun ei viljellä kliseitä kuten vauva, lapsi, tyttö tai poika. Olento on neutraali. - Anonyymi
Minusta tuo oli aika hyvä, ei sentään sanonut olen saanut ihanan muunpuolisen ,ajoitus oli kyllä loistava rahanjaosta juuri ennen romahdusta vuoden ministerifyrkalta äitiysrahalle ja millä ansioilla, sanoisin jotta nappiin meni ;)
- Anonyymi
Valhetta vatvovat karkeat sanat
- Anonyymi
Kyllä hän siellä ihan lapsensa sukupuolenkin paljastaa. Mitä ihmettä täällä vaahdotaan?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️851758Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1201174YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä581036- 62926
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan74836- 57790
Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli78789Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606029786Missä kaikessa olet erilainen
Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.39757Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.43756