Huijaanko itseäni?

Anonyymi

Olen pitkään ollut oluen suurkuluttaja. Miellän itseni alkoholistiksi. Olen vain kerran ollut kuukauden juomatta. Silloin kävin päihdeklinikalla. Muuton jälkeen lopetin ja aloin juoda enemmän, kunnes tuli pohja vastaan. Olen 36-vuotias nainen. Olen nyt kolmatta päivää juomatta, mutta otin juuri vichytölkin. Huijaanko itseäni tällä tölkillä? Se on Vichyä, mutta mielleyhtymä oluttölkkiin jopa sai kevyen omantunnonpistoksen aikaan. Onko jollain vastaavaa kokemusta moisesta?

6

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En tiedä, mutta jos se vichytölkki tuo edes vähän apua, niin miksi ei?

    • Anonyymi

      Alkoholiongelmille tulisi loppu, kun viinapullon hinta olisi 10000€ pullolta! Sama juttu oluen ja kaikkien alkoholituotteiden kanssa! Jumalauta, että olen suoraan sanottuna kyrpiintynyt näihin alkoholi- ja huumeongelmaisiin ihmisiin!! Kaverini ratkesi taas jouluaattona ryyppäämään ja viikon päästä siitä hän oli jo sairaalahoidossa. Tätä "rallia" hänellä on riittänyt viimeiset 15 vuotta ja loppua ei näy lukuisista sairaala- ja vieroitushoidoista riippumatta. Itsekuri puuttuu!! Antabuskuuri jää häneltä muutaman päivän jälkeen sen aloituksesta unholaan ja taas se korkki sitten narahtaa auki ja rahat kun on juotu, niin siten kiljulla "paikataan" tilannetta. Itse tekemällään hiiva- ja sokerivesisekopaskalla tätyy vain nuppi saada turvoksiin. Mikään ei auta, ei hoidot ja keskustelut! Ajoittain kuukausi mennyt ilman tuota viinapirun paskaa, mutta sitten taas... En jaksa välittää hänestä enää paskan vertaa!! Juokoon itsensä sitten parin metrin monttuun!!! Vittuilut ja haukkumiset olen saanut vain niskaani puhuttuani asiasta. Asiallisesti olen puhunut monet kerrat hänen kanssaan tuosta alkoholiongelmasta ilman kritiikkiä ja moralisointia, mutta nyt mulle tuli mitta niin täyteen...
      "Niin vitun kyllästynyt!"

      • Anonyymi

        Alkoholiongelmille ei tule loppua vaikka viinapullon hinta olisikin 10.000 euroa.
        Juoppo ei koskaan ole joutunut lopettamaan juomista sen takia että viinat tai rahat on loppuneet. Niiden loppuminen on vaikeuttanut hetkeksi juomista, mutta kyllä se on aina silti jatkunut.
        Sinun kirkoituksestasi käy ilmi, että sinä olet osaltasi vain mahdollistanut tämän kaverisi juomista. Alkoholistin täytyy itse kohdata oman juomisensa aiheuttamat ongelmat, ja auttamalla juoppoa päivittäisissä toimissa auttaa häntä vain juomaan lisää. Alkoholisti kääntää kaiken saamansa avun palvelemaan omaa juomistaan.
        Ikävä kyllä et voi mitenkään auttaa kaveriasi, ja siksi parasta apua onkin jättää juoppo itse siivoamaan jälkiänsä.


    • Anonyymi

      Ajatuksia tulee ja menee - jostain tulee mieleen jotakin ja toisesta jotain muuta - ei niistä ole syytä huolestua.
      Sanoit tuntevasi syyllisyyttä tai ajattelet huijaavasi. Tavoitteesi on olla juomatta alkoholia, etkä nyt juonut alkoholia vaan vissyä, joten olet toiminut juuri siten kuin halusitkin toimia, se on hieno juttu!
      Mieli on jännä kaveri, se saattaa johtaa välillä harhaan. Aina sitä ei edes kannata kuunnella, vaan sanoa itselleen "nyt stop, ihan hölynpölyä tuommoinen".

      Hyvää raitista päivää sinulle!
      Toivoo Maria Auditorios

    • Anonyymi

      Alkoholiriippuvuus

      Mitä on alkoholi? Liuotin jota käytetään moninaisimpiin tarkoituksiin. hyödyllisiin ja hyödyttömiin. Tämä on omakohtainen kertomus alkoholista ja omasta elämästäni. Ensimmäisen kerran elämässäni kohtasin alkoholin kun otin sitä isäni viinakaapista olevasta pullosta. Olin 15-vuotias tuolloin. Tuo tunne jonka sain siitä on seurannut elämääni tähän asti kun nyt täytän 36 vuotta 2021. Koitan miettiä, että mitä hyvää alkoholista on ollut. Suurimmaksi osaksi ei mitään mutta jotain hyvää myös. Nuo lukemattomat mukavat yöt kavereiden kanssa juhlien ja myös naisseuraa on osunut kohdalle. Todellista rakkautta en ole löytänyt, vaikka monta ottajaa on ollut.

      Voisin kuvailla, että olen ollut suhteessa alkoholiin enkä muihin ihmisiin. Nuo muut ihmiset ovat olleet vain välineitä joilla voin perustella omaa juomista.

      Oma alkoholin käyttö on ollut aina ns salassapidettävä juttu. Muiden seurassa kyllä juon ja tulen humalaan, seuraavana aamuna ollaan krapulassa kavereiden kanssa. Sitä en kuitenkaan ole ikinä kertonut muille, että tämä on normaalia ja en oikeasti ole krapulassa vaan haluan olla humalassa myös huomenna enkä oikesti tunne mitään krapulaa. Tätä on jatkunut jo noin 14 vuotta. Normaali käyttö taitaa olla kohtuukäyttäjällä 24 annosta viikossa. Oma käyttö on noin 18 annosta eli keissi päivässä.

      Tiedän mitä kaikkea alkoholi vaikuttaa ja koitan lopettaa sen mutta se on pitkään käyttäneelle vaikeaa. En koe mitään vieroitusoireita alkoholista jos olen ilman, mutta jos saan tilaisuuden niin päässä mietin sitä että jään jostain paitsi. Siitä mukavasta tunteesta jonka saan alkoholia nautittuani.

      olen tällä hetkellä työelämässä ja osaan työni hyvin ja menestyn siinä. Aikaisemmin tein kahta työtä koska velat painoivat päälle juomisista johtuvista veloista. Nyt nuo velat on kuitattu ja voin tehdä vain yhtä työtä. Kahden työn tekeminen aiheuttaa sen, että vapaa-aikaa ei ole kovin paljon ja juomiseen jäävä aika myös jää kovin vähäiseksi. Tuona aikana paino laski, harrastin liikuntaa ja kuntokin oli suht hyvä. Toisen työn ja velkojen maksujen loputtua tämä kääntyi päälaelleen. Nyt on rahaa ja vapaa-aikaa. No mitä alkoholiriippuvainen silloin tekee? Kaksinkertainen määrä juomaa kurkusta alas ja toleranssin vuoksi kukaan ei edes töissä huomaa mitään.

      tarina jää nyt kesken

      • "Voisin kuvailla, että olen ollut suhteessa alkoholiin enkä muihin ihmisiin. Nuo muut ihmiset ovat olleet vain välineitä joilla voin perustella omaa juomista."

        Erinomainen tiivistys alkoholistin mielenmaisemasta ja elämän tarkoituksesta!

        Muuten olen kanssasi eri mieltä siitä huomaavatko muut alkoholistista juomistasi; kyllä huomaavat. Erityisesti toiset juopot vaistoavat herkästi kollegan.

        Jatka tarinaasi!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      85
      1080
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      579
      961
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      907
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe