Mulla olis pari kysymystä osastoihin liittyen! (En jaksa sit mitään "miks kysyt tommosia", haluan vain vastauksia kysymääni).
Ensimmäinen kysymys:
-mitä eri osastoja on olemassa? Millaiselle osastolle pääsisi itseään vahingoittava nuori?(Kokemusta itsensä lyömisestä, käsi ja vatsa myös täynnä viiltoja)
Toinen kysymys:
-Mitä pitää tehdä päästäkseen osastolle? *Kuinka itsetuhoinen pitää olla päästäkseen osastolle? * En välttämättä suljettua tarkoita, sinne ei kovin helposti tietääkseni pääse. En tarkoita että haluaisin osastolle, kysyn lähinnä vain sillä kaverini joutui itsetuhoisuudesta osastolle. Ja tosiaan jos on valittamista tms niin jätä kommentoimatta. Odotan vastauksia kysymyksiini. Erityisesti tähdellä merkittyyn kysymykseen (*)
Osastoista kysyttävää
3
87
Vastaukset
- Anonyymi
Korjaus ylempään: kysyn lähinnä sillä itsetuhoinen kaverini päätyi osastolle, ja pelkään että minäkin joudun. Minulla on siis kokemusta itsensä lyömisestä,sehä käteni ja vatsa on täynnä viiltoja. Viilleltyä on tullut nyt kaksi vuotta.
- Anonyymi
Se varmaan aika paljon riippuu tapauksesta, että laitetaanko osastolle. Mäkin viiltelen ja jouduin sit suljetulle pakkohoitoon, mut mä olin sillon toki myös psykoottinen ja yrittäny just tappaa itteni. Sen takii sit mut päätettiin sijoittaa kiireellisesti osastolle jossa olin monta kuukautta.
- Anonyymi
Yleensäkin psykiatria on varsin tulkinnanvarainen lääketieteen ala. Sen lisäksi on paljon eroja eri kuntien välillä hoitoon pääsyssä. Asiaan on varmasti mahdotonta vastata suoraan. Päätös on niiden lääkäreiden käsissä, jotka potilaan ensimmäisenä tapaavat.
Itselläni on sellainen käsitys (omalta kohtuullisen vähäiseltä osaltani), että jos ei ole umpisekaisin, eli on jotakuinkin realiteeteissa, eli ei ole psykoottinen, niin ihmiseltä kysytään, että lähdetkö vapaaehtoisesti vai menetkö väkisin. Vaikka vietäisiin väkisin, niin välttämättä silti ei voida pitää kuin sen lain salliman tarkkailuajan eli ehkä kolme päivää. Ja ymmärtääkseni osastot ovat ihan samoja, olipa siellä väkisin tai vapaaehtoisesti.
Omista ajoistani on niin paljon aikaa, etten muista kaikkea, enkä ole lakeihin sen kummemmin perehtynyt. Joitain juttuja muistan potilastovereistani. Hyvin erilaisilla syillä oltiin samalla osastolla. Osa sai liikkua osaston ulkopuolella, osa ei. Jotkut olivat olleet alkuun somaattisella osastolla, esim. hengenvaarassa syömättömyyden vuoksi olleet anorektikot. Itseni siirrettiin kerran tällaisella tarkkailujaksolla toiseen sairaalaan, mutta silti pääsin muutamassa päivässä pois. Jostain ikkunasta näki, että alakerrassa oli pahempi osasto, jossa muistaakseni potilailla oli pieni korkealla aidalla ja piikkilangoilla suojattu ulkoilupiha.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167150- 1972510
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1021947En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761517Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911069- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46949- 77853
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708