uuden puutalon maalaus

aasi

olen rakentanut juuri talon jossa panelit olivat pohjamaalattuna, pitääkö maalata vielä tänä kesänä, vai suojaako pohjamaali lautoja.
Mitähän maalaustyö kustantaisi jos sen antaisi jollekkin maalarille, talo 1 1/2 kerroksinen.

15

15921

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kestoikä

alle vuosi, eli pitäisi maalata tänä kesänä.

Esim tikkurilan teholla maalattuna käsiteltävä kahteen kertaan ja ensin vielä naulankannat ja oksat erikseen.

Meillä oli telineissä melkeimpä suurin homma, mutta säästimme ehkä 2000 - 3000 euroa kun itse maalasimme.

• uulalla

Paras ja ainoa öljymaali on uula tuotteen ulkomaali.TIKKURILA eikä muut ,EI tee öljymaaleja vaan lateksia.Kalliimpaa maalia ,mutta riittää ja kestää.

• Bee
        uulalla kirjoitti:

Paras ja ainoa öljymaali on uula tuotteen ulkomaali.TIKKURILA eikä muut ,EI tee öljymaaleja vaan lateksia.Kalliimpaa maalia ,mutta riittää ja kestää.

Uulalla maalatun talon omistaja maalaa talon uudelleen tänä kesänä Fintexin petrooliöljymaalilla. Siinä hyvä vaihtoehto myös alkuperäiselle kysyjälle. Meidän talossa entisten omistajien maalaushomma on mennyt poskelleen ja me nyt joudumme korjaamaan sen. Kannattaa käydä myös tutustumassa Fintexin tuotteisiin ennen maalivalinnan tekemistä.

• uulan
        uulalla kirjoitti:

koska siinä täytyy olla tarkkana ettei seinät homehdu. Ja tikkurila tekee lateksien lisäksi homehtumatonta öljymaalia.

• voi olla ,mutta
        Bee kirjoitti:

Uulalla maalatun talon omistaja maalaa talon uudelleen tänä kesänä Fintexin petrooliöljymaalilla. Siinä hyvä vaihtoehto myös alkuperäiselle kysyjälle. Meidän talossa entisten omistajien maalaushomma on mennyt poskelleen ja me nyt joudumme korjaamaan sen. Kannattaa käydä myös tutustumassa Fintexin tuotteisiin ennen maalivalinnan tekemistä.

Kun maalaa uulalla ja oikein kestää.Petroolimaaleista ei ole kokemusta ,mutta tikkurilasta on ja uulasta.Petroolimaalia olen kuullu kehutun ja tikkurilla maalattuja olen vain poistanut.

• poistanut
        voi olla ,mutta kirjoitti:

Kun maalaa uulalla ja oikein kestää.Petroolimaaleista ei ole kokemusta ,mutta tikkurilasta on ja uulasta.Petroolimaalia olen kuullu kehutun ja tikkurilla maalattuja olen vain poistanut.

Tikkurilan Tehö-öljymaalia? Miksi poistanut???

• En tiennyt
        uulan kirjoitti:

koska siinä täytyy olla tarkkana ettei seinät homehdu. Ja tikkurila tekee lateksien lisäksi homehtumatonta öljymaalia.

Onko Tikkurila alkanut tehdä oikeaa öljymaalia (siis ei alkydimaalia tai jotain vastaavaa, joita joskus virheellisesti öljymaaliksi kutsutaan)?

• öööö.
        En tiennyt kirjoitti:

Onko Tikkurila alkanut tehdä oikeaa öljymaalia (siis ei alkydimaalia tai jotain vastaavaa, joita joskus virheellisesti öljymaaliksi kutsutaan)?

ainaakin liituuntuu ja ohenee kuten öljymaalit seinällä ja kestänyt meillä kohta 20 vuotta, nyt pientä uusimisen tarvetta näkyvillä. Ja ei tarvitse poistaa uuden maalin alta kuten lateksi pitäisi.

• kun muovia ois
        poistanut kirjoitti:

Tikkurilan Tehö-öljymaalia? Miksi poistanut???

Tikkurilan teho-"öljymaalia" kutsutaan täystuhoksi.Raaputtamalla lähtee ja Uulaa saa maalata päälle ,niihin kohtiin missä on vielä kiinni lateksimaalit.Uulaa ei maalikauppiaat kehu ,koska Uulas on paljon pienempi kate,kun lateksilla.

• sitten ehkä oli
        öööö. kirjoitti:

ainaakin liituuntuu ja ohenee kuten öljymaalit seinällä ja kestänyt meillä kohta 20 vuotta, nyt pientä uusimisen tarvetta näkyvillä. Ja ei tarvitse poistaa uuden maalin alta kuten lateksi pitäisi.

Tikkurilal muutakin kun lateksia.Uula pysyy myös lateksin päällä ,jos lateksi pysyy seinässä.

• ymmärrä
        kun muovia ois kirjoitti:

Tikkurilan teho-"öljymaalia" kutsutaan täystuhoksi.Raaputtamalla lähtee ja Uulaa saa maalata päälle ,niihin kohtiin missä on vielä kiinni lateksimaalit.Uulaa ei maalikauppiaat kehu ,koska Uulas on paljon pienempi kate,kun lateksilla.

Meneekö Pika-Teho ja Teho nyt sekaisin.
        Teho = oikea öljymaali
        Pika-Teho = lateksi

• ja tikkurila riittää
        ymmärrä kirjoitti:

Meneekö Pika-Teho ja Teho nyt sekaisin.
        Teho = oikea öljymaali
        Pika-Teho = lateksi

Tikkurila oli sit mitä vaan ei ole tehny öljymaalia aikoihin ja onko koskaan.Karheisin (repimällä sahattuun)nykyisin käytettyihin lautoihin tarttuu mikä vaan.

• pnieminen

hyvä ettet ole pilannut vielä taloasi tikkurilan tai muiden pikamaaleilla, ne kesii jo muutaman vuoden päästä poijes. laita kunnollista vanhan ajan petrooliöljymaalia jossa pehmennysaine täytyy lisätä itse, sekä tietysti sävyttää haluamaksesi. saat tuota oikeaa maalia esim. sateenkaaresta pirkanmaalta...

• tai sitten

otat yhteyttä Uula-tuotteeseen.
        Itsellä hyviä kokemuksia aidoista Uulan maaleista.
        Maksaa vahan enemmän, mutta tulos on todella hyvä.

• Bee
        tai sitten kirjoitti:

otat yhteyttä Uula-tuotteeseen.
        Itsellä hyviä kokemuksia aidoista Uulan maaleista.
        Maksaa vahan enemmän, mutta tulos on todella hyvä.

kokemusta Uulan pellavaöljymaalista eikä mitään hyvää. Voi tietty olla, että vika on ollut maalareissa ja maalaus tehty väärin, mutta nyt on tulossa uusi maalaus ja se tehdään Fintexin petrooliöljymaalilla. Otetaan varman päälle, ettei tartte taas jonkun vuoden päästä olla maalaamassa. Maksaa 10 / litra ja riittää 5-7 neliölle. Meillä riittää luultavasti 7 neliölle, koska on maalattu jo aiemminkin.

Tuskin kannattaa rautakauppojen asiantuntemukseen luottaa, jos haluaa maalata talonsa kunnon maalilla. Ja niitähän ei Ti....la, Tek....s yms. tee, vaikka niin yritetään tietämättömiä asiakkaita k....ttaakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2733
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2674
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1490
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1247
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1207
    Aihe