kevätsiivouksen aikana pisti silmääni pölyiset kukat. Kannoin kaikki kukat vuoronperään kylppärin lattialle ja aloin sumuttelemaan. Niin lähti juoruista, kultaköynnöksestä ja lehtikaktuksesta pölyt ja ne ei ainakaan tykänneet huonoa. Mutta SainPauliat ja soilikki menivät kumman näköisiksi. Laikkulehtisiksi ja lerpsahtivat. Eikö niille passannut tuo haalea vesi? Olisiko pitänyt olla aivan vesijohtokylmää tai sitten lämpimämpää ???
Sumutus
3
445
Vastaukset
- :))
Saintpauliat eivät pidä sumutuksesta, eivätkä siitä, että vesi osuu lehdille.Soilikista en osaa sanoa?
- soilikissakin
ole karvaiset lehdet? Olisiko tuo "vesikauhu" karvalehtisten kasvien ominaisuus? Ei nimittäin tule mieleen karvalehtistä kasvia, jolle suihkuttelua suositeltaisiin.
- puut.opisk.
soilikissakin kirjoitti:
ole karvaiset lehdet? Olisiko tuo "vesikauhu" karvalehtisten kasvien ominaisuus? Ei nimittäin tule mieleen karvalehtistä kasvia, jolle suihkuttelua suositeltaisiin.
Olette oikeassa, karvaisia lehtiä ei saa sumutella. St.paulia, soilikki, esikko (?), kuparilehti ovat kaikki karvaisia, eivätkä pidä sumuttelusta. Toivotaan, että paavalisi ja soilikkisi tulevat uudestaan kuntoon erehdyksestä ;)
Jos paavalinkukka näyttää pölyiseltä, niin harjaa niitä vesivärisiveltimellä tai jollakin muulla pehmeällä huiskulla. Jostain myös luin, että st.pauliaa voi sumuttaa jos suihku on erittäin hienoa, mutta enpä tiedä, mistä sumupullosta niin hienoa suihkua tulisi. En kyllä itse koita ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937728
- 403712
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241130
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321013Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28963Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31772Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60739TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o268703