Loppuviikosta meillä hymy hyytyy -20 tai enempi

Anonyymi

Ei ole nyt kivaa. Tulee kelit jolloin ei skoda käyntiin lähde. Viikolla täytyypi varmaan vaihtaa länsiautoon jotta pääsee liikenteeseen. Kumma ettei näitä siperian ihmeitä ole tehty pakkaskestäviksi vaikka kuitenkin venäjällä on kylmää

47

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      politrukinhymy siis jäässä

    • Anonyymi

      Lada on talviauto ja Skoda kesäauto, siis Siperiassa. Lada tosin toimii luotettavammin myös kesällä, mutta täytyyhän jo ostetut Skodat joskus tulille laittaa nekin.

      • Anonyymi

        Venäjän sisämarkkinoille tarkoitetuissa skodissa on käynnistysveivin paikka ja veivi vakiovarusteena. Niillä sen saa kiskottua käyntiin vaikka -50 asteen pakkasesta. Ei kylläkään pysty enää rattia kääntämään yhtään. Mutta skoda ei silti kulje suoraan.


    • Anonyymi

      skodat kulkee lavetilla hrrrr

    • Anonyymi

      vw ja talvi on kova haaste

    • Anonyymi

      Niin, miten pitäisi ymmärtää " -20 tai enempi"?
      Jos on enempi, ollaan -20°C yläpuolella ja jos vähempi, niin elohopea laskee alemmas.
      - vähentää ja lisää.

      • Anonyymi

        enempi = enemmän = miinusasteita enemmän = pakkasta enemmän


    • Anonyymi

      Joo ei ne vanhat 105l ja 120 malliset ole enää oikein tätä päivää. Olet ihan oikeassa. Onneksi niitä ei ole juuri enää paljoa liikenteessä, joten ei huolta.

      Nykyiset tämän vuosituhannan skodat ovatkin sitten ihan eri sarjaa. Ei huolta talvesta, eikä pakkasista. Turvallista matkaa myös toyotahönöille. Koettakaa kestää itälullanne kanssa. Kyllä se siitä.

    • Anonyymi

      Nyt kannattaa kunnon korpikommunistin kaivaa skoodansa takaloosterista huopatossut, nikita ja mantteli. Lupaa sen verran pakkasta että kaalivankkuri ei enää lämpene vaikka pari Pravdaa kuinkakin yrittäisi politrukin maskiin levitellä

    • Anonyymi

      Ainakin 2000luvun alun octavia lähtee todella hyvin käyntiin ja kun olin pieni niin reissattiin tuhansia kilometrejä kesässä sillä ympäri suomea. Talvella tuli harvemmin reissattua, mutta joskus. Tien poskeen jäätiin usein, mutta usein syynä oli joko renkaan puhkeaminen tai polttoaineen loppuminen. Harvoin ollaan kylmällä sitä käytetty, mutta kyllä se on suostunut starttaamaan lähemmäs 30asteenkin pakkasissa, mutta kulutuskin on noussut hurjasti jos ilman lämmitystä ollaan lähdetty.

      • Anonyymi

        Se sun mielikuvitus ökytaaviasi on paalattu jo moneen kertaan. ja todellisuudessa olit köyhien lapsien bussireissulla, jos aikuisten oikeasti muistelet


    • Anonyymi

      Aloittajan kannattaisi tosiaan jo vaihtaa se vanha 120-päristin uudempaan länsi-Skodaan.

      • Anonyymi

        Hän saisi itäautopalstalta enemmän vertaistukea, mutta tänne vaan jatkuvasti kirjoittelee.


    • Anonyymi

      "Tulee kelit jolloin ei skoda käyntiin lähde."

      Jos tarkoitit pakkaskeliä niin minkämerkkinen auto tahansa, voi omata käynnistysongelmia kovalla pakkasella. Jos akku on heikko tai jokin muu ongelma, vaikka heikot hehkutulpat vaivaa, niin ongelmia voi olla tietossa.

      "Viikolla täytyypi varmaan vaihtaa länsiautoon jotta pääsee liikenteeseen."

      Kannattaa pitää perusasiat kunnossa niin autosi toimii. Vaihtaminen on kallis ratkaisu. Mitä tarkoitat länsiautolla?

      "Kumma ettei näitä siperian ihmeitä ole tehty pakkaskestäviksi vaikka kuitenkin venäjällä on kylmää"

      Siperian ihme? Ehkä skodaa käytetään siperiassa, mutta ei se ole edes 10 yleisimmän auton joukossa:

      https://eng.autostat.ru/news/17179/

      Venäjällä on kylmää, niinkuin Suomessakin nyt. -45 on ennustettu muutamaksi päiväksi:

      https://www.yr.no/en/forecast/daily-table/2-2016590/Russia/Siberia

    • Anonyymi

      Mikä tahansa auto voi hyytyä pakkasessa, eli merkin kanssa ei ole mitään tekemistä. Kylmäkäynnistyksessä koville joutuu akku, mikäli akku on vanha/sen lataus ei paras mahdollinen, käynnistykseen ei riitä virtaa. Talvella pitäisi välttää lyhyen pätkäajon ajamista, koska kylmä akku ei ehdi tällaisen ajoln aikana varautua.

    • Anonyymi

      Jouduin jättämään skodan parkkipaikalle ja menemään julkisella kulkuneuvolla töihin. Öljyt jämähti ohjaustehostimessa ja se hajos

    • Lol mitä ruikutusta. Hankkisitte kunnon autot niin ei tarvi kärsiä talvesta!

      • Anonyymi

        Näin se kyykkis on. Hummeri tulille ja menoks!


    • Anonyymi

      Onko Skodisteille sellaista hinausautojen "kausikorttia"? Asiakkaita ainakin Skodisteissa on, mutta toisaalta ihan oikein repiä niiltä pösilöiltä kova hinta ja käteisellä. Mitäs ryhtyivät Skeidaan.

      MAGA

    • Anonyymi

      Veivillä kun pyöräyttelee ennen starttia niin kyllä lähtee käyntiin. Jos oikein haluaa hifistellä niin vielä hiilipannu öljypohjan alle.

      • Anonyymi

        Missä autossa on ollut veivi ja koska viimeksi?


    • Anonyymi

      VW hyytyi Moskovan porteille sodassakin---

      • Anonyymi

        Hienoa kun elä tässä ajassa ja kommentoit sitä viiltävällä tarkkuudella ja jaat todellista tietoasi ja mahtavia mielipiteitäsi tinkimättä ja väsymättä. Hieno poika!


    • Anonyymi

      kaasupolkimet poikki?

    • Anonyymi

      Škoda eunok on myynnissä jo, sillä pääsee yli nietosten ja hankien, jos lähtee käyntiin!

    • Anonyymi

      Iso-vaarin kapinan aikainen pomppa päälle, suolapussi rukkaseen ja Skodalla menoksi. Vaviskaa porvarit, en nää mitään...

    • Anonyymi

      Oikeasti kovilla pakkasilla näkee liikenteessä niitä autoja joilla ajetaan paljon ja työmatkat ja siksi Skoda, Mese, VW, Volvo mm. näkee paljon. Uudempaa Toyotaa ei juurikaan näe, sillä setämiehet ja vaarit jäävät sisätiloihin kun ei ole enää tarvetta lähteä töihin. Siellä vaarit peittelevät peitoilla ja täkeillä Toyotaansa ja lataavat akkua ja lämmittävät lohkarilla 24h autoaan kun varautuvat markettiin lähtöä varten.

    • Anonyymi

      Tänä aamuna vain - 24 ja sain antaa Octaviastani virtaskaa parkkialueella kahdelle työmatkalaiselle. Ei oo lämmitystolppia, mut hyvin skoda käynnisty. Vuorokauden seissy 2015 mallin bensakone. Toinen avustettavista oli 2016 mallin corolla ja toinen oli vanhempi subaru, olisko ollu 2008 tai 2009, jossa kuulemma akku alkuperäinen.

      Tosi on että tällä pakkasella sais Octaviakin lämmitä nopeammin, mutta niinhän se tahtoo olla kaikkien nykyisten pirssien ongelma, kun nuo säästöt polttoaineessa vähentää hukkalämpöä. Sit nuo automaattiset lämmitysjutskat vielä heikentää tuota tehokkainta lämmöntuloa.

      Kun muistelee menneitä, niin 1970 luvulla mulla oli vähän aikaa Rellu 8. Siis moottori takana, pitkät lämmitysletkut eteen ja auto oli pirun lämmin. Sieltä siis tuli puhalluksena kuumaa ilmaa, eikä mitään haileaa henkäilyä, kuten näistä nykykärryistä järkiään.

      Juu ja pilkatkaa vaan ladaa, mutta siinä oli myös erittäin tehokas lämmityslaite, oli kärry muuten mitä oli. Ykskään nykykippo ei pysty samaan. Nyt tarvitaan kunnon talvessa webastoja, epereitä, sähkövastuksia, ilmapumppuja, rattilämmityksiä ym.

      No joku kertoo tarkenevansa oli auto kun auto ja niinhän se on, pukeutumiskysymys.

    • Anonyymi

      Voi kiesus Skodaa ei sitten saa edes hinaamalla käyntiin!

      • Anonyymi

        Taitaa kuitenkin totuus olla, että VW:n konsernin autoja näkee eniten liikenteessä kovilla pakkasilla. Eikä todellisuudessa pakkanen ole mikään ongelma nykyautoilla, mutta epätoivoinen Toyotan omapoika se jaksaa yrittää panetella parempia merkkejä.


    • Anonyymi

      kohta hinurit vie VW autoja remonttiin

    • Anonyymi

      Olikohan nyt -23 astetta kovin pakkanen jolla lähtenyt skoda käyntiin ilman lämmitystä

      • Anonyymi

        Vaan vaati se pari kilometriä hinaustakin.


    • Anonyymi

      Olen n i i n onnellinen kun Skodat hyytyy pakkaseen ja skodistit palelee hyisessä kabiinissa. Mutta ei huolta, kyllä Toveriapu teidät kylmästä noukkii läheiselle Työväentalolle lämmittelemään... :-D

      MAGA!

    • Anonyymi

      politrukin hymy jäässä

    • Anonyymi

      Talvitestissä Octavia lämpeni maantiellä parhaiten ja kaupunkiajossakin kärkiryhmää. Voi noita aikoja joita Toyotan omapoika muistelee, päivitä itsesi vuoteen 2021.

      • Anonyymi

        Karvalakki ja huopatöppöset skoodistin talvivaruste.


    • Anonyymi

      Viimeistään Vappuna skoodisti riisuu pahvin skoodansa keulasta ja on vapaa marssille.
      Nyt on vielä liian aikaista.

    • Anonyymi

      No sehän on Tojokuskien ongelma koska lämmityslaitteet ei toimi -10 asteen alapuolella. Muissa autoissa on lämmintä kelistä riippumatta, uusissa Tojoissa kylmyys vaivaa.

      • Anonyymi

        Uusi Corolla voitti ylivoimaisesti TM talvitestin että se siitä sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi Corolla voitti ylivoimaisesti TM talvitestin että se siitä sitten.

        Uusi Skoda Octavia muutes voitti ylivoimaisesti talvitestin. Sinne hyyty Toyotan Rav4 tienpenkkaan.

        Ihme se on, että vaikka jaappanin poika saa konsulttiapua kylmyyteen tottuneilta venäläisiltä ja turkkilaisilta, niin tommosta toyolooraa sieltä vaan tulee itämarkkinoilta tänne pohjolaan. Ei pelaa hybridit, eikä lämmittimet kunnolla vähän kylmemmässä.

        Skoda on kiva pistää käyntiin -35 pakkasessakin ja ei kun menoksi. Kaikki pelaa.


    • Anonyymi

      Tekniikan Maailma 2020 Talvivertailu, Toyota Corolla näkyi olevan ykkösenä.

      • Anonyymi

        Ja 2021 jäi toyo kauaksi taakse, kun tosi autoja oli vertailussa.


      • Anonyymi

        Juu ei ollut octavia mukana 2020 vertailussa, mutta muutamaa numeroa myöhemmin verrattiin tm:ssä toyo corollaa ja ocua ja vaikka ocusta oli silloin vielä edeltänyt malli mukana, niin pesi toyotan mennen tullen. Että sellanen talviauto se corolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ei ollut octavia mukana 2020 vertailussa, mutta muutamaa numeroa myöhemmin verrattiin tm:ssä toyo corollaa ja ocua ja vaikka ocusta oli silloin vielä edeltänyt malli mukana, niin pesi toyotan mennen tullen. Että sellanen talviauto se corolla.

        Paras näkyi olevan vuonna 2020, skoodatkin jäi kauas taakse.
        Että sellanen auto se Corolla on.


    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe