Mediasoitin tietokoneelle

Anonyymi

42

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miten ja mitä ajattelit kytkeä? Mihin tahansa uudempaan tietokoneen näyttöön tuo toki kytkeytyy tietokoneen rinnalle ja langattoman verkon kautta onnistuu myös tietokoneiden välinen verkkoliikenne, etäohjaus ja median jakaminen sekä striimaaminen.

      Voi käyttää talouden yhteistä viihdekeskusta kaiuttimineen jne. jne.

      Tuohan ON tietokone, joten rajoitukset liitettävyydessä ja käytettävyydessä ovat sitten lähinnä valmistajan typeryyttä. :)

      Lataa netistä vaikkapa käyttöohje, niin pääset itse kärryille mihin kaikkeen tuollainen "lelu" pystyy.

    • Anonyymi

      TV:n se tarvii!

      • Anonyymi

        Ei se tarvi tietokonetta!

        Netti ja TV


    • Anonyymi

      Virtuaalikoneessa varmasti toimii.

    • Anonyymi

      Niin tarvitseeko tv;ä olenkaan vai toimiiko ilman`?

      • Anonyymi

        Tarvitsee tv:n tai monitorin, jostakin se kuva on saatava näkymään.


      • Anonyymi

        Voi Jaakko Jaakko...


      • Anonyymi

        Eikä tuossa ole virittimiä jos haluaa TV:tä katsoa. Sitten olisikin hyödyllisempi kun olisi 2-3 viritintä tai vaikka enemmän.


    • Anonyymi

      ARM liinuxihan tossa varmaan on

      • Android 10.0


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Android 10.0

        eli siis juurikin arm Linux !!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        eli siis juurikin arm Linux !!!

        ARM -prosessoriarkkitehtuuriin pohjautuvat käyttöjärjestelmät ovat paljon laajempi kokonaisuus kuin Android, joka on vain yksi ARM:issa toimiva Linux -pohjainen käyttis.

        Kaikki ARM -Linuxit eivät ole Androideja, eikä jokainen Android ole ARM -Linux. ; )


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        ARM -prosessoriarkkitehtuuriin pohjautuvat käyttöjärjestelmät ovat paljon laajempi kokonaisuus kuin Android, joka on vain yksi ARM:issa toimiva Linux -pohjainen käyttis.

        Kaikki ARM -Linuxit eivät ole Androideja, eikä jokainen Android ole ARM -Linux. ; )

        niin... mm. Arch Linuxista on saatavana versio ARM:lle, osuvasti nimettynä vieläpä Arch Linux Arm (https://archlinuxarm.org/) jota itse olen käyttänyt omissa NAS palvelimissani jo vuosia, ja nyt yhdessä kokeilen Debian Linux -versiota ARM:lle (https://forum.doozan.com/)

        Totta myös on että jokainen Android ei ole ARM Linux, koska on emulaattoreita (mm. Dalvik) joita käytetään tableteissa ja älypuhelimissa mahdollistamaan android -sovellusten käyttö laitteissa joissa on jokin muu käyttöjärjestelmä kuin android...


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        ARM -prosessoriarkkitehtuuriin pohjautuvat käyttöjärjestelmät ovat paljon laajempi kokonaisuus kuin Android, joka on vain yksi ARM:issa toimiva Linux -pohjainen käyttis.

        Kaikki ARM -Linuxit eivät ole Androideja, eikä jokainen Android ole ARM -Linux. ; )

        ARM on prosessori, Windows, Linux ja Android ovat käyttöjärjestelmiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ARM on prosessori, Windows, Linux ja Android ovat käyttöjärjestelmiä.

        Kuten kerroin, mutta et ymmärtänyt.

        Ehkä seuraavassa elämässä sitten...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ARM on prosessori, Windows, Linux ja Android ovat käyttöjärjestelmiä.

        Onko ongelmia lueytun ymmärtämisessä?


    • Anonyymi

      No ei ole kallis.

    • Anonyymi

      Jakelu nimeltä Kodibuntu

    • Anonyymi

      Tuota, minun Win7p:ssä on kokolailla kaikki se7vastaava mitä tuo laite tarjoaa ja paljon muuta.

      • Anonyymi

        no niin on monella muullakin...


      • Anonyymi

        Eipäs jaakko kehuskella.


    • Anonyymi

      tietokoneen näytöltä oli tarkotus katsoa.ilman tv:tä
      joko antenni johdon tai wi-fi verkon kautta.

      • Onnistuu. Jokaisessa nykynäytössä on useampia digitaalituloja, joko HDMI tai DP, joten voit aina valita kumpaa katsella.

        Kuten jo yllä todettu, jokseenkin saman toiminnallisuuden saa myös siihen tietokoneeseen, mikäli siinä vain on kylliksi tehoa tai esim. näytönohjaimessa uusimpien videokoodekkien rautatuki ja tuki myös 4K – 6K -näytöille, mikäli sellaistakin haikailet.

        Tuollaisen valmiin laitteen helppokäyttöisyys on tietysti plussaa. Itse asiassa valtaosa kotikäyttäjistä ei juuri tuon kummoisempaa kodin pöytäkonetta tarvitsisikaan. ; )


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Onnistuu. Jokaisessa nykynäytössä on useampia digitaalituloja, joko HDMI tai DP, joten voit aina valita kumpaa katsella.

        Kuten jo yllä todettu, jokseenkin saman toiminnallisuuden saa myös siihen tietokoneeseen, mikäli siinä vain on kylliksi tehoa tai esim. näytönohjaimessa uusimpien videokoodekkien rautatuki ja tuki myös 4K – 6K -näytöille, mikäli sellaistakin haikailet.

        Tuollaisen valmiin laitteen helppokäyttöisyys on tietysti plussaa. Itse asiassa valtaosa kotikäyttäjistä ei juuri tuon kummoisempaa kodin pöytäkonetta tarvitsisikaan. ; )

        ei se näin ole. juuri ostin kaupasta upouuden samsungin 2K monitorin hintaan 99e. kuvanlaatu ja värit ovat aivan loistavia. kaiuttimia ei ole, ja liitännät vain 1x hdmi ja 1 x vga..


      • Anonyymi kirjoitti:

        ei se näin ole. juuri ostin kaupasta upouuden samsungin 2K monitorin hintaan 99e. kuvanlaatu ja värit ovat aivan loistavia. kaiuttimia ei ole, ja liitännät vain 1x hdmi ja 1 x vga..

        99 € ei saa "nykynäyttöä". ;)

        Valmistaja säästää liittimissä ja ostaja hinnassa. Ehkä...


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        99 € ei saa "nykynäyttöä". ;)

        Valmistaja säästää liittimissä ja ostaja hinnassa. Ehkä...

        Itellä on kakkosnäyttönä/etätöiden tekemistä varten HP:n 23,8" V24i näyttö. Ihan ok hintaisekseen. Ennen joulua hinta oli 89€ Gigantilla. Itselle riittää VGA ja HDMI -liitännät ja ne tuosta näytöstä löytyvät. Tulee tuota käytettyä satunnaisesti asentelu/testailu näyttönä.


    • Anonyymi

      Näitten minimediaboxien evoluutio tulee varmasti olemaan mielenkiintoinen. Normikäytössä tulevat korvaamaan PC:n ja pelikonsolit, ja myös kotiteatterit. Jos näiden suosio kasvaa, niin se pakottaa eri valmistajat jopa radikaaleihin muutoksiin. Onhan nVidiallakin jo nVidia Shield, eli markkinoita ja muutoksen tuulia on haisteltu.

      Itse en kyllä tuollaista kapinetta hankkisi. Jo pelkkä hinta saa aikaan ennakkoasenteita. Mieluummin nVidia Shield.

      • Anonyymi

        Itse uskoisin mieluummin että näitä toimintoja aletaan vain yhä enemmän ja enemmän integroimaan juuri konsoleihin, koska niissä vääntöä riittää jo muutenkin tällaisiin tarpeisiin. Konsoliin voisi laittaa myös 2 hdmi/dp ulostuloa niin että samaan aikaan kun piltit pelaa pelejä niin aikuiset voi käyttää mediatoistinta toisella televisiolla, tai sitten vaikka wifin kautta.

        Itsellänikin on tällainen aasiasta ostettu mediapurkki, jolla voi jotenkin mystisesti katsoa viimeisimpiä elokuvia ja anime- ja tv-sarjoja että pelata yksinkertaisia pelejä yms.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse uskoisin mieluummin että näitä toimintoja aletaan vain yhä enemmän ja enemmän integroimaan juuri konsoleihin, koska niissä vääntöä riittää jo muutenkin tällaisiin tarpeisiin. Konsoliin voisi laittaa myös 2 hdmi/dp ulostuloa niin että samaan aikaan kun piltit pelaa pelejä niin aikuiset voi käyttää mediatoistinta toisella televisiolla, tai sitten vaikka wifin kautta.

        Itsellänikin on tällainen aasiasta ostettu mediapurkki, jolla voi jotenkin mystisesti katsoa viimeisimpiä elokuvia ja anime- ja tv-sarjoja että pelata yksinkertaisia pelejä yms.

        Mitä hyötyä olisi useammasta ulostulosta, silloin kuin toisen TV:n pitäisi olla tarpeeksi kaukana ettei pelaamisen äänet häiritse median katselua?

        Tämän vuoksi on järkevämpää hommata erillinen medialaite, erityisesti kun joka tapauksessa muutenkin tarvitsisit laitteen (ei konsolin) joka kykenisi toimimaan esim. plex-serverinä.

        Omassa järjestelyssä (joskin yksi TV) serverinä toimii Synology:n serveri ja sitten TV:hen kiinni Nvidia Shield TV Pro (Jossa mediasoittimet, Geforce Now), Chromecast Ultra (käytössä vain Stadiaa varten) ja Nintendo Switch.
        (Ja TV ei lainkaan kiinni antenniverkkoon)


    • Anonyymi

      Itellä on ylijäämäosista kasattu mediapc olohuoneessa. Prossuna AMD FX-6100, 16 Gt muistia, Asus M5A97 emolevy, Radeon HD7850 näytönohjain, näiden lisäksi koneessa on 3 kpl SSD-levyjä. Tuo kokonaisuus on kytketty Samsungin 4K -telkkariin.

      • Anonyymi

        No tärkeintä on että toimii jotenkin, nuo Designed in Taipei - Motherbored ovat jo siinä määrin historiaa ettei niistä myymällä mitään saa, ja poiskaan ei viitsi heittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tärkeintä on että toimii jotenkin, nuo Designed in Taipei - Motherbored ovat jo siinä määrin historiaa ettei niistä myymällä mitään saa, ja poiskaan ei viitsi heittää.

        Tuosta emosta maksoin itse 30€, ja se oli täysin tehtaan muoveissa ja edes emon laatikkoa ei oltu avattu. Ilmeisesti edellinen omistaja tehnyt joskus heräteostoksen, mutta jäänyt käyttämättä. Aina parempi, jos tuo olisi ollut R.2.0 -versiota. Olisi ollut emossa USB3 headeri, tosin itsellä oli jo valmiiksi erillinen USB 3.0 -kortti, mistä tämä liitin löytyi.


    • Anonyymi

      Android/Linux vakoilee kaiken Googlelle..

    • Avaaja:

      Voitko kertoa esimerkin siitä että miten oikeasti tahdot nauttia mediasta tietokoneellasi? Esim. tahdotko että media on erillisellä serverillä vai että kaikki on jo koneessa.

      Tämä helpottaisi paljon, mutta pääosin ohjelmistot voi ladata suoraan tietokoneeseen, ilman että ostaa linkkisi mukaista pikkutietokonetta laittaaksesi tehokkaampaan normaaliin tietokoneeseesi kiinni.

    • Anonyymi

      Jos kaikki android appsit sais toimimaan pcllä olis hyvä.

    • Anonyymi

      Kokealin linuksissa nii antoi erroria! Ei toimi! Siirryn Windowsiin.

    • Anonyymi

      Nihkeesti kyllä, neliydin tabletti lähinnä . Tukikaari sen 2 vuotta mitä älytelkkareissa ... Kehityskelponen muttei mitenkää teknisesti nosta viboja ... Suoritin ... Vaatimaton.

    • Anonyymi

      Jos on tarkoitus käyttää Kodia niin kiinnittäisin huomiota myös kaukosäätimen namiskoihin - pitää löytyä erillinen "stop" nappi muuten ohjelmien sammuttelu kodissa menee vain menu valikon kautta vaikeasti kelaten sitä alareaunan valikkoa, ainakin play/pause, stop, siirry seuraavaan siirry edelliseen ja pikakelaus eteen/ taaksen napit

    • Anonyymi

      ummm.... miksi pitää hankkia jokin mediatoistin liitettäväksi tietokoneeseen, kun netistä saa paljon erilaisia mediatoistimia jopa ihan ilmaiseksi, ja sitten voi hankkia vielä usb-tv-kortin....?

      • Anonyymi

        Jos haluaa pitää eri laitteen TV:llä ja vaikka eri huoneessa? En kylläkään itse tarvitse, mutta huvin vuoksi voisi kaikkea kokeilla jos olisi ylimääräistä rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos haluaa pitää eri laitteen TV:llä ja vaikka eri huoneessa? En kylläkään itse tarvitse, mutta huvin vuoksi voisi kaikkea kokeilla jos olisi ylimääräistä rahaa.

        Liitin android -televisioni kotiverkkoon ja asensin siihen KODI -mediatoistimen. Nyt voi katsoa waretettuja leffoja suoraan NAS -palvelimilta olohuonessa istuessa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2576
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1176
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe