Aihe

Toyota Hybrideillä ajetaan puhtaasti

Anonyymi

Toyotan perusvarmat hybridit eivät käytä akkujen lataamiseen kivihiili-eikä ydinvoimaloiden apuja. Ei edes fossiilisella maakaasulla käyvä sähkövoimalan tuote, jota Helsingin Energia syytää verkkoonsa sylin täydeltä, kelpaa Toyota Hybrideille.
Toyota hybridi tekee itse, missä ja milloin tahansa, tarvitsemansa sähkön puhtaasti etanoli-bensiini seoksella eikä huoli saastuttavien voimaloiden tuotoksia.

26

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikö sulla oikeasti ole elämässäsi kuin Suoli?

      • Anonyymi

        Eikö mulla on huoli maapallon saastumisesta ja fossiileilla polttoaineilla käyvistä voimaloista. Jos kaikki ajais Toyotan Hybrideillä niin tarvittas Suomessa vähemmän saastuttavia voimaloita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö mulla on huoli maapallon saastumisesta ja fossiileilla polttoaineilla käyvistä voimaloista. Jos kaikki ajais Toyotan Hybrideillä niin tarvittas Suomessa vähemmän saastuttavia voimaloita.

        Toyotan latauskelvottoman käyttämän bensa tehdään fossiilisesta raakaöljystä ja bensan jalostaminen öljystä vaatii suuren määrän sähköä. Tojo on tuplasaastuttaja koska Nesteen jalostamo ei takuulla käytä fossiilivapaata sähköä.

        Kun ajaa fossiilivapaalla sähköllä niin se on paljon parempi ratkaisu kun polttaa bensaa tojolla.


    • Anonyymi

      Hybridi Toyotan itselataus on kaikkien paras keino selvitä siirtymävaiheen yli kulkuneuvojen sähköistyksen yleistymiseen.

      • Anonyymi

        Minun mielestäni puhdas bensa auto on järkevin vaihtoehto tällä hetkellä. Ei ole ongelmallista ja kallista päällekkäistä tekniikkaa.
        Hankin sitten sähköisen auton kun ne on ensin kehitetty paremmiksi ja samalla niitä saa parempia kuin nyt ja halvemmalla.


      • Anonyymi

        Siirtymäajat ovat tulleet ja menneet. Sanopa yksikin syy miksi autoilija jolla on kotilatausmahdollisuus jäisi vielä odottamaan jotain. Vuonna 2021 sähköauto on valmis paketti.
        Olisi tyhmää jäädä bensaverojen maksumieheksi enää yhtään pidempää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siirtymäajat ovat tulleet ja menneet. Sanopa yksikin syy miksi autoilija jolla on kotilatausmahdollisuus jäisi vielä odottamaan jotain. Vuonna 2021 sähköauto on valmis paketti.
        Olisi tyhmää jäädä bensaverojen maksumieheksi enää yhtään pidempää.

        On se vaan tyhmää maksaa liikaa. Sähköauto on puolet halvempi valmistaa mutta kaksi kertaa kalliimpi ostaa, uutena. Käytettynä tosin hinta putoaa nopeasti kun akku on menettänyt voimansa ja uusi maksaa maltaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se vaan tyhmää maksaa liikaa. Sähköauto on puolet halvempi valmistaa mutta kaksi kertaa kalliimpi ostaa, uutena. Käytettynä tosin hinta putoaa nopeasti kun akku on menettänyt voimansa ja uusi maksaa maltaita.

        Höpöhöpö taas. Esimerkiksi ID.3 on samoissa hinnoissa kuin vastaava Corolla ja ja ID.4 jopa halvempi kuin RAV4.
        Päivitäpä vähän tietojasi, markkinoilla on muitakin sähköautoja kuin Teslat.


    • Anonyymi

      Joo pitää paikkansa. Toyotat käyttää raakaa bensaa.

      • Anonyymi

        Ja ainoastaan bensaa. Bensan tekeminen saastuttaa ja bensan polttaminen saastuttaa.

        Kun ajaa fossiilivapaalla sähköllä niin se on paras mahdollinen vaihtoehto. Ei mikään liikkuminen ole täysin saasteetonta, mutta fossiilivapaalla sähköllä ajaminen on PALJON parempi vaihtoehto kuin latauskelvoton fossiilipoltin.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ainoastaan bensaa. Bensan tekeminen saastuttaa ja bensan polttaminen saastuttaa.

        Kun ajaa fossiilivapaalla sähköllä niin se on paras mahdollinen vaihtoehto. Ei mikään liikkuminen ole täysin saasteetonta, mutta fossiilivapaalla sähköllä ajaminen on PALJON parempi vaihtoehto kuin latauskelvoton fossiilipoltin.

        Ei sähkön tarvitse edes olla ns. fossiilivapaata. Suomessa sähköntuotannon päästöt on jo saatu painettua n 150g/kWh tasolle. Uusiutuvilla keulivan Saksan päästöt yli kaksinkertaiset ja olivat taannoin huikeat 700 g/kWh. Saksassa olisi aiemmin sähköauto tuottanut suuremmat CO2 päästöt kuin polttomoottoriauto!

        Jos sähköauto kuluttaa 20 kWh/100 km, niin päästö huikeat 30 g/km. 5,5 l/100 km kuluttavalla hypetyksellä 129 g/km. Tosin molemmissa tapauksissa laskelmista uupuu vielä polttoaineen tuotannon ja jalostuksen päästöt eli kyseessä ovat vain suorat päästöt polttoaineen palamisesta.

        Biokaasullakin saa autoilun CO2 päästöt painettua lähes yhtä alas kuin täyssähköautolla.

        Latauskelvottomilla eli itsesaastuttavillä höpötyksillä tulee vain joku hassu parin litran ja parinkymmenen % pudotus päästöihin, kun em. vaihtoedot tiputtavat päästöjä yli 70 %.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ainoastaan bensaa. Bensan tekeminen saastuttaa ja bensan polttaminen saastuttaa.

        Kun ajaa fossiilivapaalla sähköllä niin se on paras mahdollinen vaihtoehto. Ei mikään liikkuminen ole täysin saasteetonta, mutta fossiilivapaalla sähköllä ajaminen on PALJON parempi vaihtoehto kuin latauskelvoton fossiilipoltin.

        Nimenomaan vain bensaa ... Ei ydinähköä ... Ei hiilisähköä ... Ei turvesähköä !

        Toyota hybrid on todellakin paljon parempi vaihtoehto.


    • Anonyymi

      Vuonna 2030 alkaa olla jo toivottavasti latauspisteitä.

      • Anonyymi

        Omassa pihassa olevalla latauspisteellä hoidetaan suurinpiirtein kaikki ajot.
        Jos joskus harvoin tarvitsee matkalla pikalatausta niin niitä löytyy kaikilta pääväyliltä vähintään riittävästi.
        20 min kahvitauolla lataa sellaiset 200km lisämatkaa ja matka jatkuu taas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omassa pihassa olevalla latauspisteellä hoidetaan suurinpiirtein kaikki ajot.
        Jos joskus harvoin tarvitsee matkalla pikalatausta niin niitä löytyy kaikilta pääväyliltä vähintään riittävästi.
        20 min kahvitauolla lataa sellaiset 200km lisämatkaa ja matka jatkuu taas.

        Joskus vaan ne latauspisteet sijoitetaan aivan älyttömästi. Juuri eilen katselin neljää Helenin iloisesti vihreää valoa loistavaa tyhjää pikalatauspistettä lumisella parkkialueella joka oli suljettu lukitulla puomilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus vaan ne latauspisteet sijoitetaan aivan älyttömästi. Juuri eilen katselin neljää Helenin iloisesti vihreää valoa loistavaa tyhjää pikalatauspistettä lumisella parkkialueella joka oli suljettu lukitulla puomilla.

        Miksi se parkkipaikka oli suljettu? Liikaa lunta jota ei ollut ehditty auraamaan?


    • Anonyymi
      UUSI

      Ilmastopaneelin laskurilla on helppo todeta, että auton käyttöiän CO2 kokonaispäästöjen pohjalta huonoin vaihtoehto on perinteinen bensakone ja toiseksi huonoin latauskelvoton eli itsesaastuttava höpöhybridi. Kuluttaahan ne paperilla yli 4 litraa ja oikeassa elämässä yli 6 litraa/100 km.

      Perus dieselkin on CO2 päästöissä vähän parempi vaihtoehto, samoin lataushybridit. Kaasu- ja täyssähköautojen päästöt ovat puolet pienemmät.

      • Anonyymi
        UUSI

        Todellisuudessa jos lasketaan auton valmistus mukaan ja hybridien todelliset päästöt, niin taitaa Toyotan höpöhybrid olla ilmaston kannalta pahin.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellisuudessa jos lasketaan auton valmistus mukaan ja hybridien todelliset päästöt, niin taitaa Toyotan höpöhybrid olla ilmaston kannalta pahin.

        Ainakin tuon ilmastopaneelin laskurin mukaan latauskelvoton hypetys on toiseksi huonoin vaihtoehto.

        Valmistuksen päästöt ovat selkeästi suurimmat täyssähköautolla ison akun vuoksi. Höpöhybridi ei tavallisest autosta erotu, koska akku on naurettavan pieni, taisi olla jotain kilowatin luokkaa, kun lataushybrideissä 13 kWh tyypillinen ja täyssähkärit vakiintumassa jo 60 kWh lukemiin.


    • Anonyymi
      UUSI

      Pitääpä lähteä sunnuntain huviajelulle nauttimaan täyshybridin voimasta ja pienestä kulutuksesta ilman pelkoa rangen hiipumisesta tai pakkasen liiasta purevuudesta vuoden talviautolla.

      • Anonyymi
        UUSI

        Onko itsesaastuttava fossiiliautosi mallia, joka kihnuttaa 0-100 yli vai hitusen alle 10 s? Siis paperilla. Oikeassa elämässä tietenkin noihin lisätään 1 s.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko itsesaastuttava fossiiliautosi mallia, joka kihnuttaa 0-100 yli vai hitusen alle 10 s? Siis paperilla. Oikeassa elämässä tietenkin noihin lisätään 1 s.

        Lues poika vähän faktaa:
        Jos olet aina ajanut Toyotalla tai suunnittelet nyt sellaisen hankintaa, valintaasi voi peukuttaa huoletta. Edessäsi on todennäköisesti suhteellisen helppoja vuosia ratin takana.

        Tämän voi sanoa sen enempää muita merkkejä sortamatta. Toyotan kestävyydestä todistavat vikatiedot, jotka on koottu viime vuonna Suomessa määräaikaiskatsastetuista henkilöautoista.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Lues poika vähän faktaa:
        Jos olet aina ajanut Toyotalla tai suunnittelet nyt sellaisen hankintaa, valintaasi voi peukuttaa huoletta. Edessäsi on todennäköisesti suhteellisen helppoja vuosia ratin takana.

        Tämän voi sanoa sen enempää muita merkkejä sortamatta. Toyotan kestävyydestä todistavat vikatiedot, jotka on koottu viime vuonna Suomessa määräaikaiskatsastetuista henkilöautoista.

        Aina voi höpöttää kaikennäköistä ja jättää "lähdetieto" paljastamatta. Tässä oikeaa tietoa 700.000 suomalauisen auton katsastuksesta.
        https://www.iltalehti.fi/autot/a/2016051921593165
        Tojot poistuvat liiikenteestä ennen kaikkien autojen keskiarvoa. Ei kovin kestävä siis.

        Ja turha alkaa satuilemaan mitään Afrikkajuttuja. Joku Hiace sinne kelpasi aikanaan. Tojon hybridiin ei Afrikan kyläseppä takuulla ala remppaa tekemään. Älä edes yritä valehdella tästä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko itsesaastuttava fossiiliautosi mallia, joka kihnuttaa 0-100 yli vai hitusen alle 10 s? Siis paperilla. Oikeassa elämässä tietenkin noihin lisätään 1 s.

        Onko itsesaastuttava fossiiliautosi mallia, joka kihnuttaa 0-100 yli vai hitusen alle 10 s? Siis paperilla. Oikeassa elämässä tietenkin noihin lisätään 1 s.

        ******

        Minulla on itsesaastuttava hybridi-Auris 1,8 litran koneella. En tiedän sen kiihtyvyysarvoja, mutta näin talvikeleillä tuntuu siltä, että kiihtyvyyttä rajoittaa eniten renkaan ja jäisen tienpinnan välinen pieni kitkakerroin. Kyllähän moottorissa voima piisaisi, mutta pienen kitkakertoimen vuoksi luistonestotoiminto pitää kiihtyvyyden pienenä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko itsesaastuttava fossiiliautosi mallia, joka kihnuttaa 0-100 yli vai hitusen alle 10 s? Siis paperilla. Oikeassa elämässä tietenkin noihin lisätään 1 s.

        Vain noin15-20 sekkaa nollasta sataan eli varsin ripeästi, tosin koskaan en ole tarvinnut näitä ominaisuuksia. Sensijaan luotettavuutta ja pientä kulutusta tarviin joka päivä.
        - Toyota hybridillä ja etanolilla jo 15 vuotta !


    • Anonyymi
      UUSI

      Toitsun itsestään lataava hypriitti on oiva välikausiauto vuoteen 2045 mennessä kun infra on kunnossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Muusikko Pave Maijanen, 70, on kuollut

      "Talvella 2018 hän sai ALS-diagnoosin. Ensioireet hän huomasi syksyllä 2018. Tuolloin Maijanen alkoi tuntea kummallisia lihaskramppeja ja huomasi, ett
      Maailman menoa
      106
      5086
    2. Sofia muutti hotelliin ilmaiseksi

      "Seiskan saamien tietojen mukaan kohukaunotar Sofia Belorf, 30, olisi muuttanut helsinkiläiseen luksushotelliin äskettäin. Seiskan saamien tietojen mu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      348
      1610