Ehkä tämä ketju on sopiva paikka keskustella tuulihaukan pöntöstä. Meillä malli on tunnetusti sama kuin hiiripöllölle ja harmaasiepolle.
Amerikantuulihaukkaa (Falco sparverius) näyttävät saavan pesimään "varpusmallin" pönttöön. Munat ja poikaset säältä täysin suojassa. Lisäksi nyt kun ladot pikku hiljaa painuvat kasaan ja pöntön paikka löytyy lähinnä enää pellon reunan puusta, niin pesä on helpommin varislintujen rosvottavissa.
Onko tiedossa, että tätä umpinaisempaa mallia olisi kokeiltu tuulihaukalle Suomessa?
Videoita löytyy paljonkin. American kestrel nest box.
https://www.youtube.com/watch?v=wiP13cEdRvg
Tuulihaukan pönttö Amerikan malliin
Anonyymi
2
487
Vastaukset
- Anonyymi
...ihan hyvin on toiminut, etuseinältä reilun puolen avoinna oleva "tuulihaukka"- pönttö.. siinä on myös pesinyt varpushaukka.. on syömäpaikkana käytössä myös talvisin..
Kunhan laittaa alkuun purua pohjalle..
Olen tehnyt muutaman.
Hauska pöntöllä vierailee varislintuja keväällä paljolti kun, mutta, kyllä tuulihaukka paikkansa ottaa ja pesintä sujuu rauhallisesti..
Kuusi on hyvä vaihtoehto rakennuksille sijoituspaikaksi. - Anonyymi
Hauska pöntöllä = haukan pöntöllä googlendroidoikoluku teki tepposen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?941855- 861313
- 1101143
- 761027
- 117986
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57863- 47781
- 36772
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48731- 33693