Hiihdon ystäviä hemmotellaan...

Hiihdon ystäviä on hemmoteltu kun teeveestä on tullut Tour de Ski ja ampumahiihtoa Saksasta,
kaikkialla on ollut lunta riittämiin, hyviä latuja ja urheilijoita monista maista vaikka poikkeuksellinen aika onkin. Norjalaisten puuttuminen laduilta antoi monille uusille mestareille mahdollisuuksia.
*
Hiihtäminen antaa monipuolista liikuntaa ja rasittaa monia lihaksia ja kaiken lisäksi liikunta tapahtuu kauniin luonnon keskellä raittiissa ulkoilmassa ja keuhjot tykkää siitä.

Siitä kun viimeksi olen ollut ladulla on jokunen vuosi ja nyt tuntuu, etten mäkiseen metsämaaston uskaltaisi edes lähteä, vaikka muistan miten hyvältä kunnon haipakka mäenlaskussa tuntuikaan.
Täytyy odotella milloin Päijänteelle tehdään kunnon ladut, niillä on turvallista hiihtää. Ja aina ei tarvita edes latuja kun pitkin jäitä kevätauringossa voi hiihdellä.

Monia houkuttaa Lappi hiihtolatuineen.
Onnellisia myös he, jotka suoraan kotiovelta löytävät heti tutulle ladulle, tulee armasti helpommin lähdettyä liikkeelle.
Nyt näyttää siltä, että lumilatuja riittää koko Suomessa.

Vieläkö innostut hiihtämisestä?

Teevee tarjoaa paljon hiihtoja penkkihiihtäjillekin, heti kohta Salpausselkää 22-24.1 ja MM kisat Oberstdorfista 23.2-7.3
lisäksi nähdään vielä ampumahiihtoa Anterselvasta 21.24.1
ja niistäkin MM-kisat Sloveniasta 10-21.2

10

113

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Moniko yli 70 vuotias hiihtelee ?

• Minä hiihtelen ja varsinkin katselen mielelläni hiihtokilpailuja.

lähden Lappiinkin hiihtelemään jos suunnitelmat toteutuvat,
        ja kaikki siinä porukassa ovat yli 70 vuotiaita.

• Minä niitä Ralli-Autoja.
      Bensa-Autoja.
      Olen kyllä nuorena käynyt läpi viikon kestäneen hiihto-koulutuksen.
      Kouluttajana Veikko Hakulinen ja Eino Huhtala.
      Väiskin kanssa olin hetken Demarina.

H.

• Kyllä. Innostun hiihtämisestä. Juuri kerroin naapurilleni. joka on liikunnallinen mutta ei ole hiihtänyt vuosiin, että minulla on vanhat, leveät sukset, joilla pysyy hyvin pystyssä..)) Kapeista en ole tykännyt, vaikka niitä on minulle tarjottu ja annettu.

Mäkeen en ole mennyt moneen vuoteen, mutta tasamaalatuja riittää täällä. Jos tämä lumi pysyy, voin mennä auratulle ladulle sukset jalassa ! Tien viertä pitkin edeten...

Urheilukisoja en seuraa...Taitoluistelua korkeintaan.

• Anonyymi

Miekii ostin jo vuosia sitten entisestä Hong Kong liikkestä erikoisen leveät sisäänajetut umpihankisukset.
        Nyt en muista, että onko niissä vielä vanhakantaiset mäystimet, lapikkaisiinkin sopivat.
        Saa nähä, lähenkö vielä pian 80 ikäisenä kokeilemaan vanhaa hiihtotaitoani. Kunhan tulee aurinkoinen päivä.

• Anonyymi kirjoitti:

Miekii ostin jo vuosia sitten entisestä Hong Kong liikkestä erikoisen leveät sisäänajetut umpihankisukset.
        Nyt en muista, että onko niissä vielä vanhakantaiset mäystimet, lapikkaisiinkin sopivat.
        Saa nähä, lähenkö vielä pian 80 ikäisenä kokeilemaan vanhaa hiihtotaitoani. Kunhan tulee aurinkoinen päivä.

Ai jaa, Ano 19.41. Oliskohan sellaisia vielä saatavilla ? Vaikka niillä mäystimillä ?
        Ei tarttis monojen kanssa kikkailla. Menevät niin helposti vinoon, monot..))

• Anonyymi

Hieno juttu,tänäänkin tulee Vantaalta kisat 18.00

• Anonyymi

Nyt on Vantaalla lunta tullut pitkin päivää oikein pyryttämällä ja lisää luvattu myös huomiselle keskiviikoksi.
        Muistan, kun jännättiin isän kanssa radion ääressä Lahden MM-hiihtoja 30 km v. 1958.
        Kultaa tuli Kalevi Hämäläisen tuomana etelä-Savoon.
        Nykyisin ei oikein intoa riitä katsella, kuin harvakseltaan valikoiden. Olisiko runsauden määrä ja lajien paljous.

• Juu, just alkoi nuo kisat, suomaliset naiset pinkaisevat ladulle
        kiiruusti katsomaan, kun lumisadekin on siellä tauonnut.

• Anonyymi

Iivo veteli aika hyvin tasuria.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka ei suostu laskemaan bensan hintaa

Sanna laski esimerkiksi sähkön arvonlisäveron 10 prosenttiin, jonka Riiikka anosti 25,5 prosenttiin. Sannan aikaan bens
      Maailman menoa
      232
      4173
    2. Maahanmuuttajien vaikutus Suomen valtiontalouteen positiivinen

Maahanmuuttajat maksavat enemmän tuloveroja kuin saavat tulonsiirtoja. Eroavat persuista tässä suhteessa. Persuista o
      Maailman menoa
      191
      3745
    3. EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa

Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt
      Maailman menoa
      315
      2939
    4. Kesäaika on normaaliaika...

...siten illalla on valoisaa tunnin pitempään, on sitten kesä tai talvi. Voi nauttia päivän jatkumisesta. Kuka nyt aamul
      Maailman menoa
      270
      2446
    5. Uusin tutkimus: Suomi on maailman toiseksi vähin rasistinen maa

taakse jää mm. Ruotsi(7) ja Norja(8). Martin Paasi(kok.): Kumoaa vasemmiston väitteet. Kansainvälinen vertailu osoitta
      Maailman menoa
      81
      2046
    6. Ukrainan tiedustelun huippupotti - Iski ensin yhteen satamaan, sitten toiseen

Ukrainan tiedustelupalvelu SBU kertoo johtaneensa operaatiota, jossa on isketty drooneilla Venäjän tärkeimpiin satamiin
      Maailman menoa
      72
      1936
    7. Ketkä 8 Ähtärin luottamushenkilöä saivat syytteen virka_aseman väärinkäyttämisestä?

Nyt näiden valtuutettujen nimet esiin, kiitos! Nämä henkilöt pitää yksinkertaisesti laittaa syrjään Ähtärin kaupunginva
      Ähtäri
      48
      1896
    8. Ulkomaalaistaustaiset tulevat kalliiksi yhteiskunnalle.

Selvitys: Ulkomaalaistaustaiset saivat selvästi enemmän työttömyysetuuksia ja toimeentulotukea kuin suomalaistaustaiset.
      Maailman menoa
      69
      1804
    9. Ähtärin päättäjät

Nyt tulee kutsu leivättömän pöydän äärelle. Syytteet nostetaan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/cef83309-0a1b-4fcd-9b
      Ähtäri
      61
      1597
    10. Tulen hulluksi hänestä

Hän on vanha ja varattu. Mutta olen ihan hulluna häneen. Haluan hänet omakseni. Haluan olla hänen kanssaan ajasta ikuisu
      Ikävä
      77
      1542
    Aihe