Mitsubishi LN35

Anonyymi

Kokemuksia tuosta ilmalämpöpumpusta? Onko tullut hyvin säästöä suhteessa pumpun hankintaan? Voisiko toimia ainoana lämmittäjänä tehojensa puolesta pienessä omakotitalossa, jos ei lasketa talven kovimpia pakkasia? Harkinnassa lisätä tuo sähköpattereiden rinnalle, patterit pumppua alemmille tasoille säätäen.

6

1189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itelläni ei ole tuota, mutta työpaikalla on, hyvin tuuppas eilenkin -25C pakkasessa lämmintä, ostaisin, jos olisi tarvetta, käyttöohje kannattaa lukea, automaatti pois lämmitettäessä, eikä sammutella pumppua välillä..

      • Anonyymi

        Minulla vanhahko FD lämmittää tyhjillään olevaa omakotitaloa. Lattialämmitysten, pesuhuone, tuulikaappi ym., sekä ilmanvaihdon lämmityksen kanssa kului viime vrk 65 kWh. Jakeluyhtiön sivulta katselin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla vanhahko FD lämmittää tyhjillään olevaa omakotitaloa. Lattialämmitysten, pesuhuone, tuulikaappi ym., sekä ilmanvaihdon lämmityksen kanssa kului viime vrk 65 kWh. Jakeluyhtiön sivulta katselin.

        Jäi kertomatta että lämpötilapyynti on 18, ja puhallus kolmosella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla vanhahko FD lämmittää tyhjillään olevaa omakotitaloa. Lattialämmitysten, pesuhuone, tuulikaappi ym., sekä ilmanvaihdon lämmityksen kanssa kului viime vrk 65 kWh. Jakeluyhtiön sivulta katselin.

        Täytyy olla taivaallisen iso ja horisko talo tai ovet ja ikkunat koko ajan auki. 65 kWh/vrk on 2000 kWh kuukaudessa. Minulla sähkölämmitys talossa kuluu 7000 kWh VUODESSA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy olla taivaallisen iso ja horisko talo tai ovet ja ikkunat koko ajan auki. 65 kWh/vrk on 2000 kWh kuukaudessa. Minulla sähkölämmitys talossa kuluu 7000 kWh VUODESSA.

        Pakkasta on yli 20 astetta. Viime vuonna kului tuossa pirtissä sähköä vajaa 8000 kWh. Ilmanvaihdon pysäyttämällä sähkönkulutus vähenisi aika lailla. En ole kokeillut.


    • Anonyymi

      Minulle Mitsun asentanut urakoitsija luopui Mitsuista ja alkoi asentamaan Daikineita. Sanoi että Mitsuissa on liikaa vuotoja. Kun kysyin onko Daikin hyvä, sanoi hän että ei vielä tiedä, kun ei ole asentanut niitä kuin vasta pari vuotta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1509
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1136
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      49
      972
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      184
      852
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      759
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      720
    7. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      30
      615
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      588
    9. 54
      586
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      541
    Aihe