Kuka viisas autoalan ammattilainen tai Fordin edustaja osaisi kertoa mistä on kyse?
Vein Ford Transit autoni korjaamoon, on muuten toiminut hyvin, mutta nyt syttyi varoitusvalo. Korjaamo Ilmoitti että EGR ohjaus venttiili on vaihdettava , jotta auto läpäisisi katsastuksen.
Vaihto-osa ruotsista maksoi 200 € ja työn kanssa korjaus maksoi vajaat 400€. Vastaava osa maksaa netissä Suomessa n 100€ .
Ennen korjaukseen menoa auto kuitenkin kirkkaasti läpäisi katsastuksen, joten "ongelma" ei liene ollutkaan kovin vakavaa laatua ...
Pyysin autostani poistettua osaa itselleni, jotta näkisin mistä on kyse. Korjaamothan mielellään pääsevät tällä tavoin ilmaiseksi eroon romusta ja ongelma jätteestä työntämällä ne asiakkaille nähtäviksi ja todisteeksi siitä, että on jotain tehty.
Minulle ilmoitettiin, että autostani poistettu osa onkin Ford tehtaan omaisuutta, eikä sitä siksi voi minulle luovuttaa, EGR on auton omistajalla vain "lainassa" ... Mutta saisin kyllä ostaa osani korjaamolta 80 eurolla ...
Korjaamo kertoi palauttavansa autostani poistamansa osani tehtaalle , jolloin korjaamolle osastani palautetaan 80 euron pantti maksu ( kuin pullo pantti) .
Jos minä sensijaan ostaisin takaisin minun osani korjaamolta, maksaisi Ford siitä minulle 80 euroa- mikäli omalla kustannuksellani palauttaisin osani tehtaalle jonnekin ulkomaille.
Milloin minun autostani otettu osa olisi siirtynyt korjaamon omaisuudeksi jäi minulle aivan epäselväksi. Edellä kuvatun perusteella ei ole myöskään tietoa siitä, onko EGR osaa ollenkaan vaihdettu ...
Korjaamo kertoi että Ford putsaa viallisina poistetut auton osat uusiksi takuu varaosiksi ja myyvät ne taas 200 eurolla . Taitaa olla jollekin hyvä bisness ...
Olen aina (harha?) luullut että ostamani auto on sovitun kauppahinnan maksamisen myötä kokonaan siirtynyt minun omaisuudekseni ( leasing autot ovat sitten aivan eri asia) .
Onko muissakin automerkeissä tällaisia valmistajan ikuisesti omistamia autonostajille "vain lainaksi" olevia osia, paljonko muitakin auton osia minun autostani ovat Fordin tai milloisenkin (?) korjaamon "omistamia" ja minulla vain lainassa??
Kuka osaa minulle selittää, onko kyseessä korjaamon vedätys, ASIAKKAAN KUSETUS vai alan normaali tapa, vai ainoastaan Fordin erikoinen käytäntö? Vai näinkö homma pelaa ja kaikki OK?
Liisa autoalan ihmemaassa
Korjaamon vedätys, kusetus vai OK?
33
1139
Vastaukset
- Anonyymi
Sinun omasi tietenkin jos autostasi irroitettu. Pyydä takaisin korkojen kera.
Olet mahdollisesti myös maksanut koko korjauksesta turhaan.
Suomessa saattaa joutua maksamaan tuplahintaa huolloista ja korjauksista jos auton viejä ei tiedä mitään eikä itse ota selvää esim katsomalla netistä tai kysymällä mikä on järkevä hintaluokka
Esim vikavalon kanssa vienti autoliikkeeseen ja kertominen että laittakaa kuntoon on se suurin virhe. Varmaan monilta naisilta ja miksei miehiltäkin on viety reippaasti extraa. Minulla on tästä faktaa kun vajaa 70v äitini kysyn huoltoa autoonsa johon olisi tullut jakohihna, vesipumppu, öljyt / suodatin. Hinta oli erilainen kuin itse kysyin. - Anonyymi
fordin vedätystä...?
Muita "tarpeellisia" korjauksia ehdotti korjaamo sitten lisäksi tehtäviksi 2000 euron edestä, myös "lähes puhki" ruostunut ölypohja oli kiireellisten listassa mukana ... voiko öljypohja normaalli ajossa todellakin ruostua puhki ? Eiko sen pitäisi jotain käyttöäkin kestää, ainakain meni katsastuksessa korjaamatta läpi ...?
ihmettelevä Liisa- Anonyymi
Kyllä öljypohja voi ruostua puhki.
Katsastusessa voidaan katsoa että on vielä siinä ja siinä että kestää, mutta korjaamolla voivat katsoa enemmän sen luotettavuuden perään ja olla sen vuoksi sitä mieltä että on syytä vaihtaa.
Jos öljyt tulee moottorista ulos, kun öljypohja menee puhki, voi seurauksena olla totaalinen moottorin tuho. Sellainen, ettei siinä ole oikeastaan yhtään ainoaa käyttökelpoista osaa sen jälkeen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä öljypohja voi ruostua puhki.
Katsastusessa voidaan katsoa että on vielä siinä ja siinä että kestää, mutta korjaamolla voivat katsoa enemmän sen luotettavuuden perään ja olla sen vuoksi sitä mieltä että on syytä vaihtaa.
Jos öljyt tulee moottorista ulos, kun öljypohja menee puhki, voi seurauksena olla totaalinen moottorin tuho. Sellainen, ettei siinä ole oikeastaan yhtään ainoaa käyttökelpoista osaa sen jälkeen.Kusetusta, "öljypohja ruostunut puhki"
En ole elinikänäni 65 v kuullut puhkiruostuneesta öljypohjasta.
Olen sentään peuhannut museikäistenkin autojen kanssa.
Ford transit FK1250 oli fordeista vanhin, ei tietoakaan että öljupohja olisi ruostunut puhlki - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kusetusta, "öljypohja ruostunut puhki"
En ole elinikänäni 65 v kuullut puhkiruostuneesta öljypohjasta.
Olen sentään peuhannut museikäistenkin autojen kanssa.
Ford transit FK1250 oli fordeista vanhin, ei tietoakaan että öljupohja olisi ruostunut puhlkiVaikka olisi vuosia elämänkokemusta, ei se tarkoita sitä, että olisi kaiken nähnyt.
Minulla on ollut elämäni aikana 37 autoa, ja pisimpään omistuksessani olleesta peugeotista ruostui öljypohja puhki. Tai no, ei aivan puhki, mutta aika huolestuttavan näköinen se oli ja katsastuksessa tuli asiasta maininta, "öljypohja vaihdettava".
Jos asia tuntuu uskomattomalta, kannattaa googlettaa, "rusted oil pan" kuvahakuna tuottaa kymmeniä ja kymmeniä kuvia autoista, joissa on erittäin ruostunut öjypohja.
Peltinen öljypohja on metallia joka ruostuu ja kun sitä ei kuumien olosuhteiden vuoksi maalata, se on aivan potentiaalinen ruostumispaikka. Kun olemme Suomessa jossa teitä suolataan paljon, on tuon ruostuminen vielä todennäköisempää.
Autokohtaisia eroja löytyy varmasti paljon tuon asian suhteen, ja jos öljypohja on alumiinia niin se estänee korroosion tehokkaasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kusetusta, "öljypohja ruostunut puhki"
En ole elinikänäni 65 v kuullut puhkiruostuneesta öljypohjasta.
Olen sentään peuhannut museikäistenkin autojen kanssa.
Ford transit FK1250 oli fordeista vanhin, ei tietoakaan että öljupohja olisi ruostunut puhlki2000 luvun alun Hyundai Elantra:ssa voipi ruostua puhki
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka olisi vuosia elämänkokemusta, ei se tarkoita sitä, että olisi kaiken nähnyt.
Minulla on ollut elämäni aikana 37 autoa, ja pisimpään omistuksessani olleesta peugeotista ruostui öljypohja puhki. Tai no, ei aivan puhki, mutta aika huolestuttavan näköinen se oli ja katsastuksessa tuli asiasta maininta, "öljypohja vaihdettava".
Jos asia tuntuu uskomattomalta, kannattaa googlettaa, "rusted oil pan" kuvahakuna tuottaa kymmeniä ja kymmeniä kuvia autoista, joissa on erittäin ruostunut öjypohja.
Peltinen öljypohja on metallia joka ruostuu ja kun sitä ei kuumien olosuhteiden vuoksi maalata, se on aivan potentiaalinen ruostumispaikka. Kun olemme Suomessa jossa teitä suolataan paljon, on tuon ruostuminen vielä todennäköisempää.
Autokohtaisia eroja löytyy varmasti paljon tuon asian suhteen, ja jos öljypohja on alumiinia niin se estänee korroosion tehokkaasti.Tuliko vuoto takanurkasta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kusetusta, "öljypohja ruostunut puhki"
En ole elinikänäni 65 v kuullut puhkiruostuneesta öljypohjasta.
Olen sentään peuhannut museikäistenkin autojen kanssa.
Ford transit FK1250 oli fordeista vanhin, ei tietoakaan että öljupohja olisi ruostunut puhlkino EI ole öljypohja ruostunut vieläkään puhki kolmessakaan käyttö vuodessa korjaamon korjausehdotuksen jälkeen .... ihmettelee Liisa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka olisi vuosia elämänkokemusta, ei se tarkoita sitä, että olisi kaiken nähnyt.
Minulla on ollut elämäni aikana 37 autoa, ja pisimpään omistuksessani olleesta peugeotista ruostui öljypohja puhki. Tai no, ei aivan puhki, mutta aika huolestuttavan näköinen se oli ja katsastuksessa tuli asiasta maininta, "öljypohja vaihdettava".
Jos asia tuntuu uskomattomalta, kannattaa googlettaa, "rusted oil pan" kuvahakuna tuottaa kymmeniä ja kymmeniä kuvia autoista, joissa on erittäin ruostunut öjypohja.
Peltinen öljypohja on metallia joka ruostuu ja kun sitä ei kuumien olosuhteiden vuoksi maalata, se on aivan potentiaalinen ruostumispaikka. Kun olemme Suomessa jossa teitä suolataan paljon, on tuon ruostuminen vielä todennäköisempää.
Autokohtaisia eroja löytyy varmasti paljon tuon asian suhteen, ja jos öljypohja on alumiinia niin se estänee korroosion tehokkaasti.Kyllä minun Peukeottini peltinen öljypohja on maalattu. Mustaksi. Eikä ole ruosteessa. Ajettu 34 v aikana vasta 550 000 km.
- Anonyymi
"Kuka osaa minulle selittää, onko kyseessä korjaamon vedätys, ASIAKKAAN KUSETUS vai alan normaali tapa, vai ainoastaan Fordin erikoinen käytäntö? Vai näinkö homma pelaa ja kaikki OK?"
Kyseessä ei ole korjaamon vedätys, eikä asiakkaan kusetus, vaan ihan normaali tapa. Noin se homma pelaa ja kaikki on ookoo.
Sitä vaihto-osaa ei ole tosiaan pakko palauttaa, mutta mitäpä asiakas sillä tekisi. Jos siitä saa 80 euroa hyvitystä niin kannattaahan se hyöty ottaa itselleen.
Ja se satasen osa, mkä Suomesta löytyy ja se osa joka autoosi laitettiin, eivät taida olla vertailukelpoisia. Tuo satasen osa on todennäköisesti Kiinalainen halpisosa, joka voi toimia tai todennäköisesti ei toimi kovin kauaa. Olet mitä ilmeisemmin saanut autoosi alkuperäisosan, jolla on takuu ja se tullee toimimaan vuosia ja vuosia.
Autoilun kulut yllättää joskus, se ei ole mikään halpa harrastus. Kun omistaa vanhan auton ja käyttää sitä korjaamolla, tulee se todella kalliiksi. Vanhojen autojen omistajille suosittelisikin jonkinlaista Tee se itse - henkeä.
Mutta nuo mainitsemasi ongelmat olisi olleet useimmille tee se itse henkisillekin liian haastavia.- Anonyymi
Osan omistussuhdehan ei muutu mitenkään siinä, että se siirretään paikasta A paikkaan B, ellei muuta etukäteen sovita. Paitsi takuuasioissa, koska saat silloin uuden tilalle ilmaiseksi.
Siis paikasta Auto paikkaan Korjaamon työpöytä.
Niin, että älä anna huijata itseäsi!
- Anonyymi
EGR venttiili on kulutusosa, niitä ei korjata, roskkin vaan.
- Anonyymi
Kyllä niitä korjataan.
https://aeromotors.fi/kataloog/article/8903677/lev0036-lucas
Jos ei jaksa/viitsi vaivautua palauttamaan vanhaa osaa ja/tai kokee että itsellä on sille käyttöä niin voihan sen jättää pöytälaatikkoon. Mutta kyllä sillä ihan rahallinen arvo on olemassa.
Kyseisessä tapausessa käytetty on 56 euron arvoinen. - Anonyymi
Asiakkaan autosta otettua EGR osaa ei voitu antaa auton ja osan omistajalle. Osia ei heitetä roskiin, vaan kerrottiin että ford nimenomaan putsaa ja myy käytöstä poistetut osat uudestaan takuu osina, jolloin korjaamolle maksetaan palautuksesta 80 euroa ja asiakas kiltisti (?) maksaa ... mielestäni jokin tässä mättää, sanoo liisa
- Anonyymi
Homma OK jos osan hinta panttimaksu huomioiden oli 200, eli ilman pantin palautusta 280. Eli siis tavallaan maksat osan uuden osan hinnasta sillä vanhalla osalla. Mutta jos korjaamo saa sen uuden osan pantin jälkeen 120 eurolla niin sittenhän se vähän voisi haiskahtaa kusetukseltakin, mutta toisaalta, kai korjaamot voi jonkinlaisen katteen ottaa itselleen osien hinnastakin? Liittyyhän niiden hankkimiseen jonkin verran kulujakin, työaikaa, toimituskuluja yms..
- Anonyymi
Ei kukaan mitään käytöstä poistettujen romuosien panteista (?) ole ikinä mitään maininnut, Lasku vaan on kouraan isketty ja jokainen mutteri ja lisuke on muistettu tarkkaan luetella, kyllä siinä hankintahintakin on vähintään kokonaisena laskutettu . Ihmettelevä Liisa ...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kukaan mitään käytöstä poistettujen romuosien panteista (?) ole ikinä mitään maininnut, Lasku vaan on kouraan isketty ja jokainen mutteri ja lisuke on muistettu tarkkaan luetella, kyllä siinä hankintahintakin on vähintään kokonaisena laskutettu . Ihmettelevä Liisa ...
Joitakin kunnostuskelpoisia osia kierrätetään tuohon tapaan. Korjaamot varmaankin hoitaa homman sen kummemmin asiakkaalle mainitsematta. Itselle tuo on tullut vastaan joskus vuosia sitten kun ostin varaosaliikkeestä uuden, tai no varmaankin kunnostetun, starttimoottorin. Siellä sitten sanottiin että kun tuon vanhan startin liikkeeseen niin saan siitä panttimaksun, ja sainkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joitakin kunnostuskelpoisia osia kierrätetään tuohon tapaan. Korjaamot varmaankin hoitaa homman sen kummemmin asiakkaalle mainitsematta. Itselle tuo on tullut vastaan joskus vuosia sitten kun ostin varaosaliikkeestä uuden, tai no varmaankin kunnostetun, starttimoottorin. Siellä sitten sanottiin että kun tuon vanhan startin liikkeeseen niin saan siitä panttimaksun, ja sainkin.
Sama juttu laturin kanssa. Tiesin käytännön etukäteen, joten vanha laturi oli jo mukana varaosaliikkeeseen mennessä ja uuden sain nettohinnalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama juttu laturin kanssa. Tiesin käytännön etukäteen, joten vanha laturi oli jo mukana varaosaliikkeeseen mennessä ja uuden sain nettohinnalla.
Joo. Vanhasta laturista hyvittivät 8 euroa...
- Anonyymi
On kyllä taas pissitty silmään aivan totaalisesti, ensinnäkin jo kuluttajalaki velvoittaa ilman eri kustannusta palauttamaan, tai näytmään muka vaihdetun osan. Lisäksi hommassa haisee jo sekin, että täysin kunnossa ollut kiesi yllättäin vikaantuu kas kummaa juuri korjaamolla, ja vika lista sen kun pitenee, ja apuna käytetään vielä pelottelu taktiikkaa, jos et näitä tee, tulee katsastuksessa hylky. Kannattais aina googlata tai yahoottaa korjaamon nimi ennen kun vie kiesin jonnekkin huoltoon, ja yhä tänä päivänä on korjaamoilla se oletus, ettei naiset käsitä autoista tuon taivaallista (valitettavasti monesti näinkin), ja juuri se mahdollistaa korjaamoiden silmään pissimisen, varsinkin nais asiakkaiden astuessa liikkeeseen. Pointsit kyllä korjamolle, hyvin pissitty, vartin hommasta 400 euron tulot.
- Anonyymi
Oliko varmasti asia noin?
Nythän näyttää selkeästi sille, että kyseinen naisasiakas ei oikeasti ymmärrä autoista.
Jos korjaamon jäljiltä hänen autonsa moottori hajoaisi kun öljyt tulee ulos läpiruostuneesta öljypohjasta, kenen on vika? No sen korjaamon tietysti kun ei ollut hoitanut asiaa. No entäs nyt kun he alkoivat kertomaan asiasta, hehän suorastaan koittavat kusettaa asiakasta.
Kun Suomessa on ihan riittävästi korjattavia autoja, voisi olla korjaamoille helpompi tie, kieltäytyä korjaamasta tällaisten asiakkaiden autoja.
Teet niin tai näin, koskaan ei olla tyytyväisiä ja väitetään kusettajaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko varmasti asia noin?
Nythän näyttää selkeästi sille, että kyseinen naisasiakas ei oikeasti ymmärrä autoista.
Jos korjaamon jäljiltä hänen autonsa moottori hajoaisi kun öljyt tulee ulos läpiruostuneesta öljypohjasta, kenen on vika? No sen korjaamon tietysti kun ei ollut hoitanut asiaa. No entäs nyt kun he alkoivat kertomaan asiasta, hehän suorastaan koittavat kusettaa asiakasta.
Kun Suomessa on ihan riittävästi korjattavia autoja, voisi olla korjaamoille helpompi tie, kieltäytyä korjaamasta tällaisten asiakkaiden autoja.
Teet niin tai näin, koskaan ei olla tyytyväisiä ja väitetään kusettajaksi.on autopeltisepän tytär, on nähnyt erilaisia autoja ja niiden osia pienestä alkaen, joten ...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
on autopeltisepän tytär, on nähnyt erilaisia autoja ja niiden osia pienestä alkaen, joten ...
joten mitä?
On nähnyt kaikenlaisia osia, siinä kaikki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
joten mitä?
On nähnyt kaikenlaisia osia, siinä kaikki.ei kannata isotella, kyllä nainenkin voi tietää autoista saman verran kuin mies- joskus enemmänkin!
kyse tässä keskustelussa nyt vaan oli siitä asiakkaan EGR osan omistuksesta ja hinnoittelusta, ruotsista tuotuna osa maksoi yli 200€ . osan kierrätäämisestä sai korjamo lisäksi 80 eur, joka on pois asiakkaalta.
Suomessa maksaa osa runsas 100 eur ja keskustelussa joku kertoi osan maksavan jopa alle 60 eur... kylla tämä vähän kusetukselta haiskahtaa
ja varaosien lisäksi tietysti kaikki työkulut ym päälle
Onko tämä EGR nyt juuri sellainen pakokaasujen huijausosa jolla fuskataan autojen pakokaasupäästojä, jonka käyttämisestä autonvalmistajille iskettiin miljardien sakot kouraan? eli sama pakokaasu määrä laimennetaan suurempaan ilmamäärään ja kaikki on taas hyvin ja päästöjä on saman verran kuin ennenkin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei kannata isotella, kyllä nainenkin voi tietää autoista saman verran kuin mies- joskus enemmänkin!
kyse tässä keskustelussa nyt vaan oli siitä asiakkaan EGR osan omistuksesta ja hinnoittelusta, ruotsista tuotuna osa maksoi yli 200€ . osan kierrätäämisestä sai korjamo lisäksi 80 eur, joka on pois asiakkaalta.
Suomessa maksaa osa runsas 100 eur ja keskustelussa joku kertoi osan maksavan jopa alle 60 eur... kylla tämä vähän kusetukselta haiskahtaa
ja varaosien lisäksi tietysti kaikki työkulut ym päälle
Onko tämä EGR nyt juuri sellainen pakokaasujen huijausosa jolla fuskataan autojen pakokaasupäästojä, jonka käyttämisestä autonvalmistajille iskettiin miljardien sakot kouraan? eli sama pakokaasu määrä laimennetaan suurempaan ilmamäärään ja kaikki on taas hyvin ja päästöjä on saman verran kuin ennenkinEihän kysymys ollutkaan mistään sukupuolien eroista, vaan siitä että jos henkilö sanoo nähneensä kaikenlaista, ei se todista muuta kuin että henkilö väittää nähneensä kaikenlaista.
Kun henkilö joutuu tällaisessa paikassa selvittämään näkemiään asioita, voi miettiä, että ihminen on tosiaan nähnyt kaikenlaista.
Noita osia on monen hintaisia, riippuen myyntipaikasta ja valmistajasta. Joten voit toki verrata noita osia keskenään hinnan perusteella, mutta jos korjaamo on tilannut laadukkaamman osan ajatuksella ettei asiakkaan tarvitse tulla valittamaan osan lyhyen kestoiän johdosta, ja yrittänyt parhaansa, niin onko kyse kusettamisesta?
Emme voi tietää annetuilla tiedoilla, mitä on tapahtunut.
Ja EGR ei todellakaan ole mikään pakokaasua imamäärään laimentava osa. Jos ymmärrys on tuota tasoa ja alkaa liikkumaan jo salaliittoteorioita kommentissa niin en aivan hurjan paljn painoarvoa antaisi kommentillesi.
- Anonyymi
En ymmärrä kysymystä
- Anonyymi
Hei meni sama osa 283t /km YLLÄTYS oli Audi WW yhtiön tekemä 2,0 dieselis. Palautus liitynee siihen ventiilin varsi karstaantuu ja ei sukeudu kierrätää jo poltamaansa paskaa tehot hukassa.
So sääli jotta WW Audi paskaa tungetaan muihinkin merkkeihin.- Anonyymi
eipä taida olla VAG osa se, mikä on fordiin laitettu
- Anonyymi
ei ole suomen Ford mitään viestiini koskien viallisten venttiilién kierrättämistä ja uudlleen myyntiä vaivautunut vastaamaan. Mitähän salataan kun ei kehdataan vastata?
Sensijaan paikallinen korjaamo totesi , mitään ei hyvitetä, mutta jos haluan itselleni autostani poistetun lainassa (???) olleen venttiilini 80 euron panttimaksun, niin olisi kyllä tarjolla yli 600 euroa maksava uusi venttiili ... kun sellainen netissä maksaa hieman yli satasen... sisältyyköhän 80 euron panttimaksu tähän hintaan?
Kusetukselta vaikuttaa koko juttu, toinen fiksumpi korjaamo täten siirtyi suosikikseni.
ettäs sillee suomen savossa - Anonyymi
Fiksummassa korjaamossa todettiin , että pientä pintaruostetta öljypohjassa näkyy, mutta ei tarvitse pitkään aikaan vaihtaa uuteen ... joku täällä keskustelussakin myös totesi, ettei hän ole 60 vuotisen uransa aikana kertaakaan nähnyt, että joku öljypohja olisi ruostunut puhki... han ehkä tietää enemmän kuin mekkikorjaamossa väittävät tietävänsä, heidän motiivejaan tarkemmin tuulettamatta?
- Anonyymi
Liisa edelleen ihmettelee... Fordilta ei minkäänlaista reagointia , ehkä toimitusjohta pn liian keskittynyt kahvin juontiinsa, että viitsisi työasioihin puuttua vaikka häntä on henkilökohtaisesti lähestytty kommenttia varten ... Kun kallillla hinnalla on Varkaudessa vaihdettu uusi laina -EGR meni rikki, laitettiin ammattitaitoisessa verstaassa uusi tilalle, ei paljoa maksanut eikä ollut vuokra-/ laina laite, toimii edelleen, ja oltiin iloisia siitä, että asiakas vesi romunsa pois, ettei heidän olisi sitä tarvinnut hävittää
omalla kustannuksellaan .... ihmettelivät vaan kovasti puheitani Fordin laina osista jotka eivät siirry maksun myötä ostajan omistukseen, ovat kuulemma vain lainaksi auton omistajalla ....
ilmeisesti se Forin merkkiliike on joku huijausfirma, jonka jobbarit tekee tuottoisaa piss nestä vuokraamalla varaosia tyhmille entisille nais asiakkailleen ja sitten taas myymällä näitä huonolaatuisia itsestään leviäviä vuokra- eli laina osia uusina .
Luulisi tällaisten väärinkäytösten edes pikkusen kiinnostavan FORDIa jonka maine siitä kärsii mikä vaikuttaa myyntiin, mutta lienee kahvinjuonti konttorissa tärkeämpää kuin kaupankäynti, jonka perusteella palkka yleensä makśetaan .... ettässilleen sanoi Liisa - Anonyymi
Muitakin varaosia myydään pantti periaatteella , muihinkin automerkkeihin . Vanhat osat korjataan ja myydään " tehdaskorjattuina" .
- Anonyymi
Joo. Starttimoottori on yksi esimerkki. Myydään uusi tai korjattu muutamalla satasella ja hyvitetään vanhasta 5-15 euroa. Sitten se vanha puretaan, pestään ja uusitaan hiilet (hiilien hinta max 5 euroa), kasataan ja myydään taas seuraavalle uhrille muutamalla satasella jne...
Vanhana autonasentajana tiedän, että näin helppoa se kusetus on, vaikkakaan en koskaan ole siihen sortunut. Eikä sitä tehty siinä isossa korjaamossakaan, missä aikanani ihmisten autoja korjailin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72528- 1211801
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1241513Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill391497Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1741327Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1611302- 1481275
- 521208
- 591148
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.651091