Nokia NRe

Millaiset ovat

Millaiset ovat Nokia Nre renkaat ominaisuuksiltaan. Lähinnä kiinnostaa renkaiden ääni elikkä ovatko hiljaiset. Myös ajettavuudesta voi kertoa jos on ko. renkailla ajanut... Kokona olisi 205/55/16. Myös Michelinin Pilot Primacyt kiinnostavat, kertokaa jos kokemusta.

14

18904

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuluttaja
    • Indonesia

Siis tuo tarkoittaa Suomeksi, että kyseisiä renkaita ei ole valmistettu Suomessa.

• eh...

Eipä ole valmistettu monia muitakaan renkaita. Suomessa valmistaminen ei ole mikään laadun tae. Jotkut uskovat vielä siihen 70-luvun propagandaan, että Suomessa valmistetaan laadukkaampia tuotteita kuin muualla.

Sitäpaitsi Nokialla toimii laaduntarkkailu ulkomailla yhtä hyvin kuin Suomessakin. Nykypäivänä ei ole varaa työntää markkinoille sekundaa. Valmistusmaalla ei ole merkitystä.

• KassuH

juuri tuo 205/55/16 koko ensiasennusrenkaana ja olen seurannut tiiviisti käytyä keskustelua. Olen ymmärtänyt niin, että tuo Nokian NRe olisi parhaimmillaan pienemmässä kokoluokassa. Sensijaan Michelin Energy on kerännyt kovasti kehuja hiljaisuudesta/vesikeli ominaisuuksista, kuin myös tuo mainitsemasi Pilot, joka lienee vauhdikkaampaan ajoon. Syksyllä minulla renkaanvaihto edessä ja valintani tulee olemaan Pilot, ellei ihan ihmeitä tapahdu. Jos Nokialaista välttämättä haluat, ota NRH.

• Jaa-a....

Uusien kesärenkaiden hankinta on edessä, ja itsekin olen hetkisen tuumaillut että hankkisin Nokian NRe:t. Mutta sitten tuli lueskeltua useampaakin nettifoorumia, ja NRe:itä kehuvia kirjoituksia oli hyvin vähän. Taidanpa sittenkin päätyä hieman kallimpaan Micheliniin, ja sen Energy-malliin.

• Peeku
        Jaa-a.... kirjoitti:

Uusien kesärenkaiden hankinta on edessä, ja itsekin olen hetkisen tuumaillut että hankkisin Nokian NRe:t. Mutta sitten tuli lueskeltua useampaakin nettifoorumia, ja NRe:itä kehuvia kirjoituksia oli hyvin vähän. Taidanpa sittenkin päätyä hieman kallimpaan Micheliniin, ja sen Energy-malliin.

Mulla ja aka... siis rouvallani on liki samallaiset autot ja rouvan autossa on liki samankokoiset nre.t kun taas mun autossani energyt. Kokemukset renkaista!! NRe on hiljaisempi,mukavampi ja suuntavakaampi kaikenlaisilla tienpinoilla. Energy vie voiton vain pienemmällä vierintä vastuksella ja ehkä tarkemmalla ohjautumisella.

• KassuH
        Peeku kirjoitti:

Mulla ja aka... siis rouvallani on liki samallaiset autot ja rouvan autossa on liki samankokoiset nre.t kun taas mun autossani energyt. Kokemukset renkaista!! NRe on hiljaisempi,mukavampi ja suuntavakaampi kaikenlaisilla tienpinoilla. Energy vie voiton vain pienemmällä vierintä vastuksella ja ehkä tarkemmalla ohjautumisella.

jos mainittaisiin nuo renkaiden koot. Varsinkin proofiilin muutos vaikkapa vain 5%:lla muuttaa renkaan käyttäytymistä joillakin rengasmerkeillä todella paljon.

• KassuH
        KassuH kirjoitti:

jos mainittaisiin nuo renkaiden koot. Varsinkin proofiilin muutos vaikkapa vain 5%:lla muuttaa renkaan käyttäytymistä joillakin rengasmerkeillä todella paljon.

senverran, että pienin koko on 155/70R13 ja suurin juuri kyseinen 205/55R16, joten voisi olettaa, ettei ominaisuudet ole enää parhaimmillaan tuossa viimeisessä koossa, vaan kannattaisi satsata seuraavaan malliin.

• Peeku
        Peeku kirjoitti:

Micheliinit on 165/80-13 Ja nokiat on 185/65-14. Samankorkuset on renkaat.

• thrower
        KassuH kirjoitti:

senverran, että pienin koko on 155/70R13 ja suurin juuri kyseinen 205/55R16, joten voisi olettaa, ettei ominaisuudet ole enää parhaimmillaan tuossa viimeisessä koossa, vaan kannattaisi satsata seuraavaan malliin.

"205/55R16, joten voisi olettaa, ettei ominaisuudet ole enää parhaimmillaan tuossa viimeisessä koossa, vaan kannattaisi satsata seuraavaan malliin."

Siis hetkinen. Miten ajattelit, että rengasmallit muuttuisivat koon mukaan? 155/70R13 renkaan komponentit eivät todellakaan ole samat, kuin 205/55R16 renkaassa vaikka pintamalli olisikin sama.

• aapo

Nokian NRHi 195/65 - 15. Uskomattoman kovat rungoltaan verrattuna vanhoihin kuluneisiin Firestone renkaisiin (samaa kokoa).
      Alkoi pikkumontutkin paukahtelemaan hiekkatiellä puhumattakaan montuista asfaltissa.
      Tasaisella asfaltilla tosi hyvät ja suuntavakaat.
      En olisi kyllä ostanut, jos olisin tiennyt tuon rungon jäykkyyden.
      Tajuaisin kyllä kovuuden, jos nuo olisivat jotkin 45 sarjan renkaat.

• Pena

Kerropa vielä aapo niiden Firestone-renkaiden nopeusindeksi.

• aapo
        Pena kirjoitti:

Kerropa vielä aapo niiden Firestone-renkaiden nopeusindeksi.

Tsori, en muista. Ovat jo rengasfirman roskiksessa. Ensiasennusrenkaat Audi A3:ssa.
        Veikkaisin että nopeusindeksi on
        noin 200 km/h.

• Sepi

Ite hain tänään autooni NRe:t 205/55/16. Ensivaikutelma on, että ovat todella hiljaiset ja hyvät ajaa. Tampereelta Askosaarelta 388e alle laitettuna.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      79
      3214
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2410
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2137
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2122
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1889
    6. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      31
      1822
    7. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1755
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      10
      1599
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1350
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1274
    Aihe