Aihe

Ajokortittomuus ja Sotkamon julkinen liikenne

Anonyymi

Kuinka hullu ajatus olisi tulla pariskuntana Sotkamoon asumaan jos vain toisella on ajokortti? Jos ajatellaan että vielä lapsiakin joskus siunautuisi? Olemme etelässä ilman autoa asumaan tottunut avopari, jossa vain minulla (mies) on ajokortti.

Keskustassa kävelyetäisyydellä palveluista tietysti kannattaisi asua ja pidempiä matkoja varten minä olisin kuskina omalla autolla. Mutta tietenkään koko aikaa en voi olla avovaimoa kuskaamassa. Oletin että Sotkamossa ei olisi oikein minkäänlaista julkista liikennettä, mutta yllätyksekseni on jotain. Kajaanin suuntaan Sotkamon läpi ilmeisesti menee linja useita kertoja päivässä. Joten ainakin Kajaaniin ja takaisin pääsisi ilman autoa.

Vai miten se on?... Kokemuksia julkisesta liikenteestä Sotkamo-Kajaani alueella? Ja erityisen mielelläni kuulisin kokemuksia ajokortittomilta ja pareilta/perheiltä joissa vain toisella on ajokortti. Voisiko arki toimia? Mieli tekisi kuitenkin sinne seudulle muuttaa.

3

107

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hyvin voi pärjätä ilman korttia kunhan osaa katsoa julkisia liikenteitä sen verran että pärjää.

• Anonyymi

Tervetuloa, pärjäätte oikein hyvin jos asutte lähellä keskustaa eikä syrjäkylillä. Pyörällä pääsee mukavasti varsinkin sulan aikaan liikkumaan sotkamon ja Vuokatin väliä. Tuskin te joka päivä ympäriinsä liikutte mihin autoa tarvitsisi. Täällä on tilaa ja harrastuksia sekä 4 vuodenaikaa sanan täydessä merkityksessä. :) #lomalla365

• Anonyymi

Kuljen töissä Kajaanissa bussilla. Kuuntelen matkat äänikirjaa ja rentoudun. Se on minun omaa aikaa. Joskus otan torkut. Sen takia en autoa laita, vie ehkä 20minuuttia enemmän päivästäni aikaa istua bussissa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muusikko Pave Maijanen, 70, on kuollut

"Talvella 2018 hän sai ALS-diagnoosin. Ensioireet hän huomasi syksyllä 2018. Tuolloin Maijanen alkoi tuntea kummallisia lihaskramppeja ja huomasi, ett
      Maailman menoa
      106
      4980