Kokemuksia tuosta ilmalämpöpumpusta? Onko tullut hyvin säästöä suhteessa pumpun hankintaan? Voisiko toimia ainoana lämmittäjänä tehojensa puolesta pienessä omakotitalossa, jos ei lasketa talven kovimpia pakkasia? Harkinnassa lisätä tuo sähköpattereiden rinnalle, patterit pumppua alemmille tasoille säätäen.
Mitsubishi LN35
6
1189
Vastaukset
- Anonyymi
Itelläni ei ole tuota, mutta työpaikalla on, hyvin tuuppas eilenkin -25C pakkasessa lämmintä, ostaisin, jos olisi tarvetta, käyttöohje kannattaa lukea, automaatti pois lämmitettäessä, eikä sammutella pumppua välillä..
- Anonyymi
Minulla vanhahko FD lämmittää tyhjillään olevaa omakotitaloa. Lattialämmitysten, pesuhuone, tuulikaappi ym., sekä ilmanvaihdon lämmityksen kanssa kului viime vrk 65 kWh. Jakeluyhtiön sivulta katselin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla vanhahko FD lämmittää tyhjillään olevaa omakotitaloa. Lattialämmitysten, pesuhuone, tuulikaappi ym., sekä ilmanvaihdon lämmityksen kanssa kului viime vrk 65 kWh. Jakeluyhtiön sivulta katselin.
Jäi kertomatta että lämpötilapyynti on 18, ja puhallus kolmosella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla vanhahko FD lämmittää tyhjillään olevaa omakotitaloa. Lattialämmitysten, pesuhuone, tuulikaappi ym., sekä ilmanvaihdon lämmityksen kanssa kului viime vrk 65 kWh. Jakeluyhtiön sivulta katselin.
Täytyy olla taivaallisen iso ja horisko talo tai ovet ja ikkunat koko ajan auki. 65 kWh/vrk on 2000 kWh kuukaudessa. Minulla sähkölämmitys talossa kuluu 7000 kWh VUODESSA.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täytyy olla taivaallisen iso ja horisko talo tai ovet ja ikkunat koko ajan auki. 65 kWh/vrk on 2000 kWh kuukaudessa. Minulla sähkölämmitys talossa kuluu 7000 kWh VUODESSA.
Pakkasta on yli 20 astetta. Viime vuonna kului tuossa pirtissä sähköä vajaa 8000 kWh. Ilmanvaihdon pysäyttämällä sähkönkulutus vähenisi aika lailla. En ole kokeillut.
- Anonyymi
Minulle Mitsun asentanut urakoitsija luopui Mitsuista ja alkoi asentamaan Daikineita. Sanoi että Mitsuissa on liikaa vuotoja. Kun kysyin onko Daikin hyvä, sanoi hän että ei vielä tiedä, kun ei ole asentanut niitä kuin vasta pari vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231205
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89884- 87767
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19726- 93707
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat279686- 107614
- 32583
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511