Paljonkohan maksaa tällä hetkellä astmatutkimukset yksityisellä? Saisiko tulokset nopeammin kuin tk sta?
Paljonko maksaa astmatutkimukset yksityisellä?
5
1206
Vastaukset
- Anonyymi
Et saa TK:sta mitään tutkimusta, vaan lähetteen erikoislääkärille. Tee itse pef tutkimus ja vie se lääkäriin, nopeutuu.
- Anonyymi
Kai astma tkssaki pitää tutkia vaikka sitten erikoislääkärin kautta?
- Anonyymi
Just ei näin tietenkään! (iänikuiset tee_se_itse tapaukset) Kaskun et verikokeitakin suosita itse tekeään ja viemää se jossain vanhassa sillipurkissa myös lääkäriin mennessä niin nopeutuu ja säästää rahaa...
Itse tehty "PEF-tutkimus" on mahdoton, koska avaavaa lääkettä ei ole saatavilla ilman lääkärin määräystä ja vaikka olisi niin esitutkinta on keuhkotilavuudesta ja annoskoosta on tehtävä ensin.! Pitää olla suunnitelma ennenkuin toimitaan!
Pelkkä PEF-putken puhaltelu kertoo vain puhalluksen määrän ei sitä miten paljon avaava lääke vaikuttaa vai vaikuttaako ollenkaan!
Avaavan lääkkeen vaikutusta kyseisessä testissä tutkitaan! Jos ei ole astmaa ei avaavalla ole paljoa merkitystä. Astma on kehkotulehdus ja supistuneet suonistot ja sitä ei voi teeskennellä.
PEF-testailua voi harjoittaa sitten aikanaan , kun lääkitys on määritetty ja halu seurata omaa tilannetta!
- Anonyymi
Ennen vaativia testejä on tehtävä pohjatyötä eli oma-aloitteisesti läärkäriin josta PEF-mittaus/ avaavalääke 2vko (apteekista mittari ja ohjeet) ja tulokset kirjattuna menee lääkäriin jossa spirometrimittaukset.
Asiantuntijalle (nenä-korvalääkäri) ajanvaraus. Mukaan kaikki tutkimustiedot.
Lausunto voi johtaa perusteellisempaan tutkintaan, mutta tulokset oltava selkeät jotta niiden tekoon kulutetaan aikaa! Tutkimukset ilmeisen kalliita ja usein vakuutusyhtiö on sen mahdollinen maksaja. - Anonyymi
Soita ja kysy!
Mihin tämä kiireesi perustuu?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1722004
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,821450Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää1821394Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta101137Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita391046Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!210973- 40842
- 94834
- 85805
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan49765