Oletteko valmiita muutokseen

Anonyymi

Moni asia on jo muuttunut epidemian vuoksi, moni asia muuttuu ja moni asia ei palaa entiselleen.
Olisiko meidän hyvä alkaa kääntämään ajatusmallia jo tuohon suuntaan, itse olen sen jo tehnyt, keväällä 2020.
Usealla muuttunut työnkuva täysin, moni on menettänyt koko työpaikan.
Tämän voi ottaa myös kaikenlaisten vaikeuksien myötä mahdollisuutena.
Tärkeää olisi satsata ihmisten henkiseen hyvinvointiin, monelle asioiden käsittely äkillisesti on hankalaa jos ei ole koskaan miettinyt syntyjä syviä.
Paljon jää pois turhuutta ja humpuukia ja sehän tässä ajattelemisen aihetta lisää.
Voikaatte hyvin👍

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Meillä on muutamia mahdollisuuksia, joista kaksi suuntaa kilpailee tällä hetkellä.

      Ensiksi on keskusjohtoisen sääntöyhteiskunnan mallin vahvistaminen kamera- ja siruvalvontoineen. Siinä katsannossa ja mallissa kaikki ylimmät johtajat, myös valtioiden päämiehet, presidentit yms. on syytä olla juristeja, jotka pelaavat yhteen parlamentaarisen valvonnan ja vastavoiman ulottumattomissa olevien oikeulaitosten kautta. Sitä voi valvoa vain juristien oma ammattiliitto, jonka jäsenet toimivat asiantuntijoina ja käytännössä määräävässä asemassa ja vähimmillään vahvoina taustatekijöinä ja piilovaikuttajina lainvalmistelutyössä, niiden hyväksymisissä, niiden esittelyissä, niiden tulkinnoissa ja toimeenpanijoina. Tämä on luonnollinen kehitys ns. sääntöyhteiskuntamallissa, jossa laki on kaiken toiminnan ylin herra ja tulkintakonteksti. Tähän viittaa myös käsite oikeuvaltioperiaate. Täytyy toivoa, että oikeuden vartijoilla on hyvä sydän, hyvä tahto, intersubjektiivisen diktatuurin valistuneen oligargian ympäristöissä ja ratkaisuissa. Jos niin on, emme ole siinä tilanteessa, jossa Trump:kin lain ja oikeuden varjolla pyrittiin kaikin tavoin mustamaalaan ja erottamaan virastaan. Ja jahdattiin ja nyt kun syytesuoja lakkaa hän tulee olemaan vapaata riistaa, kuten kaikki yksityiset tahot: Kaikille pahantahtoisille manöövereille ja totuuksien prosessualisoimisille todellisten totuuksien sijaan.

      Anteeksi, jos edellinen säikäytti. Itse kannatan kaikkea oikeamielisyyttä ja rehtiyttä ja hyvää tahtoa ylimpinä arvoina ja vieroksun oikeudenkäyntejä poliittisena manööverinä kilpailevaa tahoa kohtaan. Jokainen saadaan syylliseksi jos juristit, oikeuslaitos, valtakoneisto ja media niin tahtovat tehdä. Ilman yhtäkään mahdollisuutta puolustautua. Vallassa olevien väkivaltakoneisto on aina vahvempi. Olkoot kysymyksessä sitten henkilödiktatuuri tai intersubjektiivinen diktatuuri. Vrt. Navalnyi saamassa oikeutta Venäjällä tai Trump saamassa oikeutta USA:ssa. Tilanne on hyvinkin paralleeli, eli verrattavissa oleva.

      Toinen kehityksen suunta on kansalaisyhteiskunnan vallan vahvistuminen ja suorat kansanäänestykset ja kaikkien yhteiskunnallisten instanssien ja instituutioiden parlamentaarinen valvonta ja ohjaus. Sitä linjaa ovat suorat yhteydet kansalaisiin. Vrt. Trump -ismi. Ja kansalta suoraan saatu legitimiteetti, mandaatti ja oikeutus toiminnalle. Sääntöyhteiskuntaa se ei kumoa, mutta se antaa kansalaisille väylän kritisoida intersubjektiivisen eliitin establismentin mielivaltaisia prosesseja. Trump alkaa pian olla puolustuskyvytön ja hänen ristiin naulitsemisensa riippuu, ei yksin kongressista, vaan myös Bidenista. Onneksi Biden vaikuttaa olevan hyväntahtoinen mies.

      Jos Trump:ia aletaan kohtelemaan ja lyömään sadistisesti kuin vierasta sikaa, voi syntyä kansanliikeeitä, mutta voi syntyä myös 72-80 miljoonan kannattajakunnassa masennusta ja satoja, ellei satojatuhansia ja kymmeniä miljooniakin erilaisia lieveilmiöitä, epätoivoa, osattomuuden tunnetta, syrjäytymisiä, itsemurhia, perheiden hajoamisia jne.

      Itse toivoisin, että Trumpia kohdeltaisiin hänen kannattajakunnan suuruuden edellyttämällä kunnioituksella. Pelosi on kantamassa kaunaa ja tahtoo Trumpille pahinta mahdollista kohtaloa. Mutta Biden ja Pence yhdessä voisivat suunnitella rakentavan ja kansaa yhtenäistävän hyvän tahdon mallin, jossa Trump:in kannattajienkin tulevaisuus ja kunnioitus huomioitaisiin.

    • Anonyymi

      Olen jo aikoja sitten alkanut elää kuten haluan. En mene massan mukana. Välttelen tämän maan arvoja. Työelämästäkin olen pois. En nosta työttömyysetuutta. Elän saamiölabi voitoilla. Viime talvena olin etelän lämmössä koko talven ja odotan että pääsen taas lähtemään sinne. Korona on juurikin mahdollistanut meille paljon ja pakottanut oppimaan järkevämmän elämän pois oravanpyörästä. Kellosta pitäisi päästä eroon kaikkien. Ja aurinko antaa voimaa🤙

    • Anonyymi

      Jokainen zäännssi on mahdollisuus, ja huominen on aina tulevaisuutta, kuten maailmanmestari Matti sanoi.

    • Anonyymi

      Olen nähnyt jo 80-luvun laman ja kuinka se henkinen hyvinvointi katoaa jos töitä ei löydy.
      Miten sitä näin korona-aikana löytää niitä ihmisiä jotka ei jää pelkästään kotiin ja sosiaalitukien varaan vaan etsivät mielekästä tekemistä tai toimeentuloa?

      • Anonyymi

        Siis minulle ei ainakaan työ anna kuin pahoinvointia. Siellä tehdään asiat niin typerästi värjäten. Mutta toista se on teille yksinkertaisemmille, jotka ette osaa itse ajatella ja tarvitsette jotain ohjattua viriketoimintaa. Saattaa eläkkeelle jäänti olla ja onkin iso kriisi tuollaisille pölvästeille, mutta eipä 70-luvulla syntyneet enää pääse edes pieniä vanhuuseläkkeitä nauttimaan, eli saat puuhastella hautaan asti. Todellakin enin osa ihnisistä on tyytyväisiä kun työt menee, mutta vapaus koittaa. Oleellista kun on se palkka. Vapaaherrana pienemmälläkin rahalla tulee toimeen ja hyvin. Ulkomailla paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis minulle ei ainakaan työ anna kuin pahoinvointia. Siellä tehdään asiat niin typerästi värjäten. Mutta toista se on teille yksinkertaisemmille, jotka ette osaa itse ajatella ja tarvitsette jotain ohjattua viriketoimintaa. Saattaa eläkkeelle jäänti olla ja onkin iso kriisi tuollaisille pölvästeille, mutta eipä 70-luvulla syntyneet enää pääse edes pieniä vanhuuseläkkeitä nauttimaan, eli saat puuhastella hautaan asti. Todellakin enin osa ihnisistä on tyytyväisiä kun työt menee, mutta vapaus koittaa. Oleellista kun on se palkka. Vapaaherrana pienemmälläkin rahalla tulee toimeen ja hyvin. Ulkomailla paremmin.

        Eihän se mitään ohjattua virkiketoimintaa ole jos haluaa tulla toimeen omillaan.
        En ole kiinnostunut sosiaalietuuksista ja eläkkeistä koska suurin osa niistä maksetaan ottamalla lisää velkaa.
        Nykyisten eläkkeiden ja etuuksien maksajiksi joutuu seuraava sukupolvi eli lapsemme jos me aikuiset jäämme kuin linnunpoikaset suu auki oodottamaan että joku ruokkisi meitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se mitään ohjattua virkiketoimintaa ole jos haluaa tulla toimeen omillaan.
        En ole kiinnostunut sosiaalietuuksista ja eläkkeistä koska suurin osa niistä maksetaan ottamalla lisää velkaa.
        Nykyisten eläkkeiden ja etuuksien maksajiksi joutuu seuraava sukupolvi eli lapsemme jos me aikuiset jäämme kuin linnunpoikaset suu auki oodottamaan että joku ruokkisi meitä.

        Siis ei se ettei käy töissä tarkoita nykyään sitä etteikö tulisi toimeen omillaan. Jos sinä et ole kiinnostunut etuuksista, niin se on sinun valinta. Et tule mitään sulkaa hattuun saamaan siitä että maksat perse ruvella veroja ja huoraavat elämääsi. Varmasti yksinkertaisuus on syynä siihen ettet sinäkään parempaan pysty. Maailma on muuttunut, ja parempaan! Ihminen on sina tavoitellut vapaa-aikaa, ja nyt kun sitä on tarjolla, niin suoranaisillw ryhmille se ei sovi, kun eivät tule toimeen itsensä kanssa ja keksi tekemistä. Enin osa suomalaisia lorvailee töissä aikaa, ja se on syy miksi en halua olla mukana työelämässä.
        Elän omilla bisneksilläni, en nosta etuuksia, mutta en maksa kyllä verojakaan ihan kaikesta mitä saan. En tee mitään laitonta. Olen eläkesäästäjä silti, eli saan eläkkeeni sitten sitä kautta, kun eipä minulle juurikaan eläkettä kerry, vaikka olen työelämässä kymmeniä vuosia tehnyt omat ja muiden työt. Jos kävisin töissä uupuisin siihen asioiden typerästi tekemiseen. Minua ei uuvuta haastavat asiakkaat, vaan tyhmät ja epävarmat työkaverit. Ja uskon että näin osin tai kokonaan on kaikissa suomen työuupumustapauksista. Se työ ei uuvuta, vaan työyhteisö ja oma elämäkin saattaa olla osasyy. Eli enkö ole oikeutettu tähän? Aikomuksenani on sitten vanhana elää säästöillä ja eläkeaääatöillä. Suomen eläkelaitoksen rahat lahjoitan vaikka suomalaiselle aivotutkimukselle, joka tutkii onko tällä kansalla omia aivoja. Epäilen että ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se mitään ohjattua virkiketoimintaa ole jos haluaa tulla toimeen omillaan.
        En ole kiinnostunut sosiaalietuuksista ja eläkkeistä koska suurin osa niistä maksetaan ottamalla lisää velkaa.
        Nykyisten eläkkeiden ja etuuksien maksajiksi joutuu seuraava sukupolvi eli lapsemme jos me aikuiset jäämme kuin linnunpoikaset suu auki oodottamaan että joku ruokkisi meitä.

        Ei meidän lapsille ole työpaikkoja. Tulevat saamaan kansalaispalkkaa. Uskon että iso osa lapsistamme muuttaa pois Suomesta järkevämpiin olosuhteisiin. Talvi ja myöhäissysyksy on tämän maan ongelma! Ja pitkät matkat. Toki muutakin on .


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      1986
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      52
      1720
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1626
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe