Aihe

Mersu vs. Toyota

Anonyymi

Nyt tarvis autoista tietävien mielipidettä. Mulla on nyt mersun CLA vm. 2018, onko mitään järkeä edes miettiä sen vaihtoa Toyota RAV4:seen vm. 2019. Ajatuksena vaihto korkeampaan ajopeliin. Asiallisia mielipiteitä siis kaipaan...

69

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Koeajaja vaihdokki. Jos pidät autosta, sen varusteista muotoilusta ja ajettavuudesta, valinta on sinun. Luotettavuudesta ei tarvitse oolla huolissaan. Pohdi, kestääkö itsetuntosi ajaa muulla kuin MB:llä. Jos kestää, olet jo hyvin lähellä lopullista päätöstä.

      Auton vaihdossa pärjää yleensä autokauppias. Vaihtaja maksaa. Moni on valmis siihen. Jokaisen on punnittava itse, kannattaako vaihtaa.

      • Anonyymi

        Tuo kyllä jo kertoo, missä sarjassa Toyotalla mennään kun kysellään Mersun vaihtamista Toyotaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kyllä jo kertoo, missä sarjassa Toyotalla mennään kun kysellään Mersun vaihtamista Toyotaan.

        Siinä kai laatumielikuva vaihtuisi todelliseen laatuun!


      • Anonyymi

        Kiitti asiallisesta vastauksesta. 3 Toyotaa on joskus ollutkin ja hyvin toiminut, eikä koskaan tielle jättänyt. Nämä peräkkäin ja sen jälkeen merkkejä vaihdellen. Itsetunto kestää kyllä, ei tässä 2,5 vuodessa mennyt tilanne vielä niin pahaksi mersun ratissa :) Täytyy koittaa ehtiä koeajolle, omassa kaupungissa vaihtoehdot vähissä, niin täytyy vähän kaemmaksi lähteä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitti asiallisesta vastauksesta. 3 Toyotaa on joskus ollutkin ja hyvin toiminut, eikä koskaan tielle jättänyt. Nämä peräkkäin ja sen jälkeen merkkejä vaihdellen. Itsetunto kestää kyllä, ei tässä 2,5 vuodessa mennyt tilanne vielä niin pahaksi mersun ratissa :) Täytyy koittaa ehtiä koeajolle, omassa kaupungissa vaihtoehdot vähissä, niin täytyy vähän kaemmaksi lähteä.

        Kerrottakoon vielä, että kyselijä on ”akka ratissa” ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitti asiallisesta vastauksesta. 3 Toyotaa on joskus ollutkin ja hyvin toiminut, eikä koskaan tielle jättänyt. Nämä peräkkäin ja sen jälkeen merkkejä vaihdellen. Itsetunto kestää kyllä, ei tässä 2,5 vuodessa mennyt tilanne vielä niin pahaksi mersun ratissa :) Täytyy koittaa ehtiä koeajolle, omassa kaupungissa vaihtoehdot vähissä, niin täytyy vähän kaemmaksi lähteä.

        Enää ne ei toimi ja ruostuvat nopeasti, eikä ajoltaan ole kovin kummoinen. Liukkaalla kelillä Ravin kanssa pitää olla todella varovainen, sillä sen perä lähtee karkuun ja sitä massaa ei sa enää kiinni kuin ojassa, näin kertoi TM.


      • Anonyymi

        Älä häkelly suriin sisätiloihin.
        Myöskin maasturin koko ei ole niin suuri kuin tuntuu , ravilla pärjää hyvin kappakekusten halleissakin. Erittäin näppärä pyöritellä ja n onnperuutuskametakin jos karvalakki mersussa eii ole ,vai onko ainakan kaverin mersussa ei


    • Anonyymi

      Jos välität hiljaisemmasta kulkupelistä, itselataava RAV4 hybrid ei ole sellainen. Melua tulee sisälle joka suunnalta. Pettynyt tähän ominaisuuteen, muuten on ollut ok peli.

      • Anonyymi

        Katselin sellaista ei hybridi-versiota. Kerran ollut itselataava hybridi, mun kaasujalalla kulutuskaan ei ollut yhtään piempää kun perus bensalla, esim tällä nykyisellä MB:llä.


    • Anonyymi

      Kyllähän rav4 on laadukkaan oloinen, myös sisätiloilta.

      On muuten iso ero laadussa jos otetaan nyt joku 15 vuotias E sarjan w211 ja ajellaan ja maistellaan ja haistellaan, kuunnellaan ja sen jälkeen pomppaat cla mersuun.

      Tuossa eessä on sitä mersun premiumia, sisätilan ergonomia, materiaalit. Cla on kolkko ja kovaääninen kiesi.

    • Anonyymi

      CLA ei oikeastaan ole vielä mersu siinä merkityksessä kuin mersut on mainetta luoneet isoina ja ylemmän luokan autoina. CLA on itse asiassa vain pikkuisen A-mersun muunnos. Sanoisin että vaihto RAV4:een on kaikin puolin askel eteenpäin, niin koossa, materiaalien ja työn laadussa kuin arvostuksessa autona.

      Jos sen sijaan sinulla olisi ollut C-mersu, vastaisin että vertaat omenoita appelsiineihin, toinen on takavetoinen sedan, toinen etuvetoinen katumaasturi, toinen preemiummerkki, toinen muuten vaan laatumerkki.

      • Anonyymi

        Laatumielikuvassa ei ole mitään epäselvyyttä mutta todellinen laatu löytynee kuitenkin Toyotasta. Mersulla saa naapurin kateellisemmaksi jos on sellainen kateellisen mielenlaadun omaava naapuri. Toki siitä joutuu Mersun omistaja maksamaan suurempana arvon laskuna ja kallimpana ylläpitona vs. Toyota. Toki siitäkin voi maksaa jos hyvältä tuntuu. Ei Veho ole koskaan ollut halpa eikä edes kohtuuhintainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laatumielikuvassa ei ole mitään epäselvyyttä mutta todellinen laatu löytynee kuitenkin Toyotasta. Mersulla saa naapurin kateellisemmaksi jos on sellainen kateellisen mielenlaadun omaava naapuri. Toki siitä joutuu Mersun omistaja maksamaan suurempana arvon laskuna ja kallimpana ylläpitona vs. Toyota. Toki siitäkin voi maksaa jos hyvältä tuntuu. Ei Veho ole koskaan ollut halpa eikä edes kohtuuhintainen.

        Tuskinpa CLA monta naapuria kateelliseksi saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa CLA monta naapuria kateelliseksi saa.

        No, saa jos saa, mutta mitä hyötyä siitäkään olisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa CLA monta naapuria kateelliseksi saa.

        Tarkoituksena ei olekkaa saada naapuria kateelliseksi, vaan kysymys oli kahden eri auton mielipiteistä yms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoituksena ei olekkaa saada naapuria kateelliseksi, vaan kysymys oli kahden eri auton mielipiteistä yms.

        Aloittajalle ehdotus. Mikset vaihda Mersun glc katumaasturiin?
        Tuttu kyyti ja paljon parempi kuin Rav4.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laatumielikuvassa ei ole mitään epäselvyyttä mutta todellinen laatu löytynee kuitenkin Toyotasta. Mersulla saa naapurin kateellisemmaksi jos on sellainen kateellisen mielenlaadun omaava naapuri. Toki siitä joutuu Mersun omistaja maksamaan suurempana arvon laskuna ja kallimpana ylläpitona vs. Toyota. Toki siitäkin voi maksaa jos hyvältä tuntuu. Ei Veho ole koskaan ollut halpa eikä edes kohtuuhintainen.

        Mersun hinnanlasku riippuu täysin mikä malli on kyseessä. Esim. GLA ja aloittajan CLA pitävät varsin hyvin hintansa perusmalleina.

        Toyotalla sitävastoin Suomessa on todella ylihintaa mikä ei perustu mihinkään. Rav4 on noin 50% kalliimpi Suomessa kuin naapurimaissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laatumielikuvassa ei ole mitään epäselvyyttä mutta todellinen laatu löytynee kuitenkin Toyotasta. Mersulla saa naapurin kateellisemmaksi jos on sellainen kateellisen mielenlaadun omaava naapuri. Toki siitä joutuu Mersun omistaja maksamaan suurempana arvon laskuna ja kallimpana ylläpitona vs. Toyota. Toki siitäkin voi maksaa jos hyvältä tuntuu. Ei Veho ole koskaan ollut halpa eikä edes kohtuuhintainen.

        Toyota ei tee laatua, ei sitten millään. Heidän periaatteisiinsa se ei kuulu, vaan tavoite on tehdä autoja mahdollisimman halvalla ja sillä tavalla ei hyvää saa aikaan. Saksalainen tekee mahdollisimman hyvän auton tiettyyn hintaluokkaan ja Toyota mahdollisimman halvalla samaan luokkaan, tämä on japanilaisen filosofian perusperiaate jolla saadaan hyvä tulos niin kauan kunnes hölmöinkin ihminen sen tajuaa ettei niihin kannata ryhtyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajalle ehdotus. Mikset vaihda Mersun glc katumaasturiin?
        Tuttu kyyti ja paljon parempi kuin Rav4.

        Olen kyllä katsellut niitä mesenkin omia, myös tuota GLC:tä. Niillä on vaan jo paljon ajettu ja omalla tosi vähän, enkä haluis vaihtaa moninkertasiin kilsoihin. Ja hintakin aika korkea sitten ihan pienillä kilsoilla. GLA ei minusta näytä maasturilta ollenkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kyllä katsellut niitä mesenkin omia, myös tuota GLC:tä. Niillä on vaan jo paljon ajettu ja omalla tosi vähän, enkä haluis vaihtaa moninkertasiin kilsoihin. Ja hintakin aika korkea sitten ihan pienillä kilsoilla. GLA ei minusta näytä maasturilta ollenkaa.

        Joka tapauksessa GLC, moninkertaisilla kilometreilläkin olisi jo aito mese, jossa aivan eri fiilis kuin CLAssa. Et tulisi pettymään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka tapauksessa GLC, moninkertaisilla kilometreilläkin olisi jo aito mese, jossa aivan eri fiilis kuin CLAssa. Et tulisi pettymään.

        Hitsi, täytyy nyt vähä näköjää vielä funtsailla tätä hommaa, tota kilsa-asiaa myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka tapauksessa GLC, moninkertaisilla kilometreilläkin olisi jo aito mese, jossa aivan eri fiilis kuin CLAssa. Et tulisi pettymään.

        Noh, kattelin noita GLC:tä ja ehkä olet oikeassa, jatkan niiden katselua. Ainut vaan, että ovat dieseleitä lähes kaikki, mun ajoilla ehkä ei kannattavin vaihtoehto. Mutta jatkan pähkäilyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noh, kattelin noita GLC:tä ja ehkä olet oikeassa, jatkan niiden katselua. Ainut vaan, että ovat dieseleitä lähes kaikki, mun ajoilla ehkä ei kannattavin vaihtoehto. Mutta jatkan pähkäilyä.

        Dieseli on kyllä nimenomaan GLC:kin ihan hyvä vaihtoehto vaikkei kilsoja paljon tulisikaan.
        GLC dieselmoottorit on parempia kuin bensat.


    • Anonyymi

      Jos on tottunut Mesen tyyliin ja ajoon, niin Toyotan kanssa ei tule kuin pettymys ja kova. Vinkkinä sinulle, Meselläkin on korkeita autoja.

    • Anonyymi

      Toyota on todella laadukas ja varma ajopeli.

      • Anonyymi

        Lastu on Toyotassa kohtalainen, mutta hinta/laatu suhde on huono.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lastu on Toyotassa kohtalainen, mutta hinta/laatu suhde on huono.

        Uuden Rav4 laatua nostetaan Suomessa laittamalla siihen 10 tonnia ylimääräistä hintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uuden Rav4 laatua nostetaan Suomessa laittamalla siihen 10 tonnia ylimääräistä hintaa.

        Ainakin plugari tuntuisi maksavan aikas sama kaikkialla kun verot heivaa pois hinnoista ja katsoo että on edes lähelle sama varustelu.


    • Anonyymi

      Rav nelonen hybrid usan myydyin.

      Kun kävin koeajossa en olihalunnut enää muuta tehdä.

      Nyt on sellainen nelivetoinne.

      Hybridin kiihtyvyys tilanteessa kuin tilanteessa uskomaton.

      Kulutus pientä taajamassakin.

      Rav nelonen niin naapurit o n tosi kade.

    • Anonyymi

      Joudut maksaan väliin ainakin kakskyt e

    • Anonyymi

      Tojolla & Rahalla saa naapurit kateelliseksi.

      • Anonyymi

        "Rav nelonen hybrid usan myydyin."
        Nii,ih miksei se ole Mersu? Siellä kummallakaan ei ole mitään kotikenttäetua eikä velvollisuutta ostaa oman maan tuotetta. Suomessakin Toyota juhlii vaikka täällä Mersuja valmistetaan. Täällähän pitäisi olla kaikilla uusi mersu?? Onko sittenkin Toyotassa parempi hinta-laatusuhde, parempi luotettavuus ja parempi arvon säilyminen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Rav nelonen hybrid usan myydyin."
        Nii,ih miksei se ole Mersu? Siellä kummallakaan ei ole mitään kotikenttäetua eikä velvollisuutta ostaa oman maan tuotetta. Suomessakin Toyota juhlii vaikka täällä Mersuja valmistetaan. Täällähän pitäisi olla kaikilla uusi mersu?? Onko sittenkin Toyotassa parempi hinta-laatusuhde, parempi luotettavuus ja parempi arvon säilyminen?

        Faktaa ylihintaisuudesta.
        Uusi Rav4 hybrid neliveto active:

        Hinta Suomessa 46 tonnia
        Hinta Virossa 31 tonnia

        Autovero selittää 5 tonnia, muu on Suomessa ylihintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Rav nelonen hybrid usan myydyin."
        Nii,ih miksei se ole Mersu? Siellä kummallakaan ei ole mitään kotikenttäetua eikä velvollisuutta ostaa oman maan tuotetta. Suomessakin Toyota juhlii vaikka täällä Mersuja valmistetaan. Täällähän pitäisi olla kaikilla uusi mersu?? Onko sittenkin Toyotassa parempi hinta-laatusuhde, parempi luotettavuus ja parempi arvon säilyminen?

        Hinnat USA alkaen:

        Toyota Rav4 $ 26 505
        MB GLC $ 44 550

        Toyota on halpistuote.


    • Anonyymi

      Pyydettiin asiallisia kommentteja. Niiden antaminen ei näytä olevan mahdollista henkilöille, jotka ajavat ylihintaisilla vanhoille saksalaisille autonromuilla, ja luulevat, etteivät liikennesännöt heitä koske!

      • Anonyymi

        Tämä oli ainakin asiaton kommentti, eikä auta aloittajaa mitenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä oli ainakin asiaton kommentti, eikä auta aloittajaa mitenkään.

        Tiedustelisin aloittajalta, mikä sun budjetti on?
        Osaisi vähän haarukoida.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedustelisin aloittajalta, mikä sun budjetti on?
        Osaisi vähän haarukoida.

        Minkä verran sinun CLA on ajettu, ja minkä verran olet valmis laittamaan välirahaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedustelisin aloittajalta, mikä sun budjetti on?
        Osaisi vähän haarukoida.

        Kattelin noita alle 40 tonnin autoja, siihen mahtui 150 000 km molemmin puolin GLC mallia. Se nyt sitten kuitenkin vetäisi puoleensa enemmän nyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä verran sinun CLA on ajettu, ja minkä verran olet valmis laittamaan välirahaa?

        Ei ole ajettu kuin n. 13000 km. Täytyy vähän kysellä paljonko vaihdossa hyvittäisivät. Liikkestä kii aika paljon, joskus vuosia sitten toisessa sai tuplat toiseen verratuna. Oli tosin paljon halvemmasta autosta kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kattelin noita alle 40 tonnin autoja, siihen mahtui 150 000 km molemmin puolin GLC mallia. Se nyt sitten kuitenkin vetäisi puoleensa enemmän nyt.

        Okei. Siihen hintaan kyllä löytyy vähemmänkin ajettu GLC. Katselitko siis bensa vai dieseli GLC malleja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ajettu kuin n. 13000 km. Täytyy vähän kysellä paljonko vaihdossa hyvittäisivät. Liikkestä kii aika paljon, joskus vuosia sitten toisessa sai tuplat toiseen verratuna. Oli tosin paljon halvemmasta autosta kyse.

        Jotenkin luulen, koska sulla on noin vähän ajettu CLA, että sen vaihtohyvitys on vielä varsin hyvä. On tietenkin automaatti? Onko 180 bensa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei. Siihen hintaan kyllä löytyy vähemmänkin ajettu GLC. Katselitko siis bensa vai dieseli GLC malleja?

        Bensa valikoima on vähän suppea, nettiautossa 340 dieseliä ja 10 bensaa tarjolla. Sitä dieseliä siis kattelen, joku sanoi tuossa aiemmin että on parempikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotenkin luulen, koska sulla on noin vähän ajettu CLA, että sen vaihtohyvitys on vielä varsin hyvä. On tietenkin automaatti? Onko 180 bensa?

        Juu, 180 bensa, premium business ja automaatti on. Kolme automaattia ollut, enkä manuaalia enää huoli jos ei oo pakko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bensa valikoima on vähän suppea, nettiautossa 340 dieseliä ja 10 bensaa tarjolla. Sitä dieseliä siis kattelen, joku sanoi tuossa aiemmin että on parempikin.

        Joo. Mä sen taisin sanoa, että dieseli olisi parempi, vaikka kilsoja tulisikin vähemmän.
        Moottori on pienikulutuksinen ja vääntöä on hyvin joka tilanteessa. Näissä on mersun oma dieselmoottori mikä on hyvä ja kestävä.
        Tietenkin käyttövoimavero on, mutta se tulee varsin pienillä kilometreillä kuitattua.

        Niissä dieseleissä on tosiaan jo valinnanvaraa, mikä väri ja varusteet sitten miellyttää.
        Jos vähän neuvoisi, niin ILS ledivalot on todella hyvät jos tulee enemmän pimeällä ajettua.
        Melko monessa noi on, kun tsekkasin nettiauton tarjontaa. Led highperformance valot myös ok, mutta eivät ole automaattiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, 180 bensa, premium business ja automaatti on. Kolme automaattia ollut, enkä manuaalia enää huoli jos ei oo pakko.

        Joo, ei manuaali ole enää nykypäivää.

        Noissa GLC dieseleissä on 9 vaihteinen automaatti, toimii todella huomaamattoman pehmeesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bensa valikoima on vähän suppea, nettiautossa 340 dieseliä ja 10 bensaa tarjolla. Sitä dieseliä siis kattelen, joku sanoi tuossa aiemmin että on parempikin.

        Mersu ei osaa bensamoottoreita tehdä kuin johonkin formula ykköseen. Dieselissä verot aika korkeat ja polttoainekin vain vähän bensaa halvempaa. Diesel sopii pitkää matkaa ajaville. Jos ajelee vain lyhyitä matkoja,niin on hiukkassuodattimet tukossa ja vikavalot vilkkuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mersu ei osaa bensamoottoreita tehdä kuin johonkin formula ykköseen. Dieselissä verot aika korkeat ja polttoainekin vain vähän bensaa halvempaa. Diesel sopii pitkää matkaa ajaville. Jos ajelee vain lyhyitä matkoja,niin on hiukkassuodattimet tukossa ja vikavalot vilkkuu.

        Jos harkitsee GLC ostoa, niin oikea vaihtoehto varsinkin Suomessa on dieseli.
        Kyllä se nettiauton tarjonnastakin näkyy, että on selvästi suosituin.

        Mersu osaa tehdä hyviä isompia bensakoneita. Amerikassakin kaikki amg mallit hyvin suosittuja.
        Olen samaa mieltä että nelisylinteristen mersun nelisylinterisissä bensoissa toivomisen varaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos harkitsee GLC ostoa, niin oikea vaihtoehto varsinkin Suomessa on dieseli.
        Kyllä se nettiauton tarjonnastakin näkyy, että on selvästi suosituin.

        Mersu osaa tehdä hyviä isompia bensakoneita. Amerikassakin kaikki amg mallit hyvin suosittuja.
        Olen samaa mieltä että nelisylinteristen mersun nelisylinterisissä bensoissa toivomisen varaa.

        Autoissa on tietenkin muitakin muuttujia ja arvoja kuin pelkkä polttoaineenkulutus ja käyttömaksut.
        40 tuhannen autossa satanen sinne tai tänne ei ole merkityksellinen. 4 tuhannen autossa voi olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoissa on tietenkin muitakin muuttujia ja arvoja kuin pelkkä polttoaineenkulutus ja käyttömaksut.
        40 tuhannen autossa satanen sinne tai tänne ei ole merkityksellinen. 4 tuhannen autossa voi olla.

        Aloittajalle vinkkinä, että nyt on hyvät koeajokelit Mersun 4matic systeemin testaamiseen.
        Vaihtoehtoja siellä nettiautossa oli monessa liikkeessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajalle vinkkinä, että nyt on hyvät koeajokelit Mersun 4matic systeemin testaamiseen.
        Vaihtoehtoja siellä nettiautossa oli monessa liikkeessä.

        Joo, tarkoitus lähteä koeajolle, täytyy vaan lähteä vähän kauemmaks kotoa, pitää soitella ensin liikkeisiin ettei turhaan ajella tarvi. Sitä tässä vielä mietin noista dieseleistä kun niissä ei mainita lohkoa tai webastoa, lähteekö muka käyntiin kovilla pakkasilla?? Osaako kukaan tästä kertoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, tarkoitus lähteä koeajolle, täytyy vaan lähteä vähän kauemmaks kotoa, pitää soitella ensin liikkeisiin ettei turhaan ajella tarvi. Sitä tässä vielä mietin noista dieseleistä kun niissä ei mainita lohkoa tai webastoa, lähteekö muka käyntiin kovilla pakkasilla?? Osaako kukaan tästä kertoa?

        Kyllä käyntiin lähtee niillä pakkasilla mitä Etelä-Suomessa on. Hyvä jos olisi kuitenkin lohko tai webasto oman mukavuuden kannalta.
        Webaston jälkiasennus noin pari tonnia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mersu ei osaa bensamoottoreita tehdä kuin johonkin formula ykköseen. Dieselissä verot aika korkeat ja polttoainekin vain vähän bensaa halvempaa. Diesel sopii pitkää matkaa ajaville. Jos ajelee vain lyhyitä matkoja,niin on hiukkassuodattimet tukossa ja vikavalot vilkkuu.

        Diesel laskee arvonsa paljon nopeammin kun ostajia vähemmän, eli bensa voi tulla paljon halvemmaksi kun myynti koittaa, kuoleutuu myös polttoainekulut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Diesel laskee arvonsa paljon nopeammin kun ostajia vähemmän, eli bensa voi tulla paljon halvemmaksi kun myynti koittaa, kuoleutuu myös polttoainekulut.

        Höpö höpö. Jos Toyota ei osaa tehdä henkilöautodieseliä ei se tarkoita ettei muutkaan osaisi.
        Dieseli on GLC mallissa oikein hyvä valinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, tarkoitus lähteä koeajolle, täytyy vaan lähteä vähän kauemmaks kotoa, pitää soitella ensin liikkeisiin ettei turhaan ajella tarvi. Sitä tässä vielä mietin noista dieseleistä kun niissä ei mainita lohkoa tai webastoa, lähteekö muka käyntiin kovilla pakkasilla?? Osaako kukaan tästä kertoa?

        Homma etenikin nyt melko nopeesti. Koeajoa heitetty ja pihalla on nyt GLC. On se kyllä mukavampi , kun se CLA, ei muuta voi sanoa !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homma etenikin nyt melko nopeesti. Koeajoa heitetty ja pihalla on nyt GLC. On se kyllä mukavampi , kun se CLA, ei muuta voi sanoa !!

        Okein hyvä! Noin pitää toimia!
        Millaiset speksit GLC on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okein hyvä! Noin pitää toimia!
        Millaiset speksit GLC on?

        Löysitkö kuitenkin melko läheltä, ettei tarvinnut sen kauemmas lähteä?
        Onnea hyvästä valinnasta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löysitkö kuitenkin melko läheltä, ettei tarvinnut sen kauemmas lähteä?
        Onnea hyvästä valinnasta!

        Varmaan fiilistelemässä auton kanssa ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löysitkö kuitenkin melko läheltä, ettei tarvinnut sen kauemmas lähteä?
        Onnea hyvästä valinnasta!

        Pari tuntia suuntaansa piti ajaa, mutta olipa hyvä ajella takaisin. Lunta satoi ja motarilla helppo lumisella kaistalla ohitella hitaampia.
        Kannatti laittaa vähän kyselyä kehiin ja kuunnella muiden mielipiteitä, vaikka jakautuikin aika lailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homma etenikin nyt melko nopeesti. Koeajoa heitetty ja pihalla on nyt GLC. On se kyllä mukavampi , kun se CLA, ei muuta voi sanoa !!

        Onnittelut! Jos diesel niin, muista vähillä kilometreillä ajaa välillä pitempää matkaa ettei hiukkassuodattimet tukkeudu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnittelut! Jos diesel niin, muista vähillä kilometreillä ajaa välillä pitempää matkaa ettei hiukkassuodattimet tukkeudu.

        Juu, on diesel. Täytyy käydä pidemmillä retkillä välillä ettei niin pääsisi käymään.


    • Anonyymi

      Joko päädyt raviin
      Niitä ei aina tule vastaa.
      Harvinainen suomessa.
      Huomataan komee maski

    • Anonyymi

      Sain kahvia ja pullaa ja keksejäkin, maiskis ja luottomyyjä jutteli mukavia sekä kehui RAV4 2.5 Hybrid AWD-i Premiumia, sanoi että se on todella mukava, tehokas, hyvä ajo-ominaisuuksiltaan ja turvallisin auto koskaan, kysyi vielä että laitetaanko johtajalle tilaukseen. Tulin oikein hyvälle mielelle, röyhistin rintaani ja siltä istumalta tilasin ja kaikki herkut vielä päälle. En malta odottaa että saan uuden Premiumin ajoon, sitten kyllä kelpaa mennä markettiin.

      • Anonyymi

        Okei. Sulle tulee siis Toyotan ylihintaisin tuote tällä hetkellä.

        Toyota Rav4 2.5 hybrid AWD-i Preminum:

        Hinta Suomi 56 261,34e
        Hinta Viro 36 200,00e

        Autovero selittää noin 6 tonnia hinnanerosta, muu on tojotan ylihintaa Suomessa.
        Maahantuoja ja jälleenmyyjä kiittää ja voi hyvin.

        Et kai kuvittele saavasi premiumia, vain jos hintaan on lätkäisty reilusti katetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei. Sulle tulee siis Toyotan ylihintaisin tuote tällä hetkellä.

        Toyota Rav4 2.5 hybrid AWD-i Preminum:

        Hinta Suomi 56 261,34e
        Hinta Viro 36 200,00e

        Autovero selittää noin 6 tonnia hinnanerosta, muu on tojotan ylihintaa Suomessa.
        Maahantuoja ja jälleenmyyjä kiittää ja voi hyvin.

        Et kai kuvittele saavasi premiumia, vain jos hintaan on lätkäisty reilusti katetta.

        Alottaja lähtee kyllä GLC:n koeajolle ja taitaa unohtaa nyt Ravin, kun vaan löytyy vaihtoehto sillai ettei nyt lappiin asti tarvi lähteä. Etelän suunnalta tulisi löytyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei. Sulle tulee siis Toyotan ylihintaisin tuote tällä hetkellä.

        Toyota Rav4 2.5 hybrid AWD-i Preminum:

        Hinta Suomi 56 261,34e
        Hinta Viro 36 200,00e

        Autovero selittää noin 6 tonnia hinnanerosta, muu on tojotan ylihintaa Suomessa.
        Maahantuoja ja jälleenmyyjä kiittää ja voi hyvin.

        Et kai kuvittele saavasi premiumia, vain jos hintaan on lätkäisty reilusti katetta.

        Suomessa on paljon extraa jonka maahantuoja ottaa. Näkee noista autoverottomista hinnoista. Leikkaavat paljon uusien ostajia tällä. Liian suuria organisatioita kuten vw, audia maahantuovalla firmalla.

        Yksi suuri syy tuoda maahan käytettyinä ja ostaa suomesta käytettynä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on paljon extraa jonka maahantuoja ottaa. Näkee noista autoverottomista hinnoista. Leikkaavat paljon uusien ostajia tällä. Liian suuria organisatioita kuten vw, audia maahantuovalla firmalla.

        Yksi suuri syy tuoda maahan käytettyinä ja ostaa suomesta käytettynä.

        Samaa mieltä. Maahantuojakohtaisia eroja kuitenkin siinä, kuinka paljon katetta otetaan.
        Tämä Rav4 esimerkki on räikeimmistä päästä. Autoveroton ja alvitasattu hintaero Suomi/ Viro on noin 13000e. Mihin tämä perustuu?

        Mersu ja Toyota on tässä kaksi ääripäätä.
        Toyotalla on Suomessa autoverottomat hinnat korkeat ja Mersulla suhteellisen matalat.
        Ihan faktatietoa ja näkyy hinnastoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Maahantuojakohtaisia eroja kuitenkin siinä, kuinka paljon katetta otetaan.
        Tämä Rav4 esimerkki on räikeimmistä päästä. Autoveroton ja alvitasattu hintaero Suomi/ Viro on noin 13000e. Mihin tämä perustuu?

        Mersu ja Toyota on tässä kaksi ääripäätä.
        Toyotalla on Suomessa autoverottomat hinnat korkeat ja Mersulla suhteellisen matalat.
        Ihan faktatietoa ja näkyy hinnastoista.

        Erittäin järkevää tuoda vähän käytettynä maahan, myös Toyotaa.
        Ei tartte maksaa kaikenlaisia panttimaksuja.


    • Anonyymi

      "Toyota RAV4:seen vm. 2019"

      Asiallinen mielipide on, tuo on yksilö, et kertonut historiaa, kuka on ajanut ja paljonko.

      Ei tuohon voi mitään sanoa.
      Tojota ainakin on ongelmaton, mutta se historia, oli kyseessa auto tai ihminen merkitsee paljon. Huonosti pidettyyn tulee aina vikoja. Jopa säilytyspaikka vaikuttaa paljon, ulkona/tallissa/lämpöisessä tallissa.

      Minä miellyin tojoon 2021, RAV4 Hybrid Premium. Aion pitää sitä ainakin 10 vuotta , ehkä sitten on sähköauton vuoro.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Stockmannista kirpputori

      Laatutavaratalosta kirppariksi, niin se maailma muuttuu. Pöly ja tunkkaisuus leijailee sieraimiin kun astuu Stockalle kirppariin, ennen tuoksui parfyy
      Maailman menoa
      121
      4780