Moikka! Olen kiinnostunut optometristin ammatista ja haluaisinkin hakea opiskelemaan kyseistä alaa kevään 2021 haussa. Minua vain mietityttää millaista opiskelu on? Tarvitaanko paljon matikkaa/kemiaa, sillä kyseiset aineet eivät kuulu vahvuuksiini. Joten nyt alaa opiskelevat kertokaa vinkkejä! Vinkkejä saa antaa myös siitä, millainen pääsykoe yleensä on?!
Optometristi 2021!!
5
92
Vastaukset
- Anonyymi
Optiikka on fysiikkaa. Alan opiskelussa ja työssä matemaattinen ajattelu on hyvin oleellista. Lukion lyhyt matematiikka kuitenkin riittää. Kemialla ei ole juurikaan merkitystä.
Jos pääset opiskelemaan, todennäköisesti myös selviydyt opinnoista ja valmistut. Optometriksi valmistunut todennäköisesti pärjää myös alan töissä. - Anonyymi
Hei kiitos kommentista! Tosiaan lukiossa en kirjoittanut matikkaa mutta kävin kyllä lyhyen matikan kursseja. Fyyssikan opiskelu jäi vain kahteen kurssiin ja fyysikasta olenkin enempi huolissani kuin matikasta...
-ap - Anonyymi
Apua kirjoitusvirheeni, siis fysiikasta olen enempi huolissani kuin matikasta!
- Anonyymi
Onko muita kokemuksia/tietoja??
- Anonyymi
Kellään tietoja?!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984