Turvalompakkoko turhake

Siis tarviiko sellaista oikeesti? Mulla uuden lompakon osto edessä kun vanha lompakko alkaa ratketa liitoksistaan ja sanoa sopimuksensa irti. Joku ehdotti turvalompakkoa mutta häh, onko se tarpeen?

39

1141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Harvemmin enää käytän lompakkoa. Otan tarvittavat maksu- ja bonuskortit kännykkäkuoressa oleviin korttitaskuihin.

      Mikähän se turvalompakko on? Pussi kaulassa, jota pidetään piilossa takin alla?

      -nainen-

      • Anonyymi

        Mnaah.


        Kännykät yleisiä taskuvarkauskohteita. Kun känny häviää, siinäpä menee sitten samalla muutakin. Lisäks kännykoteloa ei yleensä ole suojattu skimmaukselta. On olemassa erillisiä suojataskuja kortteja varten, jos net nyt sitten mahtuu kotelon korttitaskuun.

        Erillisessä lompakossa sellainen hyvä puoli, jos kännykkä hukkuu, ei mene kortit samalla. Ja toisin päin. Tietenkin ammattirosvo vie kaiken, mutta noin normaalioloissa sentään ei kaikki mene. Hmm. visa, pankkikortti, ajokortti, kirjastokortti, kelakortti ja mitä niitä nyt kortteja onkaan, aika iso homma kuoletella ja uusia kaikki. Ja kuolettamisessa jne kännykkä on tarpeen. Toisinkin päin, uuden kännykän ostossa lompakko on tarpeen :D

        Ei pidä olla sinisilmäinen.....

        =DW=


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mnaah.


        Kännykät yleisiä taskuvarkauskohteita. Kun känny häviää, siinäpä menee sitten samalla muutakin. Lisäks kännykoteloa ei yleensä ole suojattu skimmaukselta. On olemassa erillisiä suojataskuja kortteja varten, jos net nyt sitten mahtuu kotelon korttitaskuun.

        Erillisessä lompakossa sellainen hyvä puoli, jos kännykkä hukkuu, ei mene kortit samalla. Ja toisin päin. Tietenkin ammattirosvo vie kaiken, mutta noin normaalioloissa sentään ei kaikki mene. Hmm. visa, pankkikortti, ajokortti, kirjastokortti, kelakortti ja mitä niitä nyt kortteja onkaan, aika iso homma kuoletella ja uusia kaikki. Ja kuolettamisessa jne kännykkä on tarpeen. Toisinkin päin, uuden kännykän ostossa lompakko on tarpeen :D

        Ei pidä olla sinisilmäinen.....

        =DW=

        Kiitos DW! Sinun vastauksiasi on ilo lukea. Tyhjentävästi selitit ja linkitit skimmaukset ja korttien turvaamisen.

        Nokun nääs, mä otan vain ne kortit kerrallaan mitä tarviin. Ruokakauppa kerran kahdessa viikossa. Niin on kaventunut elämäni koronan myötä. Ehkä sitten, kun riemu repee pitää noita turvatoimia alkaa ottaa käyttään.
        -nainen-

        Hyvä aloitus siili.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos DW! Sinun vastauksiasi on ilo lukea. Tyhjentävästi selitit ja linkitit skimmaukset ja korttien turvaamisen.

        Nokun nääs, mä otan vain ne kortit kerrallaan mitä tarviin. Ruokakauppa kerran kahdessa viikossa. Niin on kaventunut elämäni koronan myötä. Ehkä sitten, kun riemu repee pitää noita turvatoimia alkaa ottaa käyttään.
        -nainen-

        Hyvä aloitus siili.

        Jatkan vielä. Syy miksi otan vain sen yhden pankkikortin ja bonuskortin kauppareissulle on se, että noi lokerot kännykkäkotelossa on löysät ja kortit saattaa tippua, varsinkin jos joutuu vastaamaan puhelimeen.

        Mistä tiesit, että mulla on siniset silmät.

        -nainen-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan vielä. Syy miksi otan vain sen yhden pankkikortin ja bonuskortin kauppareissulle on se, että noi lokerot kännykkäkotelossa on löysät ja kortit saattaa tippua, varsinkin jos joutuu vastaamaan puhelimeen.

        Mistä tiesit, että mulla on siniset silmät.

        -nainen-

        Ai niin. Se kännykkä on topparotsin vetskarillisessa povarissa.

        Loppu.

        -nainen-


      • Häirihteekö kännykkä ja maksukortit toistensa kenttiä?

        Turvalompakko on kuulemma semmonen et sen läpi ei voi korttien tietoja skannata?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mnaah.


        Kännykät yleisiä taskuvarkauskohteita. Kun känny häviää, siinäpä menee sitten samalla muutakin. Lisäks kännykoteloa ei yleensä ole suojattu skimmaukselta. On olemassa erillisiä suojataskuja kortteja varten, jos net nyt sitten mahtuu kotelon korttitaskuun.

        Erillisessä lompakossa sellainen hyvä puoli, jos kännykkä hukkuu, ei mene kortit samalla. Ja toisin päin. Tietenkin ammattirosvo vie kaiken, mutta noin normaalioloissa sentään ei kaikki mene. Hmm. visa, pankkikortti, ajokortti, kirjastokortti, kelakortti ja mitä niitä nyt kortteja onkaan, aika iso homma kuoletella ja uusia kaikki. Ja kuolettamisessa jne kännykkä on tarpeen. Toisinkin päin, uuden kännykän ostossa lompakko on tarpeen :D

        Ei pidä olla sinisilmäinen.....

        =DW=

        Just tota määki aattelin. Kortit ei mulla ole ollu ku satunnaisesti kännyn lokerossa. Ja ei siihen kyllä kaikki mukana venyttämäni kortit mahtuisikaan.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Häirihteekö kännykkä ja maksukortit toistensa kenttiä?

        Turvalompakko on kuulemma semmonen et sen läpi ei voi korttien tietoja skannata?

        Mä joskus kysyin, että häiritseekö kännykän signaalit kortin sirua tai magneettijuovaa. Sain vastauksen ettei nykykortteja. En ole kyllä huomannutkaan. Mulla ikivanha plussakortti joka vois ehkä ottaa osumaa.
        Voi teidän kanssanne. Nyt joudun jättämään kännykän kotiin ja ottamaan pelkät kortit.
        Ja minä kun olin tehnyt kauppalistat kännykän muistikirjaan. Nyt joudun paperilapulle kirjaamaan. Sekin vielä!

        -nainen-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä joskus kysyin, että häiritseekö kännykän signaalit kortin sirua tai magneettijuovaa. Sain vastauksen ettei nykykortteja. En ole kyllä huomannutkaan. Mulla ikivanha plussakortti joka vois ehkä ottaa osumaa.
        Voi teidän kanssanne. Nyt joudun jättämään kännykän kotiin ja ottamaan pelkät kortit.
        Ja minä kun olin tehnyt kauppalistat kännykän muistikirjaan. Nyt joudun paperilapulle kirjaamaan. Sekin vielä!

        -nainen-

        Joskus on opittava kantapään kautta.
        Kun seuraavan kerran menet kauppaa, muista ostaa pieni ruutu paperinen lehtiö. Siihen on hyvä kirjoitella kauppa listoja.
        Itse luotan muistiini. Mutta harvinaisempien ostosten vuoksi saatan kirjoittaa muistilapun kuivamuste kynällä.
        Puhelin on puhumiseen ja tekstareihin. Asioilla käydessäni en vastaa mahdollisiin puheluihin enkä tekstareihin.
        Sopivan kokoinen lompakko on oikeassa tai vasemmassa etutaskussa. Sisältää seteleitä, kolikkoja ja pankkikortin ja henkkarit. En keksi mitä muita kortteja kukaan tarvitsee? Paitsi ajokortin kuka autolla liikkuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joskus on opittava kantapään kautta.
        Kun seuraavan kerran menet kauppaa, muista ostaa pieni ruutu paperinen lehtiö. Siihen on hyvä kirjoitella kauppa listoja.
        Itse luotan muistiini. Mutta harvinaisempien ostosten vuoksi saatan kirjoittaa muistilapun kuivamuste kynällä.
        Puhelin on puhumiseen ja tekstareihin. Asioilla käydessäni en vastaa mahdollisiin puheluihin enkä tekstareihin.
        Sopivan kokoinen lompakko on oikeassa tai vasemmassa etutaskussa. Sisältää seteleitä, kolikkoja ja pankkikortin ja henkkarit. En keksi mitä muita kortteja kukaan tarvitsee? Paitsi ajokortin kuka autolla liikkuu.

        Pankkikortti, plussakortti, s-etùkortti,henkilökortti,sv-kortti, parkkihallin ovenavauskortti, lääkekortti, ammattiliiton kortti onhan noita 🤣


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Häirihteekö kännykkä ja maksukortit toistensa kenttiä?

        Turvalompakko on kuulemma semmonen et sen läpi ei voi korttien tietoja skannata?

        Eipä kai ne häiritse, ellei kännykässä ole NFC päällä. Eikä silloinkaan jos ottaa aina maksutapahtumassa kortin pois kotelosta, mutta jos tarjoaa koko koteloa maksupäätteelle, se voi seota jos kotelossa on useampi lähiluettava kortti ja se puhelin NFC päällä.

        Puhelin voi tyhjentää korttien magneettinauhat, mutta siruihin se ei vaikuta. Vielä pahempi on käsilaukun läpän magneettilukko. Joillakin korteilla käytetään vielä magneettinauhaa, mm. Plussakortti ja vanhemmalla bensiiniautomaatilla pankkikortti ei toimikaan jos magneettinauha on vioittunut.

        Olen tehnyt vanhasta tavallisesta lompakostani "turvalompakon" taittelemalla lähiluettavalle pankkikortille alumiinifoliosta taskun lompakon taskun sisälle. Ainakan puhelimen NFC lukija ei "näe" korttia folion läpi (kokeiltu), joten riittänee varmistukseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus on opittava kantapään kautta.
        Kun seuraavan kerran menet kauppaa, muista ostaa pieni ruutu paperinen lehtiö. Siihen on hyvä kirjoitella kauppa listoja.
        Itse luotan muistiini. Mutta harvinaisempien ostosten vuoksi saatan kirjoittaa muistilapun kuivamuste kynällä.
        Puhelin on puhumiseen ja tekstareihin. Asioilla käydessäni en vastaa mahdollisiin puheluihin enkä tekstareihin.
        Sopivan kokoinen lompakko on oikeassa tai vasemmassa etutaskussa. Sisältää seteleitä, kolikkoja ja pankkikortin ja henkkarit. En keksi mitä muita kortteja kukaan tarvitsee? Paitsi ajokortin kuka autolla liikkuu.

        Meillä 4 henkilön talous. Kännyn muistikirjassa kauppalappu on aivan ehdoton. Jokainen voi lisätä tarpeita ja kuka vaan voi meistä niitä ostaa ja kuitata pois listalta kun tuote on ostettu.


    • Anonyymi

      On.

      Riippuu tietysti, missä kuljet. Itellä lompuuki pikkutakin povitaskussa, sieltä sitä ei helpolla pöllitä, mutta jokin käsiveska on helppo napata.

      Aikananaan mulla pidin kaulapussia ihoa vasten paidan alla ja siellä passi, kortit, isot rahat. Taskussa oli käyttörahat. Syy, taskuvarkaiden lisäks vaarallisia tilanteita on just se, kun kaivat lompakon esiin, maksaaksesi jotain. Ja jos perinteinen taskuvaras, se ei saa paljoakaan.

      Noh, tietääkseni mua ei ole putsattu koskaan.

      Mutta näinä aikoina, kun käytännössä kaikki maksetaan kortilla, olen miettinyt turvalompakon hankkimista. Vitun tylsää, jos joku kadulla kävelee pahki ja samalla skimmaa sun kortin, ilman, että ite hokaat.

      https://www.youtube.com/watch?v=MWMHqnbG1Cg

      Ja skimmatulla kortillahan voi putsata sun tilin.

      https://www.vertaaensin.fi/blog/turvaa-maksukorttisi-vinkit

      Ei pidä olla sinisilmäinen, paree olla varovainen, kuin tyhmä.

      =DW=

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Yritätkö olla vitsikäs persu.


    • Anonyymi

      Kiva sana; turvalompakkoko😂 On vähän kuin sammakko🐸

      • Loppu-ko tekee sanasta kysymyksen 😆


    • Anonyymi

      No voi sen 50 € joku vaikka bussissa nykäistä sulta maksupäätteellä, etkä huomaa mitään.

    • Talvipalttoon isoissa taskuissa kulkee kaikemmoista kamaa, kesällä ostin uuden vyölaukun ko entisessä ei riittäny pituus vyötärön ympäri, laukkuseen mahtuu kännyn lisäksi muutakin.
      Muutama lompakko on joutunut hukkaan niin siitä ollut aika riesa, pankkikortin hukkaaminen on pienempi riesa. Danske pankkini lopetti toimintansa paikkakunnalla siinä tapauksessa on hyvä olla kotona käteistä ettet ihan hukassa.

      • Anonyymi

        Juu.
        Varo vaan, että persut eivät vie rahojasi.


      • Naisilla on enempi käsilaukkuja, niissä kulkee kaikki tarpeellinen. Harvemmin mulla kulkee pelkkä lompsa mukana vaan tarvin käsilaukun johon saan niin kännykän, avaimet ja lompsan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu.
        Varo vaan, että persut eivät vie rahojasi.

        Paikkakunnallamme ei taida olla yhtään persua, palstalla esiintyvät anonyyminä häveten taustaansa, minuakin hävettäisi tunnustaa.


      • siilivain kirjoitti:

        Naisilla on enempi käsilaukkuja, niissä kulkee kaikki tarpeellinen. Harvemmin mulla kulkee pelkkä lompsa mukana vaan tarvin käsilaukun johon saan niin kännykän, avaimet ja lompsan.

        Lisään vielä et käsilaukussa ei sitten saa olla liian monta lokeroa koska muutoin etsintä menee penkomiseksi 🤣


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Naisilla on enempi käsilaukkuja, niissä kulkee kaikki tarpeellinen. Harvemmin mulla kulkee pelkkä lompsa mukana vaan tarvin käsilaukun johon saan niin kännykän, avaimet ja lompsan.

        Sinähän suorastaan istut "lompakon" päällä..


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Paikkakunnallamme ei taida olla yhtään persua, palstalla esiintyvät anonyyminä häveten taustaansa, minuakin hävettäisi tunnustaa.

        Enemmän sinun kannattaisi hävetä tuota jatkuvaa persumollaamistasi.
        Sinun pitäisi olla mukana Putouksessa:
        Kerrankin olisi hahmo, joka saisi katsojan nauramaan kylkiään pidellen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän suorastaan istut "lompakon" päällä..

        Se on tyhjä, eirahallista arvoa🤣.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Enemmän sinun kannattaisi hävetä tuota jatkuvaa persumollaamistasi.
        Sinun pitäisi olla mukana Putouksessa:
        Kerrankin olisi hahmo, joka saisi katsojan nauramaan kylkiään pidellen.

        Voisitko poistua tästä ketjusta persuines kiitos.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Voisitko poistua tästä ketjusta persuines kiitos.

        Sano se Pertikille!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sano se Pertikille!

        Mites musta näyttää et persuilun täällä aloitti joku muu.


    • En ole kuullutkaan, enkä tiedä, miten toimii.
      Onko siinä jokin siru, josta voi paikantaa, jos katoaa.
      Ainahan talvella voi lompakon piilottaa vaatteisiin, mutta kesällä jo vaikeampaa.
      Jos epämääräisempää joukkoa lähistöllä, niin paras kulkea takapuoli vinossa seinää päin. Joskus jättäny pankkikortin pois, ja mukana vaan rahaa.
      Että turvalompakolle olis tarvetta, jos sellainen on kätevä ja yleensä edes keksitty.

    • Anonyymi

      Tarkoitetaankohan tässä RFID suojausta? RFID suojatut lompakot estävät laittomat "lähimaksut".

      Pankki- ja luottokortit sisältävät nykyisin RFID (Radio Frequency Identification) sirun, joka sisältää henkilökohtaisia tietoja. Tätä ominaisuutta käytetään lähimaksamisessa. Valitettavasti niiden varastaminen on mahdollista muutamassa sekunnissa laukun tai taskun läpi skannerilla. RFID-suojatut lompakot sisältävät suojakalvon, joka estää laittoman skannauksen lompakon ollessa kiinni.

      • Anonyymi

        Sitä "suojakalvoa" taitaa löytyä jokaisesta kodista, eli alumiinifoliota. Ellei ole niin säästää vaikkapa jukurrtipurkin kannen tai muun vastaavan foliokannen ja taittelee siitä taskun pankkikortille ja muille lähiluettaville korteille.


      • Anonyymi

        Minulla on tuollainen suojattu lompakko, laukkukaupasta aikoinaan ostin kun oli jopa halvempi kuin tavallinen lompakko. Nykyään kauppareissulla en lompakkoa tarvii kun pankkikortti johon yhdistetty plussa kulkee omassa suojakotelossaan kännykän kotelossa ja sieltä helppo ottaa kassalla. Kännykän kotelossa myös henkkarit kulkee helposti mukana. Lompakko kulkee mukanani vain silloin kun tarvitsen myös käteistä.

        vn


      • Anonyymi

        Hyvä on kuitenkin tietää että ilman "suojaa" etäluettavienkorttien ympärillä, niin niiden tiedot voidaan lukea menemällä tarpeeksi lähelle ihmistä ja korttia. Kuulin että ruuhkabussissa ja vastaavissa ahtaissa paikoissa epärehellinen ihminen voi skannata useita kymmeniä suojaamattomia kortteja muutamassa hetkessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä "suojakalvoa" taitaa löytyä jokaisesta kodista, eli alumiinifoliota. Ellei ole niin säästää vaikkapa jukurrtipurkin kannen tai muun vastaavan foliokannen ja taittelee siitä taskun pankkikortille ja muille lähiluettaville korteille.

        Jos haluaa askarrella foliosta, niin mikäs siinä. Helpommalla pääsee kun hankkii valmiin tuotteen. Jokainen omalla tyylillään.


    • Minä tykkään et minulla on lompakko erikseen ja puhelin erikseen. Joten summa summarum. Tämän ketjun perusteella seuraava lompakkoni on turvalompakko :). Kiitos asiallisille osallistujille.

    • Anonyymi

      Puhelimen suojakotelon korttitaskussa ei kannata ainakaan hotellin ovikorttia tai laivan hyttikorttia pitää, puhelin tyhjentää tiedot magneettinauhasta ja kortin joutuu aktivoimaan uudestaan vastaanotossa. Sama voi tapahtua käsilaukussakin jos se ovikortti ja puhelin on ihan lähekkäin, joten sitä korttia varten kannattaa hommata suojakotelo jos ei ole sitä suojattua lompakkoakaan.

    • Anonyymi

      Moikka,
      Ihan samaa ajattelin vähän aikaa sitten itsekin. Tulin siihen tulokseen että parempi suojata omaisuuttaan kaikin keinoin kun nykyään niin paljon rikollista toimintaa.
      Ostin etatti.eu verkkokaupasta pienen ja näppärän ja mielestäni edullisen korttisuojan mihin mahtuu hyvin seteleitäkin.
      nimim. tyytyväinen ostokseni!

      • Anonyymi

        Minäkin ostin ja on kyllä kätevän kokoinen ja tosi halpa. Hyvä kun nuo lähimaksu kortit nyt suojattu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1883
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1446
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1394
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      9
      1356
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe