Aihe

Osastolle?

Anonyymi

Hei!oon tosiaan nuori ihminen (alle 17v). Olen huolissani itsestäni. Mulla on paljon itsemurha ajatuksia, ja oon itsetuhoinen. Oon viillellyt kaksi vuotta. Nyt en jaksaisi käydä koulua, mennä ulos tai edes syödä. Mulla on todella ahdistunut ja masentava olo jokapäivä. Olen ottanut kerran myös yliannostuksen (perus astma lääkkeillä).Olen käynyt psykiatrilla, ei ollut oikein mun juttu. Aattelin jotain osastoa...pääsisinkö mä mihinkään osastolle? En tarkoita mitään suljettua, sinne tuskin pääsen. Esim. Psykiatrinen nuorten osasto tai lepo-osasto? En oikein jaksaisi ilman apua.

3

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Osasto on oikeestaan vaan yksi "Pysäkki" elämän matkan varrella. Toisia se auttaa enemmän, toisia vähemmän. Mikään suoranainen taikasauvahan se ei ole. Eli omaa kuntoutumista ei voi ostaa ostopalveluna osastoilta (tai pelkästään pillereistä), vaan siihen joutuu tekemään työtä myös itse, samalla tavalla kuin terapaissa. Tai elämässä ylipäätään.

Suoisittelen silti juttelemaan avoimesti omista ongelmista, ja etsimään sitä omaa ratkaisua, vaikka sitten osaston kautta. Nuorten tilanne ja ongelmat on hyvin erilaiset kuin viisikymppisillä työkyvyttömyys eläkelläisillä.

Löytyykö paikkakunnalta, jotain hotokoordinaattoria, tai vastaavaa, johon ottaa yhteyttä?

• Anonyymi

Näin on. Ei ne mielen ongelmat pelkällä osastolla ololla parane jos itse ei ole valmis tekemään mitään itsensä eteen. Ei ole olemassa ihmepillereitä tai taikasanoja joilla kaikki muuttuu hyväksi.
        Kyllä ne asiat käsitellä täytyy ja olla aktiivisesti mukana omassa hoidossaan vaikka se "psykologi ei olisikaan ihan sun juttu". Ihmettelempä minkä sitten arvelet olevan sun juttu?

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maisa Torpan raskausuutisesta...

Maisa Torppa ilmoitti olevansa raskaana. Yksi asia ihmetyttää ja on ihmetyttänyt aikaisemminkin: Maisa Torpan Instagramissa tykkääjissä/kommentoijiss
      Kotimaiset julkkisjuorut
      332
      21794
    2. Stefun Sofialle tarjoamat luxuskyydit maksamatta, velkaa niistä jo yli 17 000 euroa.

Seiskan mukaan limusiinikyyteihin erikoistunut yritys hakee Stefun yritykseltä oikeusteitse yli 17 000 € maksamattomista kyydeistä. Useat ajoista ova
      Kotimaiset julkkisjuorut
      337
      6171
    3. Miksei työ kelpaa suomalaisille?

Rakennus-, siivous-, ja hoiva-alakin täynnä ulkomaista työvoimaa ja kotimaiset vuosis kortistossa. Mistä moinen oikein johtuu. Ovatko korvaukset liia
      Maailman menoa
      362
      4143