Pidä mua hetki sylissä tai kädestä kiinni

Anonyymi

Ja rukoile että alkoholinkäyttöni loppuu nyt. Juon yksinäisyyteen.Ainakin se on pääsyy juomiseeni. Helvettiin joutuminen mietityttää.

43

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voin rukoilla mutta se on sinusta itsestäsi kiinni, aiotko todella lopettaa sen juomisesi. Tiedän kokemuksesta. Lopettaminen on helppoa, ole tehnyt sen varmaan satoja kertoja. Mutta kun kipu jälleen iskee, en ole pysynyt selvinpäin.

      Mutta taivaspaikkaa ei alkoholin juominen vie. Sitä ei tarvitse pelätä.

      • Miksi olet yksinäinen? Minäkin olen ollut. Monta vuotta, mutta en nyt enää. Nykyään olen juonut että olen saanut pitää ystävät. Mikään tekosyy ei ole kuitenkaan tarpeeksi hyvä terveydensä pilaamiseen, olen ajatellut ja nyt tää onkin 8.raitis päivä. Tule, ja seuraa perässä. Vietä se ensimmäinen raitis päivä.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Miksi olet yksinäinen? Minäkin olen ollut. Monta vuotta, mutta en nyt enää. Nykyään olen juonut että olen saanut pitää ystävät. Mikään tekosyy ei ole kuitenkaan tarpeeksi hyvä terveydensä pilaamiseen, olen ajatellut ja nyt tää onkin 8.raitis päivä. Tule, ja seuraa perässä. Vietä se ensimmäinen raitis päivä.

        Koska seurakunnissa syytetään tuomitaan varastetaan huumeita ihan sikana juorutaan kieroillaan . Kaikki voi huonosti .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska seurakunnissa syytetään tuomitaan varastetaan huumeita ihan sikana juorutaan kieroillaan . Kaikki voi huonosti .

        Itekki lähin seurakunnasta ku aina ne varasti mun huumeet siellä


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Miksi olet yksinäinen? Minäkin olen ollut. Monta vuotta, mutta en nyt enää. Nykyään olen juonut että olen saanut pitää ystävät. Mikään tekosyy ei ole kuitenkaan tarpeeksi hyvä terveydensä pilaamiseen, olen ajatellut ja nyt tää onkin 8.raitis päivä. Tule, ja seuraa perässä. Vietä se ensimmäinen raitis päivä.

        Kun kirjoitin kipu, tarkoitin kipua. Fyysistä ja henkistä. Kovaa masennusta ja fyysistä huonoa pahoinvoivaa oloa, jonka alkoholi muuttaa riittävän hyväksi oloksi. Jo neljä isoa olutta riittää saamaan aikaan sen, että olen kolmatta päivää ilman kipuja ja pahoinvointia. Jos vain pystyisin syömään lääkkeitä mutta suolistoni tulehtuu pahasti kaikista lääkkeistä. Alkoholista ei kuitenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun kirjoitin kipu, tarkoitin kipua. Fyysistä ja henkistä. Kovaa masennusta ja fyysistä huonoa pahoinvoivaa oloa, jonka alkoholi muuttaa riittävän hyväksi oloksi. Jo neljä isoa olutta riittää saamaan aikaan sen, että olen kolmatta päivää ilman kipuja ja pahoinvointia. Jos vain pystyisin syömään lääkkeitä mutta suolistoni tulehtuu pahasti kaikista lääkkeistä. Alkoholista ei kuitenkaan.

        Tarkoitatko sellaista, henkisen pahoinvoinnin aikaansaamaa fyysistä kipua? Itse koin vuosia kipua, joka oli kuin sisuskalujani olisi kaksin käsin väännetty kuin pesurättiä. Itsekin join myös tähän kipuun, syitä oli kyllä useampiakin.
        ~


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko sellaista, henkisen pahoinvoinnin aikaansaamaa fyysistä kipua? Itse koin vuosia kipua, joka oli kuin sisuskalujani olisi kaksin käsin väännetty kuin pesurättiä. Itsekin join myös tähän kipuun, syitä oli kyllä useampiakin.
        ~

        Mä en tiedä miksi mä olenottanut.muttase alkoholismi minussa loppui nyt.kohta alkaa 9.raitis päivä.en ota...20.1.on a-klinikan seurantakäynti.se sano mulle viimeksi että tuo hyviä uutisia ja mä aion viedä sille hyviä uutisia;en ole juonut.
        Lääkkeeksi ja seurajuomana olen kai sitä juoppoutta harrastanut. Yäk.


    • Anonyymi

      Alkoholia kutsutaan nimellä "Kuningas Alkoholi". Tätähän se on: alkoholisoitunut ihminen ei voi enää itse täysin valita, vaan Kuningas Alkoholi kuljettaa häntä, ei päästä irti.

      Alkoholismi on myös tunne-elämän sairaus. Ensin on siis olemassa tuo tunne-elämän sairaus, joka on siis olemassaoleva henkinen sairaus, joi ihminen tai ei. Raittiuskaan ei siis itsessään poista tuota sairautta. Alkoholi on aine, jolla tuota tunne-elämän sairautta poteva yrittää lääkitä. Monilla tämä tapahtuu jo nuoruudessa: nuorella on paha olo, kunnes hän huomaa, että alkoholi (hetkelisesti) poistaa tuon pahan olon. Nyt hän alkaa käyttää alkoholia ja tämä käyttö alkaa jossain vaiheessa olemaan jo jokapäiväistä. Ydinongelma on siis tuo tunne-elämän sairaus ja jossa alkoholi toimii kuin lääkkeenä. Alkoholisti itse ei tätä tuossa vaiheessa näin filosofisesti tiedosta, hän kaipaa alkoholia ja juo.

      Mutta, vaikkakin alkoholi hetkellisesti poištaa tuota pahaa oloa, se samalla vahvistaa sitä. Se alkaa tuhota alkoholistin kaikkea fyysistä, psyykkistä, sosiaalista ja hengellistä elämää.

      *Fyysinen sairaus: alkoholimyrkytys, maksa- ja haimasairaudet, sydän, aivot... Humalapäissään alkoholisti myös teloo itseään. Ennenaikainen kuolema.
      *Psyykinen sairaus: etenkin ll-tyypin, eli nuoruusiän alkoholistilla valmiiksi jo rikkinäinen tunne-elämä vahvistaa aggressioita, tulee unettomuutta, "hermot pettää", syntyy erilaisia pelko- ja paniikkitiloja, kahvikuppineuroosi...
      *Sosiaalinen sairaus: tuttavapiirien nk. taso laskee. Ennen kavereina mahd. sivistyneetkin, terveet ihmiset, sosiaalisen tason laskiessa lopulta ainoastaan ryyppykämppien ja puistonpenkkien puliukot ja -akat, rikolliset, mielisairaat... Asunnon menetykset, asunnottomuus, yöt tuttujen lattioilla, puistoissa, rappukäytävien ylätasanteilla nukkuminen...
      *Hengellinen sairaus: syntielämä eli kaikkien 10 käskyn estoton rikkominen, riivaajat...

      Alkoholistin tulee ottaa tilanteensa vakavasti ja hakea apua.
      ~

      • Anonyymi

        Rukouksen lisäksi suosittelen itsessään ongelman tiedostavan puhumaan asiasta lääkärilleen. Esim. terveyskeskuslääkärille. Hän voi ohjata, eli laittaa lähetteen nk. A-klinikalle. Käsittääkseni A-klinikalle voi myös itse suoraan soittaa ja kertoa että tarvitsee apua ja saa ajan keskustelulle. Siellä on hoitajia ja lääkäreitä.

        https://www.a-klinikka.fi/

        Kohdasta "Toimipisteet", löydät tiedot alueesi A-klinikoista.

        *Tässä Nimettömät Alkoholistit / Alcoholics Anonymous, eli AA:

        https://www.aa.fi/

        Sivun aivan ylälaidassa, sinisellä alueella, AA:n auttavan puhelimen numero.
        ~


      • Anonyymi

        ✨ Taivaan Isä. Auta aloittajaa ja ohjaa hänet oikean avun piiriin, ohjaa häntä kaikella elämäntiellänsä, yli karikoiden, joihin alkoholisti usein törmäilee. Varjele kaikelta pahalta ja väärältä seuralta, avulta, joka ei apua ole.

        Vapauta hänet alkoholin ja mahd. ehkä edessä olevien muidenkin päihteiden vallasta. Pelasta hänet jo tässä vaiheessa, ennenkuin alkoholismi pääsee häntä enemmän vahingoittamaan.

        Jeesus, vapauta aloittaja kaikenkattavan alkoholismin, Vahvahenki Kuningas Alkoholin saatanallisesta otteesta, myös jokainen muukin, joka tässä asiassa apua hakee!

        Vade retro, Spiritus Fortus, Vahvahenki! Jätä aloittaja rauhaan. Poistu! Ulos, Saatana!

        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen Nimeen.
        Aamen.✨
        ~


      • Anonyymi

        Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi . Huumeet on pahempaa kuin alkot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rukouksen lisäksi suosittelen itsessään ongelman tiedostavan puhumaan asiasta lääkärilleen. Esim. terveyskeskuslääkärille. Hän voi ohjata, eli laittaa lähetteen nk. A-klinikalle. Käsittääkseni A-klinikalle voi myös itse suoraan soittaa ja kertoa että tarvitsee apua ja saa ajan keskustelulle. Siellä on hoitajia ja lääkäreitä.

        https://www.a-klinikka.fi/

        Kohdasta "Toimipisteet", löydät tiedot alueesi A-klinikoista.

        *Tässä Nimettömät Alkoholistit / Alcoholics Anonymous, eli AA:

        https://www.aa.fi/

        Sivun aivan ylälaidassa, sinisellä alueella, AA:n auttavan puhelimen numero.
        ~

        Haukkukaa taas syyttömiä . Monia haukutaan syyttömiä juopoiksi.


      • Anonyymi

        On myös ihmisiä, joille alkoholi on lääke kun pillerit eivät auta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi . Huumeet on pahempaa kuin alkot.

        Ja sitte juuri tuomitsit huumeiden käyttäjät! Että silleen...


    • Anonyymi

      Heikkopa on luonne. Ihmisellä pitää olla ryhtiä, sanoi Veikko Vennamo. Sen kansa kyllä tietää.

      • Anonyymi

        Sättiminen tuskin auttaa ketään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sättiminen tuskin auttaa ketään.

        Eikä ainakaan tuollaista sättijää, joka lyömällä lyötyä kadotti vain oman sielunsa.

        Tätä hän itse ylpeydessään ei tietenkään usko. Kuolinhetken jälkeinen minuutti ja siitä jatkuvat tapahtumat tulevat hänelle taatusti yllätyksinä.


    • Anonyymi

      Viinapullon pitää avata itse tai toisen ihmisen. Luonteen heikkoutta on viinaongelmat.

      • Anonyymi

        Niin on luonteen heikkoutta. Mutta varros vain kun se sattuu kohdallesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on luonteen heikkoutta. Mutta varros vain kun se sattuu kohdallesi.

        Men jag tror på Jesus. Han är min Herre. Han är en vinnare. Han räcker alltid.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Men jag tror på Jesus. Han är min Herre. Han är en vinnare. Han räcker alltid.

        Är du bättre folk?


    • Anonyymi

      Mitä taas tulee Helvettiin joutumiseen...

      Mitä voi itse parhaansa tehdä sen asian hyväksi, että EI joutuisi?

      Kannattaa lukea ja sisäistää etenkin Uuden testamentin nk. evankeliumi: Jeesuksen sana sekä apostolien opetus tässä asiassa.

      *Lähtökohta on se, että synnyimme jo valmiiksi kadotettuun ihmiskuntaan ja että kukin meistä, yksilöinä tarvitsemme pelastuksen.

      *Mutta, joskin olemme kadotettuja, on myös pelastuksemme mahdollistettu Jeesus Nasaretilaisen suorittaman täyden, nk. Sovitustyön kautta. Tämän pelastuksen me saamme yksin Jumalan armosta (vailla mitään omia tekojamme), uskon kautta, jonka Jeesus meissä vaikuttaa sekä myös kaiken muunkin Kristuksen meissä Itse vaikuttaman pelastustyön kautta.

      *Jeesuksen taivaaseenastumisen jälkeen Jumala lähetti meille uskoville lahjaksi, voimaksi ja lohdutukseksi Pyhän Henkensä, kaikkine armolahjoineen.

      *Entä tuo oma osuutemme? Oma osuutemme on suostua pelastukseen. Hengessä hyljätä kaikki langenneeseen ihmiseemme liittyvä jumalattomuus ja maailmallisuus ja suostua pelastukseen ja parannukseen. Lihamme on toista mieltä ja pyrkii edelleen ottamaan meissä valtaa, mutta Jeesus Herranamme on sen valta kadottaa meidät tehty tyhjäksi.
      ~

      • Anonyymi

        Siionin kannel, 154
        https://www.sley.fi/sk154/

        1. Myös isämme uskoivat ennen / ja kylvivät, leikkasivat. / Me saarnaamme aikojen mennen / kuin isämme saarnasivat: / ”On täyttynyt aika, sen soi Jumala, / on lähellä Kristuksen valtakunta. / Siis kääntykää, nöyrtykää parannukseen / ja suostukaa armahdukseen.

        2. Kun Herramme tietänsä kulki, / niin tultansa tartutti hän. / Hän tuo vielä toivonsa julki: / ”Sen tahtoisin taas syttyvän.” / Hän Henkensä meillekin lahjoittaen / myös tehtävän antoi niin vastuullisen: / ”Nyt menkää ja kaikille julistakaa / jo sanaani pelastavaa.”

        3. Hän, Kristus, on toivo myös maamme, / siis häntä me rukoilemme. / Ja Herralta taas kevään saamme, / hän kasvun suo kylvöllemme. / Nyt Jeesuksen nimessä korkeassa / me saarnaamme anteeksiantamusta. / Kun syntinen armon näin turvaksi saa, / hän kiittää vain armahtajaa.

        4. On kasteessa siunaus pyhä, / kun Herramme lahjoittaa sen. / Hän kansansa turvaksi yhä / tuo armonsa rikkauden. / Ja ehtoollisella hän suo omilleen / taas voimaa ja lohtua kilvoitukseen. / Hän eksyneen etsii ja tallelle tuo / ja sanallaan uudeksi luo.

        5. Nyt uskossa autuuden rantaa / jo täältä nyt katselemme. / Jo virtemme kiitosta kantaa, / me toivossa riemuitsemme. / Vaan kerran kun pääsemme Karitsan luo, / soi laulumme uusi kuin pauhaava vuo. / Se iäistä kiitosta Herralle soi, / hän armahti, taivaaseen toi.
        ~🥀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siionin kannel, 154
        https://www.sley.fi/sk154/

        1. Myös isämme uskoivat ennen / ja kylvivät, leikkasivat. / Me saarnaamme aikojen mennen / kuin isämme saarnasivat: / ”On täyttynyt aika, sen soi Jumala, / on lähellä Kristuksen valtakunta. / Siis kääntykää, nöyrtykää parannukseen / ja suostukaa armahdukseen.

        2. Kun Herramme tietänsä kulki, / niin tultansa tartutti hän. / Hän tuo vielä toivonsa julki: / ”Sen tahtoisin taas syttyvän.” / Hän Henkensä meillekin lahjoittaen / myös tehtävän antoi niin vastuullisen: / ”Nyt menkää ja kaikille julistakaa / jo sanaani pelastavaa.”

        3. Hän, Kristus, on toivo myös maamme, / siis häntä me rukoilemme. / Ja Herralta taas kevään saamme, / hän kasvun suo kylvöllemme. / Nyt Jeesuksen nimessä korkeassa / me saarnaamme anteeksiantamusta. / Kun syntinen armon näin turvaksi saa, / hän kiittää vain armahtajaa.

        4. On kasteessa siunaus pyhä, / kun Herramme lahjoittaa sen. / Hän kansansa turvaksi yhä / tuo armonsa rikkauden. / Ja ehtoollisella hän suo omilleen / taas voimaa ja lohtua kilvoitukseen. / Hän eksyneen etsii ja tallelle tuo / ja sanallaan uudeksi luo.

        5. Nyt uskossa autuuden rantaa / jo täältä nyt katselemme. / Jo virtemme kiitosta kantaa, / me toivossa riemuitsemme. / Vaan kerran kun pääsemme Karitsan luo, / soi laulumme uusi kuin pauhaava vuo. / Se iäistä kiitosta Herralle soi, / hän armahti, taivaaseen toi.
        ~🥀

        Jeesus sanoi että juopot ja huorat menee ennemmin taivaaseen kuin ulkokultaista fariseukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoi että juopot ja huorat menee ennemmin taivaaseen kuin ulkokultaista fariseukset.

        Tuo virsi on juuri meitä syntisiä, juoppoja ja huoria Jeesuksen luo kutsuva ja uskossa vahvistava.
        ~


    • Anonyymi

      kylmäävä ketju.

      • Anonyymi

        Alkoholismi on kylmäävä sairaus.
        Myös moni, sen viemänä, kylmenee jo nuorena.
        ~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholismi on kylmäävä sairaus.
        Myös moni, sen viemänä, kylmenee jo nuorena.
        ~

        Ei oo väliä , kuolema voitettu kristus voitti.


    • Anonyymi

      Älä anna viinan viedä kruunuasi.

      Autuas se mies, joka kiusauksen kestää kun hänet on KOETELTU hän on saava elämän kruunun. Ne, jotka Jeesusta rakastavat saavat kruunun.

      Kruunu kuvaa Jeesusta kristityssä eli toivoa, Jeesuksen voimavaikutusta ja kirkkautta sydämissämme ja ympärillämme.

      Eikö parannusta tule tehdä ja viina jättää.

      Kuinka monta Raamatunjaetta löydät joissa Jeesus juo viinaa?

      Meidän tulee elää kuten Jeesus eli, ottaa Jeesuksesta käytösmalli kaikkeen.

      Commandohauis

      • Anonyymi

        Jeesus ei ole "käytösmalli" tai matkimisen kohde, vaan Itse Herra, Pelastaja ja Vanhurskauttaja. Hän suorittaa pelastustyömme, emme me itse, muka matkimalla Häntä!

        On suorastaan jumalanpilkkaa alentaa Hänet idolin tasolle.


      • Anonyymi

        Ulkokultaisia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei ole "käytösmalli" tai matkimisen kohde, vaan Itse Herra, Pelastaja ja Vanhurskauttaja. Hän suorittaa pelastustyömme, emme me itse, muka matkimalla Häntä!

        On suorastaan jumalanpilkkaa alentaa Hänet idolin tasolle.

        Raamatussa lukee että tulee elää kuten Jeesus eli.

        Idoliksi en ole Jeesusta sanonut.

        Kirjoituksessani ei ole siihen viitettä.

        Mitä tyhmä sanoi niska kenossa kun viisas ylöstemmattiin?

        Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei ole "käytösmalli" tai matkimisen kohde, vaan Itse Herra, Pelastaja ja Vanhurskauttaja. Hän suorittaa pelastustyömme, emme me itse, muka matkimalla Häntä!

        On suorastaan jumalanpilkkaa alentaa Hänet idolin tasolle.

        On siis jumalanpilkkaa tehdä mitään hyviä tekoja tai yrittää toimia oikein, koska sen sijaan elämän ainoa tarkoitus on vain pelätä Jumalaa ja rypeä synnintunnossa kehdosta hautaan? Ihmisten tehtävänä on siis vain rötöstellä ja perseillä minkä kerkiävät, koska Jeesus tekee pelastustyön?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On siis jumalanpilkkaa tehdä mitään hyviä tekoja tai yrittää toimia oikein, koska sen sijaan elämän ainoa tarkoitus on vain pelätä Jumalaa ja rypeä synnintunnossa kehdosta hautaan? Ihmisten tehtävänä on siis vain rötöstellä ja perseillä minkä kerkiävät, koska Jeesus tekee pelastustyön?

        Ei.
        ~


      • Anonyymi

        Mikä kruunu? Miten viina jonkun kruunun veisi?


    • Anonyymi

      Itse ryyppään helvetin pelkoon.

      • Anonyymi

        Onko auttanut? Ehkä nousuhumalassa.

        Mutta ei varmaankaan n. klo 4 aamuyöllä ja sen jälkeen, ennen seuraavaa viinakuppia...?
        ~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko auttanut? Ehkä nousuhumalassa.

        Mutta ei varmaankaan n. klo 4 aamuyöllä ja sen jälkeen, ennen seuraavaa viinakuppia...?
        ~

        Onko sun oikeestaan pakko käydä aina jonkun toisen ihmisen kimppuun . Etkö eläisi omaa elämääsi itse ja antaisit muiden elää omaansa.


      • Anonyymi

        Jeesuksen nimessä on käyttöjärjestelmä kaikkiin ongelmiimme. Pyydetään apua ongelmiimme häneltä eikä koiteta omin neuvoin.

        Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sun oikeestaan pakko käydä aina jonkun toisen ihmisen kimppuun . Etkö eläisi omaa elämääsi itse ja antaisit muiden elää omaansa.

        "Käydä jonkun toisen kimppuun"?

        En ole edellä käynyt ainakaan alkoholistien kimppuun, vaan päinvastoin yrittänyt auttaa ja antaa tukea, parhaan tietoni ja taitoni mukaan, laittanut linkkejä ja kertonut alkoholismisairaudesta, mitä se on.

        Olen itse raitistunut (ent.) alkoholisti ja päihteiden käyttäjä.
        ~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko auttanut? Ehkä nousuhumalassa.

        Mutta ei varmaankaan n. klo 4 aamuyöllä ja sen jälkeen, ennen seuraavaa viinakuppia...?
        ~

        Tavallaan osut kyllä naulan kantaan, varsinkin useamman päivän putken jälkeen liskojen yönä helvetin kauhut ovat kyllä vahvasti läsnä! 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen nimessä on käyttöjärjestelmä kaikkiin ongelmiimme. Pyydetään apua ongelmiimme häneltä eikä koiteta omin neuvoin.

        Commandohauis

        Ei muuten auta alkoholismiin! Vain oma tahto auttaa.


    • Anonyymi

      Onneksi ei ole olemassa helvettiä eikä taivasta.
      Toki liika juominen voi tehdä tästä elämästä helvetin.
      Toivon, että kuitenkin saat juomisesi kuriin.
      Etelä-Euroopassa kukaan ei pidä ruuan kanssa viiniä nauttivaa alkoholistina. Sillä tavalla voi saada juomisen kuriin, siis viiniä ja ainoastaan ruuan kanssa ja korkeintaan puoli pulloa ateria.
      Siitä pystyy sitten halutessa vähentämään...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2576
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1176
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe