Aihe

Ex-vl:lle kysymys: Miksi jätit vl-liikkeen/-lahkon?

Anonyymi

Ihan vain uteliaisuudesta kysyn.

9

91

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Naurettavat opinkappaleet mm. Korvakorut, meikkauskielto, tv:n omistaminen. Pf-kohun huono hoito. Traumatisoituminen suurperheessä.

• Anonyymi

Toisten kyttääminen, ihmeellisten sääntöjen noudattaminen (ks. yllä), oman vapaan ajattelun rajoittaminen. Kaikki muu toiminta tärkeämpää, kuin itse usko. Siinäpä niitä tärkeimpiä.

• Anonyymi

Miten trauma suurperheessä liittyy uskon kieltämiseen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten trauma suurperheessä liittyy uskon kieltämiseen?

Siten, ettei halua omia lapsia kasvattaa traumatisoivassa ympäristössä tai tavalla. Ajatuskin oman lapsen aivopesusta alkoi oksettaa.

Uskoa voi onneksi liikkeen ulkopuolellakin. se ei pysty omimaan uskomista itselleen vaikka kuinka haluais.

• Anonyymi

Koska kohtasin Jeesuksen.

• Anonyymi

Otitko selfien?

• Anonyymi

Jätin, koska huomasin, etten kuulu perinteiseen sukupuolijaotteluun. Huomasin jo ala-asteella, että en ole sukupuoleltani se, joksi minä synnyin. En ollut myös sitä sukupuolta, joksi vastakkaista sukupuolta kutsuttiin. Huomasin olevani muunsukupuolinen. Yläasteella tajusin, että olen panseksuaali. Nyt olen onnellinen jolla on kaksi puolisoa ja elän onnellisinta aikaa koskaan. Suku ei hyljännyt minua, vaan olivat onnellisia minun puolestani.

• Anonyymi

Epärehellisyyden, kaksinaamaisuuden ja epäoikeudenmukaisuuden takia lähdin. Olin itse epärehellinen, eli tein salassa asioita, joita ei vl-opetuksen mukaan pidetty oikeina, kuten tanssin, kuuntelin kaikenlaista musiikkia ja katsoin elokuvia. Myös muut vl-ihmiset olivat epärehellisiä itseään kohtaan. Silmät suljetaan toisille asioille, ja huomio kiinnitetään toisaalle. Kaksinaamaisuus tuli siinä kohtaa vastaan, kun käyttäyty toisten kanssa toisin ja toisten kanssa toisin. Yleistä tuntuu olevan. Epäoikeudenmukaisuutta tuntui vähän kaikessa. Väsyneille äideille saarnataan, että älkää väsykö ottamaan lapsia vastaan jne. Toiset saa harjottaa haluamaansa ammattia, esim yritysjohtaja. Toinen ei saa laulaa tai tehdä rakennekynsiä. Ei jaksanu enää tällaista.

• Anonyymi

Onko siinä mielestäsi jotakin kiellettyä, että harjoittaa esim. yritysjohtajan ammattia? En nyt ymmärrä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muusikko Pave Maijanen, 70, on kuollut

"Talvella 2018 hän sai ALS-diagnoosin. Ensioireet hän huomasi syksyllä 2018. Tuolloin Maijanen alkoi tuntea kummallisia lihaskramppeja ja huomasi, ett
      Maailman menoa
      120
      5852
    2. Maisa Torpan raskausuutisesta...

Maisa Torppa ilmoitti olevansa raskaana. Yksi asia ihmetyttää ja on ihmetyttänyt aikaisemminkin: Maisa Torpan Instagramissa tykkääjissä/kommentoijiss
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      4135
    3. Sofia muutti hotelliin ilmaiseksi

"Seiskan saamien tietojen mukaan kohukaunotar Sofia Belorf, 30, olisi muuttanut helsinkiläiseen luksushotelliin äskettäin. Seiskan saamien tietojen mu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      388
      2222