Vain hieman säteilee

Anonyymi

Jyväskylällä on tosiaan homma hanskassa. Ensin rakennettiin slummi vanhojen myrkkykerrosten päälle Lutakossa ja sitten asuntomessualue paremmalle väelle säteilevien maamassojen viereen. Ja lisää aiotaan kaavoittaa. Eihän se viranomaisten mukaan koskaan ole haitalista, ydinsäteilyä vain. Muutaman vuoden kuluttua alueen ihmiset eivät tarvitse lainkaan heijastimia pimeällä.

49

883

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Näin kertoo itse ei aina polla säteile tapaus

    • Anonyymi

      Tulevan Äijälän K-Supermarketin ei kannata ottaa valikoimiinsa heijastimia. Valojakin voi himmentää kun asiakkaat säteilevät.

    • Anonyymi

      Pientähän tuo jos vertaa johonki pohjosen uraanipitoisiin kaivoksiin.

    • Anonyymi

      Näin tämä "Korona "leviää.

      • Anonyymi

        Ihmisten omaa tyhmyyttä jos leviää


    • Anonyymi

      Itse kun leipätyöni ansaitsin Ydinvoimalassa niin siitä kokemuksesta opin sen että äkkiä muuttaisin pois tuon alueen läheltä.Ne maamassat ovat aina epävakaita ja säteilyvuotoja tulee ja ihmettelenkin miten lupa on tullut tuollaiseen n.s loppusijoitukseen.

      • Anonyymi

        Olen alusta asti ihmetellyt kun Lutakkoa alettiin rakentaa että onkohan maaperä tutkittu japilaantuneet maat poistettu ja käsitelty. Muistan millainen alue oli aikaisemmin sehän oli kaatopaikka ja sinne on voinut jäädä justiinsa noita säteily aiheuttavia aineksia varsinkin kun koko alue on liejuinen ja jostain luin että vajoaakin.
        Mutta ei hätää, siellä asuvat kutsuvat itseään eliitiksi eliteillä eliittimaaperä...


    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä. Muutaman vuoden kuluttua voidaan Äijälän alueen ja asme- alueen asukkaista ryhtyä tutkimaan soluvaurioita ja syövän esiasteita, ehkä jo tautejakin.

    • Anonyymi

      Säteilee kuten aloituksenkin tekijällä .

      • Anonyymi

        Olen pahoillani jos vuokrayksiösi on kyseisellä alueella. Huono säkä.


    • Anonyymi

      Lisäksi vieressä on Jyväsjärvi jonka ”puhtaudesta” ei liene kenelläkään epäsevyyttä.

    • Anonyymi

      Voimalaitoksen edustalla sijaitsevalla matalikolla joutsen raapaisi nokallisen pohjatuotetta ja hetken kuluttua oksensi sen kaaressa ulos.

      • Anonyymi

        Toista se on mulla, oma talo Päijänteen rannalla, 460 neliötä asuinpinta-ala. Kaksi rantasaunaa, kesäisin pitkässä ponttoonilaiturissa lilluu täysin entisöity entinen Tehdaspuu Oy:n hinaaja, hinaajassakin sauna.
        200 neliöö varastotilaa, pari moottorikelkka eikä mitään työkelkkoja vaan SkiDoot viimeistä huutoa, lähtee kuin Atte potalta.
        Pari autoa, toinen uusi sähkö Tesla ja toinen Audi A7, ajettu vasta 34 000 km.
        Lapissa lomamökki Ounastunturin takana.
        Koittakaahan köyhät pärjätä. Minä tässä nyt laitan vähä työnjohtajille infoo ensi viikon hommista ja sitten konjakkia ja saunaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toista se on mulla, oma talo Päijänteen rannalla, 460 neliötä asuinpinta-ala. Kaksi rantasaunaa, kesäisin pitkässä ponttoonilaiturissa lilluu täysin entisöity entinen Tehdaspuu Oy:n hinaaja, hinaajassakin sauna.
        200 neliöö varastotilaa, pari moottorikelkka eikä mitään työkelkkoja vaan SkiDoot viimeistä huutoa, lähtee kuin Atte potalta.
        Pari autoa, toinen uusi sähkö Tesla ja toinen Audi A7, ajettu vasta 34 000 km.
        Lapissa lomamökki Ounastunturin takana.
        Koittakaahan köyhät pärjätä. Minä tässä nyt laitan vähä työnjohtajille infoo ensi viikon hommista ja sitten konjakkia ja saunaan.

        No mitä sitten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toista se on mulla, oma talo Päijänteen rannalla, 460 neliötä asuinpinta-ala. Kaksi rantasaunaa, kesäisin pitkässä ponttoonilaiturissa lilluu täysin entisöity entinen Tehdaspuu Oy:n hinaaja, hinaajassakin sauna.
        200 neliöö varastotilaa, pari moottorikelkka eikä mitään työkelkkoja vaan SkiDoot viimeistä huutoa, lähtee kuin Atte potalta.
        Pari autoa, toinen uusi sähkö Tesla ja toinen Audi A7, ajettu vasta 34 000 km.
        Lapissa lomamökki Ounastunturin takana.
        Koittakaahan köyhät pärjätä. Minä tässä nyt laitan vähä työnjohtajille infoo ensi viikon hommista ja sitten konjakkia ja saunaan.

        ...eikä tuossa vielä kaikki mutten jaksa köyhille alkaa selittämään mitä kaikkea omistan. Vähän kyllä käy sääliksi köyhät mutta kaikilla on mahdollisuus rikastua kuten mulla, vanhemmilta sain perintönä yrityksen joka tahkoaa rahaa ja minä vain muutaman puhelun päivässä otan, siinäpä minun työpäivä onkin. Rengit juoksee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toista se on mulla, oma talo Päijänteen rannalla, 460 neliötä asuinpinta-ala. Kaksi rantasaunaa, kesäisin pitkässä ponttoonilaiturissa lilluu täysin entisöity entinen Tehdaspuu Oy:n hinaaja, hinaajassakin sauna.
        200 neliöö varastotilaa, pari moottorikelkka eikä mitään työkelkkoja vaan SkiDoot viimeistä huutoa, lähtee kuin Atte potalta.
        Pari autoa, toinen uusi sähkö Tesla ja toinen Audi A7, ajettu vasta 34 000 km.
        Lapissa lomamökki Ounastunturin takana.
        Koittakaahan köyhät pärjätä. Minä tässä nyt laitan vähä työnjohtajille infoo ensi viikon hommista ja sitten konjakkia ja saunaan.

        Toista se on kun herättyäni katson ympärilleni, kalamaja Päijänteen rannalla, 10 neliötä asuinpinta-ala. Kaksi rantakaislikkoa, kesäisin lahossa ponttoonilaiturissa lilluu täysin seula entinen Tehdaspuu Oy:n hinaaja, hinaajassakin hometta.
        2 neliöö varastotilaa, pari moottorisahaa eikä mitään työsahoja vaan vihonviimeistä romua, lähtee Kuusakoskelle kuin Atte potalta.
        Pari soutuvenettä, toinen uusin airoin ja toinen halki, soudettu päissään kiville.
        Lapissa oli lomamökki vuokralla Ounastunturin takana kolme päivää.
        Koittakaahan muutkin köyhät pärjätä. Minä tässä nyt laitan vähä työnjohtajille infoo ensi viikon hommista, lupaan tulla selvänä tällä kertaa. Mikäli en sammu saunaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toista se on kun herättyäni katson ympärilleni, kalamaja Päijänteen rannalla, 10 neliötä asuinpinta-ala. Kaksi rantakaislikkoa, kesäisin lahossa ponttoonilaiturissa lilluu täysin seula entinen Tehdaspuu Oy:n hinaaja, hinaajassakin hometta.
        2 neliöö varastotilaa, pari moottorisahaa eikä mitään työsahoja vaan vihonviimeistä romua, lähtee Kuusakoskelle kuin Atte potalta.
        Pari soutuvenettä, toinen uusin airoin ja toinen halki, soudettu päissään kiville.
        Lapissa oli lomamökki vuokralla Ounastunturin takana kolme päivää.
        Koittakaahan muutkin köyhät pärjätä. Minä tässä nyt laitan vähä työnjohtajille infoo ensi viikon hommista, lupaan tulla selvänä tällä kertaa. Mikäli en sammu saunaan.

        No jo! Arvasin että jonkun köyhän nilkkaan kolahtaa ja niin kävi. No anna tulla vaan kaikki patoutumatkin tänne, kyllä sen verran kumminkin minua säälittää että voisin sulle lahjoittaa puolikkaan Fazerin hapanjuurileivän, toissa päivänä ostettu, jäänyt vaan kuivumaan kaappiin kun aina tulee ostettua tuotetta leipää. Joten jos liikut täälä päin niin tule portille vaan rohkeasti kerjäämään, nakkaan ovelta leivän puolikkaan portin yli. Sisälle en voi laskea kun vaimo ei sitten yhtään välitä köyhistä...no ymmärrän kyllä vaimoa, eihän köyhistä ole kuin haittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jo! Arvasin että jonkun köyhän nilkkaan kolahtaa ja niin kävi. No anna tulla vaan kaikki patoutumatkin tänne, kyllä sen verran kumminkin minua säälittää että voisin sulle lahjoittaa puolikkaan Fazerin hapanjuurileivän, toissa päivänä ostettu, jäänyt vaan kuivumaan kaappiin kun aina tulee ostettua tuotetta leipää. Joten jos liikut täälä päin niin tule portille vaan rohkeasti kerjäämään, nakkaan ovelta leivän puolikkaan portin yli. Sisälle en voi laskea kun vaimo ei sitten yhtään välitä köyhistä...no ymmärrän kyllä vaimoa, eihän köyhistä ole kuin haittaa.

        Minulla säteili juuri Alkoon ja takaisin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toista se on mulla, oma talo Päijänteen rannalla, 460 neliötä asuinpinta-ala. Kaksi rantasaunaa, kesäisin pitkässä ponttoonilaiturissa lilluu täysin entisöity entinen Tehdaspuu Oy:n hinaaja, hinaajassakin sauna.
        200 neliöö varastotilaa, pari moottorikelkka eikä mitään työkelkkoja vaan SkiDoot viimeistä huutoa, lähtee kuin Atte potalta.
        Pari autoa, toinen uusi sähkö Tesla ja toinen Audi A7, ajettu vasta 34 000 km.
        Lapissa lomamökki Ounastunturin takana.
        Koittakaahan köyhät pärjätä. Minä tässä nyt laitan vähä työnjohtajille infoo ensi viikon hommista ja sitten konjakkia ja saunaan.

        Poliisit perään sinne rantasaunalle...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...eikä tuossa vielä kaikki mutten jaksa köyhille alkaa selittämään mitä kaikkea omistan. Vähän kyllä käy sääliksi köyhät mutta kaikilla on mahdollisuus rikastua kuten mulla, vanhemmilta sain perintönä yrityksen joka tahkoaa rahaa ja minä vain muutaman puhelun päivässä otan, siinäpä minun työpäivä onkin. Rengit juoksee.

        Kirjoituksesi mukaan et ole pnnellinen. Toinen pn vienyt puolisosi, parempi sängyssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliisit perään sinne rantasaunalle...

        Onko huumekaupalla hankittua? Kukaan työllään hankkinut ei noin kirjoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toista se on mulla, oma talo Päijänteen rannalla, 460 neliötä asuinpinta-ala. Kaksi rantasaunaa, kesäisin pitkässä ponttoonilaiturissa lilluu täysin entisöity entinen Tehdaspuu Oy:n hinaaja, hinaajassakin sauna.
        200 neliöö varastotilaa, pari moottorikelkka eikä mitään työkelkkoja vaan SkiDoot viimeistä huutoa, lähtee kuin Atte potalta.
        Pari autoa, toinen uusi sähkö Tesla ja toinen Audi A7, ajettu vasta 34 000 km.
        Lapissa lomamökki Ounastunturin takana.
        Koittakaahan köyhät pärjätä. Minä tässä nyt laitan vähä työnjohtajille infoo ensi viikon hommista ja sitten konjakkia ja saunaan.

        Päijänteen rannalla oli kinkomaan keuhkotautiparantola. Virusten ikä 60 vuotta . Että ui sinä vaan siellä keuhkonpalojen seassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päijänteen rannalla oli kinkomaan keuhkotautiparantola. Virusten ikä 60 vuotta . Että ui sinä vaan siellä keuhkonpalojen seassa.

        Sigaporen mies taisi pelästyä, kun hän taas kerran paljastui naisensa kanssa korruptiomatkalta. No kyllä puoliso täällä odottaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sigaporen mies taisi pelästyä, kun hän taas kerran paljastui naisensa kanssa korruptiomatkalta. No kyllä puoliso täällä odottaa...

        Oliko Intian Atk-nainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoituksesi mukaan et ole pnnellinen. Toinen pn vienyt puolisosi, parempi sängyssä.

        Haha...itse potkaisi ajan jo luiskaan vuonna 2007


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko huumekaupalla hankittua? Kukaan työllään hankkinut ei noin kirjoita.

        Ken onnen löytää se onnen kätkeköön hähä.
        Työtä on tehty ja rengit juoksee.


    • Anonyymi

      Asuntomessualueen vieressä on joku lintujen suojelualue eikä mitään säteilyä.. 😂🤣😂

      • Anonyymi

        Siksihän siihen juuri onkin suojelualue tehty, ettei ihmiset sinne menisi.


    • Anonyymi

      Asuntomessualueen rannan tuntumasta on saatu kaksipäisiä haukia ja metrin mittaisia lahnoja.

      • Anonyymi

        Maisa Torpalla on aika lollot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maisa Torpalla on aika lollot.

        Ne sisältävät myös hänen ainoat aivonsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne sisältävät myös hänen ainoat aivonsa.

        Eikö ne ole alempana?


    • Anonyymi

      Voisin Torpalle maksaa 3000 tonttia että voisin kerran painasta noiden lollojen väliin.
      Terveisin: Päijänteen rannan miljonääri

      • Anonyymi

        Sormellako painaisit, velttoville?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sormellako painaisit, velttoville?

        Voi kuule impo! Rahalla saa aineita jolla nousee pystyyn vaikka olis kuollut! Jaksaa painaa vaikka kuusi tuntia yhtä soittoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kuule impo! Rahalla saa aineita jolla nousee pystyyn vaikka olis kuollut! Jaksaa painaa vaikka kuusi tuntia yhtä soittoa!

        Mitä hyötyä on seisottaa ja jyystää eikä laukea ollenkaan? Ihanko sekuntikellolla aikaa otit?


    • Anonyymi

      Olen asunut täällä Äijälänrannassa nyt reilun vuoden ja koko ajan ollut ihmeellistä särkyä ja kolotusta. Volkkari on parkissa tuolla asfalttiparkkipaikalla mikä on rakennettu tuon läjitysalueen päälle. Kerääkö se nyt kaiken säteilyn itseensä. Mittaako täällä viranomaiset ollenkaan säteilyarvoja?

      • Anonyymi

        Se läjitysalue ei ole ongelma vaan sun wolkkaris.


    • Anonyymi

      Onko olemassa tutkimustietoa tappaako säteily koronavirusta?

      • Anonyymi

        Tartunnan saaneet opiskelijat makaamaan sinne tuhkakasalle armeijan telttoihin. Pari viikkoa luulisi riittävän tulosten saamiseksi.


    • Anonyymi

      KuplaVolkkarin älykäs pakoputkisto hajoittaa ja suodattaa säteilyt ja mikroobit tehokkaasti,toisesta putkesta tulee myrkyt ulos ja toisesta bakteerit ,ja joskus siihen isoon äänenvaimentaja- pönttöön kertynyt bensiini poksahtaa ja tuhoaa muut jäämät kertapaukauksella.

    • Anonyymi

      Alueelle on vuosina 1986–1990 läjitetty radioaktiivisia cesium Cs-137 ja Cs-134 -radioisotooppeja sisältävää, rikastunutta turvetuhkaa. Turvetuhkan radioaktiiviset isotoopit ovat peräisin vuonna 1986 tapahtuneen Tshernobylin ydinvoimalaonnettumuuden laskeumasta.

      Läjitysalueet peitettiin vuonna 1991. Säteilyturvakeskus mittasi tuolloin alueen säteilyn, totesi peittävän suojamaakerroksen jääneen pienellä alalla liian ohueksi ja määräsi lisätäytön suoritettavaksi. Lisätäytön jälkeen alueen säteilytaso mitattiin uudelleen ja alue todettiin turvalliseksi.

      Rakentaminen:
      Tuhkanläjitysalueiden vaikutuksista ja merkityksestä on Säteilyturvakeskuksen lausunto 11.11.2004, jossa todetaan, ettei säteilyturvallisuuden kannalta ole tarpeen asettaa rajoituksia suunnitelman mukaiselle rakentamiselle, edellyttäen että tuhka ei ulotu rakennuskaivantoihin asti.

      Läjitetty tuhka on otettu huomioon tulevan asuntomessualueen eli Äijälänrannan asemakaavaa laadittaessa: kaavaehdotukseen on merkitty tuhkanläjitysalue, jolla kaivutöitä tehdessä on pyydettävä säteilyturvakeskuksen lausunto. Alueelle ei ole osoitettu rakentamista, vaan se tullaan rakentamaan pysäköintialueeksi. Alueen välittömässä läheisyydessä rakentamista ei ole rajoitettu.

      Säteilyturvakeskuksen mukaan Äijälänrannan alueella on nykyään turvallista liikkua ja oleskella, myös lasten leikkiä. Mittausten mukaan läjitysalueiden säteily ei poikkea normaalista luonnon taustasäteilystä.

      http://wikimapia.org/27612257/fi/Radioaktiivisen-tuhkan-läjitysalue-ei-tarkka

    • Anonyymi

      Jyväskylän kaupunginvaltuusto kokoontuu tänään maanantaina kello 18 Teams-kokoukseen keskustelemaan muun muassa Jyväskylän Sydän -hankkeen loppuraportista. Raportin mukaan sinfonian konserttisali sijoitettaisiin Paviljongin Wilhelm-saliin ja kansalaisopisto Lyseoon, joka peruskorjattaisiin. Asialistalla on myös Kammintien asemakaavan muutos. Alueelle on haudattu radioaktiivista tuhkaa.

      https://www.ksml.fi/paikalliset/3289754

    • Anonyymi

      Vaajakoskella aiotaan rakentaa vuosikymmeniä vuotaneen huoltoaseman, (Keskimaa), tontille asuintaloa.

      • Anonyymi

        Ihan sama kuin rakentaisi Lievestuoreen lipeälammen päälle kerrostalon.


      • Anonyymi

        Onko tarkkaa sijaintia? Miksi aina rakennetaan vaaralliselle tontille Jyväskylässä asuintaloja?


    • Anonyymi

      koko entisen Suotietokeskus Kammin, Peukkulan ja nykyisen kuntosalin tontti on aikoinaan järvestä lohkastua alaa. Ilmeisesti lähistön maatila kuivatti järvestä peltoa itselleen. Onnistuisiko sama tänäpäivänä.

    • Anonyymi

      Ohi ajellessa alueella on näkynyt loistavia kukkia.

      • Anonyymi

        Lentokoneet käyttävät niittyä majakkana!


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2501
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1958
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1766
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe