apuvah

santsu

Ensi kuussa olisi sininen vyökoe karatessa, mutta en taida mennä. Ottaa kaaliin se, että hienoja tekniikoita treenataan vyökokeeseen, mutta niitä ei sitten jatkossa tarvita tai voi soveltaa oikeisiin tilanteisiin. Lyönnin saaminen "perille" jalan osuessa maahan on minulle todella vaikea, samoin kuin näyttävissä asennoissa liikkuminen.

Minulla taitaakin olla lajin vaihtaminen edessä tässä syksyllä, ja Kuopion Fighter Club taitaa järjestää potkunyrkkeilyn peruskurssin, josta olisin kiinnostunut. Miten laji soveltuu tositilanteisiin? Mitä fyysisiä ominaisuuksia olette huomanneet sen erityisesti kehittävän? Ihan kivasti on notkeutta vääntää potkuja pään korkeuteen, joskin elintärkeä voima jää puuttumaan, sillä meillä päin ei ole säkkejä ja potkutyynyjä saadaan hakata pari kertaa vuodessa. Arvatkaa vääntyykö ranne, kun yritän lyödä kovempaan kohteeseen, esim. mieskaratekan pyykkilautavatsaan?

Karatessa ainoa mikä minut pitää kiinnostusta lajiin on kataharjoittelu, mutta ei siitäkään pitemmän päälle iloa ole, koska harvoin sitäkään opetetaan enää. Kilpailusta olisin kiinnostunut, joten potkunyrkkeily olisi vissiin aika hyvä valinta? Tykkään matsiharjoituksista, mutta täällä on niitäkin vähän. Samanpainoisia naisia ei ole pariksi. Toinen 65 kiloa ja toinen alle viisikymmentä. Minä sopivasti siihen välimaastoon ja fyysisiltä ominaisuuksiltakin olen siltä ja väliltä. Painoa on 58 kiloa, mutta saisin varmaan noin viisi kiloa pois jos painosarjat vaativat (pituutta 159 senttiä).

Lisäksi toiveenani olisi löytää samanhenkisiä motivoituneita ja kannustavia harjoittelijoita, mielellään vaikka kokeneempia opastamaan harjoittelussa. Olen kuitenkin muuttamassa uuteen kaupunkiin syksyllä, joten kuviot menevät uusiksi.

Miten uskoisitte potkunyrkkeilyn sopivan minulle? Kylmää kyytiä varmaan olisi, kunto ei mikään huippu ole. Lajilta hakisin erityisesti hyvää ryhmähenkeä (ystävällisyyttäkin), asteittain rankentuvia harjoituksia, kannustusta kilpailemaan ja mahdollisuutta treenata usein ja monipuolisesti.

Kiitokset vastanneille.

2

487

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ad- hd

      KFC on hyvä seura ja siitä löydät tietoja,www.kickboxing.fi kautta.
      Seurassa on useita kisapuolen henkilöitäkin eli osaamista varmasti löytyy, lisäksi siellä on sun kokoisia tyttöjä monen tasoista...=o)
      Ps. siellä on myös pohjoisin mustavyö Suomessa

    • hanna

      katso www.kuopiofighterclub.fi

      Meiltä löytyy monenlaista tyttöä, että et tule jäämään ilman sparrikaveria. On mahdollista lähteä kilpailemaan halutessaan ja harjoituksiakin on useasti (5krt/vko). Ohjaajat vaihtelevat, joten harjoittelu on myös monipuolista.

      Ja mitä kuntoon tulee, peruskurssilla nostetaan asteittain kuntoa.. Treenit eivät alussa siis ole kovinkaan rankkoja, mutta kunnon kohetessa treenitkin kovenevat.

      Tervetuloa! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      31
      2110
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      7
      1846
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1321
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1210
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1195
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      12
      1117
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1061
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1025
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1014
    10. 12
      997
    Aihe