Hei...
Elämäni on turhaa ja tarkoituksetonta ilman penistä. Olen kuitenkin liian nuori phalloplastiaan (tai suomalaisittaisemmin falloplastiaan). Kuusi vuotta ja diagnoosin saaminen olisi vielä edessä, ennen kuin kukaan suostuisi fyysisesti auttamaan...
Kuolema olisi paljon armollisempi vaihtoehto kuin tämä elämä kehossa, jota en pysty katsomaan ilman kolmea kerrosta löysiä vaatteita tai valot päällä... En edes pimeässä, jos voin nähdä sen inhottavat, saastaiset ääriviivat...
Kaipaisin asiantuntevia neuvoja joko lääketieteellisiltä aloilta tai (trans)miehiltä...
Voinko tehdä jotain, sanoa jollekulle jotain, niin että he voisivat auttaa, ilman että vaivuttaisivat minut loppuelämän pituiseen lääkehorrokseen jossain laitoksessa?
En kaipaa vihaa, turhuuksia tai kommentteja luokkaa "Sinut on vain aivopesty, tyttö raukka" tai "Et sinä oikeasti voi olla poika."
Taustoista sen verran, että en ole ikinä ajatellut olevani tyttö. Päiväkodista asti tuntunut siltä, että en ole tyttö. Kolme-neljä vuotta siitä on, kun ajattelin olevani ympäristölleni haitallinen sekopää ymmärtäessäni olevani poika, joten pakko oli asia Googlettaa, ja silloin löysin transsukupuolisuuden käsitteenä. Samastuin siihen ja muiden transmiesten internetissä ja kirjoissa jakamiin kokemuksiin täysin.
Koulussa sentään olen oma itseni, omassa poikaporukassani, oikealla (ei virallisella) nimelläni. Virallisestakin nimen vanhemmat ovat luvanneet yrittää muuttaa, koska oma nimeni (ei virallinen) on niin neutraali, mutta silti maskuliininen.
Saatoin eksyä aiheesta...
Nyt minun täytyy mennä käymään suihkussa pimeässä, silmät kiinni, jotta en oksentaisi. Pahoinvointia se silti yhä aiheuttaa... Ja sen jälkeen etsiä uusi sukka tungettavaksi alushousuihin, jotta se näyttäisi edes etäisesti peniksen muotoiselta.
Kuulostan säälittävältä, enkö vain?
Viettäkää mukava päivä...
Mitä tehdä - henkisesti ongelmissa - (trans)poika
196
2090
Vastaukset
- Anonyymi
Ymmärrän sinua kyllä, vaikka oma dysforiani ei onneksi sentään vaivannut suihkussa ihan noin pahana. Hoidot muuttavat kyllä vartalon rasvojen sijoittumisen radikaalisti, älä huoli. Mikset muuten osta packeria, se tuntuu ja näyttää housuissa aivan aidolta penikseltä (tässä tosin itselläni oli alussa ongelma, kun se hetken ajan mielestäni lähinnä korosti peniksettömyyttäni).
Pieni pelko tosin on, että olet provo, kun puhut kuudesta vuodesta? Tekstisi ei ole 12-vuotiaan näppäimistöltä.- Anonyymi
Hei,
Kiitos vastauksesta.
Kirjoitustaitoni ja ennen kaikkea kirjakielisyyteni ovat usein nousseet hämmennyksen aiheeksi.
12-vuotias todella olen. Oloni on vain koko elämäni ajan saanut paremmaksi sellaisten kirjojen lukeminen, joissa päähenkilönä on poika, ja olen lähestulkoon koko tähänastisen elämäni kuluttanut lukemiseen - sieltä ilmeisesti jotain on jäänyt omiinkin teksteihini.
Packeria olen harkinnut, ja sellaisen tulen todennäköisesti hankkimaankin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei,
Kiitos vastauksesta.
Kirjoitustaitoni ja ennen kaikkea kirjakielisyyteni ovat usein nousseet hämmennyksen aiheeksi.
12-vuotias todella olen. Oloni on vain koko elämäni ajan saanut paremmaksi sellaisten kirjojen lukeminen, joissa päähenkilönä on poika, ja olen lähestulkoon koko tähänastisen elämäni kuluttanut lukemiseen - sieltä ilmeisesti jotain on jäänyt omiinkin teksteihini.
Packeria olen harkinnut, ja sellaisen tulen todennäköisesti hankkimaankin.Et ole 12 vuotias, tai ainaki epäilyttää🤔
- Anonyymi
Provo hei, en oo.. Tykkään kehostani, ja sun myös.
- Anonyymi
Mistä ihmeessä puhut?
- Anonyymi
Sinulta kysyisin ennen kaikkea, mistä ihmeestä puhut?
- Aloittanut - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulta kysyisin ennen kaikkea, mistä ihmeestä puhut?
- AloittanutNäin toinen anonyymi oli ehtinytkin jo kommentoida.
---
"Provo hei, en oo.. Tykkään kehostani, ja sun myös."
Sitä voi miettiä, kenellä (oletettavasti) aikuisella ihmisellä ei ole parempaa tekemistä kuin esittää 12-vuotiasta keskustelupalstalla epäonnistuen omituisen muotoilun vuoksi surkeasti. Näin siis, jos ymmärsin kommenttisi oikein. Saatathan sinä tietenkin myös ilmaista itseäsi melko kummallisin sanavalinnoin... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin toinen anonyymi oli ehtinytkin jo kommentoida.
---
"Provo hei, en oo.. Tykkään kehostani, ja sun myös."
Sitä voi miettiä, kenellä (oletettavasti) aikuisella ihmisellä ei ole parempaa tekemistä kuin esittää 12-vuotiasta keskustelupalstalla epäonnistuen omituisen muotoilun vuoksi surkeasti. Näin siis, jos ymmärsin kommenttisi oikein. Saatathan sinä tietenkin myös ilmaista itseäsi melko kummallisin sanavalinnoin...Tulkitsin aloituksen juuri aikuisemman tekemäksi. Muutoin tärkeä aihe, olipa ikä mikä tahansa, jos näin kokee. Itseä aihepiiri kiinnostaa asiatasolla.
- Anonyymi
Vertaistukiryhmä voisi olla hyödyksi. Sitä varten kannattaa vaikka matkustaan vähän pidemmälle jos asuinpaikkakunnalla ei ole sellaista.
- Anonyymi
Olen harkinnut vertaistukiryhmässä käymistä.
Nykyisessä tilanteessa se ei tietenkään onnistu muuten kuin etätapahtumana.
Kiitos vastauksesta.
- Anonyymi
Ainoa asia, jolle ei voi tehdä mitään on pituus. Kropan muoto tulee muuttumaan täysin hoidoissa. Rinnat poistetaan, parta alkaa kasvaa, hiukset muuttuvat erilaisiksi, saatat alkaa kaljuuntuakin, ääni madaltuu miehiseksi. Alapään leikkaukset onnistuvat nykyisin paljon paremmin kuin ennen eivätkä kaikki edes koe tarvitsevansa sitä, kun muuten näyttävät vaatteet päällä aivan kundeilta ja pitävät housuissaan täysin realistisen näköistä tekopenistä, jonka avulla voi virtsata seisten ilman ongelmia.
- Anonyymi
Kiitos vastauksesta, tosiaankin! Paransit päivääni paljon, kuten useimmat aiemmistakin vastaajista.
- Aloittaja
- Anonyymi
Saatan tämänpäiväisissä vastauksissani kuulostaa - iloisemmalta? Kuin eilisessä aloituksessani, mutta mielialani on huono aamulla, kohoaa päivällä, kun minua puhutellaan poikana, kutsutaan omalla nimelläni ja saan olla oma itseni, vaikka sitten kääriytyneenä binderiin ja kaksi tai kolme kokoa liian suuriin vaatteisiin. Kuitenkin aina iltaisin, kun minun täytyy irtautua vaatekerroksestani, mieleni on maanpintaakin matalammalla.
Kiitos vielä kerran kaikille vastanneille, ehkä tämä maailma ei olekaan niin inhottava paikka... - Anonyymi
Sori, että epäilin sinua provoksi. Niitä nimittäin on tällä palstalla vuosien saatossa riittänyt... Uskon kyllä, että olet tosissasi. Oletan kuitenkin, että täytät tänä vuonna 13. Olen ymmärtänyt, että hoitoihin voisi hakeutua nykyisin jo alaikäisenä. Olet sen verran kypsän ja fiksun oloinen, että sinut todennäköisesti otetaan vakavasti eikä välttämättä lähetetä kotiin kypsymään, toisin kuin minut aikoinaan.
Toivoin todella paljon tsemppiä sinulle. Olen jopa hieman kateellinen sinulle, koska kun itse olin 12, ei ollut mitään nettiä eikä keneltäkään saanut tukea. Olin silloin psykiatrisella osastolla ahdistuneisuuden vuoksi, ja ainoa tuki, jonka sain oli kehotus hankkia poikaystävä, niin tällaiset hullut ajatukset katoavat...- Anonyymi
" tuki, jonka sain oli kehotus hankkia poikaystävä, niin tällaiset hullut ajatukset katoavat..."
- Aika hyvä neuvo oikeasti, kun huomaa miten poikaystävä ihailee ja pitää sinua ja kehoasi ihanana, on helpompi oppia itsekin hyväksymään kehonsa ja jopa näkemään oma kauneutensa.
Voi nähdä itsensä tavallaan toisen ihmisen silmin, ilman itsevihan vääristävää linssiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" tuki, jonka sain oli kehotus hankkia poikaystävä, niin tällaiset hullut ajatukset katoavat..."
- Aika hyvä neuvo oikeasti, kun huomaa miten poikaystävä ihailee ja pitää sinua ja kehoasi ihanana, on helpompi oppia itsekin hyväksymään kehonsa ja jopa näkemään oma kauneutensa.
Voi nähdä itsensä tavallaan toisen ihmisen silmin, ilman itsevihan vääristävää linssiä.Miksi juuri poikaystävä, kun olin aina ollut kiinnostunut ja tunsin rakkautta vain naisiin? Miksen saisi seurustella rakastamani ihmisen kanssa?
Et selvästi ymmärrä tätä ilmiötä. Useat ihmiset yrittivät nostaa itsetuntoani kehumalla minua ties kuinka kauniiksi. Ei toimi, kun ei ole yhteyttä mielen ja kropan välillä. Ei todellakaan. Vaikka naisystäväni olisi kuinka kehut kroppaani, ei. Se en ollut minä. Nyt, kun olen käynyt läpi hoidot ja minut nähdään miehenä, ai että, kun kehut ulkonäöstä tuntuu hyvältä. En ole kiinnostunut miehistä, mutta jopa homomiesten flirtti ja kehut tuntuvat hyvältä, nyt kun minut nähdään oikein. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi juuri poikaystävä, kun olin aina ollut kiinnostunut ja tunsin rakkautta vain naisiin? Miksen saisi seurustella rakastamani ihmisen kanssa?
Et selvästi ymmärrä tätä ilmiötä. Useat ihmiset yrittivät nostaa itsetuntoani kehumalla minua ties kuinka kauniiksi. Ei toimi, kun ei ole yhteyttä mielen ja kropan välillä. Ei todellakaan. Vaikka naisystäväni olisi kuinka kehut kroppaani, ei. Se en ollut minä. Nyt, kun olen käynyt läpi hoidot ja minut nähdään miehenä, ai että, kun kehut ulkonäöstä tuntuu hyvältä. En ole kiinnostunut miehistä, mutta jopa homomiesten flirtti ja kehut tuntuvat hyvältä, nyt kun minut nähdään oikein.Kauneus on käsitteenä sukupuolittunut naiseuden kategoriaan, joka on misogyynisessä yhteiskunnassa vähemmän arvostettu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kauneus on käsitteenä sukupuolittunut naiseuden kategoriaan, joka on misogyynisessä yhteiskunnassa vähemmän arvostettu
Yhteiskuntamme ei ole misogyyninen, misogyniaa on enää keharimaissa ja kaikissa muslimimaissa, Suomessa misogyniaa esiintyy vain sisäistettynä ns.transmiehillä.
Kauneus on arvostetuimpia asioita ja naiset ovat kauniita, miehet komeita, molempia ominaisuuksia arvostetaan hyvin korkealle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi nähdä itsensä tavallaan toisen ihmisen silmin, ilman itsevihan vääristävää linssiä.En viitsi sanoa suoraan mitä tuolla "hanki poikaystävä" oikein tarkoitetaan, samaa ehdotetaan myös lesboille parannustavaksi hulluille ajatuksille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhteiskuntamme ei ole misogyyninen, misogyniaa on enää keharimaissa ja kaikissa muslimimaissa, Suomessa misogyniaa esiintyy vain sisäistettynä ns.transmiehillä.
Kauneus on arvostetuimpia asioita ja naiset ovat kauniita, miehet komeita, molempia ominaisuuksia arvostetaan hyvin korkealle."Kauneus on arvostetuimpia asioita ja naiset ovat kauniita, miehet komeita, molempia ominaisuuksia arvostetaan hyvin korkealle."
Tuollaiset mielipiteet ovat hyvin vanhanaikaisia ja hylättäviä. Mm. missikisoja on jo pitkään yritetty saada loppumaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kauneus on arvostetuimpia asioita ja naiset ovat kauniita, miehet komeita, molempia ominaisuuksia arvostetaan hyvin korkealle."
Tuollaiset mielipiteet ovat hyvin vanhanaikaisia ja hylättäviä. Mm. missikisoja on jo pitkään yritetty saada loppumaan.Veikkaan, ettei yksikään niistä,joka yrittää saada kisoja loppumaan sijoittuisi ko.kisassa kovin korkealle...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kauneus on arvostetuimpia asioita ja naiset ovat kauniita, miehet komeita, molempia ominaisuuksia arvostetaan hyvin korkealle."
Tuollaiset mielipiteet ovat hyvin vanhanaikaisia ja hylättäviä. Mm. missikisoja on jo pitkään yritetty saada loppumaan."Tuollaiset mielipiteet ovat hyvin vanhanaikaisia ja hylättäviä. "
- Se että ilmiö on vanha ei tarkoita että se pitäisi hylätä, vanhassa vara parempi.
Kauneutta on aina arvostettu ja tullaan aina arvostamaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kauneus on arvostetuimpia asioita ja naiset ovat kauniita, miehet komeita, molempia ominaisuuksia arvostetaan hyvin korkealle.Aikalailla laput silmillä saat kulkea jos et misogyniaa ihan tässä meidänkin yhteiskunnassa näe / tunnista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aikalailla laput silmillä saat kulkea jos et misogyniaa ihan tässä meidänkin yhteiskunnassa näe / tunnista.
Todellakaan en ole misogyniaa Suomesta löytänyt koko kohta viidenkymmenen eli vuoteni aikana.
Sanoisin että kaivamalla sitä pitää etsiä ja lisäksi keksiä että löytyy.
Ainoaa naisvihaa kuulee naiseutta vihaavien ja tuhoavien naisten itsensä suusta. Anonyymi kirjoitti:
Kauneus on arvostetuimpia asioita ja naiset ovat kauniita, miehet komeita, molempia ominaisuuksia arvostetaan hyvin korkealle.Misogyniaa esiintyy vielä Suomessakin. Millaista? Se on jo toinen juttu.
Mutta mies elää aivan toisenlaisessa maailmassa kuin nainen, eikä voi tietää miten naiset tämän kaiken kohtaavat.- Anonyymi
Ashera12 kirjoitti:
Misogyniaa esiintyy vielä Suomessakin. Millaista? Se on jo toinen juttu.
Mutta mies elää aivan toisenlaisessa maailmassa kuin nainen, eikä voi tietää miten naiset tämän kaiken kohtaavat.Tavallaan joo, transmiehenä en kulkenut naislasit päässä koko ajan sortoa etsien. Mutta elämäni lähes 30 vuotta elin juridisena naisena enkä todellakaan kokenut sortoa.
Anonyymi kirjoitti:
Tavallaan joo, transmiehenä en kulkenut naislasit päässä koko ajan sortoa etsien. Mutta elämäni lähes 30 vuotta elin juridisena naisena enkä todellakaan kokenut sortoa.
Minä en edes etsinyt.
- Anonyymi
Sinulla on tytön keho, ovatko kaikkien muidenkin tyttöjen ja naisten kehot oksettavia ja saastaisia?
Hirveää vihaa naiseutta kohtaan ja tyttöyden pitämistä arvottomana, miksi naiskeho on mukamas saastainen?
Todella surullista että olet alkanut inhoamaan itseäsi, kehoasi, alkoiko itseviha silloin kun eksyit transmiesten yhteyteen?
Olet vasta esimurkkuiässä joten 90% todennäköisyydellä kasvat ahdistuksesta ulos, ole avoin paranemisvaihtoehdoille (myös sille että voit joskus vielä pitää naiseudestasi).
Naistahan sanotaan kauniimmaksi sukupuoleksi ja naisen keho on kaunis.
Ns.transmiehet tuntuvat säännönmukaisesti pitävän naiseutta vähempiarvoisena kuin mieheyttä ja jostain ihme syystä luulevat ettei naisena heitä oteta vakavasti.
Minusta naisella on nykyään täysi tasa-arvo enkä ole koskaan kokenut ettei minua naisena otettaisi vakavasti, saatikka että naiseutta pidettäisiin jotenkin vähempiarvoisena.
Hanki keskusteluapua ahdistukseesi niin pystyt nauttimaan nuoruudestasi.
Hyvää jatkoa!- Anonyymi
Ap taisi löytää heidän keskuuteensa jo siellä päiväkodissa?
Onko se miesvihaa, kun transnainen inhoaa kehoaan? Onko se naisvihaa, kun tavallista poikaa haukutaan tytöksi ja tämä inhoaa tytöksi kutsumista? - Anonyymi
Tiedätkö ollenkaan mitä on olla mies? Heteromies? Se on sitä, että rakastaa ja palvoo naisia, arvostaa naisia yli kaiken ja pitää heidän kroppiaan ihanimpana asiana maailmassa... mutta ei sitä nyt jumankauta itse halua siinä kropassa elää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko se miesvihaa, kun transnainen inhoaa kehoaan? Onko se naisvihaa, kun tavallista poikaa haukutaan tytöksi ja tämä inhoaa tytöksi kutsumista?Ihmistä ei voi haukkua tytöksi koska tyttö ei ole haukkumasana,
Jos tyttöä sanotaan tytöksi se on vain tosiasian sanomista, ihan sama mitä tyttö päässään ajattelee itsestään.
Sukupuoli kun ei riipu ajatuksista.
Ns.transmiehet puhuvat naiseudesta aina hyvin halveksivaan sävyyn, sisäistettyä keksittyä misogyniaa koko ilmiö mielestäni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedätkö ollenkaan mitä on olla mies? Heteromies? Se on sitä, että rakastaa ja palvoo naisia, arvostaa naisia yli kaiken ja pitää heidän kroppiaan ihanimpana asiana maailmassa... mutta ei sitä nyt jumankauta itse halua siinä kropassa elää.
Tiivistit mielipiteeni täydellisesti.
- Aloittanut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- Aloittanut.*tuntemukseni. Laite korjasi itse.
- Anonyymi
Minussa ei sitä paitsi ole naiseutta. Ei ainakaan mitään sellaista, mitä kukaan voisi millään muotoa järkevästi kutsua naiseudeksi. Hyvä on, kenties tietyt ulokkeet, elimet, tms. ovat samanlaisia kuin tytöillä, mutta henkisesti, olemukseltani, olen täysin poika. Näytän pojalta. Kiitän siitä binderiksi kutsuttua vaatekappaletta ja kylän parturikampaajaa, mutta ennen kaikkea se olen minä. Todella minä.
- Anonyymi
"Olet vasta esimurkkuiässä joten 90% todennäköisyydellä kasvat ahdistuksesta ulos, ole avoin paranemisvaihtoehdoille (myös sille että voit joskus vielä pitää naiseudestasi)."
Sinä olet vasta aikuinen, näin luulisin, joten mielestäni on 90 % mahdollisuus sille, että kasvat yli "naiseudestasi", ja alat arvostaa miehuuttasi, sillä mies sinä olet. Kauheaa miesvihaa väittää muuta.
Tämäkö kuulostaa sinusta järkevältä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmistä ei voi haukkua tytöksi koska tyttö ei ole haukkumasana,
Jos tyttöä sanotaan tytöksi se on vain tosiasian sanomista, ihan sama mitä tyttö päässään ajattelee itsestään.
Ns.transmiehet puhuvat naiseudesta aina hyvin halveksivaan sävyyn, sisäistettyä keksittyä misogyniaa koko ilmiö mielestäni.Öö, kyllä monia poikia on haukuttu homoiksi, tytöiksi ja naisiksi. Sinänsä ne ovat toki neutraaleja sanoja, mutta muuttuvat haukuksi, jos ne sanotaan ihmiselle, joka ei identifioidu sellaiseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Olet vasta esimurkkuiässä joten 90% todennäköisyydellä kasvat ahdistuksesta ulos, ole avoin paranemisvaihtoehdoille (myös sille että voit joskus vielä pitää naiseudestasi)."
Sinä olet vasta aikuinen, näin luulisin, joten mielestäni on 90 % mahdollisuus sille, että kasvat yli "naiseudestasi", ja alat arvostaa miehuuttasi, sillä mies sinä olet. Kauheaa miesvihaa väittää muuta.
Tämäkö kuulostaa sinusta järkevältä?Tuo nyt on aika naurettava yritys!
Lapsi ei ole vielä ehtinyt kehittyä ja kasvaa, aikuinen on.
Sitäpaitsi nainen ei voi kasvaa ulos naiseudestaan eikä ole tarvetta kauan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minussa ei sitä paitsi ole naiseutta. Ei ainakaan mitään sellaista, mitä kukaan voisi millään muotoa järkevästi kutsua naiseudeksi. Hyvä on, kenties tietyt ulokkeet, elimet, tms. ovat samanlaisia kuin tytöillä, mutta henkisesti, olemukseltani, olen täysin poika. Näytän pojalta. Kiitän siitä binderiksi kutsuttua vaatekappaletta ja kylän parturikampaajaa, mutta ennen kaikkea se olen minä. Todella minä.
Kyllä sinussa on ihan yhtä paljon naiseutta kuin muissakin tytöissä, naiseus kun on juuri sitä että elät tytön kehossa.
Jokainen tyttö on omanlaisensa, et voi tietää miltä tuntuu olla poika koska olet xx kromosominen.
Voit olla omanlaisensa, ei ole mitään kaavaa tyttönä olemiseen, se on vain sitä että elää tytön kehossa.
Voit olla aika varma että jokainen ihminen murrosiässä kamppailee oman kroppansa ja minäkuvansa kanssa, se kuuluu asiaan.
Olisi hyvä jos voisit jutella jonkun tytön kanssa ja saisit kuulla mitä muut tytöt ajattelevat kehostaan, näiden ongelmien kirjo on tytöillä laaja.
Kehottaisin sinua tutustumaan Pigue resilience project haastatteluihin, et menetä mitään jos kuuntelet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo nyt on aika naurettava yritys!
Lapsi ei ole vielä ehtinyt kehittyä ja kasvaa, aikuinen on.
Sitäpaitsi nainen ei voi kasvaa ulos naiseudestaan eikä ole tarvetta kauan.Siis ei ole tarvettakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sinussa on ihan yhtä paljon naiseutta kuin muissakin tytöissä, naiseus kun on juuri sitä että elät tytön kehossa.
Jokainen tyttö on omanlaisensa, et voi tietää miltä tuntuu olla poika koska olet xx kromosominen.
Voit olla omanlaisensa, ei ole mitään kaavaa tyttönä olemiseen, se on vain sitä että elää tytön kehossa.
Voit olla aika varma että jokainen ihminen murrosiässä kamppailee oman kroppansa ja minäkuvansa kanssa, se kuuluu asiaan.
Olisi hyvä jos voisit jutella jonkun tytön kanssa ja saisit kuulla mitä muut tytöt ajattelevat kehostaan, näiden ongelmien kirjo on tytöillä laaja.
Kehottaisin sinua tutustumaan Pigue resilience project haastatteluihin, et menetä mitään jos kuuntelet.Eli sinusta naiseus tai sukupuoli ei ole mitään henkistä? Luulet olevasi mieleltäsi ja ajatuksiltasi täysin samanlainen kuin mies?
Mitä jos tutkituttaisit oman pääkoppasi ennen kuin alat käskeä muita tekemään niin...
Nimenomaan, tyttöjen kokemuksia omista kehostaan olen joutunut kuulemaan, enkä pysty samastumaan yhteenkään niistä kokemuksista. Minä en ole sellainen kuin he, henkisesti.
Minä en voi koskaan olla ylpeä tai onnellinen yhdestäkään ruumiinosastani, ennen kuin rinnastani on poistettu ylimääräinen höllyvä, vastenmieliseltä tuntuva ihokudos, tai mikä ikinä onkaan, ja ennen kuin minulla on nykylääketieteen ansiosta edes etäisesti penikseltä näyttävä uloke haaroissani.
Piste.
Jos koet noinkin suurta epäuskoa aihepiiristä, voin toki linkata tänne tutkimuksia, joissa todistetaan transsukupuolisen aivojen tiettyjen alueiden muistuttavan oikeaksi koetun sukupuolen vastaavia, ja lisäksi onnistuneesti transitioituneiden ihmisten kokemuksia. Parantaisiko se sinun mieltäsi? Vai jatkatko silti samalla linjalla, "kaikki, jotka eivät ole/koe olevansa naisia, vihaavat naisia"?
Totta puhuen en ymmärrä sinua lainkaan. Sinun elämääsi se ei todennäköisesti juurikaan vaikuta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kehottaisin sinua tutustumaan Pigue resilience project haastatteluihin, et menetä mitään jos kuuntelet.Huomauttaisin vielä, että ennen kaikkea pyysin TRANSMIESTEN kokemuksia. Et vaikuta olevan transsukupuolinen etkä varsinkaan mies, jonka lisäksi kerroin, että juuri sinun kommenttiesi kaltaisia en tarvitsisi...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli sinusta naiseus tai sukupuoli ei ole mitään henkistä? Luulet olevasi mieleltäsi ja ajatuksiltasi täysin samanlainen kuin mies?
Mitä jos tutkituttaisit oman pääkoppasi ennen kuin alat käskeä muita tekemään niin...
Nimenomaan, tyttöjen kokemuksia omista kehostaan olen joutunut kuulemaan, enkä pysty samastumaan yhteenkään niistä kokemuksista. Minä en ole sellainen kuin he, henkisesti.
Minä en voi koskaan olla ylpeä tai onnellinen yhdestäkään ruumiinosastani, ennen kuin rinnastani on poistettu ylimääräinen höllyvä, vastenmieliseltä tuntuva ihokudos, tai mikä ikinä onkaan, ja ennen kuin minulla on nykylääketieteen ansiosta edes etäisesti penikseltä näyttävä uloke haaroissani.
Piste.
Jos koet noinkin suurta epäuskoa aihepiiristä, voin toki linkata tänne tutkimuksia, joissa todistetaan transsukupuolisen aivojen tiettyjen alueiden muistuttavan oikeaksi koetun sukupuolen vastaavia, ja lisäksi onnistuneesti transitioituneiden ihmisten kokemuksia. Parantaisiko se sinun mieltäsi? Vai jatkatko silti samalla linjalla, "kaikki, jotka eivät ole/koe olevansa naisia, vihaavat naisia"?
Totta puhuen en ymmärrä sinua lainkaan. Sinun elämääsi se ei todennäköisesti juurikaan vaikuta.Selkeästi kaipaat epätoivoisesti vahvistusta uskomuksellesi sukupuolestasi ja siksi otat lämpöä.
Tyttöjä on niin monenlaisia kuin on tyttöjäkin, mikään sukupuolidysforia ei ole osoitus että olisit jotain muuta kuin tyttö.
Tyttöys ahdistaa monia tyttöjä murrosiässä, samoin poikuus poikia.
Sinulla ei voi olla pojan kokemusmailmaa, ei pojan aivoja eikä tuntemuksia, vain kuvitelma pojan ajatusmailmasta.
Jotkut tytöt tykkäävät hengata poikien parissa, itsekin tykkäsin pentuna.
Kuukautiset ahdisti ja nolotti niin etten pystynyt puhumaan niistä edes äitini kanssa, ajatus että odottaisin joskus lasta tuntui hirveän nololta, rintsikoiden osto oli noloa ja tein sen salaa.
Niin vain kasvoin pitämään naiseudestani, naisena on mukavaa!
Nykyään pidän isoista rinnoistani ja naisellisista hepeneistä, se ei silti tee minusta naista vaan kehoni.
Niin tosiaankaan en usko transsukupuolisuuteen todellisena ilmiönä, pseudotiedettä se on.
Murrosikään kuuluu kaltaisesi ehdottomuus, olet niin varma jostain josta oikeasti ei voi tietää.
Tärkeintä on että pitäisit vaihtoehdot avoimena, itsesi tähden!
Ihminen joka ei jaa uskomustasi sukupuolestasi ei ole vihollisesi, jos ajattelet niin mailmasi on täynnä vihollisia omasta tahdostasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko se miesvihaa, kun transnainen inhoaa kehoaan? Onko se naisvihaa, kun tavallista poikaa haukutaan tytöksi ja tämä inhoaa tytöksi kutsumista?Ei, hänhän löysi idean transsukupuolisuudesta myöhemmin netistä ja tätä kautta ajautui valitettavin seurauksin ns.transpoikien ryhmään.
Ryhmässä epävarmat ihmiset vahvistavat toistensa kuvitteellista sukupuolta ja kokevat yhteenkuuluvuuden tunnetta.
Ilmiötä voisi verrata pro ana-sivustoihin jossa kärsivät ihmiset vahvistavat toistensa ongelmaa, samallalailla anoreksikkojen osastoilla vaikeammin sairaat opettavat kikkoja laihtumiseen ja omaisten ja lääkäreiden huijaamiseen.
Samalla tavalla trans-sivustoilla neuvotaan vinkkejä kuinka saada lääkärit diagnosoimaan transsukupuoliseksi tai kuinka hankkia hormoneja muuta kautta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, hänhän löysi idean transsukupuolisuudesta myöhemmin netistä ja tätä kautta ajautui valitettavin seurauksin ns.transpoikien ryhmään.
Ryhmässä epävarmat ihmiset vahvistavat toistensa kuvitteellista sukupuolta ja kokevat yhteenkuuluvuuden tunnetta.
Ilmiötä voisi verrata pro ana-sivustoihin jossa kärsivät ihmiset vahvistavat toistensa ongelmaa, samallalailla anoreksikkojen osastoilla vaikeammin sairaat opettavat kikkoja laihtumiseen ja omaisten ja lääkäreiden huijaamiseen.
Samalla tavalla trans-sivustoilla neuvotaan vinkkejä kuinka saada lääkärit diagnosoimaan transsukupuoliseksi tai kuinka hankkia hormoneja muuta kautta.Kumma, etten ole itse törmännyt vinkkeihin, vaikka kuulun kaikkiin ryhmiin. Olen kyllä lukenut sinun väitteitäsi tästä asiasta aiemminkin. Kumma myös, että juuri ap:n kohdalla on näin, kun esimerkiksi minun sukupolveni ymmärsi olevansa trans ja hakeutui hoitoihin, vaikkei ollut koskaan edes käynyt netissä eikä vertaisryhmiä ollut olemassakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, hänhän löysi idean transsukupuolisuudesta myöhemmin netistä ja tätä kautta ajautui valitettavin seurauksin ns.transpoikien ryhmään.
Samalla tavalla trans-sivustoilla neuvotaan vinkkejä kuinka saada lääkärit diagnosoimaan transsukupuoliseksi tai kuinka hankkia hormoneja muuta kautta.Tällä hetkellä transpojilla ei ole netissä ryhmiä. Ap on ilmeisesti lukenut esim.blogeja. Hän kertoi kuuluvansa koulussa ilmeisesti ihan cis poikaryhmään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samalla tavalla trans-sivustoilla neuvotaan vinkkejä kuinka saada lääkärit diagnosoimaan transsukupuoliseksi tai kuinka hankkia hormoneja muuta kautta.Myönnän löytäneeni transsukupuolisuuden käsitteen vasta kolme-neljä vuotta sitten, mutta se alusta alkaen vastasi tilannettani täysin, ja päiväkotiajoista asti olin tavalla tai toisella kokenut, etten ole tyttö, vaan olen poika.
Ja onhan niitä vanhempiakin sukupolvia, joissa on transsukupuolisia, juuri kuten äskeinen Anonyymi sanoi.
En ole aivan varma siitä, mitä tarkoitat "ns. transpoikien ryhmällä", mutta en ainakaan tunne yhtäkään transsukupuolista henkilöä, ainakaan itse sen tiedostaen. Saatat tietysti tarkoittaa nettisivujakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myönnän löytäneeni transsukupuolisuuden käsitteen vasta kolme-neljä vuotta sitten, mutta se alusta alkaen vastasi tilannettani täysin, ja päiväkotiajoista asti olin tavalla tai toisella kokenut, etten ole tyttö, vaan olen poika.
Ja onhan niitä vanhempiakin sukupolvia, joissa on transsukupuolisia, juuri kuten äskeinen Anonyymi sanoi.
En ole aivan varma siitä, mitä tarkoitat "ns. transpoikien ryhmällä", mutta en ainakaan tunne yhtäkään transsukupuolista henkilöä, ainakaan itse sen tiedostaen. Saatat tietysti tarkoittaa nettisivujakin.Juuri näin. Vasta, kun netti alkoi 90-luvun lopulla yleistyä monet vanhemman polven transihmiset, jotka olivat eläneet elämänsä kärvistellen eivätkä tienneet, että transihmisiä voidaan hoitaa hätkähtivät, että ai hitto, meitä on muitakin! Ihan todella 90-luvun lopulle useiden transihmisten kokemus oli, että olen ainoa tällainen.
Toisaalta meitä on hoidettu julkisella vuodesta -94 lähtien, joten ensimmäiset hoidetut eivät olleet edes kuulleet Internetistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samalla tavalla trans-sivustoilla neuvotaan vinkkejä kuinka saada lääkärit diagnosoimaan transsukupuoliseksi tai kuinka hankkia hormoneja muuta kautta.Itse kyllä sairaalassa huomasin vain anorektikkojen välisen hillittömän kilpailun ja sen, että se vähäkin syöminen loppui heti, kun osastolle tuli toinen.
Pro-ana meininki johtaa pahan olon jälkeen kuolemaan nuorena, sp-prosessi taas onnellisempaan, terveempään elämään omana itsenään. Toki meillä on omat ongelmamme, itse esimerkiksi kärsin lapsettomuudestani suuresti, muttei prosessiin menemättömyys olisi auttanut, koska en todellakaan olisi hankkinut lapsia "naisena". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse kyllä sairaalassa huomasin vain anorektikkojen välisen hillittömän kilpailun ja sen, että se vähäkin syöminen loppui heti, kun osastolle tuli toinen.
Pro-ana meininki johtaa pahan olon jälkeen kuolemaan nuorena, sp-prosessi taas onnellisempaan, terveempään elämään omana itsenään. Toki meillä on omat ongelmamme, itse esimerkiksi kärsin lapsettomuudestani suuresti, muttei prosessiin menemättömyys olisi auttanut, koska en todellakaan olisi hankkinut lapsia "naisena"."Pro-ana meininki johtaa pahan olon jälkeen kuolemaan nuorena, sp-prosessi taas onnellisempaan, terveempään elämään omana itsenään."
Alkuosa meni oikein mutta loppuosa ei pidä paikkansa, on osoitettu että transitio ei vähennä psyykkisen hoidon tarvetta ja itsetuhoisuus on hyvin korkeaa juuri itseään ns.korjanneilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Pro-ana meininki johtaa pahan olon jälkeen kuolemaan nuorena, sp-prosessi taas onnellisempaan, terveempään elämään omana itsenään."
Alkuosa meni oikein mutta loppuosa ei pidä paikkansa, on osoitettu että transitio ei vähennä psyykkisen hoidon tarvetta ja itsetuhoisuus on hyvin korkeaa juuri itseään ns.korjanneilla.Ainakaan Suomessa ei millään lailla tilastoida hakeeko apua transtaustainen vai cis. Sinänsä en yllättyisi, jos väite pitäisi paikkaansa, olen itsekin käynyt terapiassa prosessin jälkeen, olen hyvin herkkä ihminen ja traumatisoitunut siitä, ettei minua nähty lapsena oikein. Myös kumppanini kuoleman jälkeen jouduin syömään mielialalääkkeitä - selkeä katumisen merkki siis?
Anonyymi kirjoitti:
Ja se "rakkaus" ja "palvonta" tulee esiin kähmimällä ja läpsimällä ohi kulkevia naisia ja huutelemalla rivouksia ja viheltelemällä perään.
Anonyymi kirjoitti:
Ihmistä ei voi haukkua tytöksi koska tyttö ei ole haukkumasana,
Ns.transmiehet puhuvat naiseudesta aina hyvin halveksivaan sävyyn, sisäistettyä keksittyä misogyniaa koko ilmiö mielestäni.Transidentifioitunut nainen muistuttaakin orjaa, joka halveksii kollegoitaan ja alkaa pilkkaamaan heitä ja samalla itseään. Orja nauraa heille ylimielisesti isäntänsä tyyliin ja nostaa itsensä korkeammalle.
Anonyymi kirjoitti:
Sellaisia kutsuttiin minun lapsuudessani poikatytöiksi. Aivan tavallista. Minäkin olin sellainen. Ei se merkitse sitä että et sukupuoleltasi ole nainen jos poikkeat stereotypioista.
Anonyymi kirjoitti:
Öö, kyllä monia poikia on haukuttu homoiksi, tytöiksi ja naisiksi. Sinänsä ne ovat toki neutraaleja sanoja, mutta muuttuvat haukuksi, jos ne sanotaan ihmiselle, joka ei identifioidu sellaiseksi.
Ne ovat haukkumasanoja miesten kesken, koska nainen, tyttö ja neiti ovat miehille typeryyden ja huonommuuden synonyymeja. Aika misogynistä. Homo on yhtäkuin naismainen eli typeränlainen.
Anonyymi kirjoitti:
Eli sinusta naiseus tai sukupuoli ei ole mitään henkistä? Luulet olevasi mieleltäsi ja ajatuksiltasi täysin samanlainen kuin mies?
Piste.
Totta puhuen en ymmärrä sinua lainkaan. Sinun elämääsi se ei todennäköisesti juurikaan vaikuta.Mikäli oikein muistan niin aivoissa nähtiin poikkeamia, koska nämä olivat olleet juuri homoja ja lesboja, jotka olivat naamioituneet vastakkaiseen sukupuoleen muistuttaakseen heteroa.
Anonyymi kirjoitti:
- Aloittanut.Transidentifioitunut nainen ei koskaan tiedä millaista on olla mies.
Anonyymi kirjoitti:
Eihän naiseus olekaan muuta kuin elimet ja biologia.
Sillä ei ole mitään tekemistä minkään hengellisyyden kanssa.
- Anonyymi
Tytöt on yäk-vaihe kuuluu täysin normaaliin pojan kehitykseen. Transpoika ei yleensä saa elää tätä vaihetta ja ymmärrettävästi kaikki naiseuteen liittyvä ällöttää, kun se liitetään itseen. Yrittäpä pakottaa yläasteikäinen cispoika sukkahousuihin ja korkkareihin, pikkareihin ja minareihin, ja katso minkä yökkäysreaktion saat. Sen sijaan abi voi jo penkkareihin pukeutua sellaisiin, kun tyttöystävä on jo hankittu ja kaikki tietävät, että olet ehta mies. Samoin transmieht prosessin myötä alkavat suhtautua naisellisuuteen neutraalisti ja positiivisesti, kun sitä ei enää liitetä itseen eikä tarvitse koko ajan olla defensiivinen ja korostaa omaa maskuliinisuuttaan, kun se onkin nyt oletusarvo.
- Anonyymi
Täysin totta.
- Anonyymi
Pojat eivät ruikuta niin kuin aloittaja tekee. Hän ei ole oikeasti poika missään mielessä eikä varsinkaan mies.
Sanonko, mitä sinä peniksellä teet suureksi nautinnoksesi?- Anonyymi
Kuule kun ihminen saa olla juuri sellainen poika tai tyttö kuin miltä tuntuu. Poika voi vaikka pukeutua hameeseen ja maata miesten kanssa ja on silti poika. Toisekseen jos pojalta puuttuu penis ja nähdään tyttönä tilanne on niin erilainen kuin muilla pojilla, että kyllä siinä tekee jo vähän mieli ruikuttaakin.
- Anonyymi
12-vuotias harvemmin on mies. Olisiko olemassa kirjoitustyyli, joka saisi sinut ajattelemaan, että vaginallinen henkilö on mies?
- Anonyymi
Jos olet mies, haluaisitko joutua onnettomuuteen, jossa menettäisit peniksesi?
Minun kohdallani tuo onnettomuus vain oli syntymä... - Anonyymi
Eli poikuus ei olekaan kiinni siitä mitä haaroissa on vaan sanavalinnoista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos olet mies, haluaisitko joutua onnettomuuteen, jossa menettäisit peniksesi?
Minun kohdallani tuo onnettomuus vain oli syntymä...Tilannetta jossa mies menettää sairauden tai tapaturman johdosta peniksensä, ei voi millään tasolla verrata siihen että biologinen nainen suree sitä että hänellä ei tietenkään ole penistä.
Ensinnäkin peniksensä menettänyt mies on menettänyt jotain kehoonsa kuuluvaa, ainoan sukupuolielimensä.
Nainen ei ole menettänyt mitään osaa kehostaan ja hänellä on ehjä sukuelin ja sen myötä mahdollisuus seksiin ja lisääntymiseen, toisin kuin sillä miehellä joka menetti peniksen.
On täysin eri asia miehen menettää peniksensä joka on hänen kehonsa osa ja jonka kanssa hän on kasvanut, naiselle penis on vain kuvitelma.
Naisella on toimiva sukuelin joka kuuluu hänen kehoonsa , se että hän haluaa peniksen on ongelma, ei se että hänellä ei sitä ole.
- Anonyymi
Olen aina ajatellut, että meillä transmiehillä asiat ovat ehkä hieman paremmin kuin transnaisilla. Lukion jälkeen ei ollut lakisääteistä pakkoa mennä vuodeksi johonkin "naisten kouluun", ei tarvitse poistaa partaa kalliissa hoidoissa, ei käydä foniatrilla opettelemassa uutta puhetapaa, ym, ym. Mutta yksi asia meillä on huonommin ja se on misogynialänkyttäjät eli omasta mielestään hyvää tarkoittavat idiootit, jotka luulevat, että tässä on kyse jostain yhteiskunnan asenteista ja siitä, että naiseus olisi jotenkin vähempiarvoista tms. Joskus tuntuu, että olis helpompaa olla transnainen ja ottaa miehiltä turpaan kuin olla transmies ja ottaa feministeiltä henkisesti turpaan.
- Anonyymi
Niinpä.
Misogyniavainoharhaisuutensa keskeltä maailmaa katselevat tyypit jauhamassa juurikin jo tällä palstalla nähtyä on aika ärsyttävä asia. Etenkin, kun kehtaavat vielä väittää kaikkien muiden olevan harhaisia/mielisairaita/elävän muiden mielipiteiden mukana/olevan aivopestyjä. Monenmoista väitettä kyllä löytyy... Anonyymi kirjoitti:
Niinpä.
Misogyniavainoharhaisuutensa keskeltä maailmaa katselevat tyypit jauhamassa juurikin jo tällä palstalla nähtyä on aika ärsyttävä asia. Etenkin, kun kehtaavat vielä väittää kaikkien muiden olevan harhaisia/mielisairaita/elävän muiden mielipiteiden mukana/olevan aivopestyjä. Monenmoista väitettä kyllä löytyy...Olkaa niin olevinanne kuin haluatte 🤭
- Anonyymi
Siis tottakai täytyy ottaa huomioon se mahdollisuus, että ap ei olisikaan oikeasti trans. Asia kyllä tutkitaan aikanaan perusteellisesti, mutta se on transpolin eikä meidän asia. Ap:lla on myös aikaa käydä läpi murrosikä, koska toistaiseksi Suomessa hoitoja on vaikea saada hänen iässään. Mutta kyllä se nyt vaan on niin, että jos tytöksi määritelty henkilö on päiväkoti-ikäisestä lähtien kokenut olevansa poika, ei transsukupuolisuuden mahdollisuutta voida todellakaan sulkea pois.
- Anonyymi
Jos aloittajan kertoma iästään pitää paikkansa, hänellä on hyvät mahdollisuudet päästä aivan lähiaikoina transtutkimuksia ennakoiviin tutkimuksiin, kunhan hänen vanhempansa tukee ja osallistuu tutkimuksiin. Myös alustavia hoitoja on Suomessakin saatavana ennen vahvinta murrosikää, varsinaisia fyysisiä peruuttamattomia hoitoja saa vasta täysi-ikäisenä ja siihen mennessä ehtiikin tilanne varmistua lopullisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos aloittajan kertoma iästään pitää paikkansa, hänellä on hyvät mahdollisuudet päästä aivan lähiaikoina transtutkimuksia ennakoiviin tutkimuksiin, kunhan hänen vanhempansa tukee ja osallistuu tutkimuksiin. Myös alustavia hoitoja on Suomessakin saatavana ennen vahvinta murrosikää, varsinaisia fyysisiä peruuttamattomia hoitoja saa vasta täysi-ikäisenä ja siihen mennessä ehtiikin tilanne varmistua lopullisesti.
" varsinaisia fyysisiä peruuttamattomia hoitoja saa vasta täysi-ikäisenä ja siihen mennessä ehtiikin tilanne varmistua lopullisesti."
Koskaan ei tilanne varmistu lopullisesti, ei edes sen jälkeen kun ns.transitiosta on monia monia vuosia.
Kukaan ei usko prosessia halutessaan ja käydessään tulevansa katumaan asiaa, silti asiaa katkerasti katuvia on paljonkin ( joista osa pyrkii detransitioitumaan mahdollisuuksien mukaan ja osa katuu ja elää kärsien vaurioista).
Suomessa on jo nyt katujia sen verran että ovat verkostoituneet ja heille on ryhmiä, hyvin todennäköisesti katujia tulee lisää koska heitä tulee jatkuvasti lisää esiin jo nyt.
Aika tuskaisaa on varmasti tajuta että leikattuja osiaan ei saa takaisin, normaali hormonitoiminta on mennyttä ja ulkonäkökin usein muuttunut hieman.
Toivoisin ettei kukaan joutuisi löytämään itseään k.o. tilanteesta.
Onneksi kaikki näkemäni ns.detrans-naiset näyttävät yhä naisilta ja näyttivät kuitenkin aikalailla silloinkin kun pyrkivät menemään läpi miehenä.
Arvostan ihmisten biologista sukupuolta ja toivoisin että jokainen kykenisi arvostamaan omaa biologista sukupuoltaan, minun näkökulmastani on epäeettistä mitätöidä toisen biologinen sukupuoli vahvistamalla transkokemuksen mukaista mielikuvasukupuolta.
Aloittajalle kaikkea hyvää, löydät vielä tasapainon ja tyytyväisyyden uskon ja toivon niin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" varsinaisia fyysisiä peruuttamattomia hoitoja saa vasta täysi-ikäisenä ja siihen mennessä ehtiikin tilanne varmistua lopullisesti."
Koskaan ei tilanne varmistu lopullisesti, ei edes sen jälkeen kun ns.transitiosta on monia monia vuosia.
Kukaan ei usko prosessia halutessaan ja käydessään tulevansa katumaan asiaa, silti asiaa katkerasti katuvia on paljonkin ( joista osa pyrkii detransitioitumaan mahdollisuuksien mukaan ja osa katuu ja elää kärsien vaurioista).
Suomessa on jo nyt katujia sen verran että ovat verkostoituneet ja heille on ryhmiä, hyvin todennäköisesti katujia tulee lisää koska heitä tulee jatkuvasti lisää esiin jo nyt.
Aika tuskaisaa on varmasti tajuta että leikattuja osiaan ei saa takaisin, normaali hormonitoiminta on mennyttä ja ulkonäkökin usein muuttunut hieman.
Onneksi kaikki näkemäni ns.detrans-naiset näyttävät yhä naisilta ja näyttivät kuitenkin aikalailla silloinkin kun pyrkivät menemään läpi miehenä.
Arvostan ihmisten biologista sukupuolta ja toivoisin että jokainen kykenisi arvostamaan omaa biologista sukupuoltaan, minun näkökulmastani on epäeettistä mitätöidä toisen biologinen sukupuoli vahvistamalla transkokemuksen mukaista mielikuvasukupuolta.
Aloittajalle kaikkea hyvää, löydät vielä tasapainon ja tyytyväisyyden uskon ja toivon niin.Jos Suomesta löytyy yksikin alapään leikkauksen läpikäynyt katuva ex-transmies, syön pääni.
Toisille merkkaa biologia, toisille joku muu. Itse esimerkiksi rakastan kasvatti-isääni, joka oli paikalla koko elämäni tukemassa minua enemmän kuin biologista isääni, joka jätti äitini tämän ollessa raskaana eikä koskaan ottanut yhteyttä mutta meitä on moneen junaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittajalle kaikkea hyvää, löydät vielä tasapainon ja tyytyväisyyden uskon ja toivon niin.Vaihda jo levyä tai häivy täältä jauhamasta samaa. Jos pari vinksahtanutt detransitoitunutta kuuluttelee omia mielipiteitään kaikkialla, se ei tarkoita että edes huomattava osa transsukupuolisista katuisi prosessiaan. Detransitoituneita on äärimmäisen vähän, määrää ei voi laskea edes promillen osissa koska pilkun jälkeen tulisi monta nollaa ennen ykköstä.
Tuo jauhamisesi aiheuttaa vain pahaa psyykkistä kuormitusta ihmisille jotka pohtivat suhtautumistaan sukupuoliristiriitaansa. Asiaan tulee suhtautua kritiikittömästi ja antaa asiantuntijoiden tehdä työnsä eikä puuttua siihen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos Suomesta löytyy yksikin alapään leikkauksen läpikäynyt katuva ex-transmies, syön pääni.
Toisille merkkaa biologia, toisille joku muu. Itse esimerkiksi rakastan kasvatti-isääni, joka oli paikalla koko elämäni tukemassa minua enemmän kuin biologista isääni, joka jätti äitini tämän ollessa raskaana eikä koskaan ottanut yhteyttä mutta meitä on moneen junaan."Jos Suomesta löytyy yksikin alapään leikkauksen läpikäynyt katuva ex-transmies, syön pääni."
- Eikö niillä ihmisillä ole mitään väliä jotka katuvat testosteronin tuhoja, senkin aineen tuhot ovat aika ikäviä jo pelkästään, puhumattakaan siitä että on menettänyt rintansa! Joita ei takaisin saa luonnollisesti ikinä.
Sitäpaitsi kyllähän Suomessa on aivan varmasti useitakin alapääleikkauksia käyneitä katujia detransitioituneita.
Menettihän Samettikin naisellisia osiaan alaleikkauksessa.
Haluaisitte että katuvat olisivat hiljaa, onneksi he eivät ole!
Teidän negatiivinen suhtautuminen heihin osoittaa gender-ilmiön kulttimaisuuden, apostaatit shunnataan ja heitä pidetään vihollisina. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jos Suomesta löytyy yksikin alapään leikkauksen läpikäynyt katuva ex-transmies, syön pääni."
- Eikö niillä ihmisillä ole mitään väliä jotka katuvat testosteronin tuhoja, senkin aineen tuhot ovat aika ikäviä jo pelkästään, puhumattakaan siitä että on menettänyt rintansa! Joita ei takaisin saa luonnollisesti ikinä.
Sitäpaitsi kyllähän Suomessa on aivan varmasti useitakin alapääleikkauksia käyneitä katujia detransitioituneita.
Teidän negatiivinen suhtautuminen heihin osoittaa gender-ilmiön kulttimaisuuden, apostaatit shunnataan ja heitä pidetään vihollisina.Ei kannata vetää esiin tuota ainoaa tapausta esimerkkinä ja väittää ilman todisteita että detransitoituneita on useita. Ulkomaisia tilastotietoja ei voi verrata Suomeen, koska joissakin maissa tutkimusprosessi on hyvin kevyt ja pahimmillaan jopa puuttuu, jolloin läpi pääee liian kevyin perustein. Sametin tapauksessakin on käytetty opeteltua manipuointia tutkimuksissa, jotta on saatu haluttu diagnoosi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jos Suomesta löytyy yksikin alapään leikkauksen läpikäynyt katuva ex-transmies, syön pääni."
Teidän negatiivinen suhtautuminen heihin osoittaa gender-ilmiön kulttimaisuuden, apostaatit shunnataan ja heitä pidetään vihollisina.Sitä en itse ymmärrä että nämä ns. paluumuuttajat syyttävät katumisestaan kaikkia muita paitsi itseään. Itse ovat aivan vapaaehtoisesti siihen prosessiin lähteneet ja jälkikäteen sitten uikutetaan että miksi voi miksi mulle näin kävi ja elämä on pilalla. Ensin intetään suu vaahdossa tutkimusyksikössä että olen ts ja haluan hormonit ym. Sitten kun diagnoosi ja hormonit on saatu ja niitä aikansa käytetty ja kenties leikkauksiakin on tehty niin tullaankin katumapäälle ja syytetään tahoa jonne on itse hakeutunut aivan omalla päätöksellään apua hakemaan kun ollaan niin itse asiasta varmoja että melkein jo kuollaan jos ei diagnoosia tule. Näillä henkilöillä ei ole minkäänlaista käsitystä omasta itsestään ja mitä se oma valinta tuo tullessaan. Kyllä näillä henkilöillä pitäisi olla pieni itsetutkiskelun paikka ja samalla myös vilkaista peiliin mistä löytyy se suurin syyllinen oman elämänsä pilaamiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teidän negatiivinen suhtautuminen heihin osoittaa gender-ilmiön kulttimaisuuden, apostaatit shunnataan ja heitä pidetään vihollisina.Tarkoitin alapään leikkauksella sitä, että henkilölle on rakennettu neopenis. Sametti on kertonut olevansa lesbo, joten katuuko hän todella kohdunpoistoaan? Toki voi katua, en siis tiedä.
Ihminen on kuitenkin elänyt jo pitkään miehenä siinä vaiheessa, kun neopenis rakennetaan, joten kyllä katuminen on tässä tapauksessa todella harvinaista. Itse en ole kuullut tällaisesta Suomessa. Toki jos leikkaus epäonnistuu, henkilö voi katua leikkausta sinänsä, vaikkei ole muuten ns.katuja.
Tottakai on ikävää, että jotkut harvat katuvat hoitojaan. Minä en ole koskaan sanonut, etteikö heistä saisi puhua. Ihmettelen vaan asennetta, etteikö heistä puhuttaisi, koska suurin osa aikuisista, joille aikoinaan yli 20 vuotta sitten kerroin meneväni prosessiin totesi, että "etkö ymmärrä, että voit katua?" Itse en ole koskaan ymmärtänyt miksi katujien tunteet ovat niin paljon arvokkaamat kuin meidän transsukupuolisten. Ei ole kovin helppoa blendata naisten joukossa, jos olet kaksimetrinen nainen, mutta se ei teitä kiinnosta. Anonyymi kirjoitti:
Vaihda jo levyä tai häivy täältä jauhamasta samaa. Jos pari vinksahtanutt detransitoitunutta kuuluttelee omia mielipiteitään kaikkialla, se ei tarkoita että edes huomattava osa transsukupuolisista katuisi prosessiaan. Detransitoituneita on äärimmäisen vähän, määrää ei voi laskea edes promillen osissa koska pilkun jälkeen tulisi monta nollaa ennen ykköstä.
Tuo jauhamisesi aiheuttaa vain pahaa psyykkistä kuormitusta ihmisille jotka pohtivat suhtautumistaan sukupuoliristiriitaansa. Asiaan tulee suhtautua kritiikittömästi ja antaa asiantuntijoiden tehdä työnsä eikä puuttua siihen.Eihän katujia ole kuin jotain 40%
Anonyymi kirjoitti:
Sitä en itse ymmärrä että nämä ns. paluumuuttajat syyttävät katumisestaan kaikkia muita paitsi itseään. Itse ovat aivan vapaaehtoisesti siihen prosessiin lähteneet ja jälkikäteen sitten uikutetaan että miksi voi miksi mulle näin kävi ja elämä on pilalla. Ensin intetään suu vaahdossa tutkimusyksikössä että olen ts ja haluan hormonit ym. Sitten kun diagnoosi ja hormonit on saatu ja niitä aikansa käytetty ja kenties leikkauksiakin on tehty niin tullaankin katumapäälle ja syytetään tahoa jonne on itse hakeutunut aivan omalla päätöksellään apua hakemaan kun ollaan niin itse asiasta varmoja että melkein jo kuollaan jos ei diagnoosia tule. Näillä henkilöillä ei ole minkäänlaista käsitystä omasta itsestään ja mitä se oma valinta tuo tullessaan. Kyllä näillä henkilöillä pitäisi olla pieni itsetutkiskelun paikka ja samalla myös vilkaista peiliin mistä löytyy se suurin syyllinen oman elämänsä pilaamiseen.
Ja aloittaja voi hyvinkin tulla olemaan yksi niistä katujista.
Sametti olisi pitänyt ohjata mt tutkimuksiin, mutta lääkärit eivät tätä tehneet.Anonyymi kirjoitti:
Jos Suomesta löytyy yksikin alapään leikkauksen läpikäynyt katuva ex-transmies, syön pääni.
Toisille merkkaa biologia, toisille joku muu. Itse esimerkiksi rakastan kasvatti-isääni, joka oli paikalla koko elämäni tukemassa minua enemmän kuin biologista isääni, joka jätti äitini tämän ollessa raskaana eikä koskaan ottanut yhteyttä mutta meitä on moneen junaan.Sametti eli miehenä jonkin aikaa ja detransitioitui. Syö pääsi!
- Anonyymi
Ashera12 kirjoitti:
Sametti eli miehenä jonkin aikaa ja detransitioitui. Syö pääsi!
Ja Sametti siis kävi alapään leikkauksen eli leikkautti itselleen neopeniksen, mikä siis pään syömiseen vaaditaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja Sametti siis kävi alapään leikkauksen eli leikkautti itselleen neopeniksen, mikä siis pään syömiseen vaaditaan?
Juu, ei tuo tunari osaa nyt tähän vastata, kun mokasi....
- Anonyymi
On aina hassua lukea jonkun kertovan, kuinka ei "usko transsukupuolisuuteen". Kun transsukupuolisuus nyt tarkoittaa vain sitä, että henkilö KOKEE syntyneensä väärään sukupuoleen ja henkilö kokee elämänsä paremmaksi toisen sukupuolen edustajana.
- Anonyymi
Toivon todella että aloittajalla on vanhemmat jotka ajattelevat omilla aivoillaan ja yrittävät suojella tytärtään vahingollisilta kemiallisilta puuttumisilta.
Sosiaalinen transitiokaan ei ole ongelmaton koska sehän on käännytystä epärealistiseen suuntaan, siis varsinaista conversio terapiaa.
Jokainen askel kohti epärehellisyyttä luo tarvetta valheen syventämiselle, henkilön fokus ei ole silloin parantua vaan pahentaa tilannetta.
Transitio ei tutkitusti paranna dysforiasta kärsivien tilannetta, usein päinvastoin.
Dysforiaa pitäisi hoitaa psykologisesti, ne jotka saavat siihen hoitoa hyvin usein paranevat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivon todella että aloittajalla on vanhemmat jotka ajattelevat omilla aivoillaan ja yrittävät suojella tytärtään vahingollisilta kemiallisilta puuttumisilta.
Sosiaalinen transitiokaan ei ole ongelmaton koska sehän on käännytystä epärealistiseen suuntaan, siis varsinaista conversio terapiaa.
Jokainen askel kohti epärehellisyyttä luo tarvetta valheen syventämiselle, henkilön fokus ei ole silloin parantua vaan pahentaa tilannetta.
Transitio ei tutkitusti paranna dysforiasta kärsivien tilannetta, usein päinvastoin.
Dysforiaa pitäisi hoitaa psykologisesti, ne jotka saavat siihen hoitoa hyvin usein paranevat.En tiedä tutkimuksista, mutta itse muutuin ns.hikkystä sosiaaliseksi, työssäkäyväksi mieheksi.
Aloittaja on jo 12-13, joten blokkerihoidot tuskin enää transpojan kohdalla tulisivat kyseeseen, varsinkaan, kun hän ei ole vielä hakeutunut hoitoihin. Transpojilla ei ole niin kiire hoitojen suhteen, koska heille lopputuloksen kannalta on aivan sama aloittaako hoidot 16- vai 36-vuotiaana. Tietysti helpompaa on aloittaa aikaisin, joten sitä voi aloittaa esim.yliopisto-opinnot puhtaalta pöydältä leimautumatta poikkeavaksi ja joutumatta uusimaan todistuksiaan ym.
- Anonyymi
Ymmärrän hyvin kuinka gender, sosiaalinen sukupuoli, mies-nainen dikotomioineen rakentuu lapsesta asti osaksi kokemusta omasta sukupuolesta. Kaikki luonteenpiirteet ja kuvaavat adjektiivit on sukupuolitettuja tuon dikotomian mukaisesti (aktiivinen-passiivinen, ekstrovertti-introvertti, kova-pehmeä, vahva-heikko, dominoiva-alistuva, ensimmäisen kuvatessa mieheyttä ja seuraavan naiseutta). Jos et luonteeltasi ja käyttäytymistavoiltasi, hermostoltasi ja geeneiltäsi satu käymään samaan "sex"eli lisääntymissukupuolen ja sosiaalisen sukupuolen mukaisen kanssa, vaihtoehdoksi jää vain toinen päinvastainen kategoria. Kun sen yhdistää homoseksuaalisuuteen ja vähemmistöstressiin paketti lienee valmis. Jäykkiä sukupuolirooleja olisi hyvä löyhentää.
- Anonyymi
Aina nää teoriat jaksaa huvittaa. Vaikka onhan se ymmärrettävää. Me ei olla ihmiskuntana kehitytty juurikaan niistä ajoista, kun lähin nainen poltettiin roviolla, kun sato meni pilalle. Päiväkoti-ikäiset ei tiedä mistään vähemmistöstresseistä, transmies voi ja saa olla feminiininen ja moni onkin, ja lähes puolet transpojista on homoja eli tytöksi miellettynä heteroja.
- Anonyymi
Perinteiset sukupuoliroolit ovat ihania ja hyödyllisiä, ne auttavat ryhmäytymään saman sukupuolisten kanssa.
Perinteinen sukupuolirooli vahvistaa sukupuoli-identiteettiä ja antaa vapauden olla luontaisesti sitä mitä on.
Henkevimmät keskustelut ja parhaat naurut syntyvät paikoissa jossa on vain oman sukupuolen edustajia, silloin on rentoa eikä tarvitse olla fiksu ja viehättävä toista sukupuolta varten ( ei ole pakko mutta halutaan kun pariutumisvietti on olemassa). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perinteiset sukupuoliroolit ovat ihania ja hyödyllisiä, ne auttavat ryhmäytymään saman sukupuolisten kanssa.
Perinteinen sukupuolirooli vahvistaa sukupuoli-identiteettiä ja antaa vapauden olla luontaisesti sitä mitä on.
Henkevimmät keskustelut ja parhaat naurut syntyvät paikoissa jossa on vain oman sukupuolen edustajia, silloin on rentoa eikä tarvitse olla fiksu ja viehättävä toista sukupuolta varten ( ei ole pakko mutta halutaan kun pariutumisvietti on olemassa).Onhan tuossa perää, mutta en mä silti mitään hirveän tiukkoja sukupuolirooleja kannata. Onhan se joo kivaa viettää aikaa jätkäporukassa, mutta kyllä sinne naisiakin sopii joukkoon silloin tällöin. Ja toisaalta en mä haluaisi sellaisia kavereita joille olis ongelma, jos mä olisin vaikka homo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Henkevimmät keskustelut ja parhaat naurut syntyvät paikoissa jossa on vain oman sukupuolen edustajia, silloin on rentoa eikä tarvitse olla fiksu ja viehättävä toista sukupuolta varten ( ei ole pakko mutta halutaan kun pariutumisvietti on olemassa).Allekirjoitan mielipiteesi melko vahvasti. Transnaisena koen todellakin että keskustelut ja parhaat naurut syntyvät joukossa jossa on vain oman sukupuolen edustajia (naisia). Miehen roolia esittäessäni en kokenut oloani mukavaksi äijäporukoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Allekirjoitan mielipiteesi melko vahvasti. Transnaisena koen todellakin että keskustelut ja parhaat naurut syntyvät joukossa jossa on vain oman sukupuolen edustajia (naisia). Miehen roolia esittäessäni en kokenut oloani mukavaksi äijäporukoissa.
Mitäs luulet tuntevatko ne naiset olonsa mukavaksi?
Jos sinä tulet naisryhmään mukaan minulle se ei ole enää naisryhmä enkä voi enää puhua naisten kesken. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sinä tulet naisryhmään mukaan minulle se ei ole enää naisryhmä enkä voi enää puhua naisten kesken.Tässä taidettiin puhua transtaustaisesta naisesta, jota kukaan ei tunnista muuksi kuin tavalliseksi naiseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä taidettiin puhua transtaustaisesta naisesta, jota kukaan ei tunnista muuksi kuin tavalliseksi naiseksi.
Tuo viljelemänne sana: "transtaustainen" on harhaanjohtava ja huvittavakin.
Transsius ei koskaan jää taustalle menneisyyteen eikä henkilö koskaan muutu siksi haluamakseen sukupupuoleksi.
Ns.transnainen ei ikinä ole tavallinen nainen eikä oikeasti nainen ensinkään vaanbiologisesti mies, näytti ihan miltä tahansa.
Tietysti osa heistä voi salata sukupuolensa ja näin johtaa muita harhaan, kovin pitkään se tuskin onnistuu koska naiset aistivat kyllä herkästi asioita, ns.naisen vaisto kertoo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Transsius ei koskaan jää taustalle menneisyyteen eikä henkilö koskaan muutu siksi haluamakseen sukupupuoleksi.
Ns.transnainen ei ikinä ole tavallinen nainen eikä oikeasti nainen ensinkään vaanbiologisesti mies, näytti ihan miltä tahansa.
Tietysti osa heistä voi salata sukupuolensa ja näin johtaa muita harhaan, kovin pitkään se tuskin onnistuu koska naiset aistivat kyllä herkästi asioita, ns.naisen vaisto kertoo.Mitäs muuta se naisen vaisto kertoo?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs muuta se naisen vaisto kertoo?
Usein se voi kertoa esim jos mies pettää...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietysti osa heistä voi salata sukupuolensa ja näin johtaa muita harhaan, kovin pitkään se tuskin onnistuu koska naiset aistivat kyllä herkästi asioita, ns.naisen vaisto kertoo.Se sana nyt vaan tarkoittaa henkilöä, joka on käynyt prosessin läpi.
Jos "naisen vaistollasi" tunnistat transihmiset, sehän on hyvä sinulle, silloin mitään ongelmaa ei ole. Säästytään siltä kiusalliselta tilanteelta, jossa joudun kertomaan minuun ihastuneelle, että olen erilainen mies. Kumma tosin, että mitään naisen vaistoa voi olla edes olemassa, koska naiseudenhan piti olla vaan tietynlainen kroppa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sinä tulet naisryhmään mukaan minulle se ei ole enää naisryhmä enkä voi enää puhua naisten kesken.Miten niin ei tuntisi oloaan mukavaksi? Ehkä olet saanut joskus jonkin seksuaalisen trauman ja siksi pelkäät miehiä ja pelkäät jopa prosessinsa kokonaan läpikäynyttä transnaista. Tunnetko olosi epämukavaksi myös silloin jos joukossa on lesbo?
Mitä asioita puhutaan vain "naisten kesken" ettei niitä voisi puhua jos mukana on transnainen? Ainakin itse olen todennut etteinaisjoukossa rajoiteta mitenkään keskustelua vaikka muut naiset tietäisikin mi un olevan transnainen. Myös intiimeistä asioista puhutaan ja mm. hormoonikorvaushoidoista transnainen tietää useimmiten enemmän kuin muiden naisten omat lääkärit.
Mietipä oikein perusteellisesti mistä nämä antipatiasi transihmisiä kohtaan juontuu. Onko niille mitään järkevää perustetta ja yrität vaan etsiä jotain syytä miksi vihaat heitä. Entäpä jos yrittäisit ymmärtää muunlaisia ihmisiä kuin omaan elämäntyyliisi kuuluvia. Ehkäpä elämäsi saisi uutta iloa ja jatkuva vihantunne katoaisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin ei tuntisi oloaan mukavaksi? Ehkä olet saanut joskus jonkin seksuaalisen trauman ja siksi pelkäät miehiä ja pelkäät jopa prosessinsa kokonaan läpikäynyttä transnaista. Tunnetko olosi epämukavaksi myös silloin jos joukossa on lesbo?
Mitä asioita puhutaan vain "naisten kesken" ettei niitä voisi puhua jos mukana on transnainen? Ainakin itse olen todennut etteinaisjoukossa rajoiteta mitenkään keskustelua vaikka muut naiset tietäisikin mi un olevan transnainen. Myös intiimeistä asioista puhutaan ja mm. hormoonikorvaushoidoista transnainen tietää useimmiten enemmän kuin muiden naisten omat lääkärit.
Mietipä oikein perusteellisesti mistä nämä antipatiasi transihmisiä kohtaan juontuu. Onko niille mitään järkevää perustetta ja yrität vaan etsiä jotain syytä miksi vihaat heitä. Entäpä jos yrittäisit ymmärtää muunlaisia ihmisiä kuin omaan elämäntyyliisi kuuluvia. Ehkäpä elämäsi saisi uutta iloa ja jatkuva vihantunne katoaisi.Olet nyt ymmärtänyt asian ihan väärin, minä en vihaa trans-ihmisiä.
Inhoan trans-ilmiötä ja pidän sitä vahingollisena, ei minun tarvitse vihata ketään pitääkseni ilmiötä sairaalloisena ja vaarallisena lapsille.
Kyseessä olivat nais tai miesryhmät ja aihe että saman sukupuolen kesken syntyvät parhaat keskustelut. Jos naisryhmän tulee mukaan mies niin ryhmä ei ole enää naisryhmä!
Voin jutella miesten kanssa mutta miesten läsnäollessa ei puhuta kuukautisista tai synnytyksistä joista naisporukassa puhutaan.
Myöskään miehistä ei voi puhua samalla lailla miesten läsnäollessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet nyt ymmärtänyt asian ihan väärin, minä en vihaa trans-ihmisiä.
Inhoan trans-ilmiötä ja pidän sitä vahingollisena, ei minun tarvitse vihata ketään pitääkseni ilmiötä sairaalloisena ja vaarallisena lapsille.
Kyseessä olivat nais tai miesryhmät ja aihe että saman sukupuolen kesken syntyvät parhaat keskustelut. Jos naisryhmän tulee mukaan mies niin ryhmä ei ole enää naisryhmä!
Voin jutella miesten kanssa mutta miesten läsnäollessa ei puhuta kuukautisista tai synnytyksistä joista naisporukassa puhutaan.
Myöskään miehistä ei voi puhua samalla lailla miesten läsnäollessa."Voin jutella miesten kanssa mutta miesten läsnäollessa ei puhuta kuukautisista tai synnytyksistä joista naisporukassa puhutaan."
Eipä ole estänyt vaikka toiset naiset tiesivätkin minun transtaustani. Itse en tietenkään voi osallistua keskusteluun täysin, vaikka olenkin ollut lasteni synnytyksissä mukana (ei siis outoa).
"Myöskään miehistä ei voi puhua samalla lailla miesten läsnäollessa."
Omasta mielestäni on kyllä puhuttu ja pitää myöntää että olen myös hämmentynyt kuinka vahvasti jotkut naiset manipuloi miehiä saadakseen haluamansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Voin jutella miesten kanssa mutta miesten läsnäollessa ei puhuta kuukautisista tai synnytyksistä joista naisporukassa puhutaan."
Eipä ole estänyt vaikka toiset naiset tiesivätkin minun transtaustani. Itse en tietenkään voi osallistua keskusteluun täysin, vaikka olenkin ollut lasteni synnytyksissä mukana (ei siis outoa).
Omasta mielestäni on kyllä puhuttu ja pitää myöntää että olen myös hämmentynyt kuinka vahvasti jotkut naiset manipuloi miehiä saadakseen haluamansa.Riippuu varmasti paljon millainen naisporukka on ja uskaltavatko naiset olla rehellisiä vai pitääkö esittää ja hyvesignaloida kuinka woke on ja suvaitsevainen.
Onhan niitäkin naisia paljon jotka uskovat täysillä siihen gender-teoriaan ja pitävät teitä naisina. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu varmasti paljon millainen naisporukka on ja uskaltavatko naiset olla rehellisiä vai pitääkö esittää ja hyvesignaloida kuinka woke on ja suvaitsevainen.
Onhan niitäkin naisia paljon jotka uskovat täysillä siihen gender-teoriaan ja pitävät teitä naisina.Minusta niissä teorioissa ei ole ristiriita. Seuraan sivusta erään pojan kasvua, jonka äiti kasvattaa poikaansa sanoen hänelle pienestä saakka että tämä "ei ole niin kuin muut pojat".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu varmasti paljon millainen naisporukka on ja uskaltavatko naiset olla rehellisiä vai pitääkö esittää ja hyvesignaloida kuinka woke on ja suvaitsevainen.
Onhan niitäkin naisia paljon jotka uskovat täysillä siihen gender-teoriaan ja pitävät teitä naisina.Minä olen ollut teininä porukassa, jossa puhuttiin kuukautisista eikä kukaan kommentoinut mitenkään sitä, että porukassa oli 10-vuotiaana anoreksiaan sairastunut, keskustelu käytiin siis psykiatrian osastolla. Selvää oli, ettei tällä tytöllä ollut mitään kokemusta kuukautisista, mutta kukaan ei kohteliaisuudesta sanonut mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen ollut teininä porukassa, jossa puhuttiin kuukautisista eikä kukaan kommentoinut mitenkään sitä, että porukassa oli 10-vuotiaana anoreksiaan sairastunut, keskustelu käytiin siis psykiatrian osastolla. Selvää oli, ettei tällä tytöllä ollut mitään kokemusta kuukautisista, mutta kukaan ei kohteliaisuudesta sanonut mitään.
No tuohan on täysin eri juttu, olihan sillä tytöllä kohtu,munasarjat ja pimpsa ja kuukautiset hänellekin tulevat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta niissä teorioissa ei ole ristiriita. Seuraan sivusta erään pojan kasvua, jonka äiti kasvattaa poikaansa sanoen hänelle pienestä saakka että tämä "ei ole niin kuin muut pojat".
Aika julmaa sanoa noin lapselle, siis jos hän on poika.
Jos taas tyttö niin oikeestaan vielä paljon pahempi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tuohan on täysin eri juttu, olihan sillä tytöllä kohtu,munasarjat ja pimpsa ja kuukautiset hänellekin tulevat.
Kaikille oli selvää, että hän valehteli kuukautisistaan kuuluakseen porukkaan. Hänelle ei niitä koskaan tullut, hän painoi yläasteella alle 30 kiloa ja kuoli nuorena.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikille oli selvää, että hän valehteli kuukautisistaan kuuluakseen porukkaan. Hänelle ei niitä koskaan tullut, hän painoi yläasteella alle 30 kiloa ja kuoli nuorena.
Ja miten yläasteikäisen paino voi alkaa kakkosella niin siten, ettei hänellä koskaan ollut ollut kasvuspurttia eikä hänen kuukautisensa olleet koskaan alkaneet, keholla ei ollut energiaa pituuskasvuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika julmaa sanoa noin lapselle, siis jos hän on poika.
Jos taas tyttö niin oikeestaan vielä paljon pahempi.Niin, tämä on siis ollut näin koko ajan. Olen tuntenut heidät siitä asti kun poika oli 4-vuotias. Äiti kommentoi ikävästi muita poikia, ja ylistää kuinka hänen poikansa on "erilainen, fiksu, rauhallinen, kiltti päinvastoin kuin muut pojat". Hän ei myöskään pidä pojan poikapuolisista kavereista, vaan haukkuu heitä pojan kuullen. Poika näyttää lähinnä hämmentyneeltä tätä kuullessaan, mutta äidiltään huomiota saadessaan, ei voi muutakaan. Tällä seurauksella poika on eristäytynyt ja hänen ainoa kaverinsa koulussa nyt 10-vuotiaana on vähän vauhdikkaammin käyttäytyvä tyttö. Ja minun tyttäreni, joka viettää paljon aikaa myös isänsä seurassa. Että sillä tavalla se "gender" rakentuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, tämä on siis ollut näin koko ajan. Olen tuntenut heidät siitä asti kun poika oli 4-vuotias. Äiti kommentoi ikävästi muita poikia, ja ylistää kuinka hänen poikansa on "erilainen, fiksu, rauhallinen, kiltti päinvastoin kuin muut pojat". Hän ei myöskään pidä pojan poikapuolisista kavereista, vaan haukkuu heitä pojan kuullen. Poika näyttää lähinnä hämmentyneeltä tätä kuullessaan, mutta äidiltään huomiota saadessaan, ei voi muutakaan. Tällä seurauksella poika on eristäytynyt ja hänen ainoa kaverinsa koulussa nyt 10-vuotiaana on vähän vauhdikkaammin käyttäytyvä tyttö. Ja minun tyttäreni, joka viettää paljon aikaa myös isänsä seurassa. Että sillä tavalla se "gender" rakentuu.
Just, lapsenhan voi manipuloida tietynlaiseksi. Kyllä se on niin, että lapsi on tietynlainen teki äidit mitä tahansa, vaikka toki äiti haluaa kuvitella olevansa niin tärkeä, että kykenee muokkaamaan pojastaan homon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Just, lapsenhan voi manipuloida tietynlaiseksi. Kyllä se on niin, että lapsi on tietynlainen teki äidit mitä tahansa, vaikka toki äiti haluaa kuvitella olevansa niin tärkeä, että kykenee muokkaamaan pojastaan homon.
Olen joskus tavannut äidin joka vihdoinkin vuosien kuluttua myönsi että tytär onkin transpoika. Hän valitti itku kurkussa kuinka oli yrittänyt kasvattaa hänestä tyttöä ennen kuin ymmärsi ettei pysty siihen. Lapsi oli joutunut kärsimään vuosia ja tulivat yhdessä etsimään apua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen joskus tavannut äidin joka vihdoinkin vuosien kuluttua myönsi että tytär onkin transpoika. Hän valitti itku kurkussa kuinka oli yrittänyt kasvattaa hänestä tyttöä ennen kuin ymmärsi ettei pysty siihen. Lapsi oli joutunut kärsimään vuosia ja tulivat yhdessä etsimään apua.
Eikö tuo koske lähes jokaisen transihmisen vanhempia, paitsi ehkä ihan viime vuosina?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, millaistakohan se "kasvatus" lienee ollut: uhkailua että "jos tee niin kuin sanon, et ole tarpeeksi hyvä tytöksi"? Tarinaa, että nyt epäonnistuit taas toimimaan niin kuin "kunnon" tyttö toimii? "Eihän sinusta nyt tyttöä saa tekemälläkään.."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, millaistakohan se "kasvatus" lienee ollut: uhkailua että "jos tee niin kuin sanon, et ole tarpeeksi hyvä tytöksi"? Tarinaa, että nyt epäonnistuit taas toimimaan niin kuin "kunnon" tyttö toimii? "Eihän sinusta nyt tyttöä saa tekemälläkään.."
"jos tee niin kuin sanon, et ole tarpeeksi hyvä tytöksi"? ??????
Ei noin naurettavasti kukaan voisi sanoa! Ei ole olemassa mitään "tarpeeksi hyvä tytöksi", tyttö on tyttö aina.
Jotenkin teillä on niin älytön käsitys ja viha naiseutta kohtaan..
Oletteko joutuneet seuraamaan kasvuiässä jonkun naisen mollaamista ja siksi luulette että naisia ei otettaisi yhtä vakavasti kuin miehiäkin? Anonyymi kirjoitti:
Miten niin ei tuntisi oloaan mukavaksi? Ehkä olet saanut joskus jonkin seksuaalisen trauman ja siksi pelkäät miehiä ja pelkäät jopa prosessinsa kokonaan läpikäynyttä transnaista. Tunnetko olosi epämukavaksi myös silloin jos joukossa on lesbo?
Mietipä oikein perusteellisesti mistä nämä antipatiasi transihmisiä kohtaan juontuu. Onko niille mitään järkevää perustetta ja yrität vaan etsiä jotain syytä miksi vihaat heitä. Entäpä jos yrittäisit ymmärtää muunlaisia ihmisiä kuin omaan elämäntyyliisi kuuluvia. Ehkäpä elämäsi saisi uutta iloa ja jatkuva vihantunne katoaisi.Yritä hyväksyä se että transidentifioitunut mies ei koskaan ole nainen.
Kyseessä ei ole naisten porukka jos siellä istuu mies mekossa.
Ajattele että transut yrittävät nykyään ängetä jo homojen ja lesbojen kokoontumisiin.- Anonyymi
Ashera12 kirjoitti:
Yritä hyväksyä se että transidentifioitunut mies ei koskaan ole nainen.
Kyseessä ei ole naisten porukka jos siellä istuu mies mekossa.
Ajattele että transut yrittävät nykyään ängetä jo homojen ja lesbojen kokoontumisiin.Voisiko joku vihdoinkin kertoa millä tavalla on käsittämättömämpää, että transihminen on homo tai lesbo kuin hetero?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisiko joku vihdoinkin kertoa millä tavalla on käsittämättömämpää, että transihminen on homo tai lesbo kuin hetero?
Varsinkin, kun me transmiehethän olemme kuulemma oikeasti lesboja en ymmärrä miksemme me sitten olisi tervetulleita lesboryhmiin.
Anonyymi kirjoitti:
Henkevimmät keskustelut ja parhaat naurut syntyvät paikoissa jossa on vain oman sukupuolen edustajia, silloin on rentoa eikä tarvitse olla fiksu ja viehättävä toista sukupuolta varten ( ei ole pakko mutta halutaan kun pariutumisvietti on olemassa).En ole koskaan ymmärtänyt tuota näkemystä. Sukupuoliroolit ovat minusta täysin turhia.
Anonyymi kirjoitti:
Allekirjoitan mielipiteesi melko vahvasti. Transnaisena koen todellakin että keskustelut ja parhaat naurut syntyvät joukossa jossa on vain oman sukupuolen edustajia (naisia). Miehen roolia esittäessäni en kokenut oloani mukavaksi äijäporukoissa.
Onneksi Suomeen on noussut uusi naisasialiike, Naisten rintama, joka luokittelee ihmisen naiseksi biologian perusteella.
Nämä radikaalifeministit suojelevat naisia juuri miehiltä, jotka uskottelevat olevansa naisia.
<< Ei puhetta naisista ilman naisia << 😉Anonyymi kirjoitti:
Mietipä oikein perusteellisesti mistä nämä antipatiasi transihmisiä kohtaan juontuu. Onko niille mitään järkevää perustetta ja yrität vaan etsiä jotain syytä miksi vihaat heitä. Entäpä jos yrittäisit ymmärtää muunlaisia ihmisiä kuin omaan elämäntyyliisi kuuluvia. Ehkäpä elämäsi saisi uutta iloa ja jatkuva vihantunne katoaisi.Vihaavatko liikuntarajoitteiset teitä jos kokoontuvat keskenään, eivätkä ota teitä mukaan?
Vihaavatko autistit teitä jos kokoontuvat ilman autisteja?
Vihaavatko naiset teitä jos tahtovat kokoontua naisten kesken ilman teitä?Anonyymi kirjoitti:
"Voin jutella miesten kanssa mutta miesten läsnäollessa ei puhuta kuukautisista tai synnytyksistä joista naisporukassa puhutaan."
Omasta mielestäni on kyllä puhuttu ja pitää myöntää että olen myös hämmentynyt kuinka vahvasti jotkut naiset manipuloi miehiä saadakseen haluamansa.Et kai kuvittele, että synnyttäminen ja sen seuraaminen sivusta ovat sama asia? 🤣
- Anonyymi
Ashera12 kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt tuota näkemystä. Sukupuoliroolit ovat minusta täysin turhia.
Minustakin syöpähoidot ovat turhia, koska en itse sairasta syöpää.
- Anonyymi
Ashera12 kirjoitti:
Onneksi Suomeen on noussut uusi naisasialiike, Naisten rintama, joka luokittelee ihmisen naiseksi biologian perusteella.
Nämä radikaalifeministit suojelevat naisia juuri miehiltä, jotka uskottelevat olevansa naisia.
<< Ei puhetta naisista ilman naisia << 😉Ketä kiinnostaa jotkut ryhmät? Me ihmiset elämme omaa elämäämme tuolla kaduilla ja toreilla.
Anonyymi kirjoitti:
Minustakin syöpähoidot ovat turhia, koska en itse sairasta syöpää.
Syöpä on sairaus, johon voi kuolla, mutta kuinka monen tytön uskot kuolevan jos he pitävät lätsää lippa taakse päin? 😆
- Anonyymi
Oli aika ikävääkin aikoinaan olla salamiehenä naisporukassa. Nykyisin ei todellakaan enää haukuta kuulteni lyhyiden miesten ulkonäköä, ennen kyllä...
- Anonyymi
Tuntuu todella surulliselta lukea näitä tarinoita, varsinkin kun aina tuntuu varsinkin nuorilla tytöillä olevan manipuloitu tälläinen käsitys, että kun saa vain sen "peniksen" ja sen "miehen vartalon", niin kaikki ongelmat katoaa.
Tottakai olin myös itse tuollainen nuorena. Pukeuduin poikamaisesti, omasin todella dominoivan luonteen, tykkäsin asioista mitkä olivat "poikamaisia", halusin olla poika.
Ongelma ei koskaan ollut siinä, että olisin syntynyt kuitenkaan poikana tytön ruumiseen, vaan ongelmat olivat pääni sisällä. Näihin ongelmiin ei koskaan olisi auttanut sukupuolen korjaus tai vaihto. Itseasiassa olen onnellinen nyt, etten koskaan sitä tehnyt, koska uskon hormoonien ja korjauksien aiheuttaneet vain suuremmat ongelmat.
Ainut asia näihin omiin ongelmiini auttoi olivat psykologilla käynnit ja tiettyjen asioiden (ja traumojen) myöntäminen. Ja myös se, ettei ongelmani johtuneet siitä, että olin tyttö, vaan ongelmat johtuivat asioista, joihin minä en voinut vaikuttaa, olisin sitten ollut tyttö tai poika.- Anonyymi
Niin, me transpojat ja -miehet tiedämme erittäin hyvin, että pakkaa sekoittaa sekopäät, jotka kuvittelevat nuorena olevansa transihmisiä ja joiden takia me aidot transmiehet joudumme odottamaan hoitoja vuosia, koska joudumme todistamaan, ettemme ole teikäläisiä. Kevyempi versio on lesboilla, jotka saavat nuorena kuulla, etteivät heidän tunteensa naisiin ole todellisia vaan kyse on vain nuoruudelle tyypillisestä oman sukupuolen ihailusta.
- Anonyymi
En kuvitellut prosessin poistavan kaikkia ongelmiani, mutta yhden helvetin ison ongelman se kyllä poisti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, me transpojat ja -miehet tiedämme erittäin hyvin, että pakkaa sekoittaa sekopäät, jotka kuvittelevat nuorena olevansa transihmisiä ja joiden takia me aidot transmiehet joudumme odottamaan hoitoja vuosia, koska joudumme todistamaan, ettemme ole teikäläisiä. Kevyempi versio on lesboilla, jotka saavat nuorena kuulla, etteivät heidän tunteensa naisiin ole todellisia vaan kyse on vain nuoruudelle tyypillisestä oman sukupuolen ihailusta.
Siinä on vain se juttu että kukaan ei usko itse olevansa juuri se joka tulee hommaa katumaan ja jolle homma on pahin virhe.
Sinä voit olla juuri se.
Kaikki hoitoihin hakeutuvat hakeutuvat sinne luullen että teko heitä auttaa, silti netti on pullollaan detransitioituneita ja asiaa katuvia.
Itse uskon että 50-99% katuu vielä kun tämä huuma laantuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä on vain se juttu että kukaan ei usko itse olevansa juuri se joka tulee hommaa katumaan ja jolle homma on pahin virhe.
Sinä voit olla juuri se.
Kaikki hoitoihin hakeutuvat hakeutuvat sinne luullen että teko heitä auttaa, silti netti on pullollaan detransitioituneita ja asiaa katuvia.
Itse uskon että 50-99% katuu vielä kun tämä huuma laantuu.Eipä ole alkanut kaduttaa vieläkään 15 vuoden jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä ole alkanut kaduttaa vieläkään 15 vuoden jälkeen.
Kuule saatat vielä katua vaikka kymmenen vuoden päästä! Onhan niitä tapauksia että on vedetty roolia kymmeniä vuosia kunnes ei enää vaan jaksa ja on palattava omaksi itsekseen.
Ette vain yksinkertaisesti voi tietää ettette tulisi katumaan, ihminen ja hänen elämänarvonsa muuttuvat suuresti elämän aikana eikä tulevaa tiedä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä voit olla juuri se.
Itse uskon että 50-99% katuu vielä kun tämä huuma laantuu.Ehkä 99 % huumassa menneitä katuukin.
Itse tunnen netin kautta n.500 suomalaista transmiestä, joista yksi katui ja detransitioitui onnistuneesti. Tunnen heidät ajalta ennen tätä buumia ja ovat eläneet miehenä vuosikaudet täysin tavallista elämää kuten itsekin. En edes ajattele enää sukupuolia, en ole ajatellut enää vuosiin. Mitä ihmettä tässä nyt katuisi? En oikeasti ymmärrä. Onko elämäni mahtavaa, jatkuvaa ilotulitusta? Ei, ei todellakaan. Mutta ei se sitä naisenakaan olisi ollut. Transmiehuus ja prosessi on mulle samanlainen tilanne kuin sokealla, joka saa näön toiseen silmäänsä. Sitten ihmiset kyselisivät ivallisesti, että onkos se elämä puolisokeana nyt kivaa. No, ei ole. Mieluummin sitä näkisi kunnolla. Mutta kun sitä mahdollisuutta ei koskaan ollut. Ainoat mahdollisuudet on se puolisokeus tai sitten olla täysin sokea. - Anonyymi
Juuri tuon takia transtutkimuket ovat pitkiä ja tarkkoja jolloin kaltaisesi "luulijat" saadaan karsittua ja henkilö ohjattua mm. psykiatrian puolelle saamaan tarpeellista terapiaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä voit olla juuri se.
Itse uskon että 50-99% katuu vielä kun tämä huuma laantuu.Ihmettelen edelleen mistä kummasta olet saanut päähäsi tuollaiset, nyt jo 50-99% katujamäärät. Tuolle ei ole mitään faktapohjaa, ilmeisesti olet vinksahtanut ja etsit vain niitä katujien kommentteja kaikkialta maailmasta. Ei voida mitenkään saada edes promillea täyteen Suomen parista mahdollisesta katujasta.
Katumiseksi ei voi laskea niitä harvoja jotka ovat pettyneet että transprosessin jälkeen maailma ei avautunutkaan auvoisena ja kaikki ongelmat kadonneina.
Vaikka tolkuttaisit kuinka paljon tuota "katumista", et pysty hävittämään transsukupuolisia ihmisiä maailmasta. Aiheutat vain psyykkisiä ongelmia nuorissa jotka ovat vielä epävarmoja sukupuolikokemuksestaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä ole alkanut kaduttaa vieläkään 15 vuoden jälkeen.
Minulla joitakin vuosia enemmän, eikä ole hetkeäkään kaduttanut. Vain se on harmittanut kun transprosessiin ei päässyt aiemmin Suomen vanhoillisen terveydenhoidon vuoksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuule saatat vielä katua vaikka kymmenen vuoden päästä! Onhan niitä tapauksia että on vedetty roolia kymmeniä vuosia kunnes ei enää vaan jaksa ja on palattava omaksi itsekseen.
Ette vain yksinkertaisesti voi tietää ettette tulisi katumaan, ihminen ja hänen elämänarvonsa muuttuvat suuresti elämän aikana eikä tulevaa tiedä.Vaihtaisit jo levyä! Et pysty vaikuttamaan asiaan mitenkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ette vain yksinkertaisesti voi tietää ettette tulisi katumaan, ihminen ja hänen elämänarvonsa muuttuvat suuresti elämän aikana eikä tulevaa tiedä.Omalta kohdaltani tosiaan tuosta roolinvedosta sen verran, että kun en vedä mitään roolia. Elän elämääni sukupuoltani ajattelematta. Kuten jo äsken totesin, en edes ymmärrä miltä minusta sitten tuntuisi, jos katuisin. Minusta on tullut kuin cis, en enää muista miltä tuntuu olla jotain sukupuolta ja koen, että olisi ihan sama onko nainen vai mies.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaihtaisit jo levyä! Et pysty vaikuttamaan asiaan mitenkään.
Vaihdapa itse tuota levyä että katujia olisi muka vain mitätön määrä,se ei vaan pidä paikkaansa.
Kyllä keskustelu vaikuttaa asioihin pitemmällä tähtäimellä.
Nuoret tajuavat katumisen mahdollisuuden siitä kuullessaan ja katujien lisääntyvä määrä saa varmaankin aikaan sen että itsediagnosoinnin ajatuksesta päästään.
On tärkeää myös että sukupuolihämmentyneiden lasten ja nuorten vanhemmat ymmärtäisivät että transjuna potentiaalisesti voi tuhota nuoren elämän ja siksi valitsevatkin suhtautumismuodoksi nuoren suojelun itseltään, eikä ongelman vahvistamista kuvitelmaa affirmoimalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaihdapa itse tuota levyä että katujia olisi muka vain mitätön määrä,se ei vaan pidä paikkaansa.
Nuoret tajuavat katumisen mahdollisuuden siitä kuullessaan ja katujien lisääntyvä määrä saa varmaankin aikaan sen että itsediagnosoinnin ajatuksesta päästään.
On tärkeää myös että sukupuolihämmentyneiden lasten ja nuorten vanhemmat ymmärtäisivät että transjuna potentiaalisesti voi tuhota nuoren elämän ja siksi valitsevatkin suhtautumismuodoksi nuoren suojelun itseltään, eikä ongelman vahvistamista kuvitelmaa affirmoimalla.Hoitoihin pääsemättömyys voi tuhota sen myös.
Eiköhän nuoret siinä vaiheessa, kun heitä tutkitaan vuosikausia yrittäen varmistua siitä, ettet ole katuja ymmärrä, että on olemassa katumisen mahdollisuus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hoitoihin pääsemättömyys voi tuhota sen myös.
Eiköhän nuoret siinä vaiheessa, kun heitä tutkitaan vuosikausia yrittäen varmistua siitä, ettet ole katuja ymmärrä, että on olemassa katumisen mahdollisuus."Hoitoihin pääsemättömyys voi tuhota sen myös."
En usko, todennäköisesti henkilö oppii elämään kehonsa kanssa ja on lopulta onnellinen ettei muuttanut kehoaan.
Tottakai valitettavasti aina joku päätyy surulliseen ratkaisuun tehtiin kummin vain, transitio ei poista itsemurhariskiä.
Juuri siksi dysforian terapiahoitoa pitäisi lisätä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Hoitoihin pääsemättömyys voi tuhota sen myös."
En usko, todennäköisesti henkilö oppii elämään kehonsa kanssa ja on lopulta onnellinen ettei muuttanut kehoaan.
Tottakai valitettavasti aina joku päätyy surulliseen ratkaisuun tehtiin kummin vain, transitio ei poista itsemurhariskiä.
Juuri siksi dysforian terapiahoitoa pitäisi lisätä.Itse kärsin päivittäin siitä, ettei minua hoidettu tai toisaalta autettu jossain intensiivisessä terapiassa hyväksymään itseäni tällaisena miehenä. Terapiassa kyllä kävin alaikäisenä vuosia, kunnes täytin 18 ja käskin kyseistä henkilöä painumaan vittuun ja menin prosessiin, samaan paikkaan toivotan sinutkin. Nyt elänyt miehenä yli 20 vuotta ja kyllähän sitä tässä iässä itsensä hyväksyy, mutta elämä olis todellakin helpompaa, jos olis hoidettu lapsena, eikä olisi 152-senttinen mies.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse kärsin päivittäin siitä, ettei minua hoidettu tai toisaalta autettu jossain intensiivisessä terapiassa hyväksymään itseäni tällaisena miehenä. Terapiassa kyllä kävin alaikäisenä vuosia, kunnes täytin 18 ja käskin kyseistä henkilöä painumaan vittuun ja menin prosessiin, samaan paikkaan toivotan sinutkin. Nyt elänyt miehenä yli 20 vuotta ja kyllähän sitä tässä iässä itsensä hyväksyy, mutta elämä olis todellakin helpompaa, jos olis hoidettu lapsena, eikä olisi 152-senttinen mies.
No tosiasiahan on että et sinä ole elänyt miehenä päivääkään etkä tule elämäänkään, vaan edelleen olet yhtä nainen kuin minäkin.
Onneksi naisena on ihan yhtä tärkeä ja hyvä kuin miehenäkin, nainen ei ole vajaa ihminen, miestä huonompi.
Minä rakastan sitä että olen nainen, en haluaisi muuttua muuksi silloinkaan jos se olisi mahdollista (nythän se ei ole).
Käskit "painumaan vittuun"?
Ilmeisesti sinulla ei ollut halujakaan oppia hyväksymään itseäsi?
Ymmärrettävää nuorena, ehkä vanhemmiten löydät asiaan muita näkökantoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tosiasiahan on että et sinä ole elänyt miehenä päivääkään etkä tule elämäänkään, vaan edelleen olet yhtä nainen kuin minäkin.
Onneksi naisena on ihan yhtä tärkeä ja hyvä kuin miehenäkin, nainen ei ole vajaa ihminen, miestä huonompi.
Minä rakastan sitä että olen nainen, en haluaisi muuttua muuksi silloinkaan jos se olisi mahdollista (nythän se ei ole).
Ymmärrettävää nuorena, ehkä vanhemmiten löydät asiaan muita näkökantoja.On fakta, että elän juridisena miehenä.
Niin, naiseus on täysin yhtä arvokasta kuin mieheys, ellei jopa arvokkaampaakin.
Onpa yllättävää, ettei cisnainen koe tarvetta muuttaa sukupuoltaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrettävää nuorena, ehkä vanhemmiten löydät asiaan muita näkökantoja.Tekstisi on yhtä älytöntä kuin jos kirjoittelisit vaikka lesbopalstalle, kuinka heidän pitäisi mennä terapiaan hyväksymään sisäinen heteronaisensa, kuinka he ovat tosiasiassa aivan yhtä heteroja kuin sinäkin etkä luopuisi rakkaasta miehestäsi mistään hinnasta. Kovin pitkää aikaahan ei ole siitä, kun tällaista itse asiassa usein väitettiinkin. Nyt nämä idiootit ovat löytäneet uudet uhrit, transsukupuoliset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Hoitoihin pääsemättömyys voi tuhota sen myös."
Juuri siksi dysforian terapiahoitoa pitäisi lisätä.No se nyt ainakin on varmistunut lääketieteellisesti ettei sukupuolidysforiaa pystytä "parantamaan" terapialla. Eheyttäjä luulevat näin ja aiheuttavat vain vahinkoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No se nyt ainakin on varmistunut lääketieteellisesti ettei sukupuolidysforiaa pystytä "parantamaan" terapialla. Eheyttäjä luulevat näin ja aiheuttavat vain vahinkoa.
Onneksi 90% lapsista ja nuorista paranee siitä ihan kasvaessaan, kunhan ei sotketa lasta aivopesemällä tätä tranasialla.
Tutkimuksesi ei näköjään pidä tietenkään paikkaansa koska kokoajan tulee esiin ihmisiä jotka ovat paraantuneet dysforiastaan ja detransitioituvat.
Ja he olivat yhtä transseja kuin kuka tahansa muukin transsi mukamas. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi 90% lapsista ja nuorista paranee siitä ihan kasvaessaan, kunhan ei sotketa lasta aivopesemällä tätä tranasialla.
Tutkimuksesi ei näköjään pidä tietenkään paikkaansa koska kokoajan tulee esiin ihmisiä jotka ovat paraantuneet dysforiastaan ja detransitioituvat.
Ja he olivat yhtä transseja kuin kuka tahansa muukin transsi mukamas.Toivottavasti paranevatkin. Ei tätä toivoisi pahimalle vihollisellekaan. Hehän ovat sitten homoja ja lesboja, että se kannattaa muistaa, jos olet joku aitoavioliittolainen, muuten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tekstisi on yhtä älytöntä kuin jos kirjoittelisit vaikka lesbopalstalle, kuinka heidän pitäisi mennä terapiaan hyväksymään sisäinen heteronaisensa, kuinka he ovat tosiasiassa aivan yhtä heteroja kuin sinäkin etkä luopuisi rakkaasta miehestäsi mistään hinnasta. Kovin pitkää aikaahan ei ole siitä, kun tällaista itse asiassa usein väitettiinkin. Nyt nämä idiootit ovat löytäneet uudet uhrit, transsukupuoliset.
Kyllähän moni joka kärsii halustaan samaa sukupuolta kohtaan, hakeutuukin erilaisiin tuki ja terapia-ohjelmiin ja moni pääseekin vääristyneestä seksuaalisuudestaan ja pääsee normaaliin heteroseksualisuuteen.
Nämä muuttuneet ovat hyvin onnellisia muutoksestaan ja kertovat että ovat kaikin puolin tyytyväisempiä elämäänsä ja varsinkin seksuaalisuuteensa.
Homoseksuaalisuus ei koskaan anna samantasoista ,oikeaa ja hyvää luonnollista yhteyttä kuin heteroseksuaalinen avioliitto, siinä molemmat sukupuolet voivat toimia itselleen terveellä tavalla, homosuhde vääristää ihmistä.
Näkeehän sen esimerkiksi siitä miksi pedofilia on niin valtavan paljon yleisempää homojen parissa, samoin eläimellinen seksi täysin tuntemattomien kesken ja vielä ryhmissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän moni joka kärsii halustaan samaa sukupuolta kohtaan, hakeutuukin erilaisiin tuki ja terapia-ohjelmiin ja moni pääseekin vääristyneestä seksuaalisuudestaan ja pääsee normaaliin heteroseksualisuuteen.
Nämä muuttuneet ovat hyvin onnellisia muutoksestaan ja kertovat että ovat kaikin puolin tyytyväisempiä elämäänsä ja varsinkin seksuaalisuuteensa.
Homoseksuaalisuus ei koskaan anna samantasoista ,oikeaa ja hyvää luonnollista yhteyttä kuin heteroseksuaalinen avioliitto, siinä molemmat sukupuolet voivat toimia itselleen terveellä tavalla, homosuhde vääristää ihmistä.
Näkeehän sen esimerkiksi siitä miksi pedofilia on niin valtavan paljon yleisempää homojen parissa, samoin eläimellinen seksi täysin tuntemattomien kesken ja vielä ryhmissä.Niin, en tiedä tuosta, mutta ainakin rikosilmoituksia tehdään eniten tilanteissa, joissa aikuinen mies on käyttänyt hyväksi tyttöä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti paranevatkin. Ei tätä toivoisi pahimalle vihollisellekaan. Hehän ovat sitten homoja ja lesboja, että se kannattaa muistaa, jos olet joku aitoavioliittolainen, muuten.
Eihän heillä kaikilla ole haluja samaan sukupuoleen.
Sitäpaitsi seksuaalisuus on muuttuva asia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja he olivat yhtä transseja kuin kuka tahansa muukin transsi mukamas.Tässä juuri eräs "detransitoitunut" kertoi mitä näissä muka runsaissa määrissä on taustalla. Lähes kaikki "detransitoituneet" ovatkin muunsukupuolisia, jotka hoitoja saadakseen ovat aikoinaan lähteneet transtutkimuksiin kun muuta vaihtoehtoa Suomen sukupuolimäärittelyssä ei ole kuin nainen ja mies. Kuitenkaan tuo juridinen uusi sukupuolikaan ei tyydytä ja haetaan siis "detransitoitumisella" entinen sukupuolimääritelmä takaisin, mutta ei kuitenkaan haluta fyysistä takaisinkorjausta.
Asia korjautuisi sillä että Suomessakin otettaisiin käyttöön kolmas virallinen sukupuolimerkintä 'muu' (ns. X sukupuoli) joka kelpaisi muunsukupuolisille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näkeehän sen esimerkiksi siitä miksi pedofilia on niin valtavan paljon yleisempää homojen parissa, samoin eläimellinen seksi täysin tuntemattomien kesken ja vielä ryhmissä.Seksuaalinen suuntautuminen on aivan eri asia kuin sukupuolen kokemus. Taisit eksyä väärälle palstalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä juuri eräs "detransitoitunut" kertoi mitä näissä muka runsaissa määrissä on taustalla. Lähes kaikki "detransitoituneet" ovatkin muunsukupuolisia, jotka hoitoja saadakseen ovat aikoinaan lähteneet transtutkimuksiin kun muuta vaihtoehtoa Suomen sukupuolimäärittelyssä ei ole kuin nainen ja mies. Kuitenkaan tuo juridinen uusi sukupuolikaan ei tyydytä ja haetaan siis "detransitoitumisella" entinen sukupuolimääritelmä takaisin, mutta ei kuitenkaan haluta fyysistä takaisinkorjausta.
Asia korjautuisi sillä että Suomessakin otettaisiin käyttöön kolmas virallinen sukupuolimerkintä 'muu' (ns. X sukupuoli) joka kelpaisi muunsukupuolisille.Mutta onhan muunsukupuolisilla oikeus prosessiin ja he saavat käydä sen läpi vain ns.osittain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta onhan muunsukupuolisilla oikeus prosessiin ja he saavat käydä sen läpi vain ns.osittain.
Miten ihminen voidaan muuttaa joksikin jota ei ole luonnollisesti edes olemassa?
Ihan kuin mummo muka muuttuisi mieheksi tai muunsukupuoliseksi menopaussin jälkeen kun tulee partakarvoja muutama leukaan?
Mikä se kolmas sukupuoli muka on?
Se on mielikuvitusolento, jokaisella siihen uskovalle vieläpä erilainen!
Sukupuolia on kaksi, kehon vammauttaminen ei tee ihmisestä kolmatta sukupuolta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seksuaalinen suuntautuminen on aivan eri asia kuin sukupuolen kokemus. Taisit eksyä väärälle palstalle.
En eksynyt, minulle kirjoitettiin lesboudedta johon kirjoitin vasteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä juuri eräs "detransitoitunut" kertoi mitä näissä muka runsaissa määrissä on taustalla. Lähes kaikki "detransitoituneet" ovatkin muunsukupuolisia, jotka hoitoja saadakseen ovat aikoinaan lähteneet transtutkimuksiin kun muuta vaihtoehtoa Suomen sukupuolimäärittelyssä ei ole kuin nainen ja mies. Kuitenkaan tuo juridinen uusi sukupuolikaan ei tyydytä ja haetaan siis "detransitoitumisella" entinen sukupuolimääritelmä takaisin, mutta ei kuitenkaan haluta fyysistä takaisinkorjausta.
Asia korjautuisi sillä että Suomessakin otettaisiin käyttöön kolmas virallinen sukupuolimerkintä 'muu' (ns. X sukupuoli) joka kelpaisi muunsukupuolisille.Käsittääkseni yleensä detransitioituneet pitävät koko ajatusta muunsukupuolisuudesta älyttömänä, että tuskinpa todellakaan asia olisi noin.
Yleensähän he ovat tajunneet että itselleen kannattaa olla rehellinen ja hyväksyä biologiansa.
Ja että se on helpotus monelle! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käsittääkseni yleensä detransitioituneet pitävät koko ajatusta muunsukupuolisuudesta älyttömänä, että tuskinpa todellakaan asia olisi noin.
Yleensähän he ovat tajunneet että itselleen kannattaa olla rehellinen ja hyväksyä biologiansa.
Ja että se on helpotus monelle!Älytöntä se monesta transsukupuolisestakin on.
Minä ymmärsin nuorena olevani transsukupuolinen ja menin korjausprosessiin ja olen sittemmin elänyt itseeni tyytyväisenä juridisena miehenä yli 20 vuotta ollen työkykyinen veronmaksaja, joka ymmärtää, ettei prosessi kuitenkaan ole kaikkia varten. Detransitioitunut kuvitteli olevansa trans, meni prosessiin yhteiskunnan varoilla ja ymmärsi myöhemmin olleensa väärässä ja nyt saarnaa siitä, kuinka kenenkään ei pitäisi mennä prosessiin, koska kaikki tietenkin ovat samanlaisia kuin hän. Silti minä olen se hullu ja detransitioitunut järkevä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On tärkeää myös että sukupuolihämmentyneiden lasten ja nuorten vanhemmat ymmärtäisivät että transjuna potentiaalisesti voi tuhota nuoren elämän ja siksi valitsevatkin suhtautumismuodoksi nuoren suojelun itseltään, eikä ongelman vahvistamista kuvitelmaa affirmoimalla.Juuri äskettäin eräs "katuja" kirjoitti auki taustaansa miksi hänet luetaan katujaksi. Syynä on ollut se että Suomessa ei varsinkaan joitakin vuosia sitten tunnustettu transtutkimuksissa kuin kaksi sukupuolta ja muunsukupuoliset joutuivat siis toimimaan tutkimuksissa siten että saivat haluamansa hoidot. Kun sitten juridinen sukupuoli vaihdettiin takaisin (ei kuitenkaan fyysisiä takaisinkorjauksia), heitä pidettiin katujina. Tämän vääristyneen tilanteen aiheutti se että translaki ja -asetus tunnustaa vain transsukupuoliset ja hoidot taataan heille. Nyt tuota lakia ollaan korjaamassa mm. näiltä osin että myös muunsukupuoliset tunnustettaisiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri äskettäin eräs "katuja" kirjoitti auki taustaansa miksi hänet luetaan katujaksi. Syynä on ollut se että Suomessa ei varsinkaan joitakin vuosia sitten tunnustettu transtutkimuksissa kuin kaksi sukupuolta ja muunsukupuoliset joutuivat siis toimimaan tutkimuksissa siten että saivat haluamansa hoidot. Kun sitten juridinen sukupuoli vaihdettiin takaisin (ei kuitenkaan fyysisiä takaisinkorjauksia), heitä pidettiin katujina. Tämän vääristyneen tilanteen aiheutti se että translaki ja -asetus tunnustaa vain transsukupuoliset ja hoidot taataan heille. Nyt tuota lakia ollaan korjaamassa mm. näiltä osin että myös muunsukupuoliset tunnustettaisiin.
Eiköhän tuo ole todella harvinainen syy katua.
Uskon että tuokin juttu vielä elää koska tuskin moni on vielä vanhempana oikeasti sitä mieltä että olisi jotain näkymätöntä kolmatta sukup.
Kyllä se varmaan on se valheellisuuden tunne johon väsyy,Sametilla taisi olla näin.
Hän etsi rehellisyyttä ja löysi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän tuo ole todella harvinainen syy katua.
Uskon että tuokin juttu vielä elää koska tuskin moni on vielä vanhempana oikeasti sitä mieltä että olisi jotain näkymätöntä kolmatta sukup.
Kyllä se varmaan on se valheellisuuden tunne johon väsyy,Sametilla taisi olla näin.
Hän etsi rehellisyyttä ja löysi.Niin, jännä, että Sametti cislesbona kyllästyi valheellisuuteen eläessään transmiehenä, jota hän ei koskaan ollut. Itse kadun prosessiani sinä päivänä kun kyllästyn nautinnollisen seksiin, johon kykenen ainoastaan mahdollisimman miehisessä kropassa mieheksi miellettynä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ette vain yksinkertaisesti voi tietää ettette tulisi katumaan, ihminen ja hänen elämänarvonsa muuttuvat suuresti elämän aikana eikä tulevaa tiedä.Enköhän itse tiedä tämän asian paremmin kuin sinä. Jos pitäisi palata entiseen niin mielummin vedän itseni sitten hirteen. En vedä roolia, en kiellä taustaani. Olen vain oma itseni ja näin on hyvä. Sama kuin sanoisin sinulle että voithan sinäkin tulevaisuudessa tuntea toisin ja olet vain valehdellut itsellesi. Minä tunnen itseni ja tätä olen halunnut. Prosessiin lähdin asian pitkällisen ja perusteellisen harkinnan jälkeen. Halusin kaikki hoidot ja ne on myös tehty. Tiesin myös että kaikkea ei voi saada ja jotain voi mennä pieleen ja jos huonosti käy on sen kanssa sitten vain elettävä. Ainoa mikä kaduttaa on etten lähtenyt prosessiin aiemmin. Että jos niitä satunnaisia tuuliviirejä on niin kyllä suurin osa on tyytyväisiä tekemäänsä päätökseen. Ne eivät vain sitä asiaa mainosta vaan elävät elämäänsä tyytyväisenä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja he olivat yhtä transseja kuin kuka tahansa muukin transsi mukamas.Minä olen 1970 luvun lapsia. Ei silloin ollut mitään tietoa/juttuja trans ihmisistä. No nyt olen lähes 50 vuotias hoidot aikoja sitten läpikäynyt. Oliskohan se Tsernobylin laskeuma sitten syynä tilanteeseeni kun ei silloin edes puhuttu mitään edes homoseksuaalisuudesta ja niitäkin vain jostain kumman syystä on ollut jo silloin ja aiemminkin. Ihan mielenkiinnosta kysyn että miksi toisten elämä on sinulle niin suuri pakkomielle? Miksi vain sinun näkemyksesi asiasta on oikea ja tiedät mitä joku toinen tuntee? Kun sinulla on tuollainen pakkomielle toisten asioista niin kannattaisi varmaan käydä keskustelemassa psykologin/psykiatrin kanssa. Tuollainen ahdasmielinen, minä olen oikeassa muut väärässä ajattelumalli ei ole kovin terve ja sen jatkuva jankkaaminen vielä täällä. Pakonomainen tarve kiistää toisten oma kokemus ja väheksyä sitä. Varaa pian aika hoitoon niin ei oma elämäsi mene hukkaan ja anna muiden elää omaansa.
Anonyymi kirjoitti:
Tekstisi on yhtä älytöntä kuin jos kirjoittelisit vaikka lesbopalstalle, kuinka heidän pitäisi mennä terapiaan hyväksymään sisäinen heteronaisensa, kuinka he ovat tosiasiassa aivan yhtä heteroja kuin sinäkin etkä luopuisi rakkaasta miehestäsi mistään hinnasta. Kovin pitkää aikaahan ei ole siitä, kun tällaista itse asiassa usein väitettiinkin. Nyt nämä idiootit ovat löytäneet uudet uhrit, transsukupuoliset.
Transut ovat ennemminkin löytäneet homot. Homon täytyy haluta "miestuheroa" ja lesbon "tyttödikkiä" tai he ovat transfobikoita. Transkultti on ottanut askeleen taaksepäin.
Anonyymi kirjoitti:
No se nyt ainakin on varmistunut lääketieteellisesti ettei sukupuolidysforiaa pystytä "parantamaan" terapialla. Eheyttäjä luulevat näin ja aiheuttavat vain vahinkoa.
Terapeutti ei ole mikään eheyttäjä. Kyllä psykoterapialla on ihmisiä kyetty parantamaankin. Mikä siinä niin kamalaa on?
Mieti kuinka moni mies olisi mieluummin pitänyt peniksensä ja hyväksynyt miehuutensa jos heitä olisi annettu auttaa ja se olisi terapialla onnistunut, sen sijaan että heistä tehtiin naisen jäljitelmiä.Anonyymi kirjoitti:
Niin, jännä, että Sametti cislesbona kyllästyi valheellisuuteen eläessään transmiehenä, jota hän ei koskaan ollut. Itse kadun prosessiani sinä päivänä kun kyllästyn nautinnollisen seksiin, johon kykenen ainoastaan mahdollisimman miehisessä kropassa mieheksi miellettynä.
Sametti oli yhtä trans kuin sinäkin, mutta ei halunnut elää valheessa.
Anonyymi kirjoitti:
Asia korjautuisi sillä että Suomessakin otettaisiin käyttöön kolmas virallinen sukupuolimerkintä 'muu' (ns. X sukupuoli) joka kelpaisi muunsukupuolisille.Ei sellaista muusua olekaan kuin ihmisten mielessä.
Anonyymi kirjoitti:
Enköhän itse tiedä tämän asian paremmin kuin sinä. Jos pitäisi palata entiseen niin mielummin vedän itseni sitten hirteen. En vedä roolia, en kiellä taustaani. Olen vain oma itseni ja näin on hyvä. Sama kuin sanoisin sinulle että voithan sinäkin tulevaisuudessa tuntea toisin ja olet vain valehdellut itsellesi. Minä tunnen itseni ja tätä olen halunnut. Prosessiin lähdin asian pitkällisen ja perusteellisen harkinnan jälkeen. Halusin kaikki hoidot ja ne on myös tehty. Tiesin myös että kaikkea ei voi saada ja jotain voi mennä pieleen ja jos huonosti käy on sen kanssa sitten vain elettävä. Ainoa mikä kaduttaa on etten lähtenyt prosessiin aiemmin. Että jos niitä satunnaisia tuuliviirejä on niin kyllä suurin osa on tyytyväisiä tekemäänsä päätökseen. Ne eivät vain sitä asiaa mainosta vaan elävät elämäänsä tyytyväisenä.
Transun vaiheet:
- Sukupuolia ei ole olemassakaan!!!!
- Haluan näyttää mahdollisimman paljon vastakkaiselta sukupuoleltani!
- Vain sukupuoli-identiteetillä on väliä!!!!Anonyymi kirjoitti:
Mutta silti on onnistuttu parantamaan 🤗
- Anonyymi
Vähän nyt tuli tuosta rehellisyysmanifestista mieleen olisiko tässä nyt Sametti itse kirjoittamassa. Ihan oikeasti, jos ihminen ei omien sanojensa mukaan ole trans eikä identifioidu mieheksi vaan lesboksi, tottakai henkilö siinä tapauksessa kokee valehtelevasa, jos esittää miestä. Siinä tapauksessa se onkin esittämistä! Miksi tämä yleistetään henkilöihin, jotka eivät ole lesboja? Rakastan naisia ja seksuaalisuuteni on peniskeskeinen, olenko lesbo?
Miettikää jos koko ikänsä heteroa esittänyt nainen julistautuisi lesboksi ja väittäisi myös kaikkien muidenkin heteronaisten elävän valheellista elämää.
Aivan samoin kuin minä päkkään housujani, rintasyöpäpotilas toppaa rintaliivinsä. Me emme halua tulla nähdyksi friikkinä emmekä halua herättää huomiota. Voihan sitä joku valehteluksikin kutsua. Itse en ymmärrä mitä valehtelua on elää aidosti omaa elämäänsä, varsinkaan, kun en koskaan väitä omistavani penistä.- Anonyymi
Kirjoittaja ei ole Sametti, vain eräs joka on katsonut hänen vlogejaan.
Kyllä minä näen valheellisuutena sen että yrittää näyttää toiselta sukupuolelta mitä on mutta se on minun mielipiteeni, katsokaa Sametin videoilta tarkemmin mitä mieltä hän on, en halua puhua hänen puolestaan, sanoin vain minkä käsityksen sain hänen puheistaan.
Älkää kuitenkaan antako minun puheideni vaikuttaa mielipiteisiinne hänestä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minä näen valheellisuutena sen että yrittää näyttää toiselta sukupuolelta mitä on mutta se on minun mielipiteeni, katsokaa Sametin videoilta tarkemmin mitä mieltä hän on, en halua puhua hänen puolestaan, sanoin vain minkä käsityksen sain hänen puheistaan.
Älkää kuitenkaan antako minun puheideni vaikuttaa mielipiteisiinne hänestä.Onko muuten valheellista, että adoptioisä, joka on isä vain juridisesti muttei biologisesti, esiintyy lapsen isänä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älkää kuitenkaan antako minun puheideni vaikuttaa mielipiteisiinne hänestä.Kuinka pahasti homo, joka esittää heteroa homofobisille kavereilleen, jotka eivät muuten hyväksyisi häntä tai pitäisivät häntä neitinä, valehtelee, kun ei kerro todellista seksuaalisuuttaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka pahasti homo, joka esittää heteroa homofobisille kavereilleen, jotka eivät muuten hyväksyisi häntä tai pitäisivät häntä neitinä, valehtelee, kun ei kerro todellista seksuaalisuuttaan?
En usko että homous on kenenkään "todellinen seksuaalisuus", se on vain pahe ja kiusaus jota toteuttaa tai ei toteuta.
Mielestäni se ei ole identiteettiasia, näinollen ihminen voi itse päättää kertooko siitä vai ei.
Sukupuoli taas on oleellinen osa ihmistä ja jos tieten tahtoen johtaa muita harhaan, niin pidän epärehellisenä käytöksenä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko muuten valheellista, että adoptioisä, joka on isä vain juridisesti muttei biologisesti, esiintyy lapsen isänä?
Jos hän väittää olevansa biologinen isä niin silloin hän valehtelee, isänä toimiminen ei taas tietenkään ole valehtelemista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos hän väittää olevansa biologinen isä niin silloin hän valehtelee, isänä toimiminen ei taas tietenkään ole valehtelemista.
Eli transmiehenä eläminen ei ole valehtelua, ellei erikseen väitä olevansa juuri cismies?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En usko että homous on kenenkään "todellinen seksuaalisuus", se on vain pahe ja kiusaus jota toteuttaa tai ei toteuta.
Mielestäni se ei ole identiteettiasia, näinollen ihminen voi itse päättää kertooko siitä vai ei.
Sukupuoli taas on oleellinen osa ihmistä ja jos tieten tahtoen johtaa muita harhaan, niin pidän epärehellisenä käytöksenä.Onneksi kerroit tuon, ja paljastit olevasi homofobi. Eli et ole vakavasti otettava ihminen eikä kukaan ns.normaali kuuntele juttujasi. Transihmisten panettelu on kyllä valitettavasti todellakin in, mutta homojen kyseenalaistaminen täysin out.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi kerroit tuon, ja paljastit olevasi homofobi. Eli et ole vakavasti otettava ihminen eikä kukaan ns.normaali kuuntele juttujasi. Transihmisten panettelu on kyllä valitettavasti todellakin in, mutta homojen kyseenalaistaminen täysin out.
Minulle on ihan sama mikä on in tai out nykyisen postmodernin hullutusjärjestelmän mukaan, nykyinen asenneilmasto on hyvin pitkälle vääristynyt varsinkin seksuaalisuuden asioissa.
Elämme todellakin kuin Sodomassa ja Gomorrassa, siis ne jotka elävät sen "arvojen" mukaan.
On paljon järkeviä normaaleja ihmisiä jotka jakavat arvoni homoseksuaalisuudesta , aborteista ja avioliitosta, joten en kuulu edes mihinkään pieneen vähemmistöön arvoineni.
Ihmisiä on valitettavan helppoa väsyttää hyväksymään asioita, homouden massiivisella mediarummutuksella, nyyhkytarinoilla, säälinkeruulla, heteroiden syyllistämisellä ja homoilijoiden aina esittämisellä sankareina ja ihanneihmisinä osa kansasta on taipunut ja väsynyt luulemaan homoutta normaaliksi.
Tämä on saatu aikaan jättämällä pimentoon kaikki ilmiön negatiiviset ja pahat vaikutukset ja pommittamalla tuhat ja sata hyvää ja kaunista heistä.
Jos ei ole uskova eikä näinollen katso olevansa vastuullinen näkemyksistään Jumalalle, on helppo ajatella että olkoon, tehköön mitä tykkäävät hyvä jos ovat onnellisia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli transmiehenä eläminen ei ole valehtelua, ellei erikseen väitä olevansa juuri cismies?
No minun mielipiteeni on että se on harhaanjohtamista, valehtelu tapahtuu yleensä verbaalisesti ja sisältää epätoden väitteen.
Ei pelkkä pukeutuminen nyt niin selvästi epärehellistä ole , mutta jos vielä tuo sitä "miehuutta" jotenkin esille ( esim "transpojat" näköjään tykkäävät kutsua itseään ja toisiaan kundeiksi tai jätkiksi) niin kyllähän tuommoinen on harhaanjohtamista.
Tottakai mä ymmärrän että he oikeesti uskovat tuohon, minua enempi surettaa heidän puolestaan kuin että harhaanjohtaminen ärsyttäisi.
Enemmän olen huolissani miten nykynuoriso selviää, transaate on iso vaarallinen katiska johon ui yhä enemmän herkkiä nuoria. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulle on ihan sama mikä on in tai out nykyisen postmodernin hullutusjärjestelmän mukaan, nykyinen asenneilmasto on hyvin pitkälle vääristynyt varsinkin seksuaalisuuden asioissa.
Elämme todellakin kuin Sodomassa ja Gomorrassa, siis ne jotka elävät sen "arvojen" mukaan.
On paljon järkeviä normaaleja ihmisiä jotka jakavat arvoni homoseksuaalisuudesta , aborteista ja avioliitosta, joten en kuulu edes mihinkään pieneen vähemmistöön arvoineni.
Ihmisiä on valitettavan helppoa väsyttää hyväksymään asioita, homouden massiivisella mediarummutuksella, nyyhkytarinoilla, säälinkeruulla, heteroiden syyllistämisellä ja homoilijoiden aina esittämisellä sankareina ja ihanneihmisinä osa kansasta on taipunut ja väsynyt luulemaan homoutta normaaliksi.
Tämä on saatu aikaan jättämällä pimentoon kaikki ilmiön negatiiviset ja pahat vaikutukset ja pommittamalla tuhat ja sata hyvää ja kaunista heistä.
Jos ei ole uskova eikä näinollen katso olevansa vastuullinen näkemyksistään Jumalalle, on helppo ajatella että olkoon, tehköön mitä tykkäävät hyvä jos ovat onnellisia.No niin, paljastit olevasi uskis ja siinä mielessä kaikelta kertomaltasi putosi pohja pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No niin, paljastit olevasi uskis ja siinä mielessä kaikelta kertomaltasi putosi pohja pois.
Minä en kiellä tai salaa olevani Jumalaan uskova. Minäkin voisin sanoa että näköjään olet ateisti joten sanasi ovat yhdentekeviä.
Suuri osa tunnetuimmista tiede ja taide-ihmisistä on ollut uskovia, hekin ovat mielestäsi siis tyhjän toimittajia ja kaikessa väärässä.
Jokaisella on maailmankatsomus ja jokainen uskoo johonkin.
Sinä uskot ilmeisesti absurdin sukupuoli-ideologiaan vääriin ruumiisi on syntymisineen joten sinulta vaaditaan paljon uskoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en kiellä tai salaa olevani Jumalaan uskova. Minäkin voisin sanoa että näköjään olet ateisti joten sanasi ovat yhdentekeviä.
Suuri osa tunnetuimmista tiede ja taide-ihmisistä on ollut uskovia, hekin ovat mielestäsi siis tyhjän toimittajia ja kaikessa väärässä.
Jokaisella on maailmankatsomus ja jokainen uskoo johonkin.
Sinä uskot ilmeisesti absurdin sukupuoli-ideologiaan vääriin ruumiisi on syntymisineen joten sinulta vaaditaan paljon uskoa.Olen eri kuin se, jolle vastasit, mutta kyllä, uskoin siihen, että kykenen toimimaan ja elämään ja olemaan tuottava veronmaksaja vain tullessani nähdyksi miehenä - ja tässä asiassa olin täysin oikeassa. Siihen olenko "oikeasti mies naisen kropassa" on nykytiedon valossa hirveän vaikeaa sanoa mitään.
Homouden olemassaolon kiistäjät edustavat ihmisryhmää, jolla ei tällä hetkellä ole juurikaan vakavastiotettavia mahdollisuuksia yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen, joten siksi on hyvä, että transvihasi lisäksi olet myös homofobi. Henkilökohtaiset asialla ei toki minulle ole mitään väliä, koska elän tavallisena heteromiehenä eivätkä vähemmistöjen asiat vaikuta omassa elämässäni, mutta toki puolustan heidän oikeuksiaan kuten kuka tahansa järkevä ja humaani ihminen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen eri kuin se, jolle vastasit, mutta kyllä, uskoin siihen, että kykenen toimimaan ja elämään ja olemaan tuottava veronmaksaja vain tullessani nähdyksi miehenä - ja tässä asiassa olin täysin oikeassa. Siihen olenko "oikeasti mies naisen kropassa" on nykytiedon valossa hirveän vaikeaa sanoa mitään.
Homouden olemassaolon kiistäjät edustavat ihmisryhmää, jolla ei tällä hetkellä ole juurikaan vakavastiotettavia mahdollisuuksia yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen, joten siksi on hyvä, että transvihasi lisäksi olet myös homofobi. Henkilökohtaiset asialla ei toki minulle ole mitään väliä, koska elän tavallisena heteromiehenä eivätkä vähemmistöjen asiat vaikuta omassa elämässäni, mutta toki puolustan heidän oikeuksiaan kuten kuka tahansa järkevä ja humaani ihminen.En vihaa transihmisiä enkä pelkää homoilijoita sen enemmän kuin pelkäisin muitakaan jotka elävät muilla tavoin itsetuhoisesti.
Ilmiöitä tietysti pidän negatiivisina ja haitallisina kuten ,kuka tahansa joka oikeasti haluaa ihmisille hyvää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En vihaa transihmisiä enkä pelkää homoilijoita sen enemmän kuin pelkäisin muitakaan jotka elävät muilla tavoin itsetuhoisesti.
Ilmiöitä tietysti pidän negatiivisina ja haitallisina kuten ,kuka tahansa joka oikeasti haluaa ihmisille hyvää.Tottakai transsukupuolisuus on helvetin negatiivinen ilmiö, eläisin sen tuhat kertaa mieluummin peniksellisenä miehenä ja kykenisin saamaan lapsia rakkaani kanssa. Mutta yhtä hyvin sä terapoit jalattoman pois pyörätuolista kuin miehestä naisen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En vihaa transihmisiä enkä pelkää homoilijoita sen enemmän kuin pelkäisin muitakaan jotka elävät muilla tavoin itsetuhoisesti.
Ilmiöitä tietysti pidän negatiivisina ja haitallisina kuten ,kuka tahansa joka oikeasti haluaa ihmisille hyvää.Mielenkiintoinen tulkinta että sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöön kuuluvat henkilöt ovat itsetuhoisia. Eipä ole tullut mieleen omalla kohdallani, pikemminkin päinvastoin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielenkiintoinen tulkinta että sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöön kuuluvat henkilöt ovat itsetuhoisia. Eipä ole tullut mieleen omalla kohdallani, pikemminkin päinvastoin.
Kyllähän se on itsetuhoista haluta tuhota tervettä kroppaansa erilaisin keinoin, haluatte tuhota oman sukupuolennekin, sen johon olette syntyneet.
Homoseksuaalisuuden toteuttaminenkin on lopulta itsetuhoista, siinä alentaa itseään ja toista epäterveeseen asemaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän se on itsetuhoista haluta tuhota tervettä kroppaansa erilaisin keinoin, haluatte tuhota oman sukupuolennekin, sen johon olette syntyneet.
Homoseksuaalisuuden toteuttaminenkin on lopulta itsetuhoista, siinä alentaa itseään ja toista epäterveeseen asemaan.Homoseksuaalisuus ei liity tämän palstan aiheeseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Homoseksuaalisuuden toteuttaminenkin on lopulta itsetuhoista, siinä alentaa itseään ja toista epäterveeseen asemaan.Homoseksuaalisuuden kieltäminen se vasta sairasta onkin, se tekee ihmisen sairaaksi ja vaikuttaa muihinkin ympärillä oleviin negatiivisesti. Nim. Kokemusta on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Homoseksuaalisuuden toteuttaminenkin on lopulta itsetuhoista, siinä alentaa itseään ja toista epäterveeseen asemaan.Oma masennukseni parani testosteronihoidoissa, joten enpä tiedä siitä itsetuhoisuudesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No minun mielipiteeni on että se on harhaanjohtamista, valehtelu tapahtuu yleensä verbaalisesti ja sisältää epätoden väitteen.
Ei pelkkä pukeutuminen nyt niin selvästi epärehellistä ole , mutta jos vielä tuo sitä "miehuutta" jotenkin esille ( esim "transpojat" näköjään tykkäävät kutsua itseään ja toisiaan kundeiksi tai jätkiksi) niin kyllähän tuommoinen on harhaanjohtamista.
Tottakai mä ymmärrän että he oikeesti uskovat tuohon, minua enempi surettaa heidän puolestaan kuin että harhaanjohtaminen ärsyttäisi.
Enemmän olen huolissani miten nykynuoriso selviää, transaate on iso vaarallinen katiska johon ui yhä enemmän herkkiä nuoria.Kaverini kutsuvat minua pojaksi ja jätkäksi, valehtelevatko siis hekin? Ovat cissukupuolisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oma masennukseni parani testosteronihoidoissa, joten enpä tiedä siitä itsetuhoisuudesta.
Mistä sait hoidon ja paljo makso
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oisko Taysin transpolilta...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hoidonhan saa poliklinikkamaksulla joko HYKS:n tai TAYS:n hormonipoliklinikalta ja lääkkeiden hinnan voi katsoa Kelan tai apteekkien lääkehausta.
Anonyymi kirjoitti:
Transmiehenä eläminen ei ole valhe jos ei uskottele olevansa biologinen mies.
Anonyymi kirjoitti:
Olen eri kuin se, jolle vastasit, mutta kyllä, uskoin siihen, että kykenen toimimaan ja elämään ja olemaan tuottava veronmaksaja vain tullessani nähdyksi miehenä - ja tässä asiassa olin täysin oikeassa. Siihen olenko "oikeasti mies naisen kropassa" on nykytiedon valossa hirveän vaikeaa sanoa mitään.
Homouden olemassaolon kiistäjät edustavat ihmisryhmää, jolla ei tällä hetkellä ole juurikaan vakavastiotettavia mahdollisuuksia yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen, joten siksi on hyvä, että transvihasi lisäksi olet myös homofobi. Henkilökohtaiset asialla ei toki minulle ole mitään väliä, koska elän tavallisena heteromiehenä eivätkä vähemmistöjen asiat vaikuta omassa elämässäni, mutta toki puolustan heidän oikeuksiaan kuten kuka tahansa järkevä ja humaani ihminen.Tavallisesti transut vihaavat homoja, jotka he ovat nimenneet genitaalifetisesteiksi ja lesbot vulvafanaatikoiksi. 😮
- Anonyymi
Ashera12 kirjoitti:
Transmiehenä eläminen ei ole valhe jos ei uskottele olevansa biologinen mies.
Nämä ovat niitä asioita, joiden ymmärtämiseen vaaditaan tietty äo ja herkkyys. Eivät transmiehet mielellään valehtele mutta joskus tilanne on se, että vaaditaan pientä totuuden muuntelua, ettei joudu esimerkiksi raiskatuksi.
- Anonyymi
Ashera12 kirjoitti:
Tavallisesti transut vihaavat homoja, jotka he ovat nimenneet genitaalifetisesteiksi ja lesbot vulvafanaatikoiksi. 😮
En tiedä transuista, mutta pääsääntöisesti transtaustaiset kannattavat homojen ja lesbojen oikeuksia, toki osa transihmisistä on itsekin homoja ja lesboja. Voitko jo ymmärtää, ettei suurin osa meikäläisistä ole mukana tuossa amerikkalaisessa pelleilyssä. Suurin osa meistä ymmärtää, että meidän kohtaamisemme on vaikeaa, siis jos vaatteet riisutaan. Vaikeaa se on meillekin. Ja on aivan sama onko kumppani hetero, homo tai lesbo. Tottakai ymmärrämme torjunnan, lesbot transnaiset esimerkiksi ymmärtävät erittäin hyvin, että cislesbolle on ongelma, jos toisella on penis. Transnaiset toivovat ainoastaan, että heidät torjutaan toteamalla, että peniksesi on ongelma eikä että et ole nainen.
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä transuista, mutta pääsääntöisesti transtaustaiset kannattavat homojen ja lesbojen oikeuksia, toki osa transihmisistä on itsekin homoja ja lesboja. Voitko jo ymmärtää, ettei suurin osa meikäläisistä ole mukana tuossa amerikkalaisessa pelleilyssä. Suurin osa meistä ymmärtää, että meidän kohtaamisemme on vaikeaa, siis jos vaatteet riisutaan. Vaikeaa se on meillekin. Ja on aivan sama onko kumppani hetero, homo tai lesbo. Tottakai ymmärrämme torjunnan, lesbot transnaiset esimerkiksi ymmärtävät erittäin hyvin, että cislesbolle on ongelma, jos toisella on penis. Transnaiset toivovat ainoastaan, että heidät torjutaan toteamalla, että peniksesi on ongelma eikä että et ole nainen.
Transnainen on transidentifioitunut mies. On siis täysin oikeutettua pettyä siihen, että kaveri olikin oikeasti väärää sukupuolta eikä sitä minun mielestäni tule kaunistella.
Transnainen elää naisen roolissa, mutta on oikeasti mies.
- Anonyymi
Kaulanarussa se ei leviä enempää.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606684- 1003442
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262770- 212438
- 271963
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3581842- 251680
- 321548
- 491502
- 111482