Toivottavasti

Anonyymi

Pääsit turvallisesti kotiin. Outoa et mun eka ajatus tässä lumimyräkässä on että olethan turvassa. Mun pitää tutkittuttaa pääni.

32

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Joo varsinkin kun kirjoitat itsellesi kaivattuas teeskennellen. Narsistista

• Anonyymi

Ei ollut ongelmia.. Rauhassa kun menee

• Anonyymi

Pääsin perille, minusta ei ollut paha keli. Ei ole syytä tarkistaa päätäsi, sinä vain rakastat häntä oikeasti. Voi kun minun kaipamanikin ajattelisi minusta näin.. T

• Anonyymi

Voih oouh nyt mietitään miten sinä tohelo pääsit autokoulusta läpi jos et osaa ajaa edes ilman huolta että toheloit tien päällä?????

• Anonyymi

Pitää varmaan ilmiantaa et ottaa kortin pois ja vaatii lisää ajo-opetusta että talviajo alkaa olla turvallista sekä sinulle että muille liikenteessä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voih oouh nyt mietitään miten sinä tohelo pääsit autokoulusta läpi jos et osaa ajaa edes ilman huolta että toheloit tien päällä?????

Mitä tarkoitat?! Siis minulla ei ollut ongelmia liikenteessä. En toheloinut siis mitä v.... a selität!!

• Anonyymi

Minusta varsin söpöä ja ihanaa huolehtia toisesta ❤️ Totta, aivan kaamea keli, itse saanut nyt olla turvassa untuvatäkin alla 😄 En tiedä, miten tuossa kelissä olisi pärjännyt pikkuauton kanssa, kun tuuli heittää aika kovin autoa ja matkaakin on. Juuri yksi päivä peurakin hyppäsi auton eteen . . .

• Anonyymi

Ei se osaa vaan ajaa autoo. Ehkäpä ei kannata antaa sen jatkaa autolla ajoo.

Talviajo vaatii treenausta lisää ennen kuin on ajo-oikeus

• Anonyymi

Talviajo on taitolaji

Talvi yllättää autoilijat joka vuosi. Liukkaan kelin ajoa voi harjoitella sitä varten tehdyillä radoilla, mutta liikenneopettaja kehottaa hakemaan tuntumaa omaan ajopeliinsä myös kotikonstein, sopivissa olosuhteissa

https://yle.fi/uutiset/3-5059907

Jos talviajoo ei osaa sitä kannataa harjoitella

• Anonyymi

” Kotikonsteinkin voi harjoitella

Oman ajoneuvonsa toimintaa voi rauhallisissa olosuhteissa opetella tuntemaan myös kotikonstein.

- Jossain rauhallisella sivutiellä, kuten esim. mökkitiellä voi pienestä vauhdista jarruttaa ja katsoa miten ABS jarru toimii ja missä kohtaa kuopii, sanoo Janne Lemponen.

Eräänlaista palautetta kuljettajan ajotaidosta antavat myös nykyautoista löytyvät moninaiset apujärjestelmät. On ABS- jarrua, ajovakauden hallintajärjestelmää jne.

- Jos kuljettaja pystyy ajamaan sillä tavalla että yksikään niistä ei mene päälle niin silloin sujuu hyvin. Heti kun joku näistä laitteista menee päälle, niin silloin tekniikka tulee apuun ja kuljettaja on ulosmitannut ajotaitonsa, sanoo Lemponen.”

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se osaa vaan ajaa autoo. Ehkäpä ei kannata antaa sen jatkaa autolla ajoo.

Talviajo vaatii treenausta lisää ennen kuin on ajo-oikeus

Vaikka kuinka osaisi autoa ajaa, voi liikenteessä sattua mitä vain! Toinen auto voi liukua eteen vastaan tulevien kaistalla tms... Juuri viikko sitten tutulla kävi noin ja nyt auto lunastuksessa, ihmiset onneksi kutakuinkin ehjinä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

” Kotikonsteinkin voi harjoitella

Oman ajoneuvonsa toimintaa voi rauhallisissa olosuhteissa opetella tuntemaan myös kotikonstein.

- Jossain rauhallisella sivutiellä, kuten esim. mökkitiellä voi pienestä vauhdista jarruttaa ja katsoa miten ABS jarru toimii ja missä kohtaa kuopii, sanoo Janne Lemponen.

Eräänlaista palautetta kuljettajan ajotaidosta antavat myös nykyautoista löytyvät moninaiset apujärjestelmät. On ABS- jarrua, ajovakauden hallintajärjestelmää jne.

- Jos kuljettaja pystyy ajamaan sillä tavalla että yksikään niistä ei mene päälle niin silloin sujuu hyvin. Heti kun joku näistä laitteista menee päälle, niin silloin tekniikka tulee apuun ja kuljettaja on ulosmitannut ajotaitonsa, sanoo Lemponen.”

Tää on muuten sellanen asia mitä itse oon paljon miettinyt isäni kohdalla. Isäni sai jatkaa ajo-oikeuttaan 5 vuodella ja hänellä on tänä vuonna kun tättää 75 vuotta seuraava tarkistus. Itse olen alkanut pelkään hänen kyydissään, koska hän yliarvioi reaktiokykyään.
        Ottaa kovat vauhdit ja arvioi että pystyy reagoimaan jarruttamalla tai rattia kääntämällä ajoissa. Hänellä on useita parkkipaikka kolareita ollut tän viiden viimeisen vuoden aikana ja kaksi kertaa ajanut risteyksessä saareketta päin kun vauhtia on ollut risteyskääntymiseen liikaa. Hänen kyydissään on usein olo että vedän käsijarrun päälle ja sanon että kuules isä, mä ajan. Mä olen isääni paljon kokemattomampi kuljettaja. Olen lähes tasoo autokoulusta juuri päässyt, mutta isäni kyydissä musta tuntuu että minä olen turvallisempi kuljettaja sillä osaan olla varovaisempi ja arvioin ajotaitoni oikein eli pidän itseäni aloittelijana ja vauhtini ja varovaisuuteni on sen mukaista.

Isäni pitää itseään kokeneena ja hyvä kuljettaja joka hallitsee auton ylinopeuksissakin mutta kun hän on jo reaktiossaan hidastunut.

Jouluaattona sen kyydissä meinattiin ajaa taas saareketta päin ja hautuumaaalla peruuttaessa parkista se melkein kolautti autoilija kylkeen.

Ooon miettinyt paljon että pitäiskö hänestä tehdä jo jokin ilmoitus että aikaistaa sitä tarkistusta ettei se oikeesti ehdi kunnolla kolaroimaan. Se kun ei tajua laskee nopeuksia millä ajaa sopiviin ikäänsä nähden

• Anonyymi

Samoin, varjelusta pyysin jo maailmankaikkeudelta, mitäpä sitä muuta voi. Älä ota turhia riskejä. Pus.

• Anonyymi

Oi miten ihanaa. Voi kunpa minustakin huolehdittaisiin noin.❤

• Anonyymi

Ei sun tarvi naisena huolehtia musta, mä huolehdin susta jos seurustellaan tänä vuonna ❤️

• Anonyymi

Jos oot T?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos oot T?

En, J

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En, J

Kenen kanssa ajattelit seurustella?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kenen kanssa ajattelit seurustella?

Ä:n kanssa 😜❤️

• Anonyymi

En ihmettele. Itsekin katselin paikallisuutisia huojentuneena, että ei lumisateen uhreja. Häntä tietysti mietin miestä. Usein ajattelen häntä kun kuulen ambulanssin, ettei vaan olis mitään sattunu ..

• Anonyymi

Täh. Olen Teuvo, maanteiden kingi....

• Anonyymi

Missä lumimyräkässä?

• Anonyymi

Kuka?

• Anonyymi

ei oo kotia, ei kotikäyntejä, hähähähähähähähähähähähä
      terveisin.siviiliansa
      ei oo, eikä tule, herra ylikonstaapelin mummolle vielä kynttilä hautuumaalle, rauhallisesti, turvallisesti
      https://www.youtube.com/watch?v=Swzq3uQzm3E

• Anonyymi

Ällö ämmä oot.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ällö ämmä oot.

Mies se on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mies se on.

Ketään ei kiinnostanu mun kotiin paluut, koskaan. Naiselta miehelle. Päinvastoin, kysyin oletko turvassa.

• Anonyymi

Kiva, että edes joku välittää jostain. Olet sitten hän mies tai et.

• Anonyymi

Luonnollistahan tuo.

• Anonyymi

Oon aina turvassa, tsun tsydädemes autuus olla 😘

• Anonyymi

Siinä ei ole kyllä mitään outoa, että välittää lähimmäisestään, vaikka hän ei välittäisi sinusta. Outoa on, että pidät asiaa outona.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      198
      6938
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2046
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1688
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1390
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1248
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      50
      1108
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      100
      1074
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      7
      1006
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      253
      961
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      939
    Aihe