Andersson saanut olennon?

Anonyymi

Kuinka joku voi vauvasta kirjoittaa että olento. Maailman ihanin olento. Vai eikö enää saa sanoa vauvaa? Ei tyttöö, ei poikaa?

32

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Samaa ajatusta olin kirjoittamassa. Olento?
      Onko häpeällistä sanoa, että tyttö/poika syntyi.

      Olento siis synnytti olennon.

      Tämä maailma on muutenkin niin sekaisin, että ei enää tarvitsisi sekoittaa itsestään selviä asioita.

      • Anonyymi

        Tuo pikkuinen ei vielä ole päättänyt onko tyttö tahi poika tahi muu.
        Nykyään kaikki on niin sallittu. Saa sekaantua vaikka päksiin jos ei tuota sille kipua.
        Olento raukka.
        Olento, kuinka kauhea sana. Tulee mieleen joku avaruusolento, maailman ihanin. 🤭😱


    • Anonyymi

      Meinasin kirjoittaa instaan että onnea ” olennon synnyttäjille ”

      • Anonyymi

        Teeppä se, josko itekki tajuis mokansa. Jatkossa vissiin koulutetaan olentoja, ei lapsia!


    • Anonyymi

      Vihreä olento on syntynyt🤢

      • Anonyymi

        Toivottavasti olento on terve😥


    • Anonyymi

      Miksei voi vaan puhua lapsesta? Olento kuulostaa kamalalta.

    • Anonyymi

      Ehkä ykköskieli on ruotsi, muutenkin oli kömpelösti "olemme maailman onnellisimmat" tms vai olisko toimittajan suomennos.
      Onnea kuitenkin koko perheelle, alkuvuoden vauva

      • Anonyymi

        Äidinkieli on ruotsi, niin mitä muuta voi odottaa.


    • Anonyymi

      Voi, voi. On melko yleistä puhua juuri syntyneestä lapsesta "olentona" :-) Tai millä tahansa lempinimellä sitä sitten haluaakin kutusa...

      • Anonyymi

        Juurikin " kutusa " voi voi


    • Anonyymi

      Vauva itse päättää asiat. Ei vanhemmat. Vai???

      • Anonyymi

        Kunhan ei avaruusolioksi kutsu !!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunhan ei avaruusolioksi kutsu !!!!

        E.T, on syntynyt maailmaan.


    • Anonyymi

      Olento on hellittelynimi. Itsekin käytän ja tuttavapiirikäyttää. Söpöilynimi.

      • Anonyymi

        Voihan sitä olentoakin käyttää mutta normaalisti kmainitaam myös sukupuoli. Olkoonkin, että lapsi ei ymmärrä, niin loukkaa se, että tavallaan "salataan" sukupuoli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan sitä olentoakin käyttää mutta normaalisti kmainitaam myös sukupuoli. Olkoonkin, että lapsi ei ymmärrä, niin loukkaa se, että tavallaan "salataan" sukupuoli.

        kummitus


    • Anonyymi

      Jos osaisitte ruotsia edes sen verran, että pystyisitte lukemaan mitä Andersson on äidinkielellään kirjoittanut eli "Världens finaste varalse har anlänt...."

      Varelse tuossa yhteydessä on hellittelynimi eikä asialla ole mitään tekemistä sukupuolen salailun yms. kanssa, koska samassa lauseessa Andersson jo nimittää vauvaansa "hon".

      Miksi väännätte pahantahtoisesti asian aivan eriksi kuin mitä se on?

      Varelse suomeksi käännettynä on tosiaan suomeksi olento, ja ihan yhtä sujuva hellittelynimenä sekin.

    • Anonyymi

      Se on siinä ja tässä, että onko Li olennosta äidiksi.

      • Anonyymi

        Anteeksi huoltajaksi.


    • Anonyymi

      Minä luulin että avaruudesta tulleet ovat olentoja?

    • Anonyymi

      Suomessa on ikuisesti puhuttu olennosta. Tyhmät pilkun....

    • Anonyymi

      No ei sanonut sentään että "perseenhedelmä".

      • Anonyymi

        Olento on hyvä ilmaisu. Mua vituttaa yli kaiken nämä päivitykset: " Tänään meille syntyi pikku PRINSESSA/PRINSSI." Suomi on tasavalta, ei kuningaskunta. Meillä ei siis synny prinsessoja/prinssejä. Vaikka se seksijäte olisikin vanhempiensa mielestä maailman lutuisin, ihanin, söpöin pikkupallero, niin voisiko siitä silti käyttää asianmukaisia termejä. Kuten vauva tai pienokainen.


    • Anonyymi

      Se nyt on ihan sama, millä nimellä sitä kersaa kutsuu.

    • Anonyymi

      Sukupuolesta ei vielä ole tietoa...

    • Anonyymi

      Sukupuolia on nii monia, sukupuolten moninaisuus. Vai päättääkö itse sukupuolensa joskus aikuisena.?

    • Anonyymi

      Väkisin täytyy jonkun vääntää täällä valhetta parin minuutin välein keskellä yötä.

      Tosiasiassa:

      Li Andersson käytti lapsestaan hellittelysnimitystä varelse ja ihan siinä samaisessa lauseessa hän myös ilmoitti lapsensa sukupuolen käyttämällä persoonapronominia hon.

    • Anonyymi

      Muu sukupuolinen olento, toukka on syntynyt.

      Oppi menee varmasti heti syntyessään perille, kun ei viljellä kliseitä kuten vauva, lapsi, tyttö tai poika. Olento on neutraali.

    • Anonyymi

      Minusta tuo oli aika hyvä, ei sentään sanonut olen saanut ihanan muunpuolisen ,ajoitus oli kyllä loistava rahanjaosta juuri ennen romahdusta vuoden ministerifyrkalta äitiysrahalle ja millä ansioilla, sanoisin jotta nappiin meni ;)

    • Anonyymi

      Valhetta vatvovat karkeat sanat

    • Anonyymi

      Kyllä hän siellä ihan lapsensa sukupuolenkin paljastaa. Mitä ihmettä täällä vaahdotaan?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3548
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      194
      1648
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1317
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      145
      1182
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      863
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      845
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      116
      804
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      799
    9. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      51
      799
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    Aihe