Psykiatri kiristi rahaa

Anonyymi

Mikä on oikea taho valittaa yksityisesti toimivan psykiatrin kohtelusta?

Puhuin taloudellisista huolistani ja elämän vastoinkäymisistä, luulin saavani apua ja asiallisen kohtelun, toisin kävi, yksityinen psykiatri puhui hinnasta aluksi eri sävyyn, mutta korotti hintaa istunnon aikana, kertoi istunnon olevan sitten suoraan ulosottokelpoinen. Totesi itsekseen mitä minulla on ja loi menneisyyttäni itse, hämmentyneenä vain istuin hiljaa. Haukkui aiemmin minua hoitanutta lääkäriä. Määräsi lääkityksen, jonka vakavista haittaoireista ei maininnut sanallakaan. Oli hyvin negatiivinen tunnelma koko käynnin ajan. En koskaan ole vastaavaa kokenut.

Sain traumaattisen kokemuksen hänestä ja valvoin seuraavan yön lamaantuneena.

Minne hänestä voi tehdä ilmoituksen?

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Teet ilmoituksen hänestä, tarkkailtavaksi tai luvat pois. Osa psykiatreista tarvitsisi itse hoitoa. Saanko kysyä missäpäin vaikuttaa, olen kuullut vastaavaa yhdestä tosin myös julkisella puolella vaikuttavasta psykiatrista. Olisi mielenkiintoista tietää onko samalla henkilöllä enemmänkin näitä uhreja? Ko.toimija on mies ja kp alueelta.

    • Anonyymi

      Valitus tehdään hänen esimiehelleen (ylilääkärille tms.) tai suoraan Valviraan.

    • Anonyymi

      Minä teen vähän maaleja, nönönnöönönnnönönönöööö.

    • Anonyymi

      Mitä apua talouteesi odotit saavasi psykiatriltasi? Rahaa?
      Toki olisi voinut ohjata sossun puheille mutta oletti varmaan että itsekin sen jo tiedät.
      Mitä informaatioon että maksamattomat laskut on ulosottokelpoisia, on mielestäni oikein että teki selväksi että hoito ei ole suinkaan halpaa, ja sinun pitää miettiä pystytkö maksamaan siitä.
      Mitä valittamisen aihetta tuossa on?
      Lääkityksen haitta- ja sivuvaikutuksista voit kysyä lääkäriltä itse tai apteekista. Oma vastuu on olemassa ja ihmisellä joka ei ole holhouksen alainen on vastuu omasta hyvinvoinnistaan ja siitä huolehtimisesta.
      Mitä siihen tulee, että lääkäri puhui pahaa kollegoistaan ym josta kirjoitit, on vain sinun sanasi.
      Toki valittaa voit, mutta tuskin johtaa yhtään mihinkään.
      Lisäksi psykiatria on lupa. ja pitääkin vaihtaa jos olemassa olevan kanssa ei synkkaa. Se on onnistuneen hoidon kulmakivi! Oma-aloitteisuutta!

    • Anonyymi

      Suosittelen tekemään ilmoituksen suoraan Valviraan. Surullista kun tuossa asemassa oleva käyttää heikompia hyväkseen, ei ole kyllä ammattietiikkaa. Avunpyytäjästä tuleekin uhri mielivaltaiselle käytökselle, nämä toimijat pitäisi kyetä tunnistamaan ajoissa, mutta toimivat usein juuri niiden ihmisten parissa, jotka ovat haavoittuvassa tilassa ja voimavarat hetkellisesti loppuneet. Heti kun ap voimistut, tee ilmoitus Valviraan, olet joutunut kokemaan kyllä törkeää vähättelyä ja välinpitämättömyyttä. Lääkitys on myös Sinun valinta, älä käytä lääkettä jos et halua, kyllä lääkärin pitää kertoa mitä haittapuolia voit lääkkeestä kokea. Suosittelen myös puhumaan hänestä eri lääkärin kanssa, kokemus voi jättää kovan trauman haavoittuvassa tilassa olevalle. Muista, sinä määräät elämästäsi ja elimistöstäsi. Tuossa on kyllä jo rikoksen tunnusmerkkejä jos rahaa vaaditaan enemmän mitä olet saanut tietää. Olen kuullut ikävä kyllä vastaavaa, jossa lääkäri on venyttänyt tapaamista ja johdatellut potilastaan maksamaan lisää. Hyvin tuomittavaa sekin, mutta on jo menettänyt toimilupansa, siksi on tärkeää ilmoittaa Valviraan jotta heidät tunnistetaan. Usein nämä ilmoitukset jäävät tekemättä kun olo on heikko, pyydä apua ystäviltäsi tai potilasasiamieheltä, myös oikeusaputoimisto auttaa. On vastuutonta hyväksikäyttää huonossa taloudellisesssa ja henkisessä tilassa olevaa henkilöä.

      • Anonyymi

        Mitä hyväksikäyttöä tuossa oli? Kukahan se hyväksikäyttäjä itse asiassa olikaan!


    • Anonyymi

      Arvaa, onko ihminen huolissaan palkastaan, kun sinä, jonka kuuluu maksaa, valitat talousvaikeuksiasi hänelle! Psykiatri, siis lääkäri, voi auttaa vain lääketieteen keinoin. Tavallisesti se on lääkeresepti. Taloudellista apua ei lääkärin kuulu antaa, mutta toki voisi sanoa, että taloushuolista pitää mennä puhumaan sossuun, hänelle sellaisissa asioissa auttaminen ei ole mahdollista.

      Voi olla, että sinun on mahdoton löytää mieleistäsi psykiatria. Valittamisen aihetta löydät todennäköisesti jokaisesta tuolla suhtautumisella. Psykiatri ei voi lähteä ottamaan osaa jokaisen potilaan murheisiin, jos aikoo pysyä työkykyisenä.

      Parempaa jatkoa!

      • Anonyymi

        kyllä ne jotkut psykiatrit kyselevät mikä ihmistä surettaa, mistä saa iloa elämään ja ei ole syntiä olla rehellinen ja kertoa jos taloudelliset huolet painavat.

        Hinnan nostaminen kesken istunnon ON moraalisesti epäilyttävää ja vaikuttaa oudolta, ei varmasti luonut luottamusta psykiatriin ja olen pahoillani siitä lääkärikunnan puolesta. Ilmoittaisin kyllä valviraan hänestä sinun asemassasi, mutta sen päätät tietysti sinä itse.

        Nauhuri mukana on aina hyvä juttu juuri näitä tilanteita varten.

        Epäasiallinen psykiatri, lääkkeen haitoista pitää informoida AINA potilasta, jolloin potilas voi kysyä vaihtoehtoisia lääkkeitä.

        Ehkä ko.toimija tunnisti täältä itsensä ja kommentoi sinulle ja kyllä, tiedän heidän lukevan vapaa ajalla näitä mielenterveys-keskusteluja, sillä usea psykiatri on TODELLA herkkänahkainen, kuten huomasit ;))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyllä ne jotkut psykiatrit kyselevät mikä ihmistä surettaa, mistä saa iloa elämään ja ei ole syntiä olla rehellinen ja kertoa jos taloudelliset huolet painavat.

        Hinnan nostaminen kesken istunnon ON moraalisesti epäilyttävää ja vaikuttaa oudolta, ei varmasti luonut luottamusta psykiatriin ja olen pahoillani siitä lääkärikunnan puolesta. Ilmoittaisin kyllä valviraan hänestä sinun asemassasi, mutta sen päätät tietysti sinä itse.

        Nauhuri mukana on aina hyvä juttu juuri näitä tilanteita varten.

        Epäasiallinen psykiatri, lääkkeen haitoista pitää informoida AINA potilasta, jolloin potilas voi kysyä vaihtoehtoisia lääkkeitä.

        Ehkä ko.toimija tunnisti täältä itsensä ja kommentoi sinulle ja kyllä, tiedän heidän lukevan vapaa ajalla näitä mielenterveys-keskusteluja, sillä usea psykiatri on TODELLA herkkänahkainen, kuten huomasit ;))

        Ap:n kirjoituksesta käy nimenomaan ilmi että hän on kertonut mikä häntä painaa, mistä mielen synkkyys kenties johtuu, eikä ole ollut sossu apua hakemassa, vaan psykiatri on laskuttanut hintaa joka ei ole ollut sovittu etukäteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyllä ne jotkut psykiatrit kyselevät mikä ihmistä surettaa, mistä saa iloa elämään ja ei ole syntiä olla rehellinen ja kertoa jos taloudelliset huolet painavat.

        Hinnan nostaminen kesken istunnon ON moraalisesti epäilyttävää ja vaikuttaa oudolta, ei varmasti luonut luottamusta psykiatriin ja olen pahoillani siitä lääkärikunnan puolesta. Ilmoittaisin kyllä valviraan hänestä sinun asemassasi, mutta sen päätät tietysti sinä itse.

        Nauhuri mukana on aina hyvä juttu juuri näitä tilanteita varten.

        Epäasiallinen psykiatri, lääkkeen haitoista pitää informoida AINA potilasta, jolloin potilas voi kysyä vaihtoehtoisia lääkkeitä.

        Ehkä ko.toimija tunnisti täältä itsensä ja kommentoi sinulle ja kyllä, tiedän heidän lukevan vapaa ajalla näitä mielenterveys-keskusteluja, sillä usea psykiatri on TODELLA herkkänahkainen, kuten huomasit ;))

        Minullekaan ei psykiatri informoinut tyrkyttämänsä lääkkeen haitoista, eikä tarjonnut vaihtoehtoja. Totesin, että syököön tyrkyttämänsä lääkkeet ihan itse. Päätin kääntyä lääkärin puoleen. Sieltä sain vaihtoehtoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyllä ne jotkut psykiatrit kyselevät mikä ihmistä surettaa, mistä saa iloa elämään ja ei ole syntiä olla rehellinen ja kertoa jos taloudelliset huolet painavat.

        Hinnan nostaminen kesken istunnon ON moraalisesti epäilyttävää ja vaikuttaa oudolta, ei varmasti luonut luottamusta psykiatriin ja olen pahoillani siitä lääkärikunnan puolesta. Ilmoittaisin kyllä valviraan hänestä sinun asemassasi, mutta sen päätät tietysti sinä itse.

        Nauhuri mukana on aina hyvä juttu juuri näitä tilanteita varten.

        Epäasiallinen psykiatri, lääkkeen haitoista pitää informoida AINA potilasta, jolloin potilas voi kysyä vaihtoehtoisia lääkkeitä.

        Ehkä ko.toimija tunnisti täältä itsensä ja kommentoi sinulle ja kyllä, tiedän heidän lukevan vapaa ajalla näitä mielenterveys-keskusteluja, sillä usea psykiatri on TODELLA herkkänahkainen, kuten huomasit ;))

        Psykiatrian minulle ja lukemattomille muille aiheuttamia pysyviä haittoja ei pahoitteluilla hyvitetä! Tiedä se!


    • Anonyymi

      Satsaa, ei satsaa, sutsisatsizazaa, ei satsaa, sellast se vähän on. Meno.

    • Anonyymi

      Se onkin oikeastikin aivan sama vaikka liittyisi vapaa-ajattelijoidenliittoon.

      • Anonyymi

        Tää on jo hyvä!


      • Anonyymi

        Oletko käynyt spykiatrilla? Minä olen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14846
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    10. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3039
    Aihe