Onko normaalia että kuukautiskivut pahenevat iän myötä vai voiko taustalla olla jotain muutakin? Mulla kun kuukautiskipuni vain pahenevat ja pahenevat mitä vanhemmaksi tulen.
Kuukautiseni alkvoivat 12-vuotiaana ja nyt olen 21-vuotias. Aluksi kipuja oli vain kuukautisten aikaan mutta sen jälkeen kun täytin 17-vuotta alkoi kipuja olemaan muulloinkin. Tosin silloin oli vain viikkoa ennen kuukautisia vihlova kipu alavatssassa joka ei kauaa kestänyt.
Mutta sen jälkeen kun täytin 20 alkoi kipuja olemaan hieman useammin. Ja nykyään ei ole enää kuin korkeintaan kolme päivää kuukautisten jälkeen jolloin kipuja ei ole. Sitten ensin alkaa päänsärky ja sitten kipu siirtyy alavatsaan ja välillä on niin kamalat kivut että en pysty edes liikkumaan ja kipuja kestää kuukautisiin asti ja kuukautisten aikana. Sitten rauhoittuu muutamaksi päiväksi.
Tosin nyt kuukautiseni loppuivat juuri ja on jo päänsärky alkanut. Kivut koko ajan vain pahenevat. Onko tämä normaalia vai pitäisikö mennä lääkäriin?
Onko edes olemassa jotain sopivaa särkylääkettä sillä eihän näitä kipuja kukaan kestä!
pitäisikö mennä
3
1650
Vastaukset
- Elen
Mene ehdottomasti lääkäriin! Kannattaa selvittää, mistä tuo johtuu, onko esimerkiksi endometrioosi. Lisäksi saat reseptin johonkin tehokkaaseen särkylääkkeeseen. Varaa siis aika mahdollisimman pian.
- =?=
Käytätkö hormonaalista ehkäisyä? Jos käytät, kannattaa ottaa myös se vaihtoehto huomioon. Lääkäri ei varmaankaan ole ensimmäisenä siitä syyllistä etsimässä, joten se kannattaa ottaa itse puheeksi.
- lääkäriin?
En käytä hormonaalista ehkäisyä, joten ei se pillereistä voi johtua.
Katumuspillerin olen joutunut pari kuukautta sitten ottamaan mutta ei kai tämä siitä voi johtua kun kivut ovat pahentuneet iän myötä ja ennen katumuspillerin ottoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä921939Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2781771Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3071575Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1831455Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em891040- 511007
- 56977
Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤56968- 67944
Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40941