Pelon kanssa eläminen

Anonyymi

Hei,

Olen 44-vuotias nainen, jolla ei ainakaan vielä ole todettu syöpää. Sen sijaan on outoja oireita, joiden vuoksi olen hakeutunut lääkärille. Lisäksi sairastan toista vakavaa sairautta, joka nyt on remissiossa, mutta voi uusiutua milloin vain. Pahimmillaan tuo sairaus voi olla tappava. Näiden seikkojen keskellä koitan elää arkea - kuten me kaikki.

Haluaisin kysyä teiltä muilta, mitä keinoja olette löytäneet ahdistuksen ja pelon kanssa elämiseen? Itse olen jatkuvasti ahdistunut ja peloissani, oireet ovat fyysisiä ja psyykkisiä. Nukun huonosti, ja mieleen eivät tunnu mahtuvan muut kuin nuo sairaudet ja pelot. Töissä yritän käydä, mutta elämä tuntuu raskaalta pelossa vellomiselta. Psykologikäynneistä ei ollut merkittävää apua.

Onko ketään, joka haluaisi keskustella aiheesta? Onko mahdollista löytää iloa ja tyyneyttä tällaisessa elämäntilanteessa ja miten?

3

275

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pelkoja on minullakin. Epämiellyttävä oire joka saa pelkäämään kaikenlaisia rappeuttavia sairauksia. Itsellä pelkoja/ahdistusta lievittää puhuminen kavereille. Netistä oireiden selvittelyt kannattaa unohtaa., mutta vertaisryhmät ja Keskustelupalstat auttaa (kunhan ei niistä välitä jotka heittävät pahimmat skenaariot).
      Hyvään komediaan uppoutuminen, tai hyvän kirjan lukeminen. Ensisijaista olisi pitää huolta nukkumisesta. Välillä vaikka nukahtamislääkkeen avulla.

• Anonyymi

Lakkaa pelkäämästä ja laita kädet ristiin
      Jumala auttaa sinua niin kauan,kuin sinulla
      on elon päiviä ja sen jälkeen alkaa ikuinen
      elämä .

• Anonyymi

Luontaistuotteissakin on mieltä rauhoittavia tuotteita, jotka voivat helpottaa oloa pahimmassa ahdistuksessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      16
      457
    2. Näytät kivalta kun nukut

*zoomaa palohälyttimen kameraa*
      Ikävä
      10
      412
    3. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      16
      347
    4. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      3
      341
    5. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      13
      206
    6. Hyvää yötä

Janne niminen mies🥰
      Ikävä
      1
      103
    7. 0
      90
    8. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      0
      90
    9. Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa

76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68
      70 plus
      3
      67
    10. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      1
      61
    Aihe