Admin oikeudet

Anonyymi

Minulla on löytökone ja noin 2 vuotta loggasin in omalla salasanalla mikä onnistui??
Nyt MS "huomasi" tämän ja minulla ei ole enää admin oikeuksia esim. siivota konetta tai asentaa ohjelmia ...ei onnistu, kaikkiin kysytään "oikean omistajan" salasanaa.
Nyt latasin SuRun ohjelman millä saisi admin oikeudet mutta en voi asentaa kun ei ole oikeuksia minulla.
Oisko jotain miten voisin saada admin oikeudet jotta edes haluamini ohjelmien asennus toimisi????

19

196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Löytyyhän niitä netistä, mutta eikö olis parempi tehdä koneesta vihdoin "oma" ja tehdä käyttöjärjestelmän asennus puhtaalta pöydältä?

      En nyt viitsi tässä mainostaa, miten helposti Windowsin Järjestelmänvalvojan salasana resetoidaan, kun siitä tulee vinkumista. ; )

      • Anonyymi

        joo mutta mulla on noin 500 diakuvaa digitaesoituna siellä ja siks tää on mulle tärkeetä
        että saisin ne tallennettua muualle.


    • Anonyymi

      Pistä hakuun:
      Windows-salasanan vaihtaminen tai palauttaminen

      Tuolla Microsoft kertoo asiasta.

      • Anonyymi

        Kirjaudu sisään laitteelle järjestelmänvalvojana
        siihen loppui tämä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjaudu sisään laitteelle järjestelmänvalvojana
        siihen loppui tämä

        En voi kirjautua adminoikeuksilla, aina tulee ensiksi ruutu missä kysytään adminin salasanaa jotta vois jatkaa.
        Jos asennan uusiksi tämän kympin niin voisikohan poimia Win old kansiosta mun valokuvat vai onko riski ettei voi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        En voi kirjautua adminoikeuksilla, aina tulee ensiksi ruutu missä kysytään adminin salasanaa jotta vois jatkaa.
        Jos asennan uusiksi tämän kympin niin voisikohan poimia Win old kansiosta mun valokuvat vai onko riski ettei voi?

        Ennemmin kannattaisi ladata jokin Linux Live -asennus muistitikulle, jotta pääsisi sillä pelastamaan kiintolevyllä olevat omat tiedostot.

        Ubuntun asennusmedia esimerkiksi käy. Itse olen kuitenkin käyttänyt Knoppixia tällaisiin.

        Tikku siis koneeseen, koneen biosasetuksista kone käynnistymään USB-asemalta, kone boottaa tikulta väliaikaisesti Linuxiin ja sen tiedostohallinnalla pelastetaan tiedostot toiselle tikulle tai esimerkiksi ulkoiselle kiintolevylle.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Ennemmin kannattaisi ladata jokin Linux Live -asennus muistitikulle, jotta pääsisi sillä pelastamaan kiintolevyllä olevat omat tiedostot.

        Ubuntun asennusmedia esimerkiksi käy. Itse olen kuitenkin käyttänyt Knoppixia tällaisiin.

        Tikku siis koneeseen, koneen biosasetuksista kone käynnistymään USB-asemalta, kone boottaa tikulta väliaikaisesti Linuxiin ja sen tiedostohallinnalla pelastetaan tiedostot toiselle tikulle tai esimerkiksi ulkoiselle kiintolevylle.

        Kuulostaa hyvältä neuvolta, olen joskus kokeillut Ubuntua joten on hieman tuttua mutta mistä kohtaa löytäisin esim. valokuvat, siis missä kohtaa on tiedostonhallinta jne..
        Neuvoista kiitollinen miten/mistä haen valokuvat?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa hyvältä neuvolta, olen joskus kokeillut Ubuntua joten on hieman tuttua mutta mistä kohtaa löytäisin esim. valokuvat, siis missä kohtaa on tiedostonhallinta jne..
        Neuvoista kiitollinen miten/mistä haen valokuvat?

        LInuxien tiedostonhalinnassa koneen kiintolevyn ja Windowsin tuntema "C:\" on nimeltään usein esimeriksi sda1 tai sda2 jne, ja sieltä löytyvät omat tiedostot Windows 10 tapauksessa kansiosta

        Käyttäjät(Users)/Käyttäjänimi/Tiedostot

        mutta muita kansioita ja tiedostoja voi olla ja yleensä onkin myös suoraan käyttäjänimesi alla.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Ennemmin kannattaisi ladata jokin Linux Live -asennus muistitikulle, jotta pääsisi sillä pelastamaan kiintolevyllä olevat omat tiedostot.

        Ubuntun asennusmedia esimerkiksi käy. Itse olen kuitenkin käyttänyt Knoppixia tällaisiin.

        Tikku siis koneeseen, koneen biosasetuksista kone käynnistymään USB-asemalta, kone boottaa tikulta väliaikaisesti Linuxiin ja sen tiedostohallinnalla pelastetaan tiedostot toiselle tikulle tai esimerkiksi ulkoiselle kiintolevylle.

        Noin kannattaa toimia mikäli bios on siten säädetty että USB buutti tapahtuu. Tai jos ei tapahdu, mutta on pääsy bios:iin säätämään niin että tapahtuu. Helppo linuxitikku ja ohjeet: https://keskustelu.suomi24.fi/t/16515249/hyva-ratkaisu-tietokonetta-vahan-kayttaville-(pcn-omistajille)

        Jos ei onnistu, minä kaivaisin ko massamuistin irti ko koneesta ja kytkisin sen USB adapterilla toiseen koneeseen. Tämä epäonnistuu vain jos massamuisti on kryptattu.

        Toisin kuin joku höperöi ylempänä, wintoosan admin ei ole helppo resetoida. Se joko ottaa paljon aikaa tai hieman rahaa.

        Kai se on niin että varmuuskopioiden ja -prosessin merkitys/tärkeys täytyy joka ikisen oppia kovimman kautta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noin kannattaa toimia mikäli bios on siten säädetty että USB buutti tapahtuu. Tai jos ei tapahdu, mutta on pääsy bios:iin säätämään niin että tapahtuu. Helppo linuxitikku ja ohjeet: https://keskustelu.suomi24.fi/t/16515249/hyva-ratkaisu-tietokonetta-vahan-kayttaville-(pcn-omistajille)

        Jos ei onnistu, minä kaivaisin ko massamuistin irti ko koneesta ja kytkisin sen USB adapterilla toiseen koneeseen. Tämä epäonnistuu vain jos massamuisti on kryptattu.

        Toisin kuin joku höperöi ylempänä, wintoosan admin ei ole helppo resetoida. Se joko ottaa paljon aikaa tai hieman rahaa.

        Kai se on niin että varmuuskopioiden ja -prosessin merkitys/tärkeys täytyy joka ikisen oppia kovimman kautta.

        Ei Windowsin Administratorin salasanan resetointi nyt niin kovin vaikeata voi olla, kun minäkin teen sen alle kahden minuutin, eli sen ajan, minkä boottilevy tai korppu kestää ladata ja muutama sekunti näpelöintiä siihen päälle.

        Enkä minä mikään ihmemies ole! :D

        Edellytyksenä näissä aina on, ettei levyä olla kryptattu vahvalla salauksella. Sitten se on voivoi, Windowsillakin.


      • Kollimaattori kirjoitti:

        Ei Windowsin Administratorin salasanan resetointi nyt niin kovin vaikeata voi olla, kun minäkin teen sen alle kahden minuutin, eli sen ajan, minkä boottilevy tai korppu kestää ladata ja muutama sekunti näpelöintiä siihen päälle.

        Enkä minä mikään ihmemies ole! :D

        Edellytyksenä näissä aina on, ettei levyä olla kryptattu vahvalla salauksella. Sitten se on voivoi, Windowsillakin.

        Anteeksi, piti olla tikku eikä korppu. Heittäydyin antiikkiseksi...


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Ei Windowsin Administratorin salasanan resetointi nyt niin kovin vaikeata voi olla, kun minäkin teen sen alle kahden minuutin, eli sen ajan, minkä boottilevy tai korppu kestää ladata ja muutama sekunti näpelöintiä siihen päälle.

        Enkä minä mikään ihmemies ole! :D

        Edellytyksenä näissä aina on, ettei levyä olla kryptattu vahvalla salauksella. Sitten se on voivoi, Windowsillakin.

        joo Windowsia ei ole kryptattu yritin poistaa salasanaa tanskalaisen kaverin CD:llä joka mulla oli jäljellä XP, n ajoilta (Password Recovery) ohjelma ilmoitti että nyt on poistettu salasana mutta ei se onnistunut, toimi XP;ssä mutta ei kympissä tietenkään.
        Latasin Ubuntun joka oli ISO fiili ja en pääse eteenpäin koska mulla ei ole oikeuksia käyttää Rufus, ia, toki hoidan homman toisella koneella myöhemmin.
        Tuo "Administratorin salasanan resetointi" ei ole niin helppoa kun ei ole oikeuksia kirjoittaa komentoja, olen Guest-kontolla tässä koneessa.
        P.S. Ihme että sain toimimaan portable BleachBit siivoojan sekä Privacy Eraser ohjelman.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Ei Windowsin Administratorin salasanan resetointi nyt niin kovin vaikeata voi olla, kun minäkin teen sen alle kahden minuutin, eli sen ajan, minkä boottilevy tai korppu kestää ladata ja muutama sekunti näpelöintiä siihen päälle.

        Enkä minä mikään ihmemies ole! :D

        Edellytyksenä näissä aina on, ettei levyä olla kryptattu vahvalla salauksella. Sitten se on voivoi, Windowsillakin.

        Minäpä resetoin ja/tai muutan admin salasanan paljon alle yhden minuutin. Mutta tässä AP:n tapauksessa se ei tapahdu keneltäkään muutamassa minuutissa. Helpointa on irrottaa ongelmamasiinasta kovalevy, kytkeä se USB adapterilla masiinaan jota voi käytää admin oikeuksilla, ronkkia wintoosan rekisteriä ongelmamasiinan kovalevyltä, sitten liittää ongelmamasiinan kovalevy takaisin ongelmamasiinaan. Siinä menee bootteineen ainakin 10 minuuttia, vaikka käytössä olisi sähkökäyttöinen ruuvinväännin.


    • Anonyymi

      kaksi vaihtoehtoa:

      1) tee tuollainen linux-live-usb tikku kaverin koneella, ja käytä sitä sitten omalla koneellasi

      2) osta uusi hdd tai ssd, ota nykyinen kiintolevy ulos, laita tämä uusi tilalle, ja asenna windows tälle kokonaan uudelleen

      sitten boottaa tämä uusi asennus, ja kytke tämä vanha kiintolevy sata-usb -muuntimella koneeseen.

      sitten se kiinotlevy tulee näkyviin uutena asemana, esim. D: tms., ja sitten vain menet sieltä sinne hakemistoon missä ne digikuvat ovat, ja kopiot talteen muualle, vaikka tähän uudelle levylle.

      samalla kopio talteen kaikki muukin tärkeä.

      sitten voitkin alustaa tämän levyn kokonaan uudelleen, ja käyttää sitä vaikka tiedotallennus- ja vermuuskopiointilevynä, niin sitten et enää ikinä tarvitse admin -tunnuksia päästäksesi tietoihin käsiksi.

      en myöskään koskaan ole ymmärtänyt että miksi ihmiset tallettavat tuollaisia tärkeitä tietoja omaan kotihakemistoon, tai samalle asemalle mihin windows on asennettu, eikä erilliselle osiolle tai toiselle kiintoelvylle.

      tiedostojen palauttaminen ja hakeminen on paljon helpompaa ja yksinkertaisempaa silloin kun kaikki tuollaiset tärkeät ovat erillisellä levyllä tai osiolla.

      minulla esim. on ulkoinen RAID -yksikkö, jossa on 2 x 2TB 2.5"HDD RAID 1 -tilassa, ja kytken sen aina läppäriin usb-sovittimella, ja varmuuskopioin tuolle aina kaiken tärkeän, myös juurikin digikuvat ja videot matkoilta yms.

      ja aivan kaikista tärkeämmät poltan vielä DVD -levyille.

    • Anonyymi

      Kiitos vastauksista, oli kuitenkin helpoin tapa tämä:
      Asensin Windowsin (8,1) puhtaana, ja kaikki valokuvat ja musiikit ja pelit löytyi Win old
      kansiosta mistä olen noukkinut niitä extra kovalevylle ja kaikki on nyt ok.

      • Anonyymi

        Tuollainen "helpoin tapa" edellyttää että on W 8,1 asennettavaksi.


    • Anonyymi

      On se windows sittem hankala!

      • Anonyymi

        Ja Tietoturvasyistä en käytä windowsia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1488
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe