Aihe

Optometristi 2021!!

Anonyymi

Moikka! Olen kiinnostunut optometristin ammatista ja haluaisinkin hakea opiskelemaan kyseistä alaa kevään 2021 haussa. Minua vain mietityttää millaista opiskelu on? Tarvitaanko paljon matikkaa/kemiaa, sillä kyseiset aineet eivät kuulu vahvuuksiini. Joten nyt alaa opiskelevat kertokaa vinkkejä! Vinkkejä saa antaa myös siitä, millainen pääsykoe yleensä on?!

4

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Optiikka on fysiikkaa. Alan opiskelussa ja työssä matemaattinen ajattelu on hyvin oleellista. Lukion lyhyt matematiikka kuitenkin riittää. Kemialla ei ole juurikaan merkitystä.

Jos pääset opiskelemaan, todennäköisesti myös selviydyt opinnoista ja valmistut. Optometriksi valmistunut todennäköisesti pärjää myös alan töissä.

• Anonyymi

Hei kiitos kommentista! Tosiaan lukiossa en kirjoittanut matikkaa mutta kävin kyllä lyhyen matikan kursseja. Fyyssikan opiskelu jäi vain kahteen kurssiin ja fyysikasta olenkin enempi huolissani kuin matikasta...
      -ap

• Anonyymi

Apua kirjoitusvirheeni, siis fysiikasta olen enempi huolissani kuin matikasta!

• Anonyymi

Onko muita kokemuksia/tietoja??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naisen vessakäynti suhteen alussa

Mä olin ihastukseni kaa viettämässä viikonloppua. Eka kertaa yövyin miehen luona. Toisen yön jälkeisenä aamuna mulla meni vatsa aivan sekaisin. Oltiin
      Parisuhde
      199
      13104
    2. Liikenne topissa

Mitäs liedenpohjassa tekeillä ku kuus kutosen liikenne katkaistu..poliisioperaatio
      Virrat
      40
      13043
    3. Maisa se jaksaa valehdella

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/28acb452-15ff-470d-80c3-511ad69abec0 Taas on syytön, taas on todisteita jotka jossain vaiheessa paljastaa Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      259
      8319
    4. Liedenpohja

Mikä hässäkkä siälä on päällä ??
      Virrat
      25
      5876
    5. Karanteenimääräyksiä rikkovaa ei rangaista.

Ulkomailta tuleva koronatartuttaja saa Suomessa liikuskella ja juhlia estoitta. Omantunnon kysymys on noudattaako karanteenimääräyksiä toista on mones
      Maailman menoa
      203
      3439