MUUTTO SUOMESTA GAMBIAAN

Anonyymi

Kuinka se onnistuu? En oo koskaan asunu muualla ku Suomessa. Voisiko joku neuvoa asiassa?

21

1437

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Seuraan tätä. Myös minä haluan muuttaa sinne!

    • Anonyymi

      Hyvä juttu.Olen aika varma että meitä asuu siellä jo nyt kymmeniä. Maa on niin halpa .mukava ja turvallinen etten näe mitään järkeä ostaa asuntoa Espanjasta.

      • Anonyymi

        Olen menossa Gambiaan ja siellä naimisiin. Olin suunnitellut jo aiemmin menoa, mutta en vielä ole päässyt. Aioin palata Suomeen häiden jälkeen, mutta nyt harkitsenkin sinne jäämistä.
        Mietin vain lasteni koulua. Millainen koulu siellä on ja mitä maksaa? Vanhimmaiseni opiskelee jo ammattia, joten hän varmaan haluaa jäädä Suomeen. Muut lapset ovat 7, 9, 12 ja 15 vuotta vanhoja. Peruskoulu varmaan onnistuu siellä, mutta mites jatko-opinnot? Onko kotikoulu, että itse opettaisin, vai joku paikallinen koulu parempi? Ja onnistuukohan se muutto lasten kanssa? Lasten isät ovat suostuneet, että lapset voivat muuttaa ja olen muutenkin lasten yksinhuoltaja. Olis se kokemus muuttaa sinne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen menossa Gambiaan ja siellä naimisiin. Olin suunnitellut jo aiemmin menoa, mutta en vielä ole päässyt. Aioin palata Suomeen häiden jälkeen, mutta nyt harkitsenkin sinne jäämistä.
        Mietin vain lasteni koulua. Millainen koulu siellä on ja mitä maksaa? Vanhimmaiseni opiskelee jo ammattia, joten hän varmaan haluaa jäädä Suomeen. Muut lapset ovat 7, 9, 12 ja 15 vuotta vanhoja. Peruskoulu varmaan onnistuu siellä, mutta mites jatko-opinnot? Onko kotikoulu, että itse opettaisin, vai joku paikallinen koulu parempi? Ja onnistuukohan se muutto lasten kanssa? Lasten isät ovat suostuneet, että lapset voivat muuttaa ja olen muutenkin lasten yksinhuoltaja. Olis se kokemus muuttaa sinne.

        Hei haloo! Vaikka olisit kuinka rakastunut niin jotain tolkkua sentään. Vaikka olisi monta kertaa käynyt Gambiassa niin se on eri asia kuin pysyvästi asuminen siellä. Olisit täysin riippuvainen sulhasestasi vai miten ajattelit järjestää toimeentulosi ja veisit lapsesi täysin erilaiseen kulttuurin. Entäpä jos joku lapsista sairastuu tai sinä itse ? Terveydenhuolto ei siellä ole suomalaisella tasolla ja tipahdatte pois suomalaisesta kun yli 6 kk ulkomailla. Kokemus todellakin mutta maitojunalla takaisin Suomeen.


    • Anonyymi

      Sinä- seuraaja joka haluat muuttaa sinne,ootko käyny siellä useinkin?Kuinka kauan ja missä?

      • Anonyymi

        Olen käynyt siellä ehkä 8 kertaa viimeisten 10 vuoden aikana. Paljon olen matkustellut, mutta Gambia voisi olla se paikka, jonne jäädä. Olen kulkenut reittilennoilla, joten muutaman kuukauden ovat matkat yleensä kestäneet.
        Pian saan varmaan asiat järjestykseen niin, että muutto on mahdollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen käynyt siellä ehkä 8 kertaa viimeisten 10 vuoden aikana. Paljon olen matkustellut, mutta Gambia voisi olla se paikka, jonne jäädä. Olen kulkenut reittilennoilla, joten muutaman kuukauden ovat matkat yleensä kestäneet.
        Pian saan varmaan asiat järjestykseen niin, että muutto on mahdollista.

        Ok,samoin tavoin MELKEIN ku sä,mä 10v aikana 7 lomaa tosin 1-5v lomat mulla.Missä asuisin mieluiten siellä,en varmaankaan kovin kaukana rannikolta.Edellinen loma-asuntoni oli Bakotehissa,pidin kun kaikki paitsi meri oli nenän edessä.Ihmettelen edelleen Suomalaisten nuivaa suhtautumista Gambiaan,en kertakaikkiaan ymmärrä sitä,siellä kun kaikilla on hyvä olla lapsista vanhuksiin.


    • Anonyymi

      Terve, myy kaikki minkä voit ja lainaa minkä saat irti .
      Paikan päällä talletat rahat /siirrät enkku pankki/barckleys jotain ja saat korkona noin 30 %
      pääomasta paikallisvaluutassa kerran vuodessa, huom siis paikallis valuutassa.
      Huom ,,,, kannattaa nosta oikeaan vuoden aikaan kun kurssi on hyvä, 20% ero.
      -siis tallettaa oikeaan aikaan myöskin!

      Hollantilaiset ja enkutkin tekee paljon näin , 30k säästöillä saa vuoden käyttörahat korkoina jos et elätä pummeja riittää ruokaan ja vuokraan.

      Tosin ennemmin tai myöhemmin joku pummi/suuri rakkautesi huijaa kuitenkin kaiken.
      -anteeksi , investoitte ihanaan kotiin ja tulevaisuuteen ynm muuta p..ta
      popo

    • Anonyymi

      Ei sieltä tarvi heti taloa tehdä tai ostaa, 50e kk-vuokraa kämpän mistä vaan.

      • Anonyymi

        Paljonko asunnon vuokraus maksaa, jos haluaa ainakin altaan pihaan ja jonkun ok kuntoisen asunnon? Jollain asunnon välityssivustoilla vuokra on yli 1000 euroa kuussa lähes joka paikassa. Ja allas on tosissaan suurin toive...


    • Anonyymi

      Miten luvat asua/ muuttaa sinne,missä passin uusiminen?

      • Anonyymi

        Suomen passiin liittyvät asiat hoituu varmaan Suomen lähimmän suurlähetystön kautta, joka on Nigerian Abujassa. Ellei sitten ole helpompaa hankkia sitä, jos käy välillä Suomessa. Ja matkan jälkeen passin pitää olla puoli vuotta voimassa, joten noin 4,5 vuoden välein passin uusinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen passiin liittyvät asiat hoituu varmaan Suomen lähimmän suurlähetystön kautta, joka on Nigerian Abujassa. Ellei sitten ole helpompaa hankkia sitä, jos käy välillä Suomessa. Ja matkan jälkeen passin pitää olla puoli vuotta voimassa, joten noin 4,5 vuoden välein passin uusinta.

        Ja kolmeksi kuukaudeksi saa aina viisumin kerrallaan. Voi uusia paikallisella poliisilla (maksaa jonkun verran) tai käymällä Senegalin puolella välillä. Miten olette muut suomalaiset hoitaneet viisumin? Vai onko teillä joku pidempi viisumi jollain tavalla hankittu? Vai haittaako, jos viisumi ei ole voimassa?


    • Anonyymi

      Kiitos anyway jo noista neuvoista!

    • Anonyymi

      VOIKO NOIN KORKEA VUOSIKORKO OLLA,30 PROS?

      • Anonyymi

        Korot maksetaan paikallis valuutassa joka on kansainvälisesti arvotonta leikkirahaa.
        Esim Bangladesissä on samanlaista pankkitoimintaa, kehittyvät maat tarvitsevat kovia
        valuuttoja ja korkojen maksu leikkirahalla on niille halpaa .
        KANNATTA VALITA PANKKI JOSTA SAA PÄÄOMAN POIS HALUTESSAAN .
        -voi olla useamman vuoden talletus sopimus eli rahat ei tule ulos niin kuin meillä , ei
        ainakaan täysipääomaisesti.

        Ihmisen joka ei ymmärrä kotonaankaan raha asioita ei kannata alkaa opettelemaan niitä ulkomaillakaan.


      • Anonyymi

        Barclays Gambian kotisivuilta gllä käännettynä

        30k€ minimi ja 60k € käypä.

        ‎Kelpoisuus‎
        ‎Ole Barclays International Bankingin asiakas.‎
        ‎Sinulla on vähintään 25 000 £ (tai vastaava summa valuutassa) käteisenä tai sijoituksissa talletettavaksi ja ylläpidettäväksi barclays-kansainvälisillä pankkitileilläsi.‎
        ‎Huomioon otettavat asiat‎
        ‎Et voi lisätä tai nostaa käteistä valtion talletuksesta‎
        ‎Sinulla ei ole oikeutta peruuttaa treasury-talletusta, joten varmista, että se on ratkaisu, joka toimii sinulle‎
        ‎Jos korot liikkuvat joko ylös- tai alaspäin, talletus ei vaikuta.‎


    • Anonyymi

      Kiitos tärkeistä vastauksistanne!Jatkan kyselyä kyllä jatkossakin.Ois kiva olla kontaktissa Suomalaisen kans joka on asunu tai asuu paraikaa Gambiassa.

    • Anonyymi

      Kuulin että Gambiaan muuttaminen on itseasiassa helppoa,passia voi leimata helposti maassa 3kk välein käymättä edes Senegalissa tai missään muuallakaan naapurivaltiossa.

    • Anonyymi

      Kuinka säilytetään sosiaalietuuksien saaminen ennenkuin 6 kk menee umpeen? Asumalla 1 kk Suomessa?

    • Anonyymi

      ?MITKÄ AIKOMUKSET SULLA ON? Kerro tarkemmin.Mä aion eläkkeelle ja sinne asuun osaksi vuodesta eli talvet siellä ainaki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1826
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1396
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1362
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe