Paljonko on Volvon nelivedon korjausväli

Anonyymi

Paljonko on Volvon nelivedon korjausväli jos se on viskolla? Entäs jos Haldexilla?

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eipä ole tarvinnut ikinä korjauttaa ainakaan 220 tkm saakka.

    • Anonyymi

      XC60 AWD, 330 tkm ja toimii moitteetta.

    • Anonyymi

      Tuskin on mitään tunnettua korjaisväliä.

      • Anonyymi

        Jos korjaamisella tarkoitetaan öljyjen vaihto, niin sille on suositukset vaikka määräaikaishuoltoon ne eivät kuulukkaan. Mitä nyt suosituksia muistelen, niin eiköhän ne ole aikalailla samat kuin automaattilaatikonkin, eli 60-80 000km.


    • Anonyymi

      Enpä tiedä tuosta korjausvälistä, mutta sen tiedän ettei Volvon neliveto ole oikea neliveto. Valitettavasti.

      • Anonyymi

        Eihän se tarvikaan olla oikea.

        Ei se mikään maastoauto ole joten sillä mikä siihen on laitettu pärjää ihan hienosti ne kaksi päivää vuodessa kun on edes teroreettinen mahdollisuus juuttua johonkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se tarvikaan olla oikea.

        Ei se mikään maastoauto ole joten sillä mikä siihen on laitettu pärjää ihan hienosti ne kaksi päivää vuodessa kun on edes teroreettinen mahdollisuus juuttua johonkin.

        Tyypillinen kommentti ääliöltä, tai etelänspedeltä, joka on ostanut vajaavetoisen ja nyt harmittaa. Itse nautin suunattomasti nelivedosta puolet vuodesta liukkailla liikkuessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyypillinen kommentti ääliöltä, tai etelänspedeltä, joka on ostanut vajaavetoisen ja nyt harmittaa. Itse nautin suunattomasti nelivedosta puolet vuodesta liukkailla liikkuessa.

        Juu, kyllä nyt niin harmittaa. Aa että harmittaakin, saankohan edes nukuttua.

        Ajele sinä siellä, minä nautin elämästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyypillinen kommentti ääliöltä, tai etelänspedeltä, joka on ostanut vajaavetoisen ja nyt harmittaa. Itse nautin suunattomasti nelivedosta puolet vuodesta liukkailla liikkuessa.

        Minulla on ollut kaksi autoa jatkuvalla nelivedolla ja kyllähän niillä oli huolettomampaa vetää isoa matkailuvaunua. Vaunun pienennyttyä vaihdossa, autoksikin vaihtui etuvetoinen ja sellaisilla olen pärjännyt ihan hyvin täällä etelärannikon talvikeleissäkin. Vuosien mittaan on tullut esiin pari kertaa tilanne, jossa neliveto olisi ollut vaivattomampi, mutta etuvedollakin pärjäsi silti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se tarvikaan olla oikea.

        Ei se mikään maastoauto ole joten sillä mikä siihen on laitettu pärjää ihan hienosti ne kaksi päivää vuodessa kun on edes teroreettinen mahdollisuus juuttua johonkin.

        Monta kuukautta on sellaista aikaa että vajaavetoiset aiheuttaa liikenteesäs tukkoja risteyksissä, liikennevaloissa kun ei päästä nopeasti liikkeelle. Kokeilepa myös sellainen että laita perään nyt vaikkapa peräkärry jokunen satakiloa vaikka tavaraa ja mene edes alkusyksystä erinäsiin haastaviin paikkoihin sillä vajaavetoisella ja kokeile ennenkaikkea talviliukkailla eli kun tulee ensilumet tai sitten sohjokelit jne. Nelivedolle ei mitään ongelmia. Vajaavedolla olet jumisssa jo tasaisella ruohokentällä.

        Nelivedossa, vaikka olisikin akseli ja napalukon eli ei 100% jäykkö pääsee jo 99% tilanteista erittäin hyvin joissa vajaavetoisella saa olla huolissaan.

        Maavaraa saa sitten joko korottamalla tai ostamalla citymaasturiversioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monta kuukautta on sellaista aikaa että vajaavetoiset aiheuttaa liikenteesäs tukkoja risteyksissä, liikennevaloissa kun ei päästä nopeasti liikkeelle. Kokeilepa myös sellainen että laita perään nyt vaikkapa peräkärry jokunen satakiloa vaikka tavaraa ja mene edes alkusyksystä erinäsiin haastaviin paikkoihin sillä vajaavetoisella ja kokeile ennenkaikkea talviliukkailla eli kun tulee ensilumet tai sitten sohjokelit jne. Nelivedolle ei mitään ongelmia. Vajaavedolla olet jumisssa jo tasaisella ruohokentällä.

        Nelivedossa, vaikka olisikin akseli ja napalukon eli ei 100% jäykkö pääsee jo 99% tilanteista erittäin hyvin joissa vajaavetoisella saa olla huolissaan.

        Maavaraa saa sitten joko korottamalla tai ostamalla citymaasturiversioita.

        "Monta kuukautta on sellaista aikaa että vajaavetoiset aiheuttaa liikenteesäs tukkoja risteyksissä, liikennevaloissa kun ei päästä nopeasti liikkeelle."

        Ahaa. Itse asun pk-seudulla, aika vilkkaasti liikennöidyllä alueella, en kyllä ole huomannut tuota ilmiötä, ainakaan niin, että se olisi iso ongelma.

        "Kokeilepa myös sellainen että laita perään nyt vaikkapa peräkärry jokunen satakiloa vaikka tavaraa ja mene edes alkusyksystä erinäsiin haastaviin paikkoihin sillä vajaavetoisella ja kokeile ennenkaikkea talviliukkailla eli kun tulee ensilumet tai sitten sohjokelit jne."

        Ainahan se tilanne löydetään, jos oikein aletaan kaivamalla kaivamaan, missä nelivetoa tarvitaan. Mutta suurin osa nelivetoautojenkaan omistajista ei joudu koskaan mainitsemaasi tilanteeseen.

        "Nelivedossa, vaikka olisikin akseli ja napalukon eli ei 100% jäykkö pääsee jo 99% tilanteista erittäin hyvin joissa vajaavetoisella saa olla huolissaan."

        En nyt ole aivan varma mitä tarkoitat vajaavetoisella. Mutta olen itse ajanut niin etu- taka- kuin nelivetoisia autoja enkä ole nuoruusvuosia lukuunottamatta joutunut ongelmiin auton juuttumisen kanssa. Nuorena sitä piti käydä yöllä kokeilemassa että voiko pellolla ajaa. Kyllä siellä voi, siihen asti kun auto uppoaa akseleita myöden mutaan.

        Nelivedolla sai kahlattua 40 cm hangessa ryömintänopeudella mutta en minä sellaista ominaisuutta tarvitse koskaan.

        Nykyisellä etuvetoisella olen pärjännyt hienosti, ei ole ollut mitään ongelmaa.

        Laitteet tarpeiden mukaan. Suurin osa autoilijoista ei koskaan tule vetämään hevoskärryä lumisateessa.

        Ymmärrän että neliveto on monelle miehisiä ominaisuuksia hivelevä juttu joka nostaa, ainakin omassa mielessä, arvostusta lauman sisällä. Ja hyvä niin, miehistä uhoa tarvitaan tähän maailmaan.

        Mutta asiaa jos puhutaan, niin harva sillä mitään tekee oikeasti.


      • Anonyymi

        Haldex-neliveto on täysin riittävä useimmille. Etupyörien luistaessa takapyörät lähtee avustamaan.
        Minulla on nyt neljäs nelivetoauto joista kolme haldexia ja välissä yksi Audi jatkuvalla nelivedolla. Asun maalla mäkisten ja lingottavien teiden varrella. Kaikilla noilla autoilla on päässyt ihmisten ilmoille myös siinä hankalimmassa tapauksessa kun keväällä lumipolanne pehmenee paksuksi sohjoksi. Etuvedolla ollaan tuossa tapauksessa varmasti jumissa, siitäkin kokemusta.


    • Anonyymi

      Pitää puhtaana, öljyjen vaihtoa, lamellikytkin kuluneisuus,

      Pumppukin menettää tehoa käytössä, sille taitaa olla testi

    • Anonyymi

      Öljyt, Spooriholkki. Haldex ohjain jne. Teetätettynä usemamman kerran on suuri kulu. Suttuutapa reilusti sitä Haldexia tai viskoa ja katsopa miten käy :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe