Minulla on tarkoitus rakentaa 1970 luvun lopulla valmistuneeseen ok-taloon LTO-laitteella toimiva ilmastointi.
Pintaremontin yhteydessä olen jo pariin ensimmäiseen huoneeseen (olo- ja makuuh.) peltiset tuloilmakanavat ja -venttiilit asentanut katon ja seinän rajaan tehtyihin koteloihin. Kyseiset huoneet ovat vierekkäin ja suoraa putkea meni vain n. 5 m, lisäksi piti asentaa 2 kpl 90 asteen käyrää. Tähän asti tehty veto päätty nyt WC;n puolella katon rajaan. Nyt olisi tarkoitus viedä kahdella kanavalla eteenpäin kun WC;n (poistoilma) jo tehty tuloilmakanava jatketaan tuulikaapin alaslaskettavan katton läpi seuraavaavien tilojen katonrajaan tehtävässä kotelossa. Takka- ja makuuhuoneen kautta eteenpäin. Näille seuraaville vedoille tulee pituutta n. 9 m ja 90 asteen käyriä 2 kpl.
Millä perusteella olette asentaneet ilmastointikanaviin puhdistusluukkuja?
Ovatko ne aina tarpeellisia? Kuinka pitkä on järkevä kanavan puhdistusväli ja montako paljonko siinä voi olla mutkaa?
Ilmastointikanavan puhdistusluukku.
2
85
Vastaukset
- Anonyymi
OK-talon kanavat saa yleensä puhdistettua päätelaitteiden kautta. Luukkuja pitäisi olla 10 m välein... mutta tämä ohje on isommille kanaville ja puhdistusvehkeille, joilla todellsuudessa saa puhdistettua jopa 30 m siivun.
Harja menee varmasti yhdestä 90° käyrästä läpi, mutta 2 voi olla jo liikaa. Eli kahden luukun (tai "luukkuna" käytettävän päätelaitteen) välillä saa olla max. 2 jyrkkää mutkaa.
Luukku on hyvä laittaa myös paikkoihin, missä kanavan läpimittaa muuttuu. Tällöin olisi harjankin koko hyvä vaihtaa.- Anonyymi
Kiitos Anonyymille selkeästä ja nopeasta vastauksesta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla362436- 372421
- 951731
Olen aina vain
Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?511300Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?861291Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau51175Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen
Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?2691042- 53989
- 27750
Kumpi teistä rakastui ensin?
Sinä vai kaipaamasi henkilö (jos siis tunteet ovat molemminpuolisia)? Tai jos kyse ei ole vielä rakkaudesta, niin kumpi36747