Kokemuksia tuosta ilmalämpöpumpusta? Onko tullut hyvin säästöä suhteessa pumpun hankintaan? Voisiko toimia ainoana lämmittäjänä tehojensa puolesta pienessä omakotitalossa, jos ei lasketa talven kovimpia pakkasia? Harkinnassa lisätä tuo sähköpattereiden rinnalle, patterit pumppua alemmille tasoille säätäen.
Mitsubishi LN35
6
1129
Vastaukset
- Anonyymi
Itelläni ei ole tuota, mutta työpaikalla on, hyvin tuuppas eilenkin -25C pakkasessa lämmintä, ostaisin, jos olisi tarvetta, käyttöohje kannattaa lukea, automaatti pois lämmitettäessä, eikä sammutella pumppua välillä..
- Anonyymi
Minulla vanhahko FD lämmittää tyhjillään olevaa omakotitaloa. Lattialämmitysten, pesuhuone, tuulikaappi ym., sekä ilmanvaihdon lämmityksen kanssa kului viime vrk 65 kWh. Jakeluyhtiön sivulta katselin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla vanhahko FD lämmittää tyhjillään olevaa omakotitaloa. Lattialämmitysten, pesuhuone, tuulikaappi ym., sekä ilmanvaihdon lämmityksen kanssa kului viime vrk 65 kWh. Jakeluyhtiön sivulta katselin.
Jäi kertomatta että lämpötilapyynti on 18, ja puhallus kolmosella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täytyy olla taivaallisen iso ja horisko talo tai ovet ja ikkunat koko ajan auki. 65 kWh/vrk on 2000 kWh kuukaudessa. Minulla sähkölämmitys talossa kuluu 7000 kWh VUODESSA.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täytyy olla taivaallisen iso ja horisko talo tai ovet ja ikkunat koko ajan auki. 65 kWh/vrk on 2000 kWh kuukaudessa. Minulla sähkölämmitys talossa kuluu 7000 kWh VUODESSA.
Pakkasta on yli 20 astetta. Viime vuonna kului tuossa pirtissä sähköä vajaa 8000 kWh. Ilmanvaihdon pysäyttämällä sähkönkulutus vähenisi aika lailla. En ole kokeillut.
- Anonyymi
Minulle Mitsun asentanut urakoitsija luopui Mitsuista ja alkoi asentamaan Daikineita. Sanoi että Mitsuissa on liikaa vuotoja. Kun kysyin onko Daikin hyvä, sanoi hän että ei vielä tiedä, kun ei ole asentanut niitä kuin vasta pari vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asiakkaalle ei myyty energiajuomaa - tuomio tuli syrjinnästä
Vaikka oli ilmeisesti täysi-ikäinen. Tosin ei lapsiakaan saisi syrjiä, koska oppivat helposti itsekin syrjimään, jos koh402594Miksi aina pitää kilpailla parhaudesta?
Mua ärsyttää se, että kaikki kilpailut ja visailut keskittyvöt aina siihen, kuka on paras missäkin. Tänäkin aamuna tuli601945Pakkoruotsista luopumalla kymmenien miljoonien säästöt
Pakkoruotsin opiskelun kustannuksista ei ole juurikaan tehty kustannusselvityksiä, mutta joidenkin arvioiden mukaan siit521809- 911633
Luterilaisen kirkon koko kastekaava on väärä
Uudessa testamentissa on kaksi täysin ristiriidassa olevaa kastekäskyä Matt 28:19 ja Ap. t. 2:38. Matteuksen evankeluimi411464Kerro minulle
Miksi teit niinkuin teit? Miksi kielsit tunteesi minua kohtaan. Miksi et halunnut että tiedän oikeasti mitä tunnet. Etkö621055Seksuaalinen ahdistelu, naisten vähättely ja törkeä käytös naisia kohtaan kukkii rakennustyömailla
Tällainen lienee ihan tavallisista kaikilla "äijävaltaisilla" työpaikoilla. Kaikki miesvaltaiset alat eivät ole toksise1211015Miten Yxäri iskettiin?
Voisin tässä unta odotellessani kertoa, miten mieheni lähestyi minua. Tunsimme entuudestaan. Hän kyseli minulta aina j166991Kristinuskossa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä
Jeesuksen kehoitus kastamiseksi Isän ja Pojan ja PH:n nimeen. Matt 28:19: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun378965Rakkaalle J miehelle.
Hitto mulla on sua ikävä. Haluisin heti nyt tulla sun syliin ja suudella sua.ja, ja ja... Hirveä ikävä.64935