weimarinseisoja ja unkarinvizsla

gray ghost

Olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksianne ja tietoa weimarinseisojista, koska olen itse todella kiinnostunut kyseisestä rodusta. Samoten jos jollain olis kokemuksia myös unkarinvizslasta.

3

1768

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naapuri

Minulla ei ole henkilökohtaista kokemusta näistä roduista, mutta meidän lähellä asuu kaksi weimarinseisojaa. Olemme lenkillä yhdessä käyneet ja jutustelleet koirista. Nämä koirat ovat kovin riistaviettisiä. Kissat, puput ja oravat "saavat kyytiä". ´Koirat täytyy tosiaankin olla hallinnassa, että pärjää niiden kanssa ihmisten ilmoilla tai metsässä. Esim. nämä koirat tulevat hirven perästä pillillä pois ja niin kuulemma sen pitää ollakkin.
      Erittäin vilkkaita. Nuorempi koira on pureskellut kaikkea mahdollista sillävälin kun omistaja on ollut töissä. Sohva, runkopatja, useat petivaatteet, mattoja ja kaikkea en edes muista. Kun törmäsimme lenkillä niin ensimmäisenä tehtiin raportti koiran tekemistä tuhoista ;) tuhoaminen loppui vasta kahden vuoden iässä.
      Nämä naapurin koirat eivät siedä kaikkia koiria. Jos vastaan tulee koira joka rähjää ( niitä täälläpäin on paljon) niin kyllä sieltä vastataan ja kunnolla. Ne myös puolustavat, mitä muut seisojarodut eivät tee. Minun koirani kanssa tulevat toimeen ja leikkivät metsässä takaa-ajo leikkejä.
      Koirat ovat metsästyskäytössä ja sellaiseen ne sopivatkin. Voisin hyvin kuvitella sellaisen asunnon jossa seisoja on vain lemmikkinä. Aivan varmasti olisi seinässä iso reikä,laajennettu naapurinpuolelle...
      Kauniita katsella, mutta vaativia !

• canine

Minulla on vizla narttu ja weimareihinkin olen tutustunut. Ei kuitenkaan itsellä ole sellaista ollut.
        Itse aikoinani samaa asiaa mietin, kumpi rotu ? otin vizlan enkä ole katunut. Vizla on kooltaan hieman pienempi ja kevyempi. Mielestäni se on luonteeltaan hieman pehmeämpi kuin weimari ja näin ollen naisena minun helpompi kouluttaa.
        Riistavietti on kummallakin rodulla kova ja tarvitsevat toimintaa, mieluiten metsästystä ympäri vuoden. Mikä on tälläiselle tavalliselle metsästäjälle mahdotonta joten energiaa on oltava koiran kunnon ylläpitämiseen ym. aktiviteetteihin.Sitten kun syksyllä lähdemme lappiin pariksi viikoksi on koiralla peruskunto oltava hyvä.

• Haamu

Itselläni on nyt puolivuotias weimarinarttu, ja
      voin suositella rotua tämän lyhyen ajan jälkeen ainakin kaikille joilla on pitkä pinna, halua juoksuttaa koiraa (mieluiten vapaana) vähintään 3 tuntia päivässä säällä kuin säällä, ja kiinnostusta metsästykseen tai pelastuskoiratehtäviin, sillä weimari on ehdottomasti työkoira.

Meillä on narttupentu, joka on hiukan pehmeämpi ja oppivaisempi kuin uros. Pikkuisesta lähtien tyttö on ollut täynnä tarmoa, joka on turhautuessa purkautunut mm.lattialistoihin, verhoihin ja pöydänkulmiin, eli virikkeitä pitää olla paljon.

Itse olen kuitenkin alkujärkytyksestä toivuttuani rakastunut rotuun ja sen ominaisuuksiin. Koira on luotettava, lempeä ja uskollinen pienestä saakka. Sillä on vahva riistavietti, sekä taipumuksia vahtimiseen.

Meillä ainakin herätään lähes joka yö ilmoitukseen siitä, että hesari saapui :)

Omiin kykyihin koiran koulutuksessa en luota, joten tällä hetkellä käymme toko harkoissa, ja myöhemmin aloitamme metsästyskoulutuksen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      185
      11391
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      57
      5412
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      46
      2677
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      40
      2365
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1841
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      44
      1785
    7. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      27
      1443
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      41
      1440
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      1366
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      37
      1349
    Aihe