Paljonko on Volvon nelivedon korjausväli jos se on viskolla? Entäs jos Haldexilla?
Paljonko on Volvon nelivedon korjausväli
14
78
Vastaukset
- Anonyymi
Eipä ole tarvinnut ikinä korjauttaa ainakaan 220 tkm saakka.
- Anonyymi
XC60 AWD, 330 tkm ja toimii moitteetta.
- Anonyymi
Tuskin on mitään tunnettua korjaisväliä.
- Anonyymi
Jos korjaamisella tarkoitetaan öljyjen vaihto, niin sille on suositukset vaikka määräaikaishuoltoon ne eivät kuulukkaan. Mitä nyt suosituksia muistelen, niin eiköhän ne ole aikalailla samat kuin automaattilaatikonkin, eli 60-80 000km.
- Anonyymi
Enpä tiedä tuosta korjausvälistä, mutta sen tiedän ettei Volvon neliveto ole oikea neliveto. Valitettavasti.
- Anonyymi
Eihän se tarvikaan olla oikea.
Ei se mikään maastoauto ole joten sillä mikä siihen on laitettu pärjää ihan hienosti ne kaksi päivää vuodessa kun on edes teroreettinen mahdollisuus juuttua johonkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän se tarvikaan olla oikea.
Ei se mikään maastoauto ole joten sillä mikä siihen on laitettu pärjää ihan hienosti ne kaksi päivää vuodessa kun on edes teroreettinen mahdollisuus juuttua johonkin.Tyypillinen kommentti ääliöltä, tai etelänspedeltä, joka on ostanut vajaavetoisen ja nyt harmittaa. Itse nautin suunattomasti nelivedosta puolet vuodesta liukkailla liikkuessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyypillinen kommentti ääliöltä, tai etelänspedeltä, joka on ostanut vajaavetoisen ja nyt harmittaa. Itse nautin suunattomasti nelivedosta puolet vuodesta liukkailla liikkuessa.
Juu, kyllä nyt niin harmittaa. Aa että harmittaakin, saankohan edes nukuttua.
Ajele sinä siellä, minä nautin elämästä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyypillinen kommentti ääliöltä, tai etelänspedeltä, joka on ostanut vajaavetoisen ja nyt harmittaa. Itse nautin suunattomasti nelivedosta puolet vuodesta liukkailla liikkuessa.
Minulla on ollut kaksi autoa jatkuvalla nelivedolla ja kyllähän niillä oli huolettomampaa vetää isoa matkailuvaunua. Vaunun pienennyttyä vaihdossa, autoksikin vaihtui etuvetoinen ja sellaisilla olen pärjännyt ihan hyvin täällä etelärannikon talvikeleissäkin. Vuosien mittaan on tullut esiin pari kertaa tilanne, jossa neliveto olisi ollut vaivattomampi, mutta etuvedollakin pärjäsi silti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän se tarvikaan olla oikea.
Ei se mikään maastoauto ole joten sillä mikä siihen on laitettu pärjää ihan hienosti ne kaksi päivää vuodessa kun on edes teroreettinen mahdollisuus juuttua johonkin.Monta kuukautta on sellaista aikaa että vajaavetoiset aiheuttaa liikenteesäs tukkoja risteyksissä, liikennevaloissa kun ei päästä nopeasti liikkeelle. Kokeilepa myös sellainen että laita perään nyt vaikkapa peräkärry jokunen satakiloa vaikka tavaraa ja mene edes alkusyksystä erinäsiin haastaviin paikkoihin sillä vajaavetoisella ja kokeile ennenkaikkea talviliukkailla eli kun tulee ensilumet tai sitten sohjokelit jne. Nelivedolle ei mitään ongelmia. Vajaavedolla olet jumisssa jo tasaisella ruohokentällä.
Nelivedossa, vaikka olisikin akseli ja napalukon eli ei 100% jäykkö pääsee jo 99% tilanteista erittäin hyvin joissa vajaavetoisella saa olla huolissaan.
Maavaraa saa sitten joko korottamalla tai ostamalla citymaasturiversioita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monta kuukautta on sellaista aikaa että vajaavetoiset aiheuttaa liikenteesäs tukkoja risteyksissä, liikennevaloissa kun ei päästä nopeasti liikkeelle. Kokeilepa myös sellainen että laita perään nyt vaikkapa peräkärry jokunen satakiloa vaikka tavaraa ja mene edes alkusyksystä erinäsiin haastaviin paikkoihin sillä vajaavetoisella ja kokeile ennenkaikkea talviliukkailla eli kun tulee ensilumet tai sitten sohjokelit jne. Nelivedolle ei mitään ongelmia. Vajaavedolla olet jumisssa jo tasaisella ruohokentällä.
Nelivedossa, vaikka olisikin akseli ja napalukon eli ei 100% jäykkö pääsee jo 99% tilanteista erittäin hyvin joissa vajaavetoisella saa olla huolissaan.
Maavaraa saa sitten joko korottamalla tai ostamalla citymaasturiversioita."Monta kuukautta on sellaista aikaa että vajaavetoiset aiheuttaa liikenteesäs tukkoja risteyksissä, liikennevaloissa kun ei päästä nopeasti liikkeelle."
Ahaa. Itse asun pk-seudulla, aika vilkkaasti liikennöidyllä alueella, en kyllä ole huomannut tuota ilmiötä, ainakaan niin, että se olisi iso ongelma.
"Kokeilepa myös sellainen että laita perään nyt vaikkapa peräkärry jokunen satakiloa vaikka tavaraa ja mene edes alkusyksystä erinäsiin haastaviin paikkoihin sillä vajaavetoisella ja kokeile ennenkaikkea talviliukkailla eli kun tulee ensilumet tai sitten sohjokelit jne."
Ainahan se tilanne löydetään, jos oikein aletaan kaivamalla kaivamaan, missä nelivetoa tarvitaan. Mutta suurin osa nelivetoautojenkaan omistajista ei joudu koskaan mainitsemaasi tilanteeseen.
"Nelivedossa, vaikka olisikin akseli ja napalukon eli ei 100% jäykkö pääsee jo 99% tilanteista erittäin hyvin joissa vajaavetoisella saa olla huolissaan."
En nyt ole aivan varma mitä tarkoitat vajaavetoisella. Mutta olen itse ajanut niin etu- taka- kuin nelivetoisia autoja enkä ole nuoruusvuosia lukuunottamatta joutunut ongelmiin auton juuttumisen kanssa. Nuorena sitä piti käydä yöllä kokeilemassa että voiko pellolla ajaa. Kyllä siellä voi, siihen asti kun auto uppoaa akseleita myöden mutaan.
Nelivedolla sai kahlattua 40 cm hangessa ryömintänopeudella mutta en minä sellaista ominaisuutta tarvitse koskaan.
Nykyisellä etuvetoisella olen pärjännyt hienosti, ei ole ollut mitään ongelmaa.
Laitteet tarpeiden mukaan. Suurin osa autoilijoista ei koskaan tule vetämään hevoskärryä lumisateessa.
Ymmärrän että neliveto on monelle miehisiä ominaisuuksia hivelevä juttu joka nostaa, ainakin omassa mielessä, arvostusta lauman sisällä. Ja hyvä niin, miehistä uhoa tarvitaan tähän maailmaan.
Mutta asiaa jos puhutaan, niin harva sillä mitään tekee oikeasti. - Anonyymi
Haldex-neliveto on täysin riittävä useimmille. Etupyörien luistaessa takapyörät lähtee avustamaan.
Minulla on nyt neljäs nelivetoauto joista kolme haldexia ja välissä yksi Audi jatkuvalla nelivedolla. Asun maalla mäkisten ja lingottavien teiden varrella. Kaikilla noilla autoilla on päässyt ihmisten ilmoille myös siinä hankalimmassa tapauksessa kun keväällä lumipolanne pehmenee paksuksi sohjoksi. Etuvedolla ollaan tuossa tapauksessa varmasti jumissa, siitäkin kokemusta.
- Anonyymi
Pitää puhtaana, öljyjen vaihtoa, lamellikytkin kuluneisuus,
Pumppukin menettää tehoa käytössä, sille taitaa olla testi - Anonyymi
Öljyt, Spooriholkki. Haldex ohjain jne. Teetätettynä usemamman kerran on suuri kulu. Suttuutapa reilusti sitä Haldexia tai viskoa ja katsopa miten käy :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo747304Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583143- 342380
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto271938- 201908
- 131877
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus131602- 181569
- 101569
- 521568